Rattalaager

Tonnised ja nende mured
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#26

Krt saab ka rellakaga ja meisliga ju.
Või oleneb ka padrunist. Mõnede jaoks on hea padrun "hea padrun".
Ma vahetasin oma masinal rattalaagrit, kus sai võetud 1.5 meetri pikkune paksu seinaga toru ning rippusime seal kaheksi otsas. Üks tallas pidurit ja siis kui vastu mutrit neljas mees korraliku haamriga paugu pani, siis tuli lahti.
Vaat nii kõvad mehed olime!:beer:
senamega
Postitusi: 5
Liitunud: E Mai 11, 2009 18:58
Asukoht:
Auto:

#27

Mul oli suht sama jama,ainult esimese laagriga.Kui ostsin siis eelmine nö.omanik ütles kohe,et esimene laager on läbi.Sai siis hakatud seda vahetama,kuid see osutus oodatust keerulisemaks.Laager ise oli nii kõvasti kinn roostetanud,et ei aidanud rooste eraldus õli.Sai siis äia juurest toodud suur nõukaaegne kombaini tõmmits kolme haruga.Panin selle laagrile peale ja mul isa hakkas laagrit gaasikeevituse pitsiga kuumutama.mingi kolm neli korda lasi laagri tulipunaseks ennem kui suvatses hakata pesast välja nihkuma.Kusjuures ma ise keerasin tömmitsat koguaeg torutangidega järjest peale.Lõpuks kui ta pesast välja tuli,siis kukkusid kuulid ükshaaval välja ja seal polnud enam määrdest haisugi,ainult üks suur roostepuru.On kellegil olnud selliseid kogemusi,et laager on niivõrd kinni.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: senamega
Mul oli suht sama jama,ainult esimese laagriga.Kui ostsin siis eelmine nö.omanik ütles kohe,et esimene laager on läbi.Sai siis hakatud seda vahetama,kuid see osutus oodatust keerulisemaks.Laager ise oli nii kõvasti kinn roostetanud,et ei aidanud rooste eraldus õli.Sai siis äia juurest toodud suur nõukaaegne kombaini tõmmits kolme haruga.Panin selle laagrile peale ja mul isa hakkas laagrit gaasikeevituse pitsiga kuumutama.mingi kolm neli korda lasi laagri tulipunaseks ennem kui suvatses hakata pesast välja nihkuma.Kusjuures ma ise keerasin tömmitsat koguaeg torutangidega järjest peale.Lõpuks kui ta pesast välja tuli,siis kukkusid kuulid ükshaaval välja ja seal polnud enam määrdest haisugi,ainult üks suur roostepuru.On kellegil olnud selliseid kogemusi,et laager on niivõrd kinni.
Töövõtted olid valed, kui nii tehti, nagu ülalkirjeldatu.Kui laagrit kuumutada, siis see paisub ja poob end veel kõvemini käändtelje sisse kinni.Mina olen siiani kõik laagrid nii kätte saanud, et pärast nelja poldi veidi lahti keeramist, koputan haamriga nende poldipeade pihta ja siiani on kõik laagrid käändteljest liiuma hakanud.
Kui nüüd ülalpoolt lugeda, et kasutati tõmmitsat, siis kolmeharulise tõmmitsaga saab ainult nii seda kätte, et tõmmitsa haarad on kääntelje taga ja keskmine tõmmitsa polt surub laagrit käändteljest seestpoolt väljapoole.Ja laagri välimist pinda, mitte sisemist, sest sel juhul surub ta vaid sisepinna koos rummuga välja, nagu kirjeldudes vist juhtuski.Ise-enesest ta laiali ei lenda.kui just täiesti sodi ei ole.Tagumine tolmuplekk hoiab teda nii palju ikka koos, et laiali lendaks.Kui see plekk on läbi mädanenud, siis on tolmule tee avatud ja asi on nii-kui-nii nahkas.

Ja lõppkokkuvõttes on vaja HEAD tööriista kasutada, et seda veovõlli otsa mutrit lahti saada.Kui ta on kõvasti ehk õigesti kinni keeratud, siis ei saa teda ilma suruõhuta lahti.Olen käsitsi ka eluaegse garantiiga 1/2 tolliseid tappe seal otsas puruks keeranud ja enam ilma suruõhuta nende kallale üldse ei lähegi.Ainult 3/4-ga riistaga võiks veel käsitsi proovida, kui pooletollisega kohe lahti ei tulnud.
Mu 1/2 tolline suruõhuvõti on 576 N/m ja isegi sellega on mõni jäänud lahti tulemata.Siis olen eluka oma pesast võtnud.Elajas on 3/4 tolline suur suruõhukeeraja ja kindlasti üle 1000 Njuutonmeetri, kui mitte üle 2-tuhande.Sellele alluvad kõik sõiduautode mutrid ja poldid.Kui keermest lahti ei tule, siis lähevad poldid lihtsalt pooleks.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#29

Vot nii tekkis uus jama rattalaager vahetatud ja sõita sain umb 50km.Kui käigukast juba teist korda samast kohast ribadeks lendas.Lõi lahti ülevalt 10x10cm augu umb.Käigukast sai vahetatud SaabiAnti juures tellitud oli rootsist ja sõitis se kast umb 1200km mitte rohkem.Kogu se jama juhtus eile kella 19:00 paiku järvevana teel raudtee ülesõidu juures.:wall::wall:
Vasta