2. leht 6-st

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Veebr 21, 2006 13:01
Postitas hoclines
Minu liising lõppes üleeile, ja seoses sellega kahjuks ka KASKO... Suutsin 2 kindlustusaasta jooksul 2 x esiklaasi vahetada + esilaternate klaasid = kasko võtmekliendiks mind ilmselt võetud ei oleks! :gun:
Soovitus siis kasko-omanikele, et kui väiksem täks klaasis, fikseerige see kindlustuses ja Klaasiteeninduses ära, aga kohe klaasi vahetama pole vaja rutata. Selleks on sobivaim aeg nädal enne KASKO lõppu! :beer:

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Veebr 21, 2006 13:22
Postitas Madis
väike vihje: kui ikka klaas korralikult kulunud võib ju täkke või prao ise ka tekitada:thumb: ja siis kindlustuse poole joosta......ega ta just väga ilus tegu ei ole aga kui oled ikka kõvasti raha kasko eest maksnud siis võib ju selle klaasiarve neile ka sokutada:cool:

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Veebr 21, 2006 13:30
Postitas suur
Algselt postitas: hoclines
+ esilaternate klaasid = kasko
Odot, kas tuleklaasid lähevad ka kasko puhul omavastutuseta vahetusse?
Peab vist uuesti lepingusse süvenema ....

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Mär 23, 2006 20:58
Postitas suur
Täna vahetasin siin foorumis mitmeid kordi läbi käinud õnnetud vaakumvoolikud ära. Õigemini asendasin 4mm vaakumvoolikud 4mm bensiinivoolikutega. Ühtlasi pöörasin Qdwini ja Iffi soovitusel "tagurpidi" bypass klapi - see ots mis varem oli intercooleri poole, on nüüd hoopis teisele poole.

Aga tekkis ka üks probleem. Nimelt ühe vaakumvooliku (see mis jookseb klapikambrikaanest sisselaske kollektori peale) vahel oli üks plastmassist "julla", mis oli aegade jooksul üsna hapraks läinud ning pudenes mu näppude vahel tükkideks. Nii jäigi mul see tükk vahele panemata. Milleks see julla on ning mis juhtub kui sõita ilma selleta?

Muuseas ma ei tea kas mulle tundub või see ongi nii, et peale tänaseid toimetusi on autol nagu teine minek. Gaasipedaaliga tuleb väga õrnalt ja hoolikalt ringi käia, sest muidu jääb liiga palju kummi asfaldile.

julla:
Pilt

Pilt küll ühe teise foorumlase kapoti alt, aga süsteem on sama. Märgitud on siis ümberpööratud bypass klapi asukoht ja praeguseks puuduva julla asukoht.

Pilt

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Mär 23, 2006 21:16
Postitas Nastix
See jupp puudutab karterituulutust ning Trionicul peaks neid vist ka kasutatuna olema - vähemalt mulle pani ta ühe enda kapist.

EDIT: Mida annab bypass-klapi ümberpööramine ?

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Mär 23, 2006 21:32
Postitas IFF
Kodanik Suur. Minul vaatas Isand Trionic seda juppi ning ütles, et see on Turbo mootori üks kõige tähdsam osa. Nimelt kui ma õieti aru saan siis see on klapp mis, ei lase rõhku tagasi. Ehk siis soovitan see asendada kiiremas korras.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Mär 23, 2006 22:00
Postitas ptrt
PCV-klapp, otsing peaks aitama, sest tuleb nagu meelde et sellest on siin äsja räägitud. Vikingis maksis suht vähe, nii et ökonoomitada pole nagu erilist mõtet.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Mär 23, 2006 22:01
Postitas qdwin
To IFF: Tubli 10 punkti

To Nastix: Sel teemal sai kuskil pikalt jahutud. Asi siis selles et kui likvideerida midagigi suurest hunnikust sisseprojekteeritud leketest (ilmselt et säästa modrat ja turbot ning muuta momendikõver sujuvamaks) saab madalamatel pööretel momenti tõsta. No muidugi kõrgete puhul läheb turbo tootlikus ka rohkem kasutusse. Turbo rõhk üritab bypassi lahti kangutada, tagurpidi peale pannes avaneb ainult vaakumi mõjul. See ei ole teostatav 9-5 puhul.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 24, 2006 7:59
Postitas suur
Algselt postitas: IFF
Kodanik Suur. Minul vaatas Isand Trionic seda juppi ning ütles, et see on Turbo mootori üks kõige tähdsam osa. Nimelt kui ma õieti aru saan siis see on klapp mis, ei lase rõhku tagasi. Ehk siis soovitan see asendada kiiremas korras.
Novott. minul see asjandus, mis seal oli, küll enam klapina ei töötanud. Puhu sisse kummast otsast tahes - täiesti vaba läbipääs. Imeda muidugi ei proovinud :)

Asja idee on sisuliselt selline, et selle klapi kaudu pääsevad klapikambrikaane all olevad õliaurud sisselaskekollektorisse, kust juba edasi põlemiskambrisse ja kõik. Saan ma õigesti aru, et klapi puudumisel ledab osa turbo poolt tekitatud rõhust jällegi klapikambri kaane alla?

Mis siis ikka. Eks õhtul tuleb VMist läbi hüpata.

EDIT: Näe leidsin lõpuks siit foorumist ka teema üles. Tundub, et see PCV pole mul algusest peale töödanud, sest sarnaselt allpool viidatud teemas olevale lingile, on ka minu karteri kaas sealt õline.
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2202

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 24, 2006 10:37
Postitas Trionic
Suure tsitaat: Täna vahetasin siin foorumis mitmeid kordi läbi käinud õnnetud vaakumvoolikud ära. Õigemini asendasin 4mm vaakumvoolikud 4mm bensiinivoolikutega. Ühtlasi pöörasin Qdwini ja Iffi soovitusel "tagurpidi" bypass klapi - see ots mis varem oli intercooleri poole, on nüüd hoopis teisele poole.

et teie indu veidi vähendada,pean mainima,et "bypassi " tagurpidi keeramine annab efekti moditud turbo puhul rõhkudel üle 1 bar. Standardsetingu puhul tuleb selline asi pigem kahjuks,kui kasuks ja effekti ei anna see kohe kindlasti.
Moditud vurride puhul tuleks orig. klapist loobuda ja asendada see tuuningufirma toodanguga.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 24, 2006 10:48
Postitas qdwin
Mr. Qdwin läheb nüüd nurka seisma ja habeneb natuke.

Moraal: ära usu purjus hülge juttu!

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 24, 2006 11:00
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Mr. Qdwin käheb nüüd nurka seisma ja habeneb natuke.

Moraal: ära usu purjus hülge juttu!

Njah, pidin ma siin härrade nimesid mainima eks? :)

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 24, 2006 15:45
Postitas Viki
ära nüüd Trionic pahanda poistega;) las proovivad.

tegelikult hakkab õigetpidi klappi kergelt kangutama juba 0,4-0,5 bar ülelaadimist ( sõltub vanusest jne ). nii, et tavasettingus turbo puhul effekt tõesti puudub. samas mingit kahju ta ka ei tee.
nüüd siis võib igaüks ise välja arvutada, kui palju peab rõhku tõstma, et klapi pööramisel mingigi mõte oleks:eureka:

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 18:51
Postitas suur
Tänane päev tõi hoolduse käigus minu aparaadile uue bensiinifiltri. Maksis tiba alla kolmesaja + 20 minutit tööraha. Vana filtrit polnud vist selle 250Mm jooksul vahetatud.
Mõned ajad tagasi sai Qdwini käest enda autole ka CD-box soetatud. Mudeliks CDC605. Esialgu küll ilma magasinita, kuid ka see tuli Clarioni esinduse kaudu kohale. Suur tänu qdwinile hea pakkumise eest.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 21:29
Postitas qdwin
Algselt postitas: suur
Tänane päev tõi hoolduse käigus minu aparaadile uue bensiinifiltri.
Kas käivitub nüüd teistmoodi? Kiiremini?

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 21:45
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: suur
Tänane päev tõi hoolduse käigus minu aparaadile uue bensiinifiltri.
Kas käivitub nüüd teistmoodi? Kiiremini?
Kräät ei saanud aru. Pole sellist külma mootoriga käivitust olnud kah. Soojaga on alati normaalselt läinud. Reede hommikul oskan sulle ehk täpsemalt öelda - siis ehk annab provva mulle ka autot ;) Kardan et asi pole ainult filtris, vaid ka klapis. Pents vajub ehk liialt alla ööga. Samas peaks nüüd hullult takistav filter kadunud olema.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 21:56
Postitas qdwin
Kardan et asi pole ainult filtris, vaid ka klapis. Pents vajub ehk liialt alla ööga.
Probleemid peaks siis tekkima kui alla kolmandiku paaki jäänud. Pmst mul samad probleemid vahel aga need mu meelest bensiini kogusest ei sõltu.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 21:59
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Kardan et asi pole ainult filtris, vaid ka klapis. Pents vajub ehk liialt alla ööga.
Probleemid peaks siis tekkima kui alla kolmandiku paaki jäänud. Pmst mul samad probleemid vahel aga need mu meelest bensiini kogusest ei sõltu.
Ah et klapp trukib siis kui penssu vähe? Panen kõrva taha ja jälgin kehva käivituse korral kütuse kogust paagis. Tänased sõidud küll kehva käivituse üle kurtma ei pannud. Külm ilm oli üks faktor, kuid "kahjuks" tuleb seda jälle aastake oodata.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Apr 17, 2006 22:07
Postitas qdwin
Probleemid tekivad näiteks kui pumpa übritsev plast korpus on puruks. Ühesõnaga kui õhk mingi jama tõttu pumpa sattub, siis pole midagi pumbata.

PS! Proovi veel tühikäigu mootorit puhastada, see on igasugust müstilist käitumist tekitanud. Leidsin ühe jabura nimega tootja GUNK carburator cleaneri mis puhastas märgatavalt effektiivsemalt ja pudelis oli tunduvalt suurem surve sees. Ai ai kui valus oli temaga kogematta silma puhastada, surve oli nii suur et pritsis üsna kaugele.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Apr 18, 2006 8:21
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Probleemid tekivad näiteks kui pumpa übritsev plast korpus on puruks. Ühesõnaga kui õhk mingi jama tõttu pumpa sattub, siis pole midagi pumbata.

PS! Proovi veel tühikäigu mootorit puhastada, see on igasugust müstilist käitumist tekitanud. Leidsin ühe jabura nimega tootja GUNK carburator cleaneri mis puhastas märgatavalt effektiivsemalt ja pudelis oli tunduvalt suurem surve sees. Ai ai kui valus oli temaga kogematta silma puhastada, surve oli nii suur et pritsis üsna kaugele.
Hetkel käivitusprobleemi pole. Vanasõna "ära s*tta torgi, hakkab haisema" ei luba mul AIC klapi kallale hetkel ronida. Selle puhastuse võtan ette suvel puhkuse ajal (kui sellega mingit emergency jama ei teki) - siis on plaanis nagunii autot tõsisemalt lõhkuda. Nii mõnigi jupp ootab välja vahetamist.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mai 12, 2006 11:37
Postitas suur
Üldiselt võib väita, et pärast bensufiltri vahetust ei muutunud käivitamises miskit. Endiselt tahab aeg-ajalt tiba pikemalt käiamist. Eks tuleb veel üht-teist torkida.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Mai 13, 2006 19:30
Postitas sebastian
Suur, kui pikk on see 'pikem käiamine'? Muidu sekund-kaks peaks normaalne olema.
Turbomootoreid ei lastagi paugust käima, õli peab kompressori võlli vahel enne korralikult voolama hakkama. Selle viivituse eest hoolitseb aju.
Samal põhjusel ei soovitata ka kohe välja suretada pärast tugevamat gaasitamist...jama, kui 'õliringlus' katkeb, aga turbiin kihutab hirmsa vilinaga edasi. Siin kahjuks ei saa aju enam vahele segada, tuleb ise veidi kannatust varuda ja paarkümmend sekki oodata.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Mai 13, 2006 21:32
Postitas qdwin
Algselt postitas: suur
Hetkel käivitusprobleemi pole. Vanasõna "ära s*tta torgi, hakkab haisema" ei luba mul IAC klapi kallale hetkel ronida. Selle puhastuse võtan ette suvel puhkuse ajal (kui sellega mingit emergency jama ei teki) - siis on plaanis nagunii autot tõsisemalt lõhkuda. Nii mõnigi jupp ootab välja vahetamist.
See sitt haisema ei lähe! Ainult paremaks võib minna!

Ainumas ebameeldiv moment on klapi maha kruttimine. Alul üritasin võimalikult vähe erinevaid segavaid voolikuid maha keerata, see aga oli räme viga. Nüüd võtan kõik lahti mis ette jäävad, paar minutit hirmu ja kõik.
Tungiv soovitus, võta lahti ja pese puhtaks! Tundub et need vanad klapiraiped on ka klapi mootori poolel saasta täis, milleni jõuab ainult peale ei tea mitmendat pesesmist. Minu kahest klapist üks vajaks ilmselt veel pea ööpäevast atsetoonis leotamist. Rahul ei ole ma klappidega kuna kondi pumba sisselülitamine muudab ikka veel mootori pöördeid minu meelest liialt palju.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: P Mai 14, 2006 7:26
Postitas Trionic
qdwin says:See sitt haisema ei lähe! Ainult paremaks võib minna!

mõnikord läheb peale klapi kasimist asi ikka päris käest ära.Kuna see operatsioon on ette nähtud iga hoolduse käigus,aga teostatakse tavaliselt ainult äärmisel vajadusel,siis seda kakat korpuse poole pealt on ikka väga nukker kätte saada(nagu isegi oled kogenud).

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: P Mai 14, 2006 11:34
Postitas suur
Algselt postitas: sebastian
Turbomootoreid ei lastagi paugust käima, õli peab kompressori võlli vahel enne korralikult voolama hakkama. Selle viivituse eest hoolitseb aju.
Samal põhjusel ei soovitata ka kohe välja suretada pärast tugevamat gaasitamist...jama, kui 'õliringlus' katkeb, aga turbiin kihutab hirmsa vilinaga edasi. Siin kahjuks ei saa aju enam vahele segada, tuleb ise veidi kannatust varuda ja paarkümmend sekki oodata.
Point ongi selles, et oleks see käivituse kestus kogu aeg ühepikkune, siis ma ei muretseks. Mõnikord käivitub paarist pöördest, mõnikord tahab oluliselt rohkem (oletame, et 3-4 korda) väntamist - see teebki asja imelikuks. Ise kaldun arvama, et bena "vajub alla". Peab sinna klappide kallale kah ronima kunagi. samas hetkel pole muretsemiseks eriti põhjust. Jamad on talviste väga külmade ilmadega.

Enne mootori seiskamist olen lasknud turbol "jahtuda" küll. Tavaliselt isegi minuti.