9-5 aku surnud või veel midagi?

tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#26

Kui siin akude suremisest juba juttu tuli siis mul ka just praegu kummaline lugu akuga seoses.Aku ise üsna uus-poolteist aastat vaid peal olnud Exide aga on viimasel ajal mitu korda ära kustunud ja kustub ära seistes kui võti jääb süütelukku või raadio käima.Ehk siis piisab väikesest tarbijast ,et tühjaks joosta ja seda kiiresti vaid poole tunni jooksul !!! Auto seistes , uksed lukus pole aku tühjenemist märganud,vähemalt on igal hommikul ilusti käima vedanud.

kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#27

Selle youtube video peale pean oma mälu järgi tehtud väidet korrigeerima, et otse ei saa käivitada, vaid laadima peab - ei peagi laadima, vaid töötabki kenasti ka "täkuna". Aga jah, Tehnika Maailmas oli sellest ka pisike nupuke ja autor oli sama, Glen Pilvre, kes videoski esines.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#28

See mudeliaku tundub kaalu ja mõõtude poolest samas suurusjärgus tüüpilise 15-20000 mAh laiatarbe akupangaga. Kui see tõesti 600+ A välja väänab, siis ilmselt vaid mõneks sekundiks? Pildil olevatest kaablitest ei mahu niipalju läbi, mulle tundub. Aga nõrgavõitu aku toetamiseks peaks tegelt ka väiksemast voolust piisama.
Need laiatarbe akupangad on optimeeritud suurele mahtuvusele väikese voolu juures, need ei anna nii palju välja. Akudega on üldiselt nii, et kaalu (ja hinna) arvelt saad kas suurema mahtuvuse või suurema voolu, mõlemat korraga ei saa. Sellepärast on ka tööriistade liitiumakud suhteliselt väikese mahtuvusega, kuigi pealtnäha oleks nagu samasugused 18650 purgid mis näiteks läpaka akudes.
See korralik mudeliaku discharge on ainult 80C ja seda korraks. Nii palju kui ma nüüd leidsin, siis see tähendabki 80A. Kui ma starteri järgi lükkan sinna, siis see aku lihtsalt sulab ära.
C on aku mahtuvus Ah-des, sellel konkreetsel akul C=8,4, pidev lubatud vool 40 * 8,4 A, lühiajaliselt (vist oli < 10sek, aku kuumeneb muidu üle) kuni 80 * 8,4 A. Kui selle ajaga mootor käima ei lähe, siis ta ei lähegi :)

Lisa: kiire otsing näitab, et ida pool on neid valmis asju hulgem saada.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#29

Tegelikult antud kontekstis oleks akupanga eelis vaid see, kui saab ka usb kaudu muid vidinaid laadida. Autoga sõites väga suurt vahet pole, kas vedada backupiks kaasas tavalist autoakut või mõnda pisut kergemat asja ning autoaku puhul on plussiks suurem mahtuvus ja pisem hind.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#30

Mina neil (ega ka tavapärastel akupankadel) üldse eriti mõtet ei leia. Muidu vidinaid saab vabalt autos laadida ja kui satubki mitmeks päevaks tsivilisatsioonist eemale, saab vabalt ka ilma näoraamatuta hakkama.
Auto enese aku suremise puhuks vedeleb paar käivitusjuhtmeid, mida on ~20 aasta jooksul vaja läinud umbes 2 korda. Kui tekib olukord, et igal hommikul on vaja akupangast täkku anda, siis on mõttekam juba uus aku osta :)
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#31

Mitmeks päevaks tsivilisatsioonist eemale minnes võiks telefoni laadimise võimalus ikka olla. Muide jahedas ja kehva leviga tühjeneb telefoni aku oluliselt kiiremini isegi siis kui telefoni väga ei kasuta ;)
Käivitusjuhtmetest on tsivilisatsioonist eemal vaid siis kasu, kui mingi "tsivilisatsioon" ikka eksisteerib ehk on kelle käest täkku küsida.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#32

Ei tühjene eriti, kui ta välja lülitada ;)
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#33

Kuna teema sai alguse Griffinist, siis oli minulgi just huvitav kogemus kohe peale auto ostmist (samuti 2000a Griffin).

Nimelt sai proovisõit tehtud, peale ostmist ARKi sõidetud, siis veel koju. Mõned tunnid hiljem aga perega "tähistama" minnes pidime üsna pika näoga (südame värisedes) vanasse heasse OG 9-3 ümber istuma. :) Auto suutis ainult natuke pulseerivalt plõgistada.

Öö otsa laetud aku oli järgmisel hommikul sama tark kui õhtul. Akuexpert tuvastas, et aku 44% laetud, koormustestis aga kadus pilt hetkega.

Tundub, et need surevadki viimasel ajal äkksurma. Tegemist oli muuseas GM akuga, kes iganes neid neile siis tootis.
veeanti
Postitusi: 1
Liitunud: P Mai 17, 2015 9:59
Asukoht:
Auto:

#34

Tere, endal siis juhtus selline lugu ,et ühel heal päeval vedas väga raskelt käima, tanklas 5min hiljem klõpsis ainult starter. Aku indikaator ise veel roheline mis roheline. Tuttav veel arvas et mass vms. puudu, aga kuna olen suht kärsitu sai kohe bensukast uus ostetud ja auto käivitus koheselt :) Tegu oli Exide premium akuga ca 2a. vana mis saba andis.

Väike küsimus kah targematele, kui palju tasub seda aku enda indikaatorit uskuda?
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#35

Aku enda indikaator näitab ühe akupurgi elektrolüüdi staatust, mitte kõikide purkide.
55581286
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#36


Väike küsimus kah targematele, kui palju tasub seda aku enda indikaatorit uskuda?

Minu EXIDE saab kohe kaks aastat aga õiget töölooma tast enam pole.Lasin teda testida mingi aparaadiga,mis näitas,et aku on ise ok ainult käivtusvool on lahjaks jäänud(640 peaks olema aga oli vaid 500) .Reaalsus on see,et voolu ka ei pea kuigi pikalt sees.Roheline tuluke põleb kenasti aga selle peale rehmas akumüüja käega ja ütles,et see rohkem selline naljavidin .

Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4340
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#37


Väike küsimus kah targematele, kui palju tasub seda aku enda indikaatorit uskuda?

Minu EXIDE saab kohe kaks aastat aga õiget töölooma tast enam pole.Lasin teda testida mingi aparaadiga,mis näitas,et aku on ise ok ainult käivtusvool on lahjaks jäänud(640 peaks olema aga oli vaid 500) .Reaalsus on see,et voolu ka ei pea kuigi pikalt sees.Roheline tuluke põleb kenasti aga selle peale rehmas akumüüja käega ja ütles,et see rohkem selline naljavidin .
Mul oli täpselt sama asi eelmise auto ja Excide akuga nagu Tauber kirjeldas!

Järgmiseks akuks tuleb midagi muud valida :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Vasta