2. leht 4-st

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: N Juun 09, 2005 14:34
Postitas Homer
Algselt postitas: Trionic
Mu esimene auto oligi 403.408 kone oli vahel ja tundus jube püss:D

Minu esimene oli 402 408-motoga. Päris hästi liikus edasi ja talvel -30 pakasega läks hoobilt käima, ainult et õlid olid nii paksud, et käigukangi liigutamisega oli probleeme ja tagasillas sült. Eriti hea oli sellega vaadata, kuidas lääne autodega mehed silmnähtavalt närvi läksid, kui neist mööda sai sõita :)

Mis puudutab kiiruseid, siis viimases Kroonikas poosetas uus "peatoimetaja"
EDIT: http://www.kroonika.ee/index.aw?section=40776 Urmas Sõõrumaa :headbang: , et milleks Eestis kiirendusvõistlusi üldse korraldatakse, kui tema sai oma 7M maksva maksva Mercedes_McLareniga Itaalia bahnil vabalt (korraks) üle 300 kiiruseid. Huvitav oleks teada, kas see kõva mees ka betoonplaatidest Tapa lennuväljal sama vapper oleks olnud. Päris põnev oleks teada ka, kui palju läheks siinsetel ehitajatel raha autole, millega lihtsalt bahnil 300kmh ületada? Ilmselt mitte 7M :)

Tundub, et Eestis hinnatakse eelkõige pappi, mitte aga mehi. Kui rääkida rallist, siis teenimatult vähe on spordikommentaatorid tähelepanu pööratud näiteks Kimmo Jalavale, kes oma Toyota Starletiga on rallidel kottinud nii N-rühma kui ka vähemalt etappidel WRC-masinaid :freak:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: N Juun 09, 2005 21:40
Postitas Trionic
Eelneva mulina jatkuks mainin huvilistele-suur häda ülisuurtel koormustel
sõitmisel on ebapiisava kapasiteediga bensupump,mis lihtsalt ei suuda toota piisavat kogust bentsu.
Aasta tagasi vahetasin ühe Tiku-Taku foorumlase Mustangil pumpa.Kodanik tellis US-Partsist "Holley" pumba(jänkide juhtiv tuuningupumpade ja muude kütusega seotud vidinate tootja).
Ilusast pakendist ilmus välja "Walbro" pump,mille kapasiteet on 1,6 korda
suurem,kui Saabi paagis oleval "Walbrol". Ja välimuselt olid nad IDENTSED.
Hind oli 2,5 kilo,sama ka Saabi omal.Kahjuks töötas enda VT pump perfektselt ja ma ei raatsinud seda Mustangi oma endale osta.
Punast värvi pihustid,mis 2,3 T-l küljes on peaksid kiirendusmootorite spetsi Jürka Nurmese väitel suutma ära toita ka mitusada hj. võimsama mootorijuhtimise vajadused(tema enda "Thunderbird Supercoupe",millel on kruvikompressor ja tunduvalt vihasem vääne omab samu pritse).

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: N Juun 09, 2005 22:06
Postitas aljoga
nüüd ma mõistan, miks tõstetud rõhuga turbomasinatel segukell tegelikult ikkagi ülivajalik vidin on. kui LED-id sul ikka silme ees siravad (üli)lahjat segu, on sul vähemalt veel üks "andur", millega saab boosti alandada (gaasilt ise jalga ära tõstes) ja mootorit plahvatamast hoida. huvi pärast võtsin selle asja ehitamise ette - kui valmis saan, võin lähemalt pajatada (tegelt on net ka skeeme täis). siiani on kulunud 150 eeku, poes algavad hinnad 1300 eegust.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: N Juun 09, 2005 22:17
Postitas Trionic
Jõudu sulle.Meie oludes probleeme eriti ei tekki,kuna Sul Box olemas.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: N Juun 09, 2005 23:08
Postitas sebastian
to aljoga: kui saladus põle, missugust skeemi kasutad, huvi oleks kindlalt ka ise midagi sellist konstruida. Poehinnad on küll kosmilised.
to Trionic: Cyberil oli hea mõte, kui oma vurri garaazi saad ja kolvid päevavalgust näevad, anna teada, olen kaameraga kohal. Tuleks action-movie "Deutschland Unforgettable 2" :cool:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: R Juun 10, 2005 9:01
Postitas aljoga
ise kasutan sellist 10 LED-iga skeemi, ainukese vahega, et nr 4 pesa läheb ilma potentsiokata otse maasse ja +12 otsale olen toonud lüliti, et kogu krempli vajadusel välja saaks lülitada. välja on pakutud ka selliseid 20 LED-iseid skeeme, aga mina ei viitsind nii suurt asja ette võtta. kõik vajalikud jubinad sain Tevalost, kusjuures kiip maksis ainult 12 eeku ja LED-idest otsustasin kasutada selliseid pesaga, mida on lihtne üksteise külge liimida. kuna tegu 2V LED-idega, siis sai vahele pandud ka 1 kOhm-ine takisti. täna õhtul proovin asja autosse installida, eks näis, kas tööle ka hakkab :)

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: R Juun 10, 2005 12:11
Postitas sebastian
Tänud, aljoga. Asi on lihtsam, kui algul arvasin, polegi vaja OP võimudest mingit kosmilist asja võluda. Teadmatusest pole ma netist ka skeeme otsinudki, kujutlesin asja vist liiga keeruliseks.
LED Bar koosneb ilmselt ühevärvilistest aga peaks rohe-kolla-punased (kandilised) külge montima ja teistpidi asetama, et skaala pikem.
Igatahes anna teada kuidas toimib, tinutuskolb juba käes ootamas...Tevalosse on ainult paar pikka sammu ;)

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: R Juun 10, 2005 15:35
Postitas Trionic
Kuna hetk tagasi tuli sms ,et tänu kod.Iisaku antud gps koordinaatidele on
tartu treilamehed mu Saabi saksamaa avarustest üles leidnud ja teele pannud:beer: ,siis võiks vahelduseks muule mõelda,näiteks,kas keegi viitsib mulle ka seda seguindikaatorit kokku tinutada,kuigi endal elektrooniku haridus,pole lihtsalt sellist aega kusagilt võtta,sest saabid tahavad parandamist ööpäev läbi:P

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: L Juun 11, 2005 21:59
Postitas aljoga
eile sai segukell autosse installitud ja teisel katsel hakkas asi isegi tööle (esimesel katsel murdus kiibilt üks joode lahti). enne kasutamist tuleb süsteemile pinget peale lastes kiibi nr 6 pesa potikaga häälestada täpselt 1,00 V peale. nr 9 pessa tuleva +12V jätsin üldse ühendamata, kuna siis näitab süsteem 1 LED-i korraga (kui nr 9 on ühendatud, põlevad ka kõik eesolevad LED-id).

süsteemi täpsus on enam-vähem (+/- 0,05V). tühikäigul töösooja lambdaanduriga põlevad LED-id nr 1-9 edasi-tagasi, see peaks igati normaalne olema, kuna ECU otsib pidevalt ideaalset segu. korralikumalt gaasi surudes läheb segu rikkaks (nr 8-9 LED-id), aga imelik on see, et ühtlaselt sõites läheb segu mul väga lahjaks - nii lahjaks, et kõik LED-id kustuvad. ei teagi, kas see on normaalne. teine küsimus on muidugi ka veel see, et miskitmoodi peaks saama seada ka LED-ide alumise piiri, et kõik LED-id ei kustuks ära, aga kuidas...

aga noh, eks see asi kulub marjaks eelkõige suuremate boostimiste ajal, kui on vaja jälgida, millal segu lahjaks läheb. normaalselt sõites on suhteliselt suva ja kuna need plinkivad LED-id hakkavad pikapeale pinda käima, on ülivajalik ikkagi ka on/off lüliti süsteemile panna :thumb:

üks väike näitlikustav video ka.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: L Juun 11, 2005 23:00
Postitas Trionic
ise ma ei armasta vilkuvaid ja sätendavaid "neegrijuppe",tahaks midagi hästi
funktsionaalset.
Kõik need sissepritsed ja mootorijuhtimised tavasõiduks ongi ehitatud nii,et
segu läheks võimalikult lahja poole peale suurematel kiirustel,eesmärgiks kütusesääst ja katalüsaatori säästmine.
Sul Aljoga on küll moditud apc-box,kuid minu mäletamist mööda standard
pump,-pihustid ja -rõhuregulaator.Head nahka pikalt keevitades sellest komplektist ei tule.
Kõik me üritame nende poolikute lahendustega saavutada seda,mida tootjatehas tavatarbijat silmas pidades vältida püüab,ehk siis seda maagilist
"põlvega selga" kiirendust otsekäigul mingitest pööretest alates,kuni letaalse
piirini:head:
Euroopa suurim turbospets Timo Lehtimäki on kunagi öelnud legendaarseks saanud fraasi:"Igasugune turborõhk alla 2 bar.`i on vastutuult
sõitmine".
Kaimo Kriki arvestus minu VägaTurbo puhul oli,et 1,5 bar. juures tuleb sealt
Saabist veidi üle 300hj.Samas oli juba see 179kW 1,2 bar. juures selline,mis Dynostendis põhjustas piirajatesse sattumise hetkel sellise jumaka,et kod.
Iisak pidi südari saama ja Hr.Krik oli ka üpris ehmunud(minu räigel nõudmisel ja endale kogu vastutuse võtmise lubamisel mootori hävimise puhul võeti sellest Saabist tõesti VIIMANE,mida trionic pakkuda suutis).Segu oli juba ülikriitiliselt lahja,aga kuna need set`id on dynos lühikesed ja koormust ka vähem,kui maanteel,et põdenud siis eriti,ega põe ka praegu.Nukker on ainult
autot Troosti tõstukile saada saksast ligi 10 kiloeegu eest,mille oleks võinud kulutada näiteks seemneks tõsisema ECU ja vurri jaoks raha kogumisel.
:poke:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: L Juun 11, 2005 23:13
Postitas Trionic
Hr.Mazurtšak võiks siin sõna võtta oma 500+ hj. tonnise Aero ehitamislugudest-alul 300,siis 400 jne. teemadel.Kahjuks ta küll käib siin,aga end ei eksponeeri.Vahel ikka on näha tänavatel helepunast suht rimaka
väljanägemisega Aerot,mille roolis kiilakas supertrummar ja väsinud välimusega
plekk-kere sisaldab tõelisi tuuningupärle,alates mootorist,lõpetades alusvankriga.
Kahjuks ei võimalda "meikäläiste" rahakott selliseid unistuste Saabe ehitada.:red:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: L Juun 11, 2005 23:44
Postitas aljoga
mul jah standard pihustid, pump ja rõhuregulaator, aga ega vist eriti k-jetile mingeid võimsamaid osi polegi pakkuda. rõhuregulaator asub sööturi sees ja ilma regulaatori vahetuseta ei ole vist ka ülejäänud osasid suurt mõtet vahetada. 900aero.com foorumist T8 tüübid kirjutavad, et stock k-jetiga, suurema ja paremini asetatud intercooleriga ning moditud APC-ga annab klassiku T8-st välja imeda ca 200-210 hj, rõhu juures ca 1 bar (või nati peale). siis saabub kriitiline piir ja lahja segu tapab mootori. eks see vana T8 oma k-jetiga ongi selline "algajate" piiratud modra, T16-lt LH-ga annaks oluliselt rohkem jõudu ja väänet välja pigistada (900aero.com-ist 1 tüüp võlus sealt 307 bhp välja).

ega ma mingi LEDipede polegi (part raisk jõudis mind msn-is juba nii nimetada, ära imesta, kui keegi su sinisele öösel "saabipede" on küljele noaga kraapinud :evil: ) ja ise lülin ka igasuguseid pedemajakaid. lihtsalt huvitab, mis mootoris toimub ja teatavasti on turbosaabism haigus, mis ainult süveneb...

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 8:21
Postitas Trionic
Sellist indikaatorit tahaks,mis ei vilguks niiväga,vaid töötleks selle O2 andurilt tuleva pidevalt üles-alla kõikuva signaali mingiks paremini arusaadavaks väärtuseks.Samas on deton.nii kiire protsess,et jõuab raudselt igasugusest signaalist oma asjad kiiremini ära toimetada..
Ise tõstsin T8-l bensurõhu üles 8 bar.-ni ,muutes redukts.klapi vedru ja seibe
ning lisasin manuaalselt reg.-tava lisaregulaatori.Pumba valisin sellise,mis otse
mõõtes andis 18,5 bar.Panin ka külmkäivitusprisi põhjagaasiga pihustama.
Laenatud "led`i kellaga" ilmnes,et asi küll paranes,aga mitte piisavalt.
1,1 bar. juures läks segu lahjaks ja 1,5 juures detoneeris juba kuuldavalt(iseloomulik ragin mootoris turboclassicutel).Siis loobusin,korjasin kõik lisad maha ja ostsin tonnise,mida juhib trionic.Sellega sai nüüd aasta
jännatud,kuni jälle sein ette tuli...

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 9:15
Postitas qdwin
Kangesti lõhnab mõne 9-5 aero järgi, vähemalt ei ole hirmu et automaatkast seab kiirelt piirid ette ja turbogi robustsema ehitusega. Ja elektroonikagi märgatavalt kavalam/keerulisem.
Või mis kodanik Trionic? :poke:
...Sellega sai nüüd aasta jännatud,kuni jälle sein ette tuli...

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 11:21
Postitas Cyber
Algselt postitas: Trionic
Ise tõstsin T8-l bensurõhu üles 8 bar.-ni ...
... (iseloomulik ragin mootoris turboclassicutel).Siis loobusin,korjasin kõik lisad maha ja ostsin tonnise,mida juhib trionic.Sellega sai nüüd aasta jännatud,kuni jälle sein ette tuli...

:freak:... et siis katsejänes oli minu praegune auto??:) Iseloomulik ragin on tal siiani kohati alles, seda just rahulikul sõidul kui pöörded ülespoole 1700 jõuavad. Paraku on see rohkem ikka klapikolin..:) Gaasi lisades või lahti lastes see kaob. Kui puhkus saabub siis ma hakkan sellega tagelema, tööpäeval pole kuidagi aega Anti juurde minna. Ta pesitseb nii piisavalt metsas, et sinna autot viies läheb pool päeva kaduma.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 12:01
Postitas sebastian
to aljoga: skaala võiks panna "bar mode" ehk LM3914N-l pinnid 9 ja 3 kokku. Oleks vast veidi inimlikum info. Muidu LED-id vilguvad (jooksevad) nagu jõulupuul ja miskit pihta ei saa :)
Uurisin kivi datasheeti...võiks mingi "aeglustus" süttimistel olla, et ca. 0,5 sekki nad põleksid aga ükski tüüpskeem seda justkui ei lubanud.
Tundub, et segu koostis ja lambda väljunpinge pole kaugeltki lineaarses suhtes, see paneb LED-d hüppama. http://ffp-motorsport.com/tuning/o2meter.php graafikult selgelt näha.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 13:19
Postitas aljoga
see nr 9 pin-i ühendamine ongi vast rohkem maitse asi - ma esimese korraga ühendasin nr 9 ka ja mulle tundus, et just niimoodi näeb kuusepuu moodi välja :) seetõttu ühendasin 9 tagant lahti ja nüüd töötab nii nagu ka poes pakutavad 1500 eegused kellad.

lambdaandurilt tulev signaal ja segu pole tõepoolest lineaarses suhtes. sellepärast ehk ongi mõttekam ühenda ainult nt 1 kollane LED vahemiku 0,3V-0,7V jaoks ning lahja ja rikka segu jaoks 2-3 LED-i. või siis ainult 1 punane, 1 kollane ja 1 roheline. maitse asi. ega tegelt need "narrow band" tüüpi O2 andurid on enivei suht ebatäpsed ja kasu on neist tõesti ainult siis, kui segu boostimisel (üli)lahjaks läheb. "wide band" tüüpi andurid on seevastu teine teema, aga nende hinnad jäävad ca 400$ kanti.

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: P Juun 12, 2005 19:38
Postitas Trionic
to Qdwin: tuunijate seas on tonnine oluliselt kõrgemas hinnas,kui uuemad mudelid ja seda ka teenitult.On ju 95---ülespoole toodetud modifikatsioonid
osutunud ülitöökindlateks ja vastupidavateks ülisuurte ülelaadimisrõhkudega sõitmisel.Kahjuks pole enda rahakott minuga sõbraks saanud,seetõttu jääb üle ainult tuunimise asemel kolbe sulatada:thumb:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 13:34
Postitas vaade
kas keegi võiks paari sõnaga vähemteadajamatele (nagu mina) seletada mismoodi võib ilma turbota mootoril segu ohtlikult lahjaks minna?

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 14:13
Postitas Trionic
Ega eriti ei saagi,vähemalt kolbe ei suuda vabalthingav sulatada,kui sa just
keemilist ülelaadimist ei kasuta.Seni on jutt ikka turbomootoritest käinud:beer:

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 15:08
Postitas farmacoma
keemiline ülelaadimine on siis mis? nitrometaan või mingi muu hapnikurikas kütus?

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 15:25
Postitas Cyber
nitro, ikka nitro..:)

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 15:27
Postitas farmacoma
ei tea kas vee sissepritse aitas sulamise vastu? pannakse seda ju õhu jahutamiseks.. äkki jahutab sisemust kah?

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 15:31
Postitas Cyber
Eks ta aitaks ikka, temperatuuride alandamiseks ta ju mõeldud on. Detonatsioonikindlamaks läheb asi. Väidetavalt ajab ka mootori rooste..:). Samas ma kardan, et kui juba vesi mängus on siis aetakse rõhud nii-ehk-nii üles ja tulemusena lastakse see mootor ikka enne laiali kui see rooste läheb..:)

Miks Trionic nüüd jalamees on?

Postitatud: E Juun 13, 2005 20:37
Postitas MadMan
või tuleks masinal jahutus üle vaadata?
üks väga efektiivne moodus vee jahutamiseks on piserdada seda läbi õhu (dušš) - iseasi on, kuidas seda rakendada :P
panna masinale kaks radikat ja rohkem vett? siis jälle peab suuremat massi kaasas vedama...
seniks :beer: