2. leht 3-st
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: T Veebr 19, 2008 23:32
Postitas olaviv
See 80l diislit hektari harimiseks on alles kulude algus. On vaja väetist ja kahjurite tõrjet. Saak tuleb ära vedada, kuivatada, ladustada. Pressida ning biokütuseks teha. Seda taas kusagil hoida. Saak valmib vaid kord aastas kuid meid ei rahulda variant, et tankida saab vaid augustist oktoobrini

Järgmisel kevadel on seemet vaja, seega ei saa kõik kütuseks ajada. Põld ei ole nõus lõputult üht ja sama kultuuri kasvatama. Aegajalt keerab ilm käkki ja saak läheb hukka. Aegajalt kargavad kusagilt välja uued kahjurid, kelle vastu põllumees tõrjet teinud pole. Meenutage - 2007 suvel jõudsid lõunamaa rändtirtsud otsaga Pihkvasse välja. Lisaks kõigele on vaja energiat ehk kütet ka traktorite ja tehnika tootmiseks ja hooldamiseks. Samuti viljahoidlate ehitamiseks. Ning biodiislitehase tarbeks.
Kokkuvõttes jääb tootmine omadega siiski plussi, me saame põllult rohkem kütust, kui kulutame selle tootmiseks. Aga esialgsest 600-700 liitrist jääb masendavalt vähe järele. Iisak siin varasemas postituses ütles ilusti ära, milles probleem seisneb - vajamineva kütuse kasvatamiseks on meil vaja ~4x rohkem maismaapinda, kui planeedil on...
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 15:42
Postitas MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta? samuti 2000a ja edasi, saab aju tsippida et kasutada E85 kutus (12.50eek ca)... Meilt seda saab teha

Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 16:32
Postitas Sil
Algselt postitas: MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta? samuti 2000a ja edasi, saab aju tsippida et kasutada E85 kutus (12.50eek ca)... Meilt seda saab teha
räägi lähemalt sellest tsippimisest. hind jne.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 20:11
Postitas Rauno
Kui nüüd teemat lugeda, siis saate ehk aru, miks ma bensiini mootoriga saabi ei saa.
Aga teemasse, et kui tõenäoline siis see kõrgsurvepumba töö lõppemine siis on. Siin foorumis ringi kolades olen aru saanud nagu see oleks peaaegu kõikide selliste mootoritega juhtunud?
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 21:16
Postitas nampat
Ei ole see kõrgsurvepumba lagunemine nii tihe ühti. Foorumist lugedes võib selline mulje jääda, sest foorumisse tulevad tihti inimesed just siis kui on tekkinud probleem... seega jääb mulje, et kõigil justkui oleks see mure. Eks Saabi pumba lagunemine on täpselt sama tõenäoline kui mistahes teisel diisel mootoril.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 21:39
Postitas ill
Algselt postitas: MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta? samuti 2000a ja edasi, saab aju tsippida et kasutada E85 kutus (12.50eek ca)... Meilt seda saab teha
Tsippimine üksi sind ei päästa, hunnik voolikuid ja asju tuleb vahetada,et auto alkoholimürgitust ei saaks.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 22:07
Postitas Cyber
Noh, see on vaieldav. Olen lugenud ka ungarlasest klassikuomaniku juttu, kes väitis, et tema ei vahetanud etanooli tarbeks muud, kui pihustid ja softi oma 16v turbol... Samuti pidi Ungaris suht tihti E85 peal sõitvaid sigulle leidma, millel pole kunagi ühtegi voolikut vahetatud. Ikka sõidab...
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Apr 27, 2008 23:16
Postitas MangustGrupp
Algselt postitas: ill
Algselt postitas: MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta? samuti 2000a ja edasi, saab aju tsippida et kasutada E85 kutus (12.50eek ca)... Meilt seda saab teha
Tsippimine üksi sind ei päästa, hunnik voolikuid ja asju tuleb vahetada,et auto alkoholimürgitust ei saaks.
Kui on toeline huvi selle vastu, poorduge - saab alati. hind ca 850 eurot. hind on kaibemaksuga. Saab tankida nii bensiin nii e85 kutus, uks koik kui palju (proportsioon ei mangi rolli). Kahju, et enda muudelile sellist voimalust ei ole, et ainult 2000 aastaselt.
+ on see, et toustub kW ning nm. Paneme ametlik kuulutus nadala alguses
!NB ei ole vaja aju lahti teha ja midagi joota !
PS.
Muidu jah... kui muud voimalust ei ole... aga aga...
Kui on soov okonomsem soita, miks siis gaasiseade kulge mitte keerata? Endal seisab gaasiseade, soidab korralikult, kutus votab 5-6L/ maantel 90km/t, kiirendab ilusti - diisli probleemid puuduvad: kallis remont, traktori heli, kaivitamine talvel, TOLL kontroll ja palju muu

)
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Apr 28, 2008 0:01
Postitas Skol
lõpp läheb juba siin teemast väga kaugele.
iseenesest huvitav. isegi kaaluks E85 peale minekut aga kes garanteerib et ta mu mootorit aastatega tuksi ei keera?
Aga Raunole - hind on minu meelest veidi kallis.
Mu sõber ostis aasta tagasi 2003a universaali, automaat, nahksisud jms ning 159000.-.
Ma soovitan mitte rutata ostuga, praegu tuuakse Saabe kõvasti sisse, ilma sa ei jää, ära karda.
Heh...praegu vaatan et istmesoojendusi pole sellel masinal. Siis pead vähemasti oma prouale, kui mitte endale, sooja koti p**sse alla ostma.

Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Apr 28, 2008 11:20
Postitas MangustGrupp
Vabandan et rikun teemat

) Palume kõik soovitajad natukene oodata, avaldame pakkumine paari päeva jooksul.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Apr 28, 2008 21:05
Postitas MangustGrupp
Algselt postitas: ml
Algselt postitas: MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta?
Diislit kulub vähem. Hetkel CO2 situb meie maakera nii et halb hakkab.
ei saa olla. Maantel soites 87km/t cruiisil mul tarbib 5.2-5.4 L/100km-le GAASI, hinnaga 9,90eek=53,46eek=100km.
Kui arvestada et diisel tarbib 5L/100km-le => 5x18eek=90 eek. peaaegu 2 korra rohkem...
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Apr 28, 2008 21:06
Postitas MangustGrupp
Algselt postitas: ml
Algselt postitas: MangustGrupp
Toeline saab peab olemas BENSIIN turbo mootoriga !
Opeli diisli mootorid ei ole paris lennuki mootor
P.S. praegu bensiin on odavam kui diisel, milleks diisel osta?
Diislit kulub vähem. Hetkel CO2 situb meie maakera nii et halb hakkab.
ei saa olla. Maantel soites 87km/t cruiisil mul tarbib 5.2-5.4 L/100km-le GAASI, hinnaga 9,90eek=53,46eek=100km.
Kui arvestada et diisel tarbib 5L/100km-le => 5x18eek=90 eek. peaaegu 2 korra rohkem...
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Apr 28, 2008 23:47
Postitas yllar
diisel saabi mõttest pöole siiani aru saanud,ja üldse diisel mootorist.Räige toss ja müra.Kokkuhoidu ei ole ka miskit.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: T Apr 29, 2008 14:55
Postitas eeroz
Kõik ei pruugi maksta niipalju diisliliitri eest

Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: T Apr 29, 2008 15:11
Postitas SimoL
sinst saab odavamalt jah?
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: T Apr 29, 2008 17:17
Postitas eeroz
Algselt postitas: SimoL
sinst saab odavamalt jah?
No kes siis miskit segatud solki julgeb Saabi valada?
Aga see jutt hakkab juba teemast kõrvale kalduma...
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: K Apr 30, 2008 0:52
Postitas fofa
Meenus, et juhtusin hiljuti NY Timesesist lugema kah veidi sel teemal, leidsin artikli ka netist üles.
http://www.nytimes.com/2008/04/15/busin ... nted=print
Lisaks, kel sügavam huvi on
http://news.google.com/news?client=safa ... 4&ct=title
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: K Apr 30, 2008 18:21
Postitas KaidoV
Küsisin BSR'ist enda 9-3 kohta, et kas tõesti on elu nii ilus - uus soft peale ja E85 paaki ning mingeid voolikuid/pihusteid jne. vahetama ei pea?
Vastus oli selline: "Yes for some cars you need to change injectors but not at this model.We have made many tests and can not find any problem when you use E85 an this model."
Mitte, et ma nüüd kohe ostma tormaks aga mingi kindluse võiks see ju anda kui Rootsi kunnid nii ütlevad?
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: T Mai 06, 2008 18:56
Postitas olaviv
Pihustitega võib see teema olla, et kapasiteeti ei jätku tippvõimsuse lähedal ja segu võib lahjaks jääda. See teadagi motole hästi ei mõju

:
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: R Mai 09, 2008 19:53
Postitas MangustGrupp
Algselt postitas: KaidoV
Küsisin BSR'ist enda 9-3 kohta, et kas tõesti on elu nii ilus - uus soft peale ja E85 paaki ning mingeid voolikuid/pihusteid jne. vahetama ei pea?
Vastus oli selline: "Yes for some cars you need to change injectors but not at this model.We have made many tests and can not find any problem when you use E85 an this model."
Mitte, et ma nüüd kohe ostma tormaks aga mingi kindluse võiks see ju anda kui Rootsi kunnid nii ütlevad?
Osadelt muudelitele tuleb pihustid vahetada ning ECU !

Osadelt piisab ainult programmeerimist tarkvaraga OBD kaudu
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: E Mai 12, 2008 22:11
Postitas sebastian
Näiteks 9000 panna liikuma E85-ga, oleks vaja ainult softi muuta ja see pole kuigi keeruline.
Kui ei soovi oma masina kilovatte kergitada, siis piisab ka originaal- pihustitest. Kütet tuleb sama performance saamiseks pihustada silindritesse ca 30% rohkem.
Aga uurin veel softi poolelt seda, eks täpse vastuse annaks, kui bioetanool sisse ja mõõteriistad külge.
edit: see programmeerimine OBD kaudu, Millest Mangust räägib, on ikkagi ECU sissepritsemaatriksite ja süütemomentide muutmine. Mingit spetsiaalset ECU-t riistvaralises mõttes vaja pole. Etanooli aurud süttivad viletsamalt, aga põlemisprotsess toimub kiiremini kui bensiiniaurudel. Seepärast on vaja ka muuta maatrikseid, et põlemisprotsess oleks sarnane bens. omale.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: P Juun 01, 2008 23:45
Postitas MangustGrupp
meil varsti saab odavamalt variant paljudele muudelitele(audi, vw, volvo, ford, toyota jne jne)

tahendab muu tootja, hind veidi vahem tuleb, aga miinuseks kapoti alla tuleb paar asju majutada, kuid paigaldus samuti votab ca 5-10min
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: R Juul 04, 2008 12:56
Postitas iisak
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: R Juul 04, 2008 14:57
Postitas Trionic
Kusjuures kusagil ei mainita,palju kulub naftat(vms. fossiilset) 1l. piirituse tootmiseks.
Bioetanooli võimalikkusest Maal (split E85-le ümberehituse teemast)
Postitatud: R Juul 04, 2008 15:58
Postitas gsaab
Ja eriti ei mainita ka seda, et see, millest etanooli toodetakse hakkab konkureerima toiduga. Lisaks sellele kui palju energiat kulutatakse et etanooli kätte saada nagu Trionic ennist vihjas. Täpselt sama lugu on n.ö säästupirnidega. Mina siiamaani kahtlen kas säästupirn ikka on "säästupirn", sest see elektroonika mis seal sees on tuleb valmis teha ja kui palju energiat sinna läheb. Eks seda E85 oleks osatud 10a tagasi ka teha aga polnud mõtet, sest omahind on kõrge, nüüd on asjad tesitmoodi.