2. leht 2-st

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: L Dets 22, 2007 18:08
Postitas qdwin
To Ingvar: 10points!
Midagi eriskummalist nendes arvetes silma ei hakanud, kulumaterjalide täisring. Järgmised 100000km ja enam, on ehk rahulikumad.

Aga tõsi ta on. Progress, antud juhul tehnika ja tehnoloogija (niivõrd-kuivõrd see 9-5 puhul veel esindatud on) areng ei tähenda alati mitte edasiminekut, vaid (oleneb terminoloogiast) tihti pigem kulude "optimeerimist". Aga, kõigel on plussid ja miinused. Kui ma peaks praegu oma lastehaiguste ja lõpetamata inseneritöö käes ägava Aero välja vahetma, oleks mõtlemisainet enam kui küll. Saabiga sõitmine on osa imagost ja välistest emotsioonidest, tööalased jutud allhankijategagi kisuvad tihti Saabide peale. Kui poleks Saabi, oleks ma üks paljudest. Hall mass on selle nimetus vist. Hallist massist eraldumise hind on kahjuks küll kõrge, liialt kõrge. Minu puhul tähendab see võitlust halduspealikuga, kelle arvmus autodest on see kuradi eesti keskmine!

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: L Dets 22, 2007 20:03
Postitas Trionic
Algselt postitas: Ingvar
No minu arust ei ole küll 9-5 remondikulud oluliselt suuremad, kui tavalise, näiteks Saksa keskklassi autol. Kuna teemas oleva auto läbisõit on ka juba 150+ tuhat kilomeetrit, siis on ketivahetused(teistel markidel tavaliselt rihma vahetused) ja veermiku detailide vahetamine täitsa tavaline nähtus sellise läbisõidu juures ja hinnadki üsna võrreldavad. Lisaks veel mõni elektrooniline nänn ja karteri tuulutuskitt ning ongi ju kõik. On näha, et omanik on keskmisest korralikumalt oma auto eest hoolt kandnud ja seda korralikus kohas remontinud raha eriti kokku hoidmata. Loomulikult ei võrdle ma 9-5 mõne lihtsa ehitusega jaapanlasega, aga Sakslastega on võrdlus vähemalt minu kogemuste baasil õigustatud.
Ei ole sinuga päris nõus.150tuh.km. pealt ei vahetata ühelgil masinal kette,v.a. Saabi B205 ja B 235 mootoritega isendid,seega need musta kassetiga mootorid.
Nagu siin palju on nämmutatud: tegu on ränga projekteerimiseveaga mootoritega,milledel ketid juba 100tuh.juures häälekamaks hakkavad muutuma.Lisaks sellele hävinevad väntvõll,kolvid kuluvad ovaalseteks jne.
Täielik kap.rem. 150 tuh.km. juures pole haruldus,vaid igapäevane kurb tõde.Tegelikult polegi tavaliselt võimalik neid kolvigrupihädadega mootoreid remontida,kuna on rikutud raamsaalede pesad.

Mis puutub saksa autodesse,siis VAG masinate kohta sõna ei võta(polegi vist kettmootoriga isendeid),aga nii MB,kui BMW ei paku eriti kettidevahetuse varianti välja.Suurematel mootoritel pole isegi ette nähtud kogu ressursi jooksul. (Minu Halli mootori ressurss on ideaalis miljon kilomeetrit,mille jooksul kettidevahetust pole ette nähtud,ainult nukkvõllide hammasrattaid tuleb reguleerida iga paarisaja tuh. tagant.)
Loodan,et Renemaajärv ei pahanda OT pärast.

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: L Dets 22, 2007 23:56
Postitas vulkanus
trionicu jätkamiseks mainiks ära ka veel 9-5 te automaat kastid viimane kord Anti juures käies lugesin üle, täpselt 10 sain ja teine posu pidi veel ära viskamist ootama. Samas seisis ühes nurgas halli tolmukihi all vaid üks tonnise automat ,sama lugu pidi turbodega olema kurb remonttöökoja statistika.

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: P Dets 23, 2007 7:12
Postitas Trionic
Need jaapani kastid ei kesta jah.Tonnisel oli ju ZF,saksa raud.

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: P Dets 23, 2007 11:53
Postitas Ingvar
Põhimõtteliselt olen nõus, et BMW mootoril ketti sellise läbisõidu juures vahetama ei pea. Omal on pikemad kogemused Audidega, mille rihmavahetus kulu on ka ca 20 kilo ja hoolduskulud tulid antud teemas oleva autoga üsna samasse auku, ka läbisõit oli enam vähem sarnane. Seega võrdlus siiski õigustatud. Samuti on kogemus uuema Mersu punnsilmaga, mille koostöö kvaliteet üldse mingit kriitikat ei kannata ja üle päeva esinduse vahet jooksmine tüütas lõplikult nii iseennast, kui ka rahakotti.

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: E Dets 24, 2007 13:49
Postitas renemaajarv
Kehtib ju ikkagi ütlus, et "mis liigub see ka kulub".

Kuigi olen sitaks palju pappi sellesse masinasse sisse tagunud ja isegi korra aparaadi müüki pannud ja jälle müügista maha võtnud siis peab tunnistama, et see aparaat minule ikkagist meeldib. Arvan, et see on sõidumugavus ja tema mahutavus mis enam meeldib.

Siiani olen sõitnud erinevate markidega(WW Passat, BMW 323, Opel Astra Caravan, Seat Cordoba Vario, Nissan Almera ja Ford Focus) ja nendest kõigist on saab just kuidagi meelepärasem olnud.

Eks näis kaua kannatust on seda masinat hoida aga kindel see, et masina järgmine omanik ei pea oma ostus väga pettuma.

Hoiame siis lippu kõrgel :cool:

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: E Dets 24, 2007 14:44
Postitas vmaster
Temasse ju selline hulk raha investeeritud. Patt oleks nüüd maha müüa :thumb:

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: E Dets 24, 2007 21:46
Postitas Trionic
Algselt postitas: vmaster
Temasse ju selline hulk raha investeeritud. Patt oleks nüüd maha müüa :thumb:
Kurat,enda kordatehtud masina ju müüsid maha:freak: . Ega see ka eriti Rene omast erinenud oma hädade poolest.

Saab 9-5 Estate 2.3t, 2003, renemaajarv

Postitatud: E Dets 24, 2007 22:06
Postitas vmaster
Tonniseisu oli nii suur, seepärast müüsingi :) Millegi muuga ei oskagi seletada seda.