2. leht 2-st

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 13:30
Postitas Cyber
Iisak, teoorias on see kõik võimalik..:) ma usun et 5-6 cm tõesti pole vahet, aga pisut suurema erinevusega tuleb see kindlasti rohkem välja. Mina ei ole füüsik, kes suudaks sulle siin vajalikud erinevused välja arvutada, aga noh, sellise ekstreemse näitena: kumbaga on suurem võimalus ketsi vilistada (sama auto puhul), kas siis kui seal on mingi 13" velje peal juustunuga või 18" velje peal paras kõrge rehv (85-90 profiil näiteks). See on ekstreemne näide loomulikult, aga see "nõks", mil auto ei suuda enam, võib tulla just mõne 5-6 cm sees. Samal põhjusel vahetavad maasturimehed ka sildu-poolasse-sidureid jms kui alla pannakse tõsine maastikurehv, mootor ju sama, aga mingid jupid keeratakse ikka sõlme, sest suurt ratast on raskem ringi vedada.

PS. vastus: vahet pole, mootor peab piisavalt võimas olema..:D ei kvalifitseeru praegu..:D

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 13:35
Postitas suur
Algselt postitas: iisak
Mismoodi see 5-6cm erinevus ratta ümbermõõdus kohaltvõtul määravaks saab?
Ma rääkisin teoreetilist juttu. Nii puht teoreetiliselt on see ju seletatav, et kohaltvõttu mõjutab. Seda enam, kui vastava kasti esimene käik on aeglane. Üldiselt olen ma oma seisukoha teisega startimise kohta juba kusagil üleval öelnud. Kaubikute puhul on see okei. Nendega võib tühjalt sõites ka 2-4 ja 3-5 käiguvahetuste shortcut'e teha. Aga ette nähtud mõõdus rehvide/kasti/mootoriga sõiduautodel on see siduri surm.

EDIT: Cyber kiirem.

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 16:02
Postitas sebastian
185/65 R15 ja 205/50 R15 rehvide ümbermõõtude erinevus peaks olema ~6% ehk siis 11cm.
Niisuguste pastlad oli minu klassikul talv&suvi.
Polegi võibolla palju, aga tunda annab ehk ikka :)

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 16:06
Postitas iisak
Äkki lõpetaks selle (teoreetiliselt) ajuvaba teema ära:bs:
Minu pärast võite ka 4.käiguga kohalt ära minna. Huvitav,millepärast tootjad üldse siis 1.käigu on välja mõelnud?:wtf:

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 17:54
Postitas ivomets
natuke kah veel lisaks:
tänapäeva mootorid on tehtud töötama kiiretel pööretel ja seega kohapealt minekul , mitte õige käiguga, on oht, et mootori pöörded lähevad liialt alla ( isegi madalamaks kui tyhikäigupöörded) ja kaob ära piisav õlirõhk ja siis juba teate ise, mis võib juhtuda.
normaalne õlirõhk, normaalsete pöörete ( koormuse) juures on ju oluline, eksju! :thumb:

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 17:55
Postitas iisak
Algselt postitas: ivomets
natuke kah veel lisaks:
tänapäeva mootorid on tehtud töötama kiiretel pööretel ja seega kohapealt minekul , mitte õige käiguga, on oht, et mootori pöörded lähevad liialt alla ( isegi madalamaks kui tyhikäigupöörded) ja kaob ära piisav õlirõhk ja siis juba teate ise, mis võib juhtuda.
normaalne õlirõhk, normaalsete pöörete ( koormuse) juures on ju oluline, eksju! :thumb:
Tahtsin just samast asjast kirjutada aga Ivomets oli kiirem:notworthy:

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 19:29
Postitas Trionic
Ja jälle tühja jahumist oi-oi,kui palju:bs:

Kohalt teise käiguga (split)

Postitatud: T Okt 09, 2007 19:37
Postitas Cyber
Jagatud jahu on ikka parem jahu... Või siis parem ikka selgusele jõuda, kui sidureid kärsatada (jah, ma meelega ütlesin selle..:P )
Algselt postitas: Trionic
Ja jälle tühja jahumist oi-oi,kui palju:bs: