Päris huvitav teema siin tekkinud. Oligi foorumis juba pikemat aega igav, intriigivaba
Hoidusin vastamast siiani, kuna süüdistus oli suht ebamäärane – ma olevat põhjustanud enda teadmistega materiaalset kahju. Njah, ei tulnud küll meelde, et oleks soovitanud mõnel kliendil telefonitsi teise auto pealt käivitades ühendada plussi miinusega ja mõned ajud läbi kärsatanud.
Peale „süüdistuse“ selgumist asusin fakte koguma. Erinevalt klubiliikme
mina väljaütlemistest on minu seisukohad siiski faktilised, olgu nad siis VM’is töötamise ajal kogutud infopagasi näol talletunud mu mälupanka või siis mustvalgelt kirjas brozüürides, juhendites, kataloogides jne.
Lõpuks suutis siis klubiliige
mina formuleerida oma süüdistuse. See on järgnev – tsitaat:
„NB! Mis puutub nüüd härra teagerisse siis nii lugupeetud ja kõiketeadev saabispetsialist jättis minu 1,9 dislal rihma vahetades veepumba vahetamata.Ärge hakake nüüd jaurama mõtetut teemat,et tehas ei näe ette või mida iganes aga nagu me teame siis hea tava näeb ette ja on turvaline see vahetada...“
Kui ma nüüd hästi enda töölepingut meelde tuletan, siis minu töökohustuste hulka ei kuulunud sõiduautode remont. Tõsi, paljudel klientidel sai ise vahetatud kiirkorras pirne ja kojamehi, kui töömehed hõivatud olid, kuid paraku pole ma lukksepa ega elektriku haridusega ning ei sekku profesionaalide tööse.
Klubiliikme
mina vastulause sellele on järgnev - tsitaat:“ Nimetet härra on välja andnud töökäske ja minu auto puhul tegi ta seda 24.03.2009.Kas piisab või pean sulle ka töökäsu nr koos arve koopiaga saatma?“
Teenindades tuhandeid kliente VM’is, ei suuda ma tõesti meenutada, mida ma konkreetselt tegin 24.03.2009, kuid tõesti, sel kuupäeval olin ma VM palgal ning kuna see oli esmaspäev, siis ka tõenäoliselt tööl ning võisin kokku puutuda klubiliikme
mina’ga. Tõenäoliselt tellis klubiliige
mina regulaarse hoolduse, mille käigus on ettenähtud ka hammasrihma vahetus.
Järgnevalt on ära toodud, mida sisaldab endast tehase poolt ettenähtud regulaarne hooldus, hooldusintervalliga 20.000 km/1 aasta.
Selgituseks veel pilt sellest, mida sisaldab endast see müstiline hammasrihma komplekt:
Nagu nimekirjast näha, siis pole veepumbast mitte kuskil sõnakestki mainitud. Kui klubiliige
mina tahab mind süüdistada milleski, siis saab ta mind süüdistada ainult selles, et ma täitsin tehases ettenähtud hooldusgraafikut punkt punktilt. Jah, selles olen ma süüdi.
Veepumba teemas väitsin ma järgmist – tsitaat:“ 2. Kui potentsiaalne tulevane Saabiomanik kuuleb enne auto ostu, mida tal soovitavalt/ennetavalt mingi kilometraaži juures peaks ära vahetama, siis tõusevad tal ihukarvad püsti ning läheb muu margi juurde."
Mis need ennetavad asjad siis on? Kõigepealt tuleks meeles pidada seda, et uued autod projekteeritakse kestma 5 aastaks – ehk siis perioodiks, mis on keskmine liisinguperiood. Peale seda omanik ostab uue auto jälle järgmiseks 5 aastaks. Et konkurents on kõva, siis et autosid kuidagi müüa, üritatakse seda liisinguperioodi vältel olevaid hoolduseid võimalikult odavaks teha. Näiteks õlivahetusvälp viia 30.000 km peale, kuigi mootor (Saab 9-5 R4) on endiselt sama, mis 98 aastal), lükata kiilrihma vahetust järjest edasi (4 aasta pealt 6 aasta peale, 120.000 km pealt 150.000 km peale), samuti pikendada hammasrihma vahetuse perioodi, paljudel detailidel muudetakse hoolduse tingimus „replace“ asemel „check, if necessary, replace“. Ehk siis eesmärgiga müüa rohkem autosid ja olla konkurentidega samal tasemel, tehakse hooldused autoostjale võimalikult odavaks – mis autoga pärast garantiiaega ja liisingut saab, on järgmise omaniku mure. Järgmine omanik saab teada foorumitest seda, et alati koos jahutusvedelikuga tasuks vahetada ka termostaat, sest see ei ela üle 2-3 aasta. Seda, et pidurivedeliku vahetamise intervall on 4 aastat maksimum. Seda, et iga kord kui kiilrihma vahetada, on mõistlik vahetada ka veepump; mitte siis kui see saba annab. Järgmine omanik saab teada, et turbo elab tal ca 200.000 km’ni ja kette tuleb vahetada 300.000 km pealt. Ja kui veab, siis saab veel ka mootoriblokki vahetada peagi, sest kolvid on hõredad.
Siin lühidalt siis kirjas „ihukarvu püstiajavad“ tõsiasjad näitena 9-5 baasil. Palju potentsiaalseid ostjaid jääb alles peale selle lühinimekirja kuulmisest?
Tulles tagasi
esialgse teema juurde, siis vaidlus oli 2.3t mootori AT kastiga kombinatsiooni olemasolu tõestamine Saab 9-3 OG puhul.
Tsitaat:“ teager ütles, et sellist asja pole olemas-mina vastu, et kas oled kindel?-teager väitis,et kõikke võib olla -mille peale mina vastas,et enne tuleb kontrollida kui väitma hakata.
Milles siis probleemi nägid?Mis faktid ja allikad-müüja ütles,et selline asi ja nagu ma ka seal kirjutasin ,et tõenäoliselt tegu inglismaa tootega.“
Minu käsutuses olevate materjalide ja muude infoallikate põhjal ei ole eksisteerinud sellist kombinatsiooni. Alati on kõik siiski võimalik, et mõni diiler soovis mingit eriväljalaset, mingit kombinatsioon, mida ainult konkreetsele turule või esindusele tehti. Paraku, kuna ma olen faktipõhine, siis ei piisa mulle sellest, et „keegi kuskil väitis, et seal kuskil tehti niiviisi“.
Kui midagi sellist väita, mis läheb vastuollu üldlevinud teadmisega, tuleb seda ka põhjendada kuidagi. Hetkel ei ole seda tehtud, vähemalt minu jaoks mitte. Müüja võib väita, et ta Inglismaalt tõesti sellise auto sai, aga see võis ka olla mõne fänni poolt ümbertõstetud mootor 9-5’lt 9-3’le – ei ole tõestatud, et just nimelt Saab tootis sellise mootori ja AT kasti kombinatsiooni.
terv, teager