2. leht 3-st
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: N Apr 30, 2009 8:39
Postitas suvekas
Nonii, Saab otsustas teha mulle väikse kevadise üllatuse ja jättis mu taas kord jalameheks.
Töölepingu lõpetas pildil olev jahutusvedeliku lõdvik.
Minu idee oleks, peale seda kolmikut teha uus liides aga kui teadjamad ütlevad, et see lõdviku jupp koos kolmikuga palju ei maksa siis vahetaksin terve kupatuse välja.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: N Apr 30, 2009 15:09
Postitas suvekas
Tänud Troostile ja Saabiantile, et üritasite mind läbi telefoni aidata aga Tartust pole võimalik ühtegi Saabi ja ka Opeli lõdvikut kohapealt osta ja nii ma siis improviseerisingi ja ostsin Hydroscandist silma järgi (sisemõõt 18mm) paraja jupi sirget voolikut.
Nüüd saab jälle oma traktoriga põristada.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Aug 02, 2009 10:44
Postitas suvekas
Ei taha uut auto teemat tegema hakata kuna ei tea kui kaua seda isendit enda käes hoian aga üldiselt sai siis soetatud üks 90-da aasta klassik. Auto läbisõit on 440 tuh. km aga kõik toimib väga hästi:drive:, isegi hooldusraamat on olemas kus vanainimene on üksipulki üles täheldanud kõik remondid ja summad mis tal on kulunud.
Klassiku sõbrad võiksid mulle öelda kus asub klassiku värvikood? Tiivad ja uksed on tal ikka kap. läbi roostetanud, mis tõttu oleks natuke värviparandusi vaja teha. Väljast ei saa nagu midagi eriti aru aga kui uksed avada on ikka nutune küll.
EDIT: Leidsin mingi koodi (body color 215)
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: E Aug 03, 2009 10:15
Postitas Fabrik
Minu laugpäral on pagassis katte all kleeps millel body color 204.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Sept 06, 2009 16:08
Postitas suvekas
Vahepeal on lisandunud perre ja firmasse veel mõned autod, lisaks pereautole (9-5) tuli juurde ka 9-3 traktor ja nüüd kui klassik on eestis ilusti arvel ja järgmine ülevaatus 2011 aasta siis olen kindel, et ka see jääb nüüd endale
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Sept 06, 2009 16:31
Postitas suvekas
Ja lisaks neile on firmale kuuluv aero (tutika mootoriplokiga) ja õe SS, ning ei saa jätta ka Eleril nuga haavas keeramata - tema Cabrio on ka hetkel veel meie pere nimel ja oma uues asukohariigis.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: K Okt 06, 2010 21:34
Postitas suvekas
Issand, pole üle aasta siia midagi kirjutanud:red:
Aastaga on mu Saabik nõudnud päris palju raha, kuigi kogu eelmise aasta talve seisis, sest naisele meeldis klassikuga lumes mütata ja ise sõitsin 9-3ga. Muidugi üks põhjus, miks ta seisis, oli ka purunenud plokikaane tihend. Kevadel mingil hetkel, kui müüsin oma klassiku maha, sai ka Troostis tihend vahetatud ja ei mäletagi enam täpselt kas siis või järgmisel korral, sai auto ka uue madaldussarja, koos Sachsi amortidega.
Kuna tol hetkel polnud põletavat vajadust seda katkist kütusetoru vahetada, siis lasin sellel olla, seda enam, et seda poleks olnud nagunii kohapealt võtta.
Kuid nüüd nädal aega tagasi, sai käidud taas Troostis (sain ka vahepeal paigaldatud udutuled ilusti põlema) ja seal nad siis avastasid, et kuna see kütusetoru on jätkuvalt lekkinud ja nafta on tilkunud jahutusvedeliku lõdvikule, siis lõdvikud on iga hetk purunemas! No, mina muidugi, tundes Elerit mõtlesin, et nagunii hirmutab niisama ja pole see asi midagi nii hull. Igaksjuhuks sai muidugi ära tellitud kõik vajalik, st. uued lõdvikud, kütusetoru, käigukasti padi , mootoripadi, paisupaak (kuna ujuk irdus oma õigest kohast) ja eelsoojendi leegiandur ka.
Järgmisel päeval koju jõudes mõtlesin, et vaatan neid lõdvikuid, kas kannatab veel paar tuhat kilta sõita või mitte ja kui ma neid lõdvikuid alt poolt ise nägin, siis mõtlesin küll, et mul ikka vedas, et ma üldse koju (Tln. 200 km) jõudsin. Nimelt olid nad juba selliseks muutunud, et neid võis käega rebida.
Kuid egas midagi teha polnud, sai siis kiirelt naabrimehe poole pöördutud ja kuna tal vanast ajast oli järel üks LADA radikas koos lõdvikutega, siis sai kiirelt midagi ajutist välja väänatud ja tänaseks on auto planeeritud 2000 km. pool juba sõitnud ja loodan, et jõuan järgmisel reedel ilusti eestisse tagasi ja usun, et selleks ajaks on ka telitud kaup Troostis kõik kohal.
Ahjaa, Ivometsalt sai ka suviseks ajaks ostetud vanad AERO 17" veljed ja samas tuletab see meelde, et nüüd pean hakkama veel otsima ka 16" talverehve:conf:
Aga eks ma üritan varsti veel ka mõne pildi lisada.
Sai küll pikk ja igav jutuke aga teinekord hea mälu värskendada:)
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: L Okt 09, 2010 0:13
Postitas suvekas
Leidsin ühe pildi tel. mälust kus on all juba ka Ivometsalt ostetud vanad aero veljed, hetkel on siis lisandunud autole veel ka udutuled.
Samas pean ka tõdema, et seoses madaldusvedrude ja sportamortidega, läksid paigast ära ka tagumiste rataste kalded.
Mind küll hoiatati Troostis, et see võib nii minna aga kuna mul polnud tol korral aega, et lasta neil sinna need rõngad vahele panna, siis avastasin täna, et mul on mõlemal tagumisel rehvil servadest, kohati isegi riie läbi kulunud.
Õnneks on Saabirahvas selline sõbralik ja abivalmis ja nii ma siis laenasin ühelt soome saabifännilt, tema varuratta koos 17" valuvelje ja tutika HP lamellrehviga ja teisele poole panin alla oma enda varuratta. Loodan sellise kompotiga nüüd järgmine nädal ilusti eestisse jõuda ja loodan, et reedel jõutakse mul see auto ka korda teha.
OT. muide seda saun/suvilat on võimalik välja üürida ja hind oli, kui mälu ei peta 800€/nädal. Asub see siis Helsinkist umbes 300km põhja poole.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: K Okt 13, 2010 20:24
Postitas Jupats
Algselt postitas: suvekas
Samas pean ka tõdema, et seoses madaldusvedrude ja sportamortidega, läksid paigast ära ka tagumiste rataste kalded.
Mind küll hoiatati Troostis, et see võib nii minna aga kuna mul polnud tol korral aega, et lasta neil sinna need rõngad vahele panna, siis avastasin täna, et mul on mõlemal tagumisel rehvil servadest, kohati isegi riie läbi kulunud.
Milliseid rõngaid silmas pead? Mul endal ka vaja sama töö ära teha.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: K Okt 13, 2010 21:36
Postitas suvekas
Milliseid rõngaid silmas pead? Mul endal ka vaja sama töö ära teha. [/quote]
Kui päris aus olla, siis ega ma täpselt ise teagi, mis rõngad need on, eks keegi targem võib siin rääkida. Tean vaid, et see võtab jälle mõne tonni raha ja ilma nendeta ei kannatanud rattaid päris õigeks saada.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: N Okt 14, 2010 5:32
Postitas Trionic
Need pole "rõngad",vaid sobiva kujuga plekiribad,erinevate paksustega.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: R Okt 15, 2010 23:08
Postitas suvekas
Nonii, täna võib vist teha pitsi konjakit

Sest nüüd võib vist tõesti öelda, et mu traktor on korras, kuivõrd üks 9-5 üldse korras saab olla.
Tänud veelkord Troosti poistele ja muidugi ka Elerile, kes suudab silmagi pilgutamata anda kliendile viiekohalise arve:D
Erilised tänud muidugi ka mart284-le kes viitsis mind mööda poode vedada, kui enda auto oli tõstukil ja soovin neile Cyberiga edu, homsel Riia üritusel.
Ja ka Artile suured tänud, sest nüüd on autol uued Pirelli naastrehvid, mis pole küll veel velgedel aga oleks võinud olla, sest õhtul koju sõita oli ikka täielik piin, selles lume ja lörtsi sajus.
Nüüd natuke tehtud töödest.
Vahetatud said siis:
Jahutusvedeliku lõdvikud 3tk.
Eelsoojendi leegiandur
Käigukastipadi
Mootoripadi (tagumine)
Kütusetoru
Paisupaak
Klapikambrikaane tihend
Tagasilla reg. seibid
Ja ongi kõik, nüüd ma loodan, et saan jälle natuke aega rahus
:drive:
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Okt 17, 2010 13:02
Postitas suvekas
Juba järgmisel hommikul suutis mu saabik mind üllatada.
Nimelt sõitma hakates, kadus kohe turbo tagant ja süttis ka muidugi mootorituluke. Ma kohe ei osanud nagu midagi teha, kas nutta või naerda. Aga nii ma siis sõitsin naabrimehe poole, seal suretasin mootori välja, lootuses, et uuesti käivitades on kõik korras. Aga kuna muinasjuttudega on nagu on, siis ka minu saabikuga ei muutunud midagi, uuesti käivitades. Sai siis veel kümmekond kilomeetrit sõidetud ja umbes pool tundi seismist ja uuesti sõitma hakates tuli vähemalt turbo tagasi, kuigi mootorituli põles edasi. Sai juba Elerilegi helistatud ja kurdetud oma muret ja leppisin juba pooleldi kokku, et pühapäeval paneme korra tech2 järele.
Õhtu poole käisin autoga veel ka korra Tartus ja siis kustus ka mootorituluke ja seoses sellega, ei hakanud ka selle autoga pühapäeval Tallinna minema.
Ise jäin muidugi mõtlema, et reedel Tallinnast tulles, oli mul paagis veel soomest ostetud kütus ja õhtul paarkümmend kilomeetrit enne kodu sai tangitud Mustvee statoilist 67(!) liitrit (kusagilt on meelde jäänud, et sellel autol on paak 65L ) Kas tõesti võis sellise käitumise tingida statoili kütus.
Aga ilmselt oli tegu egr klapi teemaga, sest teisel autol on sellist asja ennegi ette tulnud.
Loodan nüüd, et see klapike ikka peab vastu ja ei jäta mul naist ja lapsi päris tee peale.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: R Dets 17, 2010 21:44
Postitas suvekas
Kiire sissekanne kroonikasse - autol tänasest uus starter ja vahetatud ka kütuse tagasivoolu voolikud ja igaksjuhuks sai jahutusvedeliku paak uue korgi. Eks vaatame, kaua nüüd...
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: R Mär 11, 2011 22:10
Postitas suvekas
Et asjad päris meelest ära ei lähe, siis tuleb siia lisada, et sai autole suur hooldus tehtud ja läbisõit hetkel 180tuh (või oli see 188tuh.), et siis vahetatud on kõik filtrid ja õlid ja auto on kontrollitud ja defekteeritud... ei tea, kas sellist 9-5 üldse olemas on, millega lihtsalt sõita saab ja mida ei pea kogu aeg remontima, arusaadavalt tuleb teha hooldusi aga mitte remontima kogu aeg. Või on viga ainult minu autos. Koos hooldusega sai vahetatud ka üks eelsüüteküünal mis oli lepingu lõpetanud ja Viki leidis veel sellised vead nagu - turbo toru, veepump, välimine rooliots ja siis veel mingid ketipinguti tihendid.
Ma kaldun arvama, et teist nii kallist 2,2tid diislit pole eestis, arvestades, et ma olen vist viimase 2a. jooksul sinna sisse pannud oma 60tuh. vana raha ja tundub, et panen veel, krd. liising ei saa ka juba otsa, sedagi on veel omajagu.
Aga ega midagi, õige mees kannatab selle kõik sirge seljaga ära, mida ta armuke nõuab aga see krd. armuke ei hoia oma peremeest...
Edit: läbisõit siiski 188 tuh.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: L Mär 12, 2011 2:50
Postitas RStorm
liising ei saa tõesti otsa...aga parimas korras tuleb saabi ikka hoida, siis jagub ka sõidumõnu:head:
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: L Mär 19, 2011 12:08
Postitas suvekas
Sai jälle remondis käidud ja arve jälle selline a´la 500€. Küsisin veel Elerilt, et kas nüüd võin panna oma saabi 7000€ müüki ja reklaamida, kui täiesti korralikku traktorit, vastuseks sain, et võin küll:)
Aga reaalsus on paraku teine...
Veel enne, kui ma sain Tln. linnast välja süttis taas kord mootorituli ja auto läks "limp home" reziimi.
Ehk siis tundub, et nüüd tuleb veel üks 500 panna ja ikkagi ka see EGR ära vahetada, sest tema see on kes seda viga annab. Aga noh, ega mind palju ei häiri ka see mootorituli seal, sest juba harjunud sellega ja küll ta mõne päeva pärast jälle ära kustub, nagu ta tavaliselt on teinud.
Aga vahetatud sai siis veepump ja koos sellega ka mingi väntvõlli otsas olev rihmaratas, ei süvenenud päris täpselt asjasse...
RStormi`le kaastunne, et autol plekid kõverad. Esiteks nägin su autot Rocca ringil puksiiri peal ja pärast juba Troosti garaazis, täielik ebaõnn ju...
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Mär 20, 2011 18:05
Postitas suvekas
Ei tea kuidas, see EGR täpselt sureb ja mis siis juhtub, kui ta täielikult maha sureb?
Igaljuhul tänase seisuga, kiirendades viskab ikka omajagu musta (tavaliselt nii palju pole visanud) ja kui väheke vaiksemalt kiirendada, siis umbes 2200 pöörde juures hakkab kiirendus hakkima, ja tahomeetri seier kõigub nii umbes 50pöörde jagu üles-alla aga kui lapats põhja vajutada, siis viskab jälle pahvaka musta ja kiirendab kui hirmus - juhul kui ei löö "limp home"i. Kütuse kulu on ka kasvanud tavalise 6,7 pealt 8,5peale, seda küll SIDi järgi.
Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Mär 20, 2011 21:48
Postitas vallikas
Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.
Karm

Su eelmise saabiga oli kogu aeg mingi sama lugu

Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Mär 20, 2011 22:11
Postitas ivomets
Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.
Karm

Su eelmise saabiga oli kogu aeg mingi sama lugu

Mõnel mehel lihtsalt autod ei kesta
ma peaks end täiesti idioodiks kui ma sõidaks sellise autoga, kuhu iga kuu ühe inimese palga peaksin remondi peale panema+ lisaks sinna juurde kütus veel ka otsa.
aga noh, rahameeste värk
lahe on vaadata topgearis kuidas neid kalleid autosid ka piitsutatakse, ja natukene ju kestavad ikka... aga ega vist pikalt selliset trööbates pole nendelgi pikka elu...
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: P Mär 20, 2011 23:43
Postitas suvekas
Tegelikult mina sõidan sellega väga vähe, enamuse ajast sõidab siiski naine ja ta oskab isegi sõita:) Eks siin tuleb mängu see, et kui saad hooldamata auto ja võtad selle veel liisingusse ka, siis omad vitsad peksavad...
Üks on kindel, et peale seda Saabi, ei tule minu majapidamisse, mitte ühtegi diiselmootoriga Saabi.
Aga eelmise autoga oli lihtsalt see jama, et pidime uue mootori ostma:) Muidu oli auto hea...
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: N Juun 02, 2011 22:35
Postitas suvekas
Kirjutan siis taas paar rida, kuna auto sõitnud peale viimast suurt hooldust oma 3000km, siis on ju täiesti normaalne, et taas on auto Troostis ja sedapuhku on siis plokikaan puruks...
Kuna sai ostetud uus plokikaan, siis arvasin, et sellega asjad lõppevad aga täna selgus, et pidin veel ka nukkvõlli uue ostma...
Äkki keegi tahab seda autot nüüd ära osta???
Sest peale seda remonti on selle auto omahind tõusnud umbes 12 000€ aga mina annaksin liisingujäägiga ära, ehk siis 6000€
No tegelikult vist ikka nii loll ka ei ole, et nüüd enam müün... müün ikka aga hind on 10k.
Suvekas@0,5L rummi ja varsti magama, sest homme jälle tööle, sest seda raibet tuleb ju tohterdada...aga üks on kindel, et peale seda remonti, mina ei sõida selle autoga rohkem, kui hädapärast vajalik, sest iga jumala kord lõppeb see, sellise vähemalt 500€ pauguga.
Aga noh, tõstame vahepeal klaasikese ja kui Eleri hästi orgunnib, äkki saan selle järgmine nädal kätte poleerituna ja seest hooldatuna, juhul muidugi kui kõik need ajad klapivad aga tahaks küll seda autot ka ükskord korras mootori ja läikivana näha...
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: T Juun 14, 2011 20:33
Postitas suvekas
Sain siis lõpuks ka oma autokesest mõne pildi tehtud. Ilus puhas ja läikiv oli ta küll, kui autole järgi läksin aga kui koju jõudsin, oli auto nagu taparelv, tee peal lendas mingi suurem lind keset stanget, nii, et räbalad taga, siis suutis rebasepoiss mul auto alt läbi käia ja oma mahlad külje peale unustada ja vähe ei puudunud, et oleks sõitnud metssea karja sisse, rääkimata loendamatutest sääskedest...hommikul vara on ohtlik sõita.
Aga tehtud töödest, siis veel niipalju, et vahetatud sai
1. taga puksid uretaanide vastu
2. plokikaan on uus(vana) (lihvitud ja survestatud)
3. nukkvõll on vahetatud, sest vana oli ikka päris räbal...
4. stabikavarras
5. MiniSmardi nahahooldus+väline poleerimine
Ei tea, sai vist kõik... rahaliselt läks kogu see jama taas maksma umbes 2000€.
Mõni ostab sellise summa eest uue auto aga mina elustan laipa...
Kusjuures, juba järgmisel hommikul suutsin mootoritule taas põlema ajada, sedapuhku arvatavasti seotud turbo ülerõhuga aga kuna see kadus ära, kui olin auto korra seisma jätnud, siis ei hakanud veel tln. sõitma. Aga nagu mulle keegi juba mainis, siis mul tuleb endale odavam vist Tech2 osta, kui iga kord tln. sõita. Tartus on ka muidugi aga hakka neile jälle näitama kuhu see pistik käib...
Lisatud failid
Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: T Juun 14, 2011 22:02
Postitas ivomets
naer tuleb alati peale kui taas suveka diisli teemat näen...

Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas
Postitatud: T Juun 14, 2011 22:11
Postitas suvekas
Ära naera midagi...nüüd peaks auto siiski korras olema ja kuna ma vaikselt endale lubasin, et ise enam sellega ei sõida, siis ehk kestab ka. Ja tegelikult on väike lootus see soome maha müüa ja nii, et saan oma raha isegi peaaegu tagasi.
Ise lähen laup. taas Mikkelisse ja toon endale ühe punase klassiku ja 9-3 kestab ka minu käes.
Ja sügisest vahetan hoopis marki ja hakkan 4X4 sõitma, vaatame, kas sinna tuleb ka nii palju pappi sisse taguda.