2. leht 2-st
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 8:32
Postitas Nastix
Siis kui oma 9000 ostsin oli vasakpoolne esirattalaager nii läbi, et enam mitte ei unnanud vaid jõuras metsikult. Kartsin enne vahetust, et ehk on võlli kah ära lõhkunud, kuid õnneks mitte. Samas pean tunnistama, et ma ei mõista, kuidas on Ryhkija nii odavad hinnad esirattalaagrile leidnud, sest mina maksin SKFi eest ca1600 ja vahetuse eest mingisugused 300 krooni. Tundub, et mind rämedalt peteti:wall:
Ise vahetama ei soovita tõesti hakata, sest ilma pressita pole nagu midagi eriti teha ning kulunud laagriga sõitmise poole pealt pean ütlema, et eelmise autoga sõitsin undava laagriga aasta aega, enne kui maki kõvemaks keeramisest enam ei piisanud.
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 8:47
Postitas hoplaa
laagrite hinnaerinevus tuleb ilmselt lihtsalt mõnede meeste suvast määrata laagrite hindu.
mis puudutab aga laagrite paigaldust, siis sellest sõltub lagri eluiga rohkem kui laagrist endast. haamriga saab laagri paika küll, ei ole mingit probleemi, aga tööiga on üsna lühike. siin oli juttu ka pressist, mis ei ole ka kõige õigem lahendus, kuigi parem kui haamer. päris laagrivahetajad kasutavad induktsioonkuumutit, millele antakse ette vastav temperatuur, milleni laagrit kuumutada ja siis pannakse ta lups võllile.
laagritest veel: vene laagrid katomsk on väga korralikud ja maksavad vähe, ma ei oska küll öelda, kas nad autodele ka teevad, aga küllap teevad. et neid julgen täitsa soovitada. siis hiina laagreid ei maksaks karta, nad on metallidega suureks sõbraks saanud ja ületavad sakslasi üsna palju metallivaliku ja koostekvaliteedi poolest
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 8:51
Postitas jansa
Ryhkija vaatas 900 laagreid sina aga säägid 9000 omadest siit ka vahe arvatavasti. Vaevalt et neil kahel samad laagrid on.
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 9:21
Postitas ivomets
laagrite paigaldusel haamriga on kõigetähtsam, et kui paned laagri võllile, siis pead lööma vastu laagri sisemist võru.
mitte välisvõru vastu, kust jõud läbi kuulide sisevõrule ylekandub.
ja laagri paigaldamisel pesasse vaid välisvõru pihta!
et mitte kuule ja tööpindasid vigastada
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 10:31
Postitas saabotska
mul on uks tuttav kes tegeleb laagrite ja igasugu tihendite muugiga ja tema sonul on vene laagrid taielik p**k. aga hindade kohta oskan ma oelda et need on igas kohas erisuguses mina sain kunagi oma omegale tema kaudu amordi tugilaagri 110 eeguga teenindusest pakuti aga 545 eeguga aga laager oli sama. ei oska oelda miks hinnad niimoodi koiguvad.

Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 10:38
Postitas hoplaa
ma olen täitsa nõus, et vene laagrid üldiselt ei kõlba kuhugi, aga on erandeid.
ja veel, olen kohanud vene kaubamärkide piraattooteid venelaste endi poolt tehtuid, nii imelik kui see ka ei tundu. seega, kui otsida, siis võib ka sealt maalt leida kvaliteettooteid.
ma ei propageeri siin vene tooteid, ega müü neid, lihtsalt info mõttes
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 11:58
Postitas NO FEAR
no 9000 esirattalaagri vahetusel ei ole laagri vahetusega küll mingit tegu, asi ju koplektselt ümbrises! pooltelje ots välimine lahti, paar asjakest veel nelja poldiga rummu küljest ära ja teine asemele. ja soovitavalt rämedalt kinni väänata see poolteje otsamutter!!!:)
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 12:06
Postitas Nastix
Huvitaks muidu, kuidas teistel praktika on näidanud selle poole pealt, et kas vahetada mõlemad laagrid korraga või ükshaaval. Mina olen senini läinud ükshaaval vahetamise teed, kuna mõtteviis selline, et milleks vahetada toimivat asja. Pean ütlema, et senini pole vahet näinud ning vanem laager on ilusti uue kõrval ulumata vastu pidanud.
Hoplaaga nõus, et paigaldamine vaat kõige olulisem - peale ühes töökojas vahetamist hakkas laager mõne kuu pärast undama (võis muidugi ka praak olla, kuid ise katsudes tajusin hiljem korralikku loksu sees).
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 15:07
Postitas saabotska
Nastixil on 6igus, pole motet vahetada molemat kui 6ks on korras!
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 17:47
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: Nastix
Samas pean tunnistama, et ma ei mõista, kuidas on Ryhkija nii odavad hinnad esirattalaagrile leidnud, sest mina maksin SKFi eest ca1600 ja vahetuse eest mingisugused 300 krooni. Tundub, et mind rämedalt peteti:wall:
Nagu jansa eespool õigesti märkis, vaatasin ma tõepoolest 900 classicu laagrite hindu autoosad.ee-st. 9000 omi pole uurinud, kuid ei imestaks üldsegi kui ka sel margil oleksid laagrid mingitel aastakäikudel odavamad ja teistel jälle oluliselt kallimad.
Rattalaager
Postitatud: R Aug 26, 2005 17:55
Postitas Trionic
Tonnise ja uuemate classicute laagrid käivad koos rummuga,ei mingit pressi,haamrit,ega muud.
to no fear: sellepärast need laagrid peeti lähevadki,et iga ants keerab pooltelje mutrit nii,nagu jaksab-jaks,aga eri antsudel erinev.
MOMENTVÕTI on selle asja nimi,millega laagreid ja ka muid olulisi liideseid auto juures keerata tuleb.Saabi esilaagri pingutusmoment on 290-310Nm.Tagalaagrid 280 Nm.(tonnise laagrid).Classicul erinevad momendid eri aastatel.
Tonnise laagrid maksavad 1100.-(itaalia okse) kuni 2600.-(mingi usa tootja oli)
Rattalaager
Postitatud: P Aug 28, 2005 15:00
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: Trionic
Classicul erinevad momendid eri aastatel.
Aga kuskohast neid classicu väändemomente leida? Venekeelsest remondi ja hoolduse raamatust mul neid igatahes silma ei jäänud, ka jäi sealne laagri vahetuse juhis mulle suht segaseks, kas on nii, et laagrit äravõttes läheb seal kindlalt midagi niiviisi korrast ära, et teist korda sama laagrit enam paigaldada ei õnnestu?

Rattalaager
Postitatud: P Aug 28, 2005 22:14
Postitas saabotska
jah mind huvitaks ka need momendid, enda classikul oleks ka vaja tagumisi laagreid vahetada
