Mure akuga e. aku jookseb tühjaks

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#26

Multimeeter võib maha kärsata,kui kaitse aeglasem on.Üks keskluku mootoritest tarbib liiga suurt voolu(surmaeelne).Mõõda nende voolutarvet ükshaaval.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#27

Tavaliselt siiski multimeetri kaitse põleb enne läbi, kui mõõtja ise tuksi läheb.

Multimeetri sees on sihuke jäme traat-takisti (šunt) mis läheks hõõguma, kui kaitset sees üldse poleks, aga see ei toimu isegi ~20A puhul momentaalselt.
Kui ongi lühis, siis hetkeks võid sealt 20A kaitsme pesast mõõta küll. Õnnestub ~1 sekundi jooksul multimeetri ekraanil tuvastada, et näitab "OL" (overload) ja kohe otsad ära võtta, võib ka multimeetri enda kaitse terveks jääda.

Multimeetriga on tegelikult suhteliselt nõme sellist lühist tuvastada, kui iga proovimisega pead võibolla kaitset vahetama.
Hea variant oleks 20A kaitsmepesasse ühendada näiteks 12V 55W esitule pirn. Lühise korral läheb see kohe heledalt hõõguma. Korras kesklukumootoriga peaks korra vilksatama ja hiljem hõõguma nõrgalt või üldse mitte.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#28

Eile sai taaskord akuga seigeldud. Ja seiklused olid minu jaoks päris kummalised. Seega kirjeldaks mõne sõnaga.

Igatahes on mul üks VW diisel, mis veel eelmisel talvel külmemate ilmadega ei tahtnud eriti käima minna. St. et starterit andes lükkas signalisatsiooni peale, mis siis ilmselt sulges mõne kütuseklapi vms. Mure sai alati lahendatud teise auto ja täkujuhtmete abil.

Nüüd aga külmade ilmade saabudes tomis kõik kenasti ning käivitus esimese korraga. Sai siis rahulikult kulgetud, kuni eile peale u. 30 km sõitu ning 3h parkimist käivitasi sõiduki ning töötas ta vaid u mõnikümmend sekundit. Suri välja sellel hektel, kui tõmbasin ukse kinni :P (see võib juhtuda vaid minuga). Uuesti käivitada proovides esimesed paar korda läks signalisatsioon peale, ning peagi ei juhtunud enam peale süüte sisse lülitamist (mil kõik tulekesed armatuuris põlesid hästi) rohkem mitte midagi (ilmselt suri süütelukk :conf:
Sai siis proovitud ka käima tõmbamist. Üks suurem ring ümber kristiine keskuse ei aidanud mitte millegagi. Lihtsalt jahvatas nagu kohviveski.
Samuti ei olnud enam kasu ka "krokodillidest".

Sai siis päeva jooksul soetatud uus aku. Ning kasutades Holliwoodi filmide eeskuju autode ebaseaduslikuks käivitamiseks sai sõiduk käima praktiliselt poolest pöördest.

Nöökimist igatahes poole päeva jagu :wall: Ja selgusetuks jäi siiski kuidas on võimalik, et auto sureb ise välja sellest, et uks kinni tõmmatakse ning miks ei käivitunud tõmmates?

Ulme, aga kas tõesti võib olla nii, et ukse kinni tõmbamisel ning auto võpatamisel lagunes akus mõni plaat, mis tekitas lühise, ning sealt edasi... ?
Vasta