2. leht 5-st

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 15:25
Postitas parkentosh
Algselt postitas: vass
Liigud Tartus ringi?
Äkki teeksid sõitu mulle? Tahaks võrrelda, kui uimane mu loom selle kõrval on. :D


Liigun ringi ikka aga eriti ei tahaks praegu paarutada, sest mingi probleem on autol.. Mootor tõrgub nagu ei saaks benssu korralikult peale.. Aga millalgi võib seda teha küll. Iseenesest auto liigub ikka superhea kiirendusega. Vähemalt minu jaoks kellel ei ole olnud autot mis eriti alla 15sek sajani läheks. :D

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 15:36
Postitas vass
Õige, õige.
Ravi masin siis terveks ja anna teada. :drive:

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 15:36
Postitas Thom
[/quote]
Vähemalt minu jaoks kellel ei ole olnud autot mis eriti alla 15sek sajani läheks. :D [/quote]

Selle ajaga võiks juba 200km/h jõuda:D

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 15:38
Postitas parkentosh
Tehaseandmete järgi peaks 0-100km/h minema 6,9sek :notworthy:

all heil the saab-lord... :D

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 16:01
Postitas rts
Algselt postitas: parkentosh
Tehaseandmete järgi peaks 0-100km/h minema 6,9sek :notworthy:

all heil the saab-lord... :D

nullist sajani käib suss ringi aint... aga kui kolmanda-neljanda peeneks lased, siis on juba tõeline take-off tunne :)

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: T Dets 09, 2008 16:21
Postitas parkentosh
Tegelt ma mõtlesin, et äkki on tartus mõni saabi-tark kes äkki oskab autot proovides ära öelda milles täpsemalt võiks see tõrkumise probleem olla?

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: K Dets 10, 2008 13:12
Postitas parkentosh
Nonii, radiaatorituli kustus ära. Avastasin, et paisupaagis oli natuke üle miinimumi tosooli ja valasin liitrikese juurde ja radika tuli kustus ära..

Homme hommikul ühe tuttava töökotta pukse ja veel mingeid väikseid detaile vahetama (kell 8 hommikul :( tahaks ikka poole üheksani magada) + õlivahetus koos filtriga ja bensufilteri vahetus. Lasen tuttaval ka autoga paar tiiru linnas teha ja vaatan mis ta veel tarka oskab rääkida. Siis tuleb veel vaadata mingid head rehvid millega oleks ohutu ka 180-200ga sõites. Äkki keegi oskab mingeid rehve soovitada (lamellid oleks eriti head). Tahaks millalgi minna kiirendust testima. :D


Edit: Sry topeltposti pärast

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: K Dets 10, 2008 14:09
Postitas Cyber
Benafilter on sel autol mäletamist pidi väga sita koha peal ja allub vahetusele väga kehvasti... targemad parandage, kui puusse panin

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: K Dets 10, 2008 15:13
Postitas yksheikki
Ma ei tea, kuidas see uuematega on, aga minu omal oli seda väga lihte vahetada. See on põhja all paagi juures ja ligipääs on hea. Kaks toru ja kinnitus lahti ning käes see filter ongi. Jama selle asja juures on vaid see, et vana filer ja torud on kütust täis ja tuleb olla ettevaatlik, et see varukasse ei voolaks.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: N Dets 11, 2008 8:38
Postitas Cyber
Siis sul vedas, tavaliselt on too kinni mädanenund.

Aga teemasse, kurdad, et mootor ei käi korralikult kohati. Alusta elementaarsest. Vaheta KÕIK vaakumvoolikud (silikoonid asemele), kasi puhtaks throttle body ja IAC. Vaheta küünlad. Kontrolli kas karterituulutuse voolikud on korralikult küljes ja kas see pisike klapp seal vaakumvolla peal ikka teeb veel oma tegemisi (peab läbi käima vaid ühes suunas). Õlid-filtrid, ka õhufilter ja salongifilter. Ja siis on nagu elementaarne pool tehtud. Edasi tuleks vaadata, kuhu liigub WOT ajal turboseier. Kui kuhugi kollase ala keskele ripakile jääb, siis võib hakata BPC-d lendama õpetama, asemele kas "sanitaartehnika" (MBC) või siis spetsialistide abiga juba ECU kallale minna ja T7 BPC asemele panna.
Võid katsetada ka teise DI kassetiga, kas muutub midagi mootori töös. Ka see võib tõrkuda, kuigi tavaliselt sureb ta äkki ja täielikult, vahel juhtub siiski ka teisiti.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 11:58
Postitas parkentosh
Sai siis eile veermikuprobleemid korda tehtud (puksid jms), sai tehtud õlivahetus, uus bensufilter ka. Jamad ikka alles. Tegelt oleks vist mõistlik minna VM'i ja lasta diagnostika teha. Kuna ma ise eriti palju ei jaga mootoritest siis ma ei oska Cyberi soovitusi ise kontrollida, teostada. Muidu töökojas sai küünlad üle vaadatud, tundusid täitsa korras. Ma küll ei tea misasi on WOT aga turboseier liigub enamvähem punase piirile kiirenduse ajal. Ökonoomeslt sõites püsib enamvähem kollase rohelise piiril. Kohapeal seistes püsib rohelise peal. Turbo tundub muidu täitsa korras aga vahepeal lihtsalt jääb mulje, et mootor ei saa kütet peale. Kuna bensufilter sai vahetatud siis mulle tundub, et äkki on probleem pritsungis. Töökojas muidu arvati, et probleem võib olla ka mingis õhuanduris(?).

Selline jama on ka, et paisupaagi korgi vahelt immitseb tosooli välja ja mootor hakkab üle kuumenema. Kui sõita HÄSTI ökolt, siis see probleem kaob ära aga kui sõita natuke agressiivsemalt, siis hakkab üle kuumenema ja tosooli välja pressima. Seda ma ei oska öelda kas enne kuumeneb üle või enne hakkab tosooli välja tulema. Ja vahepeal hakkab mootor ka jõhkralt vibreerima. Sellest probleemist ma olen niimodi lahti saanud, et panen mootori käima, kui mootor vibreerib (seda on tunda roolist, pedaalidest ja istmetest), siis ma sõidan paarsada meetrit, suretan mootori välja, ning enamasti uuesti käivitades probleemi ei ole (väga imelik).

Lihtsamalt öeldes tundub midagi täitsa perses.:gun:

PS! Praegu ma sõidan autoga ainult äärmiselt vajalikke sõite muidu käin jala (igaks juhuks).

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:01
Postitas mart284
kaane tihend läbi + korralik remont ootamas


just my 2 c

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:03
Postitas iisak
Alustuseks veendu, et ventilaator ikka töötab. Siis lase termostaat ära vahetada.
Siis katsu töötava mootoriga lõdvikuid. Kui need on kivikõvad siis on põhjust plokikaaneremonti tegema hakata-surve veesärgis.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:09
Postitas Cyber
WOT - Wide Open Throttle ehk põhjagaas maakeeli..:) Aga tundub, et seier liigub õige koha peale. Ülejäänud sümptormite peale, ülekuumenemise ja surve järgi paisupaagis, ei soovitaks küll teekonda Tartust Tallinna ette võtta. Et sul juba alguses jahutusvedelikku vähe oli, siis on see juba enne sealt jalga lasknud ehk viga juba ostes küljes. Mart284 ennustus võib olla üsna reaalne. Ega sõdu ajal taga valget pilve pole silndris aurustuvast jahutusvedelikust?

EDIT: näe, Iisak seletas veel paremini, mida kontrollida

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:10
Postitas parkentosh
Ventilaator töötab täitsa normaalselt, termostaat peaks olema täitsa korras, arvestades, et sees läheb soojaks täitsa normaalselt. Misasjad on täpsemalt lõdvikud?

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:11
Postitas Cyber
Algselt postitas: parkentosh
Misasjad on täpsemalt lõdvikud?
Need jämedad voolikud mis mootorist radikasse lähevad. Üks on kohe ees servas juhipool näha.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:25
Postitas parkentosh
Kohe lähen katsetan seda lõdviku varianti aga kaua ma pean ennem laskma mootoril käia.

Jahutusvadeliku kohapealt niipalju, et ma olen koguaeg lasknud mootoril jahtuda ennema kui ta päris punase keskele läheb, ja koguaeg kui armatuuril check radiator tuli põlema läheb olen tosooli juurde valanud. Keegi tark muidu arvas, et paisupaagi korgi tihend võib ka läbi olla.


Edit: Seda tahtin ka küsida kuidas teha tunde järgi vahet sellel kas mootor ei saa piisavalt benssu kätte või lihtsalt vahepeal üks silinder ei tööta. Mis seal sõites tõrkumisel vahet võiks olla.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:28
Postitas Cyber
Paisupaagi korgi pole seal mingit tihendit. Ta on ise spetsiaalse ehitusega ja peab hoidma rõhku normi pirides. Ei ole harv juhus, et too ära väsib ja neid saab uusi, ei maksa hingehinda ka.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:42
Postitas parkentosh
Nii tegin väikse sõidu ajasin mootori soojaks ja lõdvik oli täitsa lõtv. Ilma mingi erilise takistuseta sa lõdviku kokku suruda, nagu üldse ei oleks mingit survet sees.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:44
Postitas Cyber
Ikka töötava mootoriga katsusid seda?

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:45
Postitas ivomets
proovi mis maitsega on sumbutajast tulevad tilgad.
kui magusad, siis jah.vedelik satub silindrise ja jama suur, kui ei, siis peaks lihtsamalt hakkama saama.
ps: muidu jah. vedelik väga myrgine, ära palju proovi.

samas ka kui yks kyynal on teist värvi, siis see näitab ka, et jah. vedelik kyynla ja silindri puhtaks pesnud.

edit:
kui mootor soe ja lõdvikud pehmed, siis paisupaagi punn ei hoia vajalikku rõhku systeemis.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 12:47
Postitas parkentosh
Küünlad olid täitsa norm. Küünla pea oli puhas ja kõrvalt tahmane. Töökojas oleks lukksepad vast aru ka saanud kui sumpast oleks tulnud tosooli. Ülevaatusel oleks ka vast midagi selle kohta öelnud.

Edit: Cyberile vastus: töötava mootoriga ikka jah. Täitsa lõtv oli(?).

Edit2: Nii, et peaks siis uue paisupaagi korgi ostma. Kust neid tartus saadaval võib olla?

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 13:16
Postitas Cyber
Küünlad olid loodetavasti NGK BCPR6 või 7?? Igasugune muu tootja tuleb lendama õpetada.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 13:32
Postitas parkentosh
Seda ma ei oska öelda, seda ma ei vaatanud mis küünlad täpsemalt olid. Aga kui millalgi aega on siis vaatan kindlasti.

Saab 9000 CSE 2.3T 165kW, MY98, parkentosh

Postitatud: R Dets 12, 2008 13:50
Postitas ill
Algselt postitas: parkentosh
Küünlad olid täitsa norm. Küünla pea oli puhas ja kõrvalt tahmane. Töökojas oleks lukksepad vast aru ka saanud kui sumpast oleks tulnud tosooli. Ülevaatusel oleks ka vast midagi selle kohta öelnud.

Edit: Cyberile vastus: töötava mootoriga ikka jah. Täitsa lõtv oli(?).

Edit2: Nii, et peaks siis uue paisupaagi korgi ostma. Kust neid tartus saadaval võib olla?

Vikingul Tartus esindus olemas, võimalik, et mõnest hästivarustatud varusosapoest saab ka.