2. leht 6-st
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 18:51
Postitas Taavi_R
Mis veljed need on?

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 19:11
Postitas vallikas
Algselt postitas: Taavi_R
Mis veljed need on?
Nood ongi need
Opeli veljed mille kapsleid olen taga ajanud, uued originaalid maksavad vist 400-500 krooni tükk
Tegelt pole seal vinget midagi, suht ussitanud veljed olid, talvel sõitnud. Käsitsi puhastasin ära:red:, kaapisin lahtised kohad haljaks, liivapaberiga lihvisin

ja pärast hammerite spreiga värvisin :red:Kui odavam ja isetehtud järele proovitud küll kunagi jõuab ka vingemate variantideni. Hetkel kärab mulle küll, kui midagi suudaksin sinna aukudesse ka aretada.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 19:52
Postitas S9K
Kui sügav see rant on seal? Velgedel ma mõtlen. Kapslite pesa.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 20:25
Postitas vallikas
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui sügav see rant on seal? Velgedel ma mõtlen. Kapslite pesa.
Päris viit milli vist polegi, aga ilma seesmise ava taha kinnitamata pole mõtet pannagi, kui talv tuleb ja suvepapud toas, küll siis aega mõelda ja nikerdada.
EDIT: tegelt on mu seda veljekapsli hala juba liiga palju siin
Siia teemasse said vähe suuremalt üks pilt ...ja praegu mõtlesin, et üks õige suuruse ja kujuga latakas, täpselt tsentrisse mingi pikem kümnene polt, sellele kahe mutri vahele õigele kaugusele sobiva läbimõõduga teraslehest "seib", mida saab jõuga keskavast läbi suruda ja mis seda kremlit siis seal sobiva jõuga kinni hoiaks...

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 20:35
Postitas Taavi_R
Välja näevad need veljed küll väga

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 04, 2008 21:59
Postitas S9K
Hmm, pigem tee nii, jämeda poldi asemel kasuta peitpeaga mingid effektset sisekuuskant polti. 6 mm polt kärab küll. Musta värvi ka olemas. Asi jääks tunduvalt ilusam. Samas on võimalik neid polte ringiratast 3 või rohkem tükki panna ja velje sisse väiksed augud puurida + keermestada. Asi jääks igati tiptop.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: P Aug 10, 2008 20:57
Postitas vallikas
Täna sai mõnusalt sinist suitsu korraks. Ei, mitte sidurist, tulekojamehe mootorist, kui olin selle puhastanud ja viimane mustus otse akult ühendades ära põles. Pulkadeni lahti-kokku, viimane lihv mõlemale tulekojamehele - nuutide otsast maha ja stangega horisontaali - ning kõik näeb välja nagu päris. See asi nüüd ka selge ning nina kordades ilusam, rääkimata sellest, et nüüd pühib pasa ka maha - porine aeg juba koputab uksele.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 11, 2008 20:28
Postitas Motorhead
vallikas, Pildilt näikse vasakpoolne sisemine gabariit läbi olevat!

Muidu tundub cool!
Vaheta pirni, ära istu foorumis!

:

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: E Aug 11, 2008 23:10
Postitas vallikas
Ah iga päev ka saabi arstida ei jõua, vaja veel ühe tagumise ukse aknatõstukit näppida, kuidagi vasak udukas tööle saada, kässeriklotse lähemale keerata ja palju tähtsamatki veel enne ülevaatust vaja korda saada - SRS aju uuesti progemisse vaja viia, sidur vahel kärssab, vaja uut trossi või kui sest väheks jääb, siis ka muud. Vanem auto tahab kogu aeg hoolitsevat kätt, a mis ma sulle sest räägin
EDIT: Jäin nüüd vaatama seda pilti ja pole midagi öelda, pirn ju ei põle

Pirnivahetus töödenimekirjas kõikse lihtsam küll jah

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: T Aug 12, 2008 9:33
Postitas roomlane
Kui sul tagumise ukseklaasi tõstemehhanismi vaja peaks olema, siis mul on see ukse seest juba välja võetud ja võid mult saada, mida vaja.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: T Aug 12, 2008 20:31
Postitas vallikas
Lühidalt:
Kui ma täna lõunapausi ajal saabiga Troosti jõudsin, oli pirn mulle juba valmis pandud - milline jõud on foorumil
Pirni saab muidugi ka igast muust poest, aga mul oli niikuinii sinna asja.
Roomlane - ei õnnestu sul mulle veel tõstukit müüa. Minu kahtlustused osutusid tõeks. SRS-i maha-peale kruttides oli aknalüliti juures viga tekkinud. Nimelt vist seoses signa-keskluku võimega tõsta aknaid ise üles on kunagi mul kõigi aknatõstukite lülitite alt juhtmed läbi lõigatud, aga võibolla ka mingil muul põhjusel. Ja liigutamisega olid otsad lahti keerdunud ja isoleer lipendamas.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: N Aug 14, 2008 9:35
Postitas vallikas
Selline on meie tandem. Minu kaaspiloot nii autos kui eluteel.
Pilt tehtud enne tulekojameeste remonti
Foto autor on meie pulmafotograaf Urmas Ääro.
Lisatud failid
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: T Aug 26, 2008 17:08
Postitas vallikas
Olulisemad numbrid:
Poole aasta jooksul auto kogukulu veidi üle 60.000 krooni, sellest suurim kulu soetusmaksumus ja 16.500 krooni bensiin. Läbisõitu ise teinud 10.000 ja kerib kohe ette ls 200.000.
Ja üksipulgi:
bensiinipump - 500
vasak latern - 800
kondi alune mootorikinnitus - 200
stangetala - 900
nahkrool - 1000
airbagi juhe - 100
ajuremont - ei avalda
esimesed turvavööd - 500
tasuta kummimatid Motorheadilt

2 mootoripatja - 2327
rehvide tasakaalustamine - 500
mootoriõli+kõik filtrid ja tööraha - 3767
kapotiembleem - eelmise kulu sees
luugiembleem - kuuspakk
spreivärvid stangele - 800
pirnid - 110
tulekustuti - 390
tõkiskingad - 70
trahv - 600
kindlustus 3 kuud - 1139
šampoon-vaha-kindad-lõhnakuusk - 250
Vikile techi eest - õll
Kütusekulu kõigub seni vahemikus 8,5-11 (aprillis talverehvidega).
Kolmaastakuplaan on seotud peamiselt välimuse-sisuga, eeldusel, et mootor ja veermik suuremaid investeeringuid ei nõua.
Sisus plaan värvida või kleepida näidikupaneel, keskkonsooli tekitada suitsetamisasjade asemele panipaik ja korralikum panipaik kas raadio alla või peale, samuti topsihoidja, uus raadio + kõlarid, kangile nahkkott, ustele musta värvi katted, toolidele mingid huvitavad katted õmmelda lasta, uus põrandavaip.
Välimuses stangesid edasi tuunida, roostekahjustused kerest välja + üleni värvida, alla originaalveljed, uus esiklaas, esilaternate alla korralikumad kummid, tulekojamehed alates nuutidest.
Ühesõnaga total meikover ja kui-ma-olen-selle-kõik-ära-teinud siis äkki julgen saabiklubi kleepsu ka panna...
Tõenäoliselt tuleb siiski edeva välimuse ja sisu asemel hankida sidurijuppe, esisilla pukse, ise teha amatöörlik plekitöö ja kohtvärvimine, osta häll ja parema pidamisega suverehvid.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: T Aug 26, 2008 17:21
Postitas Vitautas
Piltidel näib küll väga ilus masin =)
Veljed on kah väga prd-d.
Küll oled teinud endale ikka pika nimekirja ... isegi kütuse rahad ära märgistatud. Pane aga edasi!
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: K Aug 27, 2008 21:54
Postitas kasparius
Tulevikuplaane vaadates- Et siis "all show, no go" mees?
No offence absoluutselt.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: K Aug 27, 2008 22:49
Postitas ill
Mida sa go-d kui turbot pole

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: N Aug 28, 2008 11:42
Postitas vallikas
Algselt postitas: ill
Mida sa go-d kui turbot pole
Ma ise mõtlesin sama, et kaspariusel vähe imelik arusaam, kuidas ma 96 kilovatti peaks suuremaks tegema siis ka, ok sellest saan aru, et veermik jäigemaks ja rool ja puksid ja kettad ja värgid...aga mis go-d ta mõtles, jäin jupiks ajaks mõtlema:poke:
Aga 130 hobust on meile küllll ja veel esimese käiguga vilistab kummigi mehiselt. Praeguse papuga käib ka vihmase ilmaga teisel käigul ratas tühja. Kui mööda sõita vaja aitab madalam käik ja gaas, rohkem kilovatte ei ihalda, las olla auto väiksem, muidu läheb noorel mehel asi käest ära ja seda pole üldse vaja kohe.
Aint mugavusi tahaks juurde, just panipaiku, topsihoidjat no ja siis silmale kenam vaade ka.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: N Aug 28, 2008 19:16
Postitas kasparius
Algselt postitas: vallikas
Algselt postitas: ill
Mida sa go-d kui turbot pole
Ma ise mõtlesin sama, et kaspariusel vähe imelik arusaam, kuidas ma 96 kilovatti peaks suuremaks tegema siis ka, ok sellest saan aru, et veermik jäigemaks ja rool ja puksid ja kettad ja värgid...aga mis go-d ta mõtles, jäin jupiks ajaks mõtlema:poke:
.
Valgustan siis veidi:
Mootor on võimalik (soovi korral) vahetada. Ei midagi keerulist.
Think outside box

Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: T Sept 09, 2008 21:56
Postitas vallikas
Täna sai manuaalne siduritross konfigureeritud, tross ise pikemaks, kõri lühemaks - just nagu troostis öeldi, et oleks nii vaja, et saada üliüleval pedaalile vabakäik ja siis pedaali allapoole keerata.
Kuidas kõri lühemaks teha, õpetas Motorhead

Sama meetodiga tegelikult tegin trossi pikemaks. Nüüd on pedaal piduripedaaliga sama kõrgel, võtab alt ja lisaks tundub käiguvahetus-ülekanne teistmoodi ja parem
Ühe tagumise ratta pidurisilindrid sai varem liikuma ja klotside tagant rooste ja sopp minema. Täna teise poolega samamoodi tegin, kuigi mõlemal pool on nüüd need lehtvedrusarnased jupinad puudu, mis seal peaks olema

Aga käsipiduri klotse ma ikkagi peale keerata ei osanud

kui selle ka veel tehtud saaks foorumlaste abiga, siis jääb ainult veel üks õõts loksuva sharniiri tõttu vahetada ja udutuli põlema panna ning saab saabki esimest korda minuga ülevaatusele minna.
EDIT: Klotside keeramise sain teoorias selgeks, tänu!
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: K Sept 10, 2008 11:01
Postitas flood
Käsipiduriklotside pealekeeramine käis sellise süsteemiga: Allpool kus on käsipudriklotse tagasi tõmbav vedru, selle vedru taga on mingisugune kruvimoodi asi või vms, mis siis klotse väljapoole keerab.
ehk kui selle selle vedrutaga oleva keeratava asjanduse üles leiad, siis peaks juba aru saama, kuidas edasi toimetada.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: N Sept 18, 2008 20:23
Postitas vallikas
Uue õõtsa sain ka ilma vaevata alla. Tungi peal tegin ära ja koos pitsasöömisega läks tunnike.
Nüüd sõit palju parem, rool ei viba enam, väga väikse värina teatud kiirusel paneme kehvade rehvide arvele.
Loodetavasti süttivad udukad justkui iseenesest kui neisse panen uued pirnid, aitäh Enrico
Ehk siis nüüd vist julgen ülevaatusele minna kah.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: N Sept 18, 2008 20:43
Postitas vallikas
Lisatud failid
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: R Sept 19, 2008 9:27
Postitas enrico
aga palun! mis mul ikka need terved pirnid niisama vedelevad! sai ühele seatile xenonid pandud ja sealt jäid üle! ja kuna endal kahh veel 1 komplekt tagavaraks siis ei ole kahju kahh:P
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: P Sept 28, 2008 13:40
Postitas vallikas
Elu esimene ülevaatus käidud, Tulikas, vist selle vana juures, kellele saabid meeldivad. Hoolimata muidu kiitusest veermiku ja väljanägemise kohapealt ei saanud ta mind tölla-mölla udukate (mul pamris neil puudu alumised kruvid ja üks näitab üles, teine alla) ja mittehaakuva vasaku poole kässariklotside tõttu läbi lasta.
Vana proovis ikka uuesti ja uuesti, paremad klotsid tõmbasid lõpuks blokki, vasakul ikka pea mitte midagi. See-eest tagumised kettaklotsid olin pannud ilusti pidurdama tagumise silla toime 58 protsenti, ees 70. Erinevused sildadel 3 ja 5 protsenti.
Lubatud CO-st (0,5) 940 p/min juures oli 0,019 ja 2520 p/min juures (norm 0,3) saabil 0,028. See vist tänu uuele summutile?
Aga vana oli tõesti tore, viimane olin ja tüüp oli suht väsind, aga ikka vahtis saabi alt ja loksutas ja kiitis takka, et pole üldse paha. Kui kuulis, et mul elu esimene auto ja esimene ülevaatus, siis vaatas mu uksemõlkigi, et näe paned siia nats värvi peale ja pole hullu midagi, et hea auto oled võtnud....
edit: udukaid said edukalt seina peal reguleeritud, käsipidur võrdselt võtma....ja hea töö premeerimiseks sai ostetud ustesse kõlarid, mille paigaldamiseks on uuesti tööd tundideks, pluss juhtmed, võim ....tegevust jätkub kauemaks.
Saab 900 2.0i, 1996, vallikas
Postitatud: P Sept 28, 2008 20:32
Postitas suur
Algselt postitas: vallikas
Hoolimata muidu kiitusest veermiku ja väljanägemise kohapealt ei saanud ta mind tölla-mölla udukate (mul pamris neil puudu alumised kruvid ja üks näitab üles, teine alla) ja mittehaakuva vasaku poole kässariklotside tõttu läbi lasta.
Just umbes-täpselt nagu minu esimene ülevaatus - käsipidur oli suht olematu ja läbi ei saanud, kuid vaatamata sellele oli mulje poisitiivne.