Külm teeb autole liiga

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: kaarel
Positiivne on aga see, et tõmme on läinud väheke paremaks. Vähemasti tundub nii. Kas on põhjuseks see, et iga sissetõmmatud kulbitäis külma õhku sisaldab rohkem väärtuslikke hapnikumolekule? :freak:

Mida jahedam õhk seda paremini ka kokku pakkub, rohkem õhku = rohkem kütet = More power. :headbang:
Iga ratas veab and then some!
kame
Postitusi: 76
Liitunud: T Nov 28, 2006 0:04
Asukoht:
Auto:

#27

iga hommik esimesest pöördest - kraabin aknad väljast ära ja seest on juba sulanud !
täna oli kahju vaadata kuidas üks meesterahvas käivitas ja käivitas kuni vandudes jala astuma hakkas!
SAAB käima küll! :)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: IFF
Mida jahedam õhk seda paremini ka kokku pakkub, rohkem õhku = rohkem kütet = More power. :headbang:
Füüsikud räägivad siin isobaarilisest protsessist:
Isobaarset protsessi kirjeldab seos V/T=const. Kahe oleku kirjeldamiseks antakse see seos kujul V1/T1=V2/T2 (seda protsessi nim. Gay-Lussaci seaduseks).

Ehk siis mida madalam on gaasi temperatuur, seda väiksem on ta ruumala. Teisipidi öeldes, et mida madalam on gaasi temperatuur, seda rohkem mahub selle gaasi molekule (antud juhul õhuhapnik) ühte ruumalaühikusse. Samal põhjusel kasutatakse ka intercoolerit.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#29

Mina lasen mootoril mitu minutit koha peal töötada, et muud vedelikud (roolivõim, käimakast) ka veidi soojeneks. Muidu on jõle piin käiku sisse rammida ja rooli väänata.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#30

Käivitub korrektselt, ühest pöördest. Natuke teeb isegi muret, sest suvel soojaga keerutab enne starti ikka 2 pööret või rohkemgi. Noh see turbomootorite eripära, et mahlad saaksid enne liikuma kui turbotiivik vinguma hakkab.

Uste lukud avanevad suurepäraselt. Võibolla sellest, et kui uste sisse müramatte toppisin, sai lukumehanismid paksemat määret täis pihustatud. Eelmisel talvel oli küll olukord nutusem.

Uksed käivad lahti OK tänu teflonmäärdele tihenditel (silikoonõli on saatanast!)...

Antenn on pooles vinnas ja sinna ta vist jääbki esimeste suladeni :P Pole mõtet teda sikutada, niikuinii külmub uuesti. Sulaga jookseb vesi antennielementide vahele ja külmaga ongi abi antud.

Kokkuvõttes, rõõm on külmaga tõelisese talveautoga liigelda ja vaikselt pihku naerda kuidas tagaveolised maja ees hangedes tõmblevad :thumb:
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#31

Imelik on see et mida madalam on temperatuur seda paremini minu lennuk käivitub. -15 tegi mootor ikka mitu-mitu pööret enne kui käivitus aga siis kui tegi ühel ööl -28 käivitus mootor laksust. Ei tea jah see SAAB on ikka müstiline masin.:headbang:
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
Cordis
Postitusi: 43
Liitunud: E Aug 14, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#32

Eeeeeee...

üks mure ikke on ka :wise:

käsipidur ei lähe peale... külmast ?!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#33

Algselt postitas: Cyber
Iisak, ei leia põhjust redigeerida. Niisama norin, et mille järgi võtta, kas selle järgi, kui kiiresti soojaks läheb või selle järgi, kuidas lumehanges mütata on..;) Kõik on definitsiooni küsimus..:D
Cyber sa tead väga hästi,mismoodi see kahetonnine raibe poolpiduste lamellidega lahtises lumes käitub... Nii,et jäärajale mul mõtet ronida pole:wall:
Aga jah,soojenemise koha pealt on vähe vastaseid,ma kardan:notworthy:
Ja minutiga ei suuda 1800w keedukann liitrit vettki keema ajada.Nii,et see jutt klassiku supersoojendusest on nats jama.Kui sealt 3-4 minuti pärast leiget hakkab tulema on juba hästi...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#34

Nagu ma ütlesin talveaoute definitsioone on erinevaid..:D :beer:
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#35

Siiani nüüd olnud kõik okei kuna juba enne külmade saabumist oli selge, et aku on omadega kutupiilu :fight: Uue akuga of course on kõik käivitused edukad Tallinnas ja kuni -20 kraadi siiani.
Üks tagumistest ustest aint kinni külmunud :poke: Just see uks millega oli seest avamisel probleeme ja mille korda lasin teha :mad:
Aga muidu ma lasen hommikuti ikka minuti-kolm kohapeal ka käia ja siis hakkan sõitma.
Ah ja antenn ka muidugi ei tule täiesti lahti, sai silikooni lastud peale aga ei aidanud seegi. Hea, et üldse liigub, vahepeal ei tulnud pesast väljagi.
Muidu mul pole midagi halba öelda Saabi talveoludes töötamise kohta. Eelmine talv aint täbar olukord juhtus kui see kliima sooja-külma õhu klapi liigutamise hoob ära murdus ja siis külmade ilmadega salongi soojaks kuidagi ei saand :fight:
Black
Postitusi: 254
Liitunud: N Okt 19, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#36

Huvitav, mul antenn ei läinud +4 kraadiga ka sisse, vaid jäi viimane osake välja. muidu liigub edasi tagasi ikka.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#37

Hetkel käes olev Norra firma valveauto(Vaktbil) Citroen Berlingo 1.6 D, käivitus kiire(puudub eelsooendus), ehkki koliseb kägiseb ja nagiseb umbes samamoodi nagu belarus(vb. natuke hullemgi), külma siin -10 kraadi kanti, aga tundub, et -30 kraadi. AERO ootab mind ilusti emme juures garaažis kuni 8-nda Märtsini. Tonnisel käivitus OK, soojendus OK, istmesoendus ei tööta:wall: , kallaku peale parkides ei taha vist kütet kätte saada, hakkab puterdama ja sureb välja koguaeg, kesklukkude ja signaga hoopis mingi jant lahti. Täpsemat infot saate Saabubeibe käest:evil:

Koju tulles Troosti ja OÜ Oosi. :notworthy:

Aga ei kurda, olen õnnelik, et sõidan ja olen Saabi(-ga) omanik :drink:

edit: Antennist ei tea midagi :red:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#38

Algselt postitas: sebastian
Kokkuvõttes, rõõm on külmaga tõelisese talveautoga liigelda ja vaikselt pihku naerda kuidas tagaveolised maja ees hangedes tõmblevad
Hanged hangedeks. Vähemalt 75% sõltub se juhist.
Aga arumaeisaa kuidas ei ole võimalik -18kraadi juures bensiinimootorit käima saada? Tal ei ole ju neid dislade soojendusküünlaid mis väsimusest talvel sooja ei anna. Vaatan imestusega hommikuti oma pisikeses parklas kuidas üheaegselt vähemalt 5-6 autot käima üritatakse vägistada. Nende seas on bensukaid, mis vaatamata korras akule ei käivitu, kui ka dislasid (pea uued mersu pisibussid) mis samuti elumärki ei ilmuta. Täna hommikul oli üks sõiduauto krokodillidega surnd veoka külge aheldatud... Probleemid äkitsi auto omanikega??? -20 ei saa olla ju mingi katastrofaalne pakane?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#39

Enda tonnine ootab samuti märtsit või aprilli (siis saab nalja)
Aga Saab 90 vedas täna esimest korda alt, ei tea mis ja kuidas, aga karbuss jäätus ära Võtsin asja lahti kõik oli vett ja jääpudru täis sellist pulli pole mul klassiku karpaga veel old,
täitsa imestama pani kohe, mispärast siis nii totaalne kondens tekkis.
muud liikurid käivitusid paugust.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#40

.
Aga arumaeisaa kuidas ei ole võimalik -18kraadi juures bensiinimootorit käima saada? Tal ei ole ju neid dislade soojendusküünlaid mis väsimusest talvel sooja ei anna. Vaatan imestusega hommikuti oma pisikeses parklas kuidas üheaegselt vähemalt 5-6 autot käima üritatakse vägistada. Nende seas on bensukaid, mis vaatamata korras akule ei käivitu, kui ka dislasid (pea uued mersu pisibussid) mis samuti elumärki ei ilmuta. Täna hommikul oli üks sõiduauto krokodillidega surnd veoka külge aheldatud... Probleemid äkitsi auto omanikega??? -20 ei saa olla ju mingi katastrofaalne pakane? [/quote]



peale tänast mina ei imesta, asi võib ikka totaalselt ära külmuda, niiet midagi ei liigu.
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#41

mul 6nneks uksed k2ivad korralikult, vasakpoolne uks kriuksub natuke kui lahti teha, kuid muidu ok.
antenniga jah, pooles mastis on.. vahepeal ei tulnud yldse pesast v2lja. 6nneks m2ngis raadiot ilusasti :)
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#42

Algselt postitas: qdwin

Aga arumaeisaa kuidas ei ole võimalik -18kraadi juures bensiinimootorit käima saada? Tal ei ole ju neid dislade soojendusküünlaid mis väsimusest talvel sooja ei anna...

Mitu andurit, mikroskeemi ja klappi keskeltläbi otsustavad kaasaegse auto toimimise ? Mitu neist peab natuke kalama, et külmaga õiget rezhiimi ei leitaks ? Karpaga ja ajudeta 25 a vana jaapani saan läheb peale aastast seismist ka -25ga poolteisest pöördest, kui aku peale panna...

Aga eelsoojendusega traktor läheb senigi iga ilmaga, ilma eelsoojata ei taha vägistada, mingi info külmast ei jõua ilmselt igale poole ja käivitumine on pikk, vaevaline ja turtsuv, ümbrus valget suitsu täis... Muus osas on antenn ainus, mis korralikult ei toimi.

Aga küll on viimasel ajal linnas ummikuid vähemaks jäänud :evil:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#43

Algselt postitas: Tan
Aga küll on viimasel ajal linnas ummikuid vähemaks jäänud
Ja parkimiskohti juurde tulnud :headbang:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#44

Algselt postitas: qdwin
Aga arumaeisaa kuidas ei ole võimalik -18kraadi juures bensiinimootorit käima saada? Tal ei ole ju neid dislade soojendusküünlaid mis väsimusest talvel sooja ei anna. Vaatan imestusega hommikuti oma pisikeses parklas kuidas üheaegselt vähemalt 5-6 autot käima üritatakse vägistada. Nende seas on bensukaid, mis vaatamata korras akule ei käivitu, kui ka dislasid (pea uued mersu pisibussid) mis samuti elumärki ei ilmuta. Täna hommikul oli üks sõiduauto krokodillidega surnd veoka külge aheldatud... Probleemid äkitsi auto omanikega??? -20 ei saa olla ju mingi katastrofaalne pakane?

Asi on enamasti kehvas hoolduses... kui näiteks vahetamata kütusefilter külmub, siis ei aita ussi- ega püssirohi(siin juba korduvalt mainitud kolm firmat muidugi aitavad);)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#45

Õelalt irvitama paneb mind selline asi:
Mitu tuttavat,kes mõni aeg tagasi kiljusid,kui head autod neil on-MITTE MIDAGI POLE VAJA TEHA peale õlivahetuse,on nüüd telefoni otsas,nagu s...ahädad-AITA! Ühel lõhkes piduritoru,teisel külmas aknapesupaak puruks,kolmandal on käsipidur nii peal,et enne kevadet vist ei juhtu midagi,kui just leeklambiga peale ei lenda...
Ma veel küsisin ühelt,et kuidas siis nii juhtus-sul ju nii hea auto:evil:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#46

kas tegu oli saabidega???
Sent from my Monte Carlo using B236
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#47

Teadatuntud kvaliteetautod Corolla, A6 ja Scorpio:poke:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#48

Igati rahul praegusega. Hea aeg parkimiskohtade osas.

VT vana probleem on külmunud juhiukse lukk - tihti vaja sisenemiseks kasutada teisi uksi.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#49

Seda, et külm on, saab kolmest asjast aru: alguses on iste külm, alguses on rool külm ja käsipidur on kinni jäätunud :( Muidu aga ei olnud hommikul (Tartus) -21 kraadi juures mingeid probleeme. Käima läks nii, nagu kogu aeg - pooleteisest pöördest, käigud käivad normaalselt, rool ka. Omegal tahtis käigukast ikka soojakssõitmist, külmaga pidi käiku sisse pressima.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#50

Minu diisel mittesaab e.Ford Mondeo 97 1,8TD on kah ikka käima läinud.Täna -21 umbes(eile-25),käivitus normaalselt.Eelduseks on,et auto ei seisa üle 12 tunni.Korra kui seisis 2 ööpäeva,ei olnud enam nõus käima minema.Aku juba vast 3 aastat vana.Uus toasoojas ootab ,kuna saab ametisse asuda.Aga pluss on ka see,et ma sõidan igakord kuskil 45 km ja selle ajaga saavad kõik asjad soojaks ja aku ka laetud.Kel ainult linnasõit põhiline,see peaks küll akusid laadima ehk kord nädalas.Samuti kasutan tagaklaasi soojendust minimaalselt,st. kuni ta ennast välja lülitab.Pesumajadest hoian end kuni ilmade soojenemiseni eemal.
Vasta