2. leht 3-st
aita mul saabi osta:)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 19:15
Postitas marilinm
palju häid nõuandeid, mis panevad mõtte liikuma! lahe! saabid mulle tõesti meeldivad, eelistan saabi iga kell mõnele teisele margile:) kuigi olen sõitnud tõesti igasuguste autodega. see konkreetne isend võlus mind tõesti eelkõige oma välimusega ja kui esmaspäeval õnnestub, siis saan temaga ka sõita ja kui siis õnnetunne süveneb ja ajaline limiit lubab, käime ka anti juures näitamas ära.
ja kui ei, siis otsin aga edasi:) soovitused ja näpunäited igal juhul jätkuvalt teretulnud!
aita mul saabi osta:)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 20:02
Postitas saabSS
kui sa liisingusse võtad, siis sul on 10 päeva aega sellega igas kontrollis käia ja proovida... kui ei sobi, anna tagasi

aita mul saabi osta:)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 23:18
Postitas jupid
soovitan välja valitud SAABi vin koodi ja läbisõiduga VM poole pöörduda. Nad saavad kontrollida kas hetkel auto odomeetril olevad numbrid ka tõele vastavad. Eriti kui tegu on euroopast toodud diisliga. Muidu võid oma ostetud SAABis varsti pettuda kui "100000km" läbinud auto sul käes rämedalt lagunema hakkab.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: L Jaan 16, 2010 16:53
Postitas mina
to vitautas
õli lisamisega mida silmas peeti ei ole seost käimaminekuga vaid hoopis määrdeomadusega:).
aita mul saabi osta:)
Postitatud: L Jaan 16, 2010 23:21
Postitas epsum
Olles omanud 9-3 OG diislit 6 aastat ja 9-5 aerot pea kuu aega, sõidan täpselt võrdselt mõlemaga. Kui omaks 9-5 3.0 diislit, siis hoolimata tüüpveast eelistaks dislat aerole. 9-3 SS puhul eelistaks raudselt diislit.
Aga SS ostes nõua eelnevat hooldusajalugu. Kui see puudub või on ilmsete võltsimistunnustega, otsi edasi. Saab ei lagune rohkem kui tavaline auto. Aga kui teda pole hooldatud, maksab ta sulle meelerahu, kogu vaba raha, ja jumal teab mille veel..
SS puudusteks on pisike jalaruum taga ja ebastabiilsus ebatasasel teel, ning kuigi see ei ole mitte auto eripära, vaid auto mõõtmetest tulenev eripära on 9-5 palju mugavam.
Raha kokkuhoiu mõttes on diisel palju mõistlikum. Diisli keskmine ka sellel talvel 6.8,. aerol 10.8 - iga 100 km pealt siis 4l või 64 eek kokkuhoidu - kuus sõidan 3000km , ehk 1920 krooni puhast võitu. Aastase kokkuhoiuga võin kord aastas pumpa vahetada ja naise ja lapsega himosele suusatama minna:).
aita mul saabi osta:)
Postitatud: P Jaan 17, 2010 11:59
Postitas marilinm
tänan epsum asjaliku kommentaari eest! ma täitsa usun, et 9-5 on mugavam kui 9-3, aga ma arvan proovimist tasub siiski. olles 9-5 rooli keeranud mitmeid aastaid, tahaks seekord võtta vähe väiksema ja ökonoomsema auto. lasen ta kindlasti enne üle vaadata, kas kõik diislile vajalikud jubinad sellel konkreetsel isendil olemas on, et mitte oma meelerahu ja materiaalseid vahendeid sellele otsusele ohvriks tuua:)
aita mul saabi osta:)
Postitatud: P Jaan 17, 2010 12:06
Postitas cilpkonn
Tagasihoidlik mõte, aga suve silmas pidades oleks minu valik selline:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
:)
aita mul saabi osta:)
Postitatud: P Jaan 17, 2010 15:03
Postitas Eleri
Enne tutvuks ma Iisaku poolt tehtud postitustega narva mntl asuvate müügiplatside kohta. Seda enam, et taaskord toodud Usast
Kas sa suudaksid 20 kkm ga sõita juhikoha polstrid selliseks. eriti kui on tegemist suveautoga.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: P Jaan 17, 2010 16:26
Postitas cilpkonn
Pakun välja, et läbisõit miilides

Aga ma ei pretendeeri absoluutsele tõele.. Keritakse niikuinii..
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 14:14
Postitas marilinm
kulla mehed, pöördun veelkord teie poole. selgitage palun mulle rumalale, misasi on see eelsoojendusahi? VMst ei osatud mulle selle peale öelda muud, kui et ilmselt mõeldakse webastot ja selle omamine ei ole nö must have. lisati, et pigem tekitab see oma umbeminekuga hoopis probleeme. asjatundmatuna on mul selles maailmas raske orienteeruda, sest siinsest asjatundjate jutust jääb mulje, et tegemist on siiski olulise vidinaga, ilma milleta diisel 9-3 üldse väga hästi sõita ei taha:) kuidas siis tegelikult on? ette vabandused diletantliku küsimuse pärast:)
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 14:25
Postitas Rauno
selle omamine pole nn. must have, kuid talvel tuleb see kõvasti kasuks, nimelt kui on üle -10 kraadi külma, siis ilma selleta ei taha salong kuigi hästi soojaks minna, ning see annab võimaluse panna masin 1h ennem sõituminekut sooja. Külmadel ilmadel aitab ahi kaasa masina käivitamisel, kuid korras tehnikaga pole probleem ka ahjuta masin käima saada.
Umbemineku kohta räägivad sulle targemad (ise pole sellest kuulnud).
Mis puudutab üldiseid sõidumugavusi, siis selles ahi rolli ei mängi, kui on külma alla -10.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 14:45
Postitas marilinm
ok. pm on webasto ka selline vidin, mis sisuliselt eelsoojendab mootorit. samas webasto ja see eelsoojendusahi ei ole ju üks ja seesama?
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 15:02
Postitas aednik
Webasto, Eberspächer on ahjude valmistajafirma nimed.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 15:47
Postitas Rästas
Algselt postitas: Eleri
Enne tutvuks ma Iisaku poolt tehtud postitustega narva mntl asuvate müügiplatside kohta.
Tahaks ka tutvuda, aga ei suuda neid postitusi leida

aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 16:05
Postitas tõh
Algselt postitas: Rästas
Algselt postitas: Eleri
Enne tutvuks ma Iisaku poolt tehtud postitustega narva mntl asuvate müügiplatside kohta.
Tahaks ka tutvuda, aga ei suuda neid postitusi leida
Eleri mõtleb vist
seda teemat.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 16:35
Postitas saabSS
Algselt postitas: marilinm
ok. pm on webasto ka selline vidin, mis sisuliselt eelsoojendab mootorit. samas webasto ja see eelsoojendusahi ei ole ju üks ja seesama?
Mina olen saanud aru nõnda, et diisel-saabidel on üldjuhul olemas
lisasoojendi. See aitab kiiremini saavutada mootori töötemperatuuri. Samas saab selle
lisasoojendi paari vidina ja hunnik papiga tööle panna ka
eelsoojendina. Need kaks erineva eesmärgiga asja.
Parandage mind, kuid mina olen aru saanud sellest nõnda.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 17:49
Postitas mina
to : eelmisele
ega ei ole küll vaja panna mingeid vidinaid ja pappi:)
kui ikka webasto peal siis mootor ja salong hommikul soe.
NB!keegi mainis,et 1 h töötab aga see vist vanematel isenditel.enda oma töötab 30 min.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:00
Postitas rantto
JAH nn. webasto on peal kuid seda kasutatakse lisasoojendina. Kui sa tahad, et see toimiks sul eelsoojendina siis vaja lisada veel sirkulatsioonipump, relee natuke juhtmeid ja pisut seadistamist. Minu OG9-3 diislil modifikatsioon maksis 3500.- see muidugi paar aastat tagasi. Foorumis on ka neid kes need jupid sinna ise lisanud ja rahaline sääst on märkimisväärne.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:02
Postitas tõh
Lisasoojendina peaks ta automaatselt töötama? Mingi temp juures? Või kuidas?
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:04
Postitas ivomets
Algselt postitas: tõh
Lisasoojendina peaks ta automaatselt töötama? Mingi temp juures? Või kuidas?
jah; ise toimetab täielikult.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:31
Postitas tõh
Kuidas kontrollida, kas ta töötab või mitte?
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:51
Postitas rantto
Vaata põhja alla, kunde poolel on ahju väljalase kui sealt auru/tossu tuleb siis peaks töötama. Mul kunagi oli küünal läbi siis oli toru märg ja diislit lekkis. Vahel peale mootori seiskamist undab ahi edasi(jahutab end)
OT
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 18:56
Postitas mina
rantto
mul näiteks nn webasto ja see toimib nii lisa kui ka eelsoojendina.kellaaeg ja käivitub.põlnd küll vaja juhtmeid ja 3,5 tonni pappi välja käija:)
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 19:04
Postitas ivomets
lisasoojendi on kõigil saabi D- mootoritel: ( äkki on)
ja tööle hakkab automaatselt.
osadel on lisaks lisatud ka eelsoojendusfunksioon, et saaksid kellapealt masina sooja panna.
väga sheff asi; parim, mida kohanud.
töötamisest saab aimu, kui panna masin kylmaga käima ja ca 40 sek... pärast peaks lisasoojendi automaatselt tööle minema: sellest annab märku suits, mis tuleb auto keskelt, põhja alt. just seal on lisasoojendi sumbutaja.
veel saab aru, kui näiteks 5 min. pärast jätad auto seisma, siis lisasoojendi töötab edasi, ja märku sellest annab undav el.mootor kapot all, taga paremas nurgas.
aita mul saabi osta:)
Postitatud: E Jaan 18, 2010 19:05
Postitas marilinm
ohohoo, selge. siiski tarvilik lisavidin, mille olemasolu peab vähemalt kontrollima. täna käisin muide sõitmas oma esimese väljavalituga...mis ma oskan kosta...hea oli:) ja diisli tiksumine mulle meeldis. vaatan veel ringi, enne kui midagi lõplikult ära otsustan, aga hea emotsioon oli küll. Saab on ikka hea!