2. leht 4-st

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Mai 19, 2008 11:55
Postitas saabu
Piisab,kui eelmine(üle) omanik oli raskekaaluline ja roolist hoides ennast autost välja upitas.Kui sa hakkad rooli suruma,siis keera rool sellisesse asendisse,et rooli must plastist osa ei jääks lüliti valge nagaga kohakuti.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Mai 19, 2008 13:23
Postitas ivomets
Algselt postitas: saabu
Piisab,kui eelmine(üle) omanik oli raskekaaluline ja roolist hoides ennast autost välja upitas.

Tänan sind, sõber!

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Mai 19, 2008 21:35
Postitas roomlane
Rool läks väikse vaevaga õige koha peale. Nüüd lülitub suunatuli automaatselt välja, kui rool otseks keerata.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Mai 19, 2008 22:32
Postitas Jürgen
Nägin ka selle auto ära, üliilus on ikka!:love:

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 11:08
Postitas roomlane
Tekkis pidurite kohta väike küsimus. Üks tagapidur roostetas vist öösel kinni, igatahes pühapäeval sõitma minnes läks kärssama. Käsipidur vist ei tulnud maha vms. Peale jahtumist töötas jälle. Kindluse mõttes sai ratas maha võetud, vataatasin veidi piduritega tõtt, logistasin käsipiduri hooba ja muud nagu ei osanudki teha... Mida, kust määrida või kõik välja vahetada?
Edit 21.04.2009 : ei läinud aastatki ja juba uued ketta, klotsid taga ning supportid puhastatud, märitud.

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 11:16
Postitas KT100
ketas paistab küll omadega läbi olevat... vb kässari tross muda täis ja jääb peale
lahti võtta, puhastada, määrida :facts:

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 11:27
Postitas roomlane
kas see klamber seal peabki nii vabalt olema?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 11:37
Postitas roomlane
Algselt postitas: KT100
ketas paistab küll omadega läbi olevat... vb kässari tross muda täis ja jääb peale
lahti võtta, puhastada, määrida :facts:
Et siis see teema abiks. Aga millega määrida ja mida? Kodus on käepärast graafiitmääret, vasemääret, ketiõli, WD40. Mida veel muretseda? Mis kummi säästvast määrdest seal veel räägiti?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 12:31
Postitas saabu
Pane uued pidurikettad,maksavad Autoosad.ee-s 122.-+ transport.Kuna sa pidureid juba nokid,siis ketaste vahetus on köömes,aga pärast on hea tunda kuidas tagumised pidurid võtavad.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 13:06
Postitas KT100
http://www.thesaabsite.com/rearbrakereplacement.htm
Seal inglisekeelne juhend. Kummi säästvat määret peaksid töösilindri tihenditele lisama, tolmukupli alla natuke, et kolb roostetama ei hakkaks. Ja liugtappidele ka, kuna seal kummitihendid. Vasemääret lisad klotsidele ja muudele poltidele, mis töökäigus vaja avada

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 13:31
Postitas roomlane
Paistab jah, et klotsid, kettad puhta muidu saada. Ei tea, mida see klotside paigaldamise komplekt endast kujutab? Ja ikkagi kas see "anti-rattle spring" peab tihedalt millegi vastas olema?

Nädalavahetusel sai kõvasti mööda kruusateid sõidetud. Sõita oli mõnus, aga tulemuseks on kadunud juhipoolne tulekojamees - luud on jalga lasknud. Pagasirummi katte alune tööriistahoidla oli kuidagi märjaks saanud. Ei saagi aru, kust see vesi sinna lendas. Midagi läbi nagu ei paista.

PS. Äkki saaks selle lingi ka selle teema juurde panna?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 13:51
Postitas KT100
See vedru peaks seal vastas olema küll, mul valgel ei tulnud see sadula küljest ära, pidin vedrut eemale kiskuma, et klotsid vahetatud saaks, tänu sellele ei avalda vedru enam survet ja sadul koliseb.
See komplekt vast seda sama vedrut ja mõnda mutikat sisaldabki?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 16, 2008 14:02
Postitas suur
Algselt postitas: roomlane
Ei tea, mida see klotside paigaldamise komplekt endast kujutab?
Paigalduskompl. sisaldab üsna kindlasti vedru. Olen sealt tellinud ja sain vedru :).

Kui lammutama hakkad, siis läheb sul 7mm kuuskantvõtit tarvis (juhedis kirjas ka). Ja see võti peab üsna võimas olema, sest tihvtid on üsna kõvasti kinni.
Klotside vahetamise kohta on veel üks ilus piltidega õpetus (tonni baasil):
http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php

Tulekojamehe luua sain mina näiteks üsna mõistliku hinna eest (võrreldes VM'i hinnaga) speedpartsist. Suvalised autobutiigid kojamehe luuda ei pakkunud.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 13:16
Postitas roomlane
Täna jälle uus häda. Vesi salongis...

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 13:17
Postitas roomlane
...ja mingi lahtine voolik kõrvalistuja jalgade juures, vaiba all. Kuhu see lahtine ots käib?

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 13:23
Postitas Cyber
Viimasest pildist ei saa täpselt aru millise kohaga tegu on..:( Kuhu see vooliku "kinnine" ots läheb? On see rattakoobas, või mõni teine koht? Mis suunas on pildil "üles"?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 14:00
Postitas roomlane
Algselt postitas: Cyber
Viimasest pildist ei saa täpselt aru millise kohaga tegu on..:( Kuhu see vooliku "kinnine" ots läheb? On see rattakoobas, või mõni teine koht? Mis suunas on pildil "üles"?
Pildistaja oli keskkonsooli juures ja fotokas oli suunatud parempoolse esimese rattakoopa poole. Voolik läheb rattakoopasse jah. Ülemine äär on ikka horisondiga paralleelselt, enam-vähem. Vasakul paistab tulemüür.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 14:08
Postitas saabu
Võta mootori poolt salongi filter välja(kui on),siis selle all on äravoolu toru,puhasta see ära. Kuivata seest ära,hoia matid eemal javõimalusel lase akna peale vett.Võibolla avastad niimoodi lekke.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 14:34
Postitas roomlane
Käisin vaatasin veel hoolikamalt. Tilk oli sõõriga märgitud jublaka otsas. Paistab, et see voolik on sealt otsast ära murdunud. Kas see ongi äravooluava, mida puhastama pidin?

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 14:44
Postitas saabu
Äravool peaks mootori poolel olema.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Juun 18, 2008 15:15
Postitas roomlane
Äravoolu leidsin üles. See oli vaba. Salongifilter on ka, üsna läbipaistev :). Mootori poole pealt vaadates ei viinud küll otsi kokku, et kust see salongis olev voolik tuleb...

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: P Juun 22, 2008 11:34
Postitas roomlane
Suure tõenäosusega hakkan õhtul radikat ja jautusvedelliku vahetama. Kas kellelgi on soovitusi, kuidas võimalikult palju vana vedelikku süsteemis välja saada?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: P Juun 22, 2008 12:51
Postitas janek555
Vana tosool välja,vihmavesi sisse,käima ja uuesti välja.Vihmavee asemel võib osta ka poest destileeritud vett.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: P Juun 22, 2008 23:57
Postitas roomlane
Sain radika vahetatud. Sisse paistis vedelikku mahtuvat tunduvalt vähem, kui välja sai lastud. Sõitsin väikse tiiru ka, et mootori soojaks saaks. Salongigi hakkas sooja puhuma, aga paisupaagis vedelikutase ei langenudki. Kas see süsteem on ikka iseõhutuv või peab kuidagi kaasa aitama?

Vana radikas oli üsna hõre, et ei jahutanud eriti.

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 23, 2008 1:43
Postitas taneli01
Vaata,kas murdekohad sobivad omavahol kokku?Olen 30aastat autosid veeretanud aga sellist radikat näen esimest korda.Kas oli see ise nii pudenenud,või aitasid kaasa?Praktiliselt ju pool jahutust läinud,kuidas Sa liikuda said?