Saab 9000 CSE, 1997, 2.3t 165kW, ottosmoke

Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1258
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#26

Kõikidel senipaigaldatud madaldustel ongi esiots alguses pisut üleval, küll vajub. Näeb cool vâlja küll :beer:
Kogenud Aeronaut. :drive:
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#27

Mõnna look 8-)
Pole veel ainult saanud irl imetleda teatud maja ees :conf:
Everyday Regular SAAB guy!
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#28

Kiirendusel puterdamise ravis uus kütusefilter :drive:
Kuna tundub, et need perutava põdra kleepsud on hakanud defitsiidiks muutuma (vähemasti ilma Volvo-tekstita variandid), tegin endale ise. Lisaks veel paar teemakohase kujundusega varianti. Kui on veel mõni kleepsuhuviline, siis komplekte leidub veel, võib kirjutada. Õhukesed lamineeritud vinüülkleepsud, mitteläikivad, tootja sõnul ilmastikukindlad.

kleeps.jpg
kleeps.jpg (477.68 KiB) Vaadatud 13565 korda
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 83
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#29

Kuidas uued vedrud juhitavusele on mõjunud? On mingit vahet ka tunda?
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#30

minaindrek kirjutas: K Mai 12, 2021 10:22 Kuidas uued vedrud juhitavusele on mõjunud? On mingit vahet ka tunda?
Nagu öö ja päev. Body roll kurvides minimaalne, juhitavus kõvasti konkreetsem, masin tundub kindlamalt tee peal. Laiem ratas aitab ka muidugi kindlasti. Sõidumugavus samas säilis, ei põrka ega raputa, vähemalt minu standardite järgi.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#31

Kui palju selle kombinatsiooni juurde flantsi sai?
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#32

tonnine kirjutas: K Mai 12, 2021 14:11 Kui palju selle kombinatsiooni juurde flantsi sai?
Hetkel ootangi, et flantsid kätte saaks. Läheb taha 15mm. Tundub optimaalne mõõt, eks ole siis näha. Ja siis vaatab kas ja kui paksud ette panna.
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#33

Taga flantsid all. Mahtus täiesti murevabalt, jäi ruumi ülegi. Pole mingi ulme stance variant, aga igati viisakas.
Vahepeal sain kätte ka tutikad embleemid ette ja taha :drive:

flants1.jpg
flants1.jpg (903.95 KiB) Vaadatud 13308 korda
flants2.jpg
flants2.jpg (905.54 KiB) Vaadatud 13308 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#34

Panen siia lihtsalt ühe suvise kollaaži vaatamiseks. Ei tea mis värk on, aga õhtuvalguses tuleb selle auto välimus eriti hästi esile.
Nagu siin ka ennustati, siis oli vahepeal tarvis ikkagi tiivaäärte plastikute arvelt tagaratastele ruumi juurde teha. Nüüd on masin üldiselt kolksu- ja kraapsuvaba, v.a. siis kui 3 või enam inimest autos.
Üldiselt on olnud mõnus ringi kärutada ja bemmimehi hirmutada. :drive:

triptyhhon.jpg
triptyhhon.jpg (774.85 KiB) Vaadatud 13196 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#35

Vahepeal palju pole toimunud. Kiskusin udukatelt kollase kile maha, oli suht räbaldunud. Enne hooaja lõppu veel peaks õlilekkega tegelema. Vahepeal sai üks tiivaääre liist ja velg törts kahjustada, aga see teema jääb vast kevadeks. Ühesõnaga varsti talveunne minek ja seniks saab siis ideid veeretada. Downpipe, turbo, stangelisa jne.. :) Kindlasti tuleb veel häid mõtteid pikkadel pimedatel õhtutel.

2.jpg
2.jpg (746.15 KiB) Vaadatud 12817 korda
1.jpg
1.jpg (453.73 KiB) Vaadatud 12817 korda
3.jpg
3.jpg (570.2 KiB) Vaadatud 12817 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#36

Kahju, et see tonniste alafoorum siin nii vaikne on. Aga elustan siis seda natuke.
Sain kätte uued kõllid. Arvestades hinnaklassi, pole ilmselt erilised audiofiili seadmed, aga kindlasti paremad kui praegused katkised ja plärtsuvad. Koostöös pagassis oleva võimu ja supakaga vast on kuulatavad. Ilmad soojemaks lähevad, installin ära.

k6llid.png
k6llid.png (382.8 KiB) Vaadatud 12438 korda



Näost juba näha et tunneb nurgatagant lähenevat kevadet

ootab.png
ootab.png (525.53 KiB) Vaadatud 12438 korda
petssol
Postitusi: 82
Liitunud: P Aug 24, 2014 23:34
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5

#37

Ilus, krt!! Mis mõõdus rattad all on? Tunduvad päris piiri peal. Laiem rehv jookseks vist juba koopa serva. :drive:
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#38

Hmm.. ei läinudki müüki?
Kas varsti on ka 9-5 teemat oodata :D

Cheers
Everyday Regular SAAB guy!
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#39

que kirjutas: N Mär 03, 2022 1:31 Hmm.. ei läinudki müüki?
Kas varsti on ka 9-5 teemat oodata :D

Cheers
Müügiplaani hetkel küll ei ole :D (kui just sellist hinda ei pakuta, nagu praegu mobile.de mõndade tonniste eest küsitakse)
Kuigi hing ikka igatseb seda 9-5 kogemust tagasi küll. Aga hetkel arvan, et las see jäädagi pigem ilusaks mälestuseks, elu peab edasi minema.
Pealegi 9-5 puhul hobiautona oli alati tunne et ta on oma ajastult kuidagi kahevahel, pole ei uus ega vana. Vanem masin tundub selleks otstarbeks aga põnevam. Seda enam, et nüüd on moodsam igapäevamasin ka kõrval olemas.
Kokkuvõttes tundub pigem et järgmine samm võiks olla üldsegi klassik. Aga eks näis kuna selleni jõuab.
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#40

Ülevaatus taas puhtalt läbitud :drive:

2022.jpg
2022.jpg (492.47 KiB) Vaadatud 11900 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#41

Kahetsusväärselt vaikne siin tonniste alafoorumis. Enda masin sai kauaoodatud hoolitsust ning muuhulgas sai tehtud: uus süütekassett, uued küünlad, vv andur, vv simmer (õlileke), uus karterituulutuse klapp ja ühendus, salongiradikas, õlivahetus, klaasipesuvedeliku vooliku parandus, nipet-näpet veel.. Töökojast otse ülevaatusele, mis sai läbitud puhtalt. Nokitsemist veel on, aga praegu on juba ka päris hea :)

IMG_4697_small.jpg
IMG_4697_small.jpg (995.36 KiB) Vaadatud 10588 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#42

Vahepeal läks külge Maptun'i strut brace ja tellisin siis juba ka uued vaibad vanade räbalate asemele. Nüüd võiks kapotialusele ka ühe põhjalikuma puhastuse teha.

maptun_strutbar.jpg
maptun_strutbar.jpg (702 KiB) Vaadatud 10468 korda
maptun_vaip.jpg
maptun_vaip.jpg (639.17 KiB) Vaadatud 10468 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#43

Natuke veel visuaalsemat sorti uuendusi.
Sai isu täis senistest velgedest ja tekkis soov minna algupärasemat teed ning õnnestus leida enamvähem mõistliku hinnaga Super Aero veljed. Vajavad kindlalt uut värvikihti, igal veljel värvikahjustused, nagu ka pildilt näha. Aga see juba pigem järgmise hooaja teema. Rehv sai madalama profiiliga, 205/45/16 ja nagu karta oli, siis selle rehviga velg ei täida tonnise koopaid korralikult ära, olgugi, et on madaldus ja taga isegi 15mm flants. Proovin veel esialgu flantsidega mängida ja kui ei aita, siis leidsin netist ka mingid madaldusvedrud, mis lubavad 60mm madaldust. 60mm muidugi tundub selline kasutatavuse piiri peal täiesti. Praegustel on kirjade järgi 45mm, aga ikkagi tundub, et nii palju tegelikkuses ei langetanud.

Teise uuendusena sai interjööri natuke puitdekoori lisatud. Esiteks leidsin lammutusest käetoelaeka kaane, millelt sain puiduosa kätte ja taastasin ära. Tahab veel natuke poleerimist ja siis on täitsa kena. Teiseks sain koos velgedega pealekauba ka käigukangi ümbrise.

superaero.jpg
superaero.jpg (758.4 KiB) Vaadatud 10086 korda
wood.jpg
wood.jpg (838.36 KiB) Vaadatud 10086 korda
before_after.jpg
before_after.jpg (845.52 KiB) Vaadatud 10086 korda
:head:
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#44

Uus hooaeg avatud. Vahepeal väga palju toimunud pole. Eelmise suve lõpus lõppes bensupump ära, sai see vahetatud. Nüüd läks peale uus aku ja sai natuke udutule kontakte puhastatud, et see ka taas tööle hakkaks ning seejärel puhas ülevaatus peale. Küll aga väiksemate ratastega oli seekord auto nii madal, et päris valus oli vaadata, kuidas ÜV punkti sissesõidul kallaku peal nina vastu maad kraapis. Peab järgmiseks aastaks uue koha vaatama.

Hooajaks suuri plaane pole, ideaalis tahaks jõuda veljed ära taastada ja natuke flantsimajandust teha.

Illustratsiooniks paar perepilti ka koos Hirschiga:

saabid1.jpg
saabid1.jpg (500.43 KiB) Vaadatud 5945 korda
saabid2.jpg
saabid2.jpg (374.54 KiB) Vaadatud 5945 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#45

Selle rehvi mõõt sai valitud lähtudes Instagrami kasutaja @saab9000cd masinast, aga tuleb välja et CD ja CS keredel istub see ratas koopas ikkagi päris erinevalt. Temal on iseenesest väga kaunis. Ma vaatan, ehk saab ratast väljapoole tuues visuaalselt paremaks, kui ei, siis läheb vast jah tehasemõõduga rehv ikkagi.

Aga tänud ja head tähelepanekud!
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#46

Tõstsin tagant 15mm flantsid ette ja taha läksid nüüd 35mm topeltpoltidega flantsid. Tulemus on näha allolevatel piltidel. Minu arust näeb nüüd juba päris loogiline välja, pole liiga hull stance, pigem selline ajastukohasem. Eks näis kas sellel kõigel mingeid tagajärgi ka on rattalaagrite jms kulumise osas. Esimesi rattaid tegelikult ideaalis võiks veel väljapoole tuua, oleks paremini tasakaalus võrreldes tagumistega, aga seda niipea prioriteediks ei võta. Enne tahab tehnikapool tähelepanu ja veljed taastamist. Ja siis kriimustatud keredetailid. Ja siis helisüsteem uuendamist.. jne.. jne.. jne..

flants1.jpg
flants1.jpg (611.88 KiB) Vaadatud 4415 korda
flants2.jpg
flants2.jpg (500.23 KiB) Vaadatud 4415 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#47

Võib teema lukku panna. Mina kolin nüüd 9-3 alafoorumisse :)
Suletud