2. leht 7-st
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: N Aug 30, 2007 18:50
Postitas Cyber
Algselt postitas: kasparius
Võiks selle huvitava teema lugejate autodesse tõsta ju?
Esialgu ju alles mõtete kogumine siin, mida teha ja kuidas. Kui asjale lõpuks hääled sisse saab, eks siis jõu ka lugejate autode alla teema teha.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: N Aug 30, 2007 19:51
Postitas ivomets
nii, tänaseks päevaks aitab. emotsioone kuhjaga

lhti võetud, kõik rattad ja pid systeemid. yllatus, et leidusid kõik tuliuued klotsid, tagumised pid. silindrid,-voolikud ja ees rooliotsad ja 2 sharniiri. muidugi mõńed asjad olid tehtud ylekäe, näiteks polnud pid. vooliku ja -toru yhenduskohti kere kyljes olemas, sai need keevitatud ja paar väikest lappi ette rattakoopasse veel.
mootori sain maha ja alt lahti - yllatused jätkuvad- 1,7 väntvõll, mingid väga kahtlased relakaga parajaks lõigatud /lihvitud kolvid ja kokkukeevitatud kepsud.

hommik on õhtust targem, aga tõenäoliselt läheb laost teine motori plokk.
sai veel yks käigukast ettevalmistatud, mille peale panen, sest olemasolevat ei viitsind tänavale proovima minna . käigukastist sai ellimineeritud vabakäigusidur ja tehtud jäik korralik pidev ylekanne.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: N Aug 30, 2007 23:49
Postitas OVE
kas keegi oskab mulle seletada mille arvelt 1.7L mootori kolvikaik suurem kui 1.5V4, kas plokk ka erinev voi mis seal uldse teisiti.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Aug 31, 2007 19:10
Postitas OVE
enne olifiltri paigaldamist tuleb olifiltri tihend oliga kokku maarida siis j22b tihend oma kohale ka.

Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Aug 31, 2007 21:25
Postitas ivomets
tänase päevaga sai siis asja niikaugele, et nagu yks teine V4 mootor sai peale pandud ja yks teine käigukast sai ka peale pandud.
ennem, kui midagi muud sinna vahele panna, teen paberid ja ylevaatused ja asjad korda. samas saab teada ka yhe mootori elu-olu kohta ja vaadata , kuidas toimib ja vastu peab käigukasti ymeberehitus tavaliseks, ehk ilma selle vabakäigusiduri systeemita.
Kahju muidugi, et see 1,7 mootor päris töökorras polnud, oleks huvitav teada olnd, kaua see aretus vastu oleks pidanud oma naljakate käiatud kolbide ja keevitatud kepsudega.
Moto ise aastast 68, ja ka raamsaaled sellesinased. aga kõik ylemise otsa tihendid olid uued ja kenad ja yldse tundus, et see 1,7 mootor pole yle paarikymne- paarisaja km. sõitnud peale kokkulappimist.
Mootoriruumist sai kaabitsate ja pahtlilabidate ja survepesuga eemaldatud vähemalt 10 kg. sinna ajajooksul kogunenud kultuurikihti, millest peale paari poldi-mutri suurt huvitavamat välja ei tulnud.
samas selle kihi eemaldamisega tuli mõni auk nähtavale, mis on tyhiasi kinni lappida.
Veel huvitavat oli jahutusvedelike torude yhendused:veepumbast tulev toru tuli automaattooresse ja sealt läks edasi....
... karburaatoris olevasse torusse, mis ujukiruumi atmosfääriga yhendab.
!

Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: L Sept 01, 2007 9:09
Postitas Andrus99
Siin näide valmisproduktist, kel kuldseid käsi pole ja krõbisevat jagub, siis palun väga:
http://www.blocket.se/vi/12844806.htm?ca=5_s
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: L Sept 01, 2007 20:07
Postitas Chipy
väga äge oli siis reede õhtul esimest korda näha kui mootor häält tegi. kollektoreid polnud küljes siis oli lahe vaadata kuidas tuld välja lendas mootorist ja kui gaasi järgi andis käis karbussist tulelont välja. siuke paras ilutulestik oli

Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 02, 2007 12:13
Postitas ivomets
nyyd siis autoga niikaugel, et peaks liikuma homme ylevaatuse poole. tundub, et kõik kohad on yle käidud ja asi on niipalju korras. eila sai sumbutaja alla ehitatud, veel sai vahetatud ära siduri mõlemad silindrid. töösilindrit oli remonditud mingi suvalise mansetiga ja sinna alla pandud juhtme isolatsiooni...

karburaatorile vaja veel yks varras teha, mis segusiibrit liigutaks, kui automaattoores klapi kinni paneb, muidu töötab kenasti.
tundub, et sellega mängimist, sest varasem kokkupuude 1 lõõrisega puudub ja raske on miskit teha, kui varuosi pole.
toore trossi peale kah minna ei tahaks, see oleks muidugi lihtsam tee. sai ka 3 st radiaatorist yks kokku pandud, nii et vett läbi ei lase ja auto kylge kinnitada kah oleks võimalik.
yhesõnaga asi hakkab looma peale 40 töötundi.

Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: E Sept 03, 2007 10:35
Postitas ivomets
ja ongi ka ylevaatus läbitud ja esimesed 8 km. sõidetud!:thumb:
muret teeb vaid esimestest ratastest kostuv hirmus krrroww, krrowww,. yhelt poolt käega tunda, et laager läbi, vahetab selle ära, eks siis näe, mis edasi saab.
imelik sõita sellise yhelõõrisega, natuke kuidagi tuim.... aga 85 sai ikka kätte kyll. eks tahab regullimist aga seal suurt midagi regullida saa. ja ylevaatus kehtib ja kleepsudki peal
Lisatud failid
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: E Sept 03, 2007 10:50
Postitas suur
Mäletan, et kunagi üheksakümnendate algul liikus selline pruun küülik aeg-ajalt minu kodukülas ringi. Siis aga mädanes kere ära ja siis otsiti üks teine küülik, mis oli ka mädand. Siis võeti kätte relakas ja tehti kahest kerest üks.
On nagu meeles, et suured mehed (ise olin siis paras tatikas) rääkisid, et kumbki küülik lõigati pooleks ja lõpuks keevitati tervemad pooled omavahel kokku nii, et esimene ots oli vana oma ja tagumine uue oma.
Selline mäkaiveri tüüpi värk noh. Lugesin kolbide käiamisest ja kepsude keevitamisest ning mõtlesin, et järsku oli see küülik samade a-teami meeste käes? Ses suhtes et päritolumaa (Võrumaa) on sama.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: E Sept 03, 2007 12:23
Postitas ivomets
see kindlasti see masin pole, see kuskilt tartumaalt algselt pärit.
aga kolvid, kepsud on tõesti lahedad, proovin ehk ka pilti sealt mootori seest teha...
saab 95 ga tegin kyll sellise tyki, et terve nina sai võetud teiselt autolt ja kylge pandud.

Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: K Sept 05, 2007 20:05
Postitas ivomets
ei saa veel ikkagi hääli normaalseid sisse.
päev läbi tegin karburaatori vahetuseks vajalikke töid ja õhtuks jõudis ka yks 2-lööriline kohale. sellega veel vaja sebida ja kiirenduspumba membraan panna ja tihend teha


; siiani saanud veel hakkama ,et pole vaja olnud tihendit teha.aga nyyd pole mitte kui midagi.
aga yhel päeval ta töötab ja sõidab kenasti. ainult aega läheb meeeletult kui kõik pilbasteks võtta ja uuesti kokku tagasi panna. aga nädal on veel aega.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 3:45
Postitas OVE
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 12:09
Postitas ivomets
nyydseks hakkab juba auto looma!
sai peale pandud 2- kambriline karbuss ja sinna pandud vajalikud osad ja välja regulleritud, siis sai vahetatud veel pensiinipump. käigukasti sai pandud uued poolteljeotsad ja tänu sellele kadunud igasugune vibratsioon auto esisillast. selline saabi tunne hakkab juba tekkima. kui nyyd veel panna sumbutajale parendtud jubinas vahele, mis teda kere kyljes jäigalt ei hoia ja myra salongi ei juhi, siis võiks lausa sõitma minna kuhugi kaugemale. sai veel esipiduri sadulatel surnud ylemised vedrud asendadtud vedruseibide ja poltidega, nii et igasugune kolksumine ka esisillast kadunud.
nendeks töödeks taas kulunud yle 40 tunni, seega kukku mingi 80 töötundi.aga asjast peab asja saama!
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 12:47
Postitas Cyber
Nii, millisest kohast alates siin teemas siis nüüd split tuleb teha ja "Lugejate autode" all liigutada??
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 15:01
Postitas csn
Nägin eila seda küülikut riia maantel vuramas. Päris kena oli. Kas ilma kapotita sõitmine parandab oluliselt mootori jahutust ?:freak:
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 15:52
Postitas S9K
Pidavat parandama jah. Part vuras oma küülikuga kah viljandi järve jääl kapott irvakil.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: R Sept 07, 2007 19:18
Postitas Trionic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Pidavat parandama jah. Part vuras oma küülikuga kah viljandi järve jääl kapott irvakil.
See on selline kahe otsaga teema.Pikkadel mootoritel,nagu näiteks minu ja Iisaku V-12`d(samas ka R-6`d ja üliharuldased R-8`d) on näiteks eluliselt vajalik kinnine kapott(samas peab ventika viskosidur kindlasti perfektselt toimima),et suunatud õhuvoolud ka tagumisi silindreid jahutaksid väljastpoolt sarnaselt eesmistega.Vastasel korral hakatakse plokikaasi propellerisse väänama.
Sry.OT
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: L Sept 08, 2007 12:36
Postitas ivomets
eks sai proovimas käidud jah ilma kapotita, siis mõnus vaadata kuis tuleleek kõrgele taevasse käib. aga nyyd ka sellel lool lõpp!
viimane asi, mis sel autol veel yle vaatamata oli - oli jagaja. ja nyyd see kah asendatud ja kiirendus on juba see mis peab ja kiirust läheb kah.
vot selline värk nende vanade asjadega, et ega ennem jooksma ei saa, kui KÕIK asjad yle käidud. no nii ei saa ju ollla, kui KÕIK on p...s ja asi ikkagi töötab ja liigub...., siis muidugi ei rahulda see sõitjat, kui 1,5 mootoriline masin vaid loomveokitest suudab allamäge taganttuulega mööda sõita.
õhtul peaks proovisõidule võrru minema motikate mäkketõusu vaatama. tulge kah!
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 09, 2007 2:23
Postitas stennadi
Mul on millegipärast selline tunne, et see masin tuli kuskil Tartu ja Valga vahel vms kohas vastu mulle täna...
Kas võis nii olla
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 09, 2007 9:34
Postitas ivomets
SEE MASIN võis seal vastu tulla kyll, kuigi selkandis oli õhtul ja öösel veel sellistsorti heledamat masinat nähtud .,)
yhesõnaga sai käidud tehtud proovisõit pärnu- võru- pärnu.
igaks juhuks kaasa võetud tööriistakohvrit vaja ei läinud.
aga selgusid mõned probleemid, mida lahendada veel vaja. esiteks, mingid ylimadalad 175/50 R15 rehvid tuleb ees kindlasti ära vahetada normaalsete kõrgete vastu. sest siis saab mootori pöördeid tunduvalt madalamaks normaalkiirusega sõites ja eks ka spidomeeter hakkab õigesti näitama.
väga kenasti kannatas sõita pidevalt spido järgi mingi 110...120 kogu aeg ja läheks veelgi. aga tegelik kiirus oli mingi 12...15 km/h võrra väiksem. yhesõnaga kõrged rehvid tuleb panna.
teiseks: amordikad vahetada. praegu masin nii pehme nagu vana volga või mingi suur ameeriklane: õõtsub nii ette-tahapoole, kui ka mõnusalt kreeni läheb. ei teagi kohe kas midagi kuskilt alla panna on.
veel ei tööta kellade valgustus oli täielik black panel, sai seatbelts tuluke spido ette väänatud ja turvavööd panime yhte kinnitusse kinni.
aga headest asjadest, et auto oli meeldivalt soe, tuled näitasid väga, väga hästi ja yldse oli sõita 96- ga mõnus.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 09, 2007 11:09
Postitas janek555
hakka juba V6 peale panema,mis sa nende võrridega mängid:thumb:
ise unistasin ka kunagi V6 aistevahel ja plaaniks sai tehtud 2.0 V6.otsus tuli peale pikki sierrade,scorpade erinevate modifikatsioonide proovimist.2.0 tundud neist kõige sobilikum 96-le.oi kui ilusti need V6 käivad.
jõudu igatahes.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 09, 2007 21:53
Postitas ivomets
tänane päev tõi ette lisatuled ja samuti ka kellade valgustuse.
Lisatud failid
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: P Sept 09, 2007 22:48
Postitas OVE
Oma 96-le panin talveperjoodiks kulge 3 Boshi suurt prosektorit 100W -te pirnidega, vot siis oli tee valgustatud, aga paraku muul ajal nendega soita ei saanud kuna puuduliku jahutuse tottu laks mootor kohe keema. Peab panema saab 900 radika ja elektrilise ventilaatori,siis peaks probleem olema lahendatud.
Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
Postitatud: K Sept 12, 2007 22:34
Postitas ivomets
paari päeva muutused:
esiteks sai ette pandud õiged rehvid. 165 R15. taga ikka mingid ylimadalad. auto välimus on päris vahva: selline kõrge esiotsaga ja tagumine ots pea päris vastu maad... selline pooliku tilga kuju hakkab kenasti välja kujunema.
kaardilugejale sai pandud valgustus.
kõrvalistujapoolne uks sai õigesse kohta reguleeritud, ukselukk remonditud, et ka kinni saaks võtmega panna ja et yldse uks kenasti kergelt liiguks ja sulguks, nii seest kui ka väljast, mida ta ennam yldse pea teha ei tahtnud.
siis sai veel bensiinipaagi ja tanimisava vahelisele lõdvikule klamber peale pandud, kust muidu täis paagi puhul läbi tilkus.
veel sai peale sebitud klaasipesuveepaak, selle pumba mootor ellu äratatud ja voolikud yhendatud. nyyd peseb, pyhib systeem töötab!
mõlemad tagatule klaasid sai uue punase värvi. kuna mingit spets lakki ei olnud, siis sai lihtsalt mingi suvalise punase sprayga need klaasid seestpoolt 2 korda ära värvitud.
nats tumedad jäid, aga pimedas on täitsa ok, isegi ilus!lõpuks sai veel auto ära ka pestud ja tolmuimejaga yle käidud.
ja veel: tuli esimene normaalne pakkumine ka V6 mootori kohapealt. 2,4 l ja sissepurse. asub tallinnas. ehk järgmine nädal saan minna vaatama.siit palve: kas kellegil liigub transat tallinn- pärnu vahet kuhu see kolakas mootor ära mahuks?
Lisatud failid