Mootori sisse sõitmine

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

Nüüd siis jõudis lahmimise aeg. Andke minna:D
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#27

Vaidlused on head niikaua, kui päris löömaks ei lähe, samas neti teel ei saa lüüa ka.
Kuid nagu mina olen aru saanud, siis enamik siin arvab siiski, et kasulik on teha rahulik sissesõit kui kohe peenestama, sest üldjuhul on ju ikka nii, et kõik me remondime ja teeme oma autosid ikka iseendale ja kes meist ikka viitsib koguaeg seal mootoriruumis olla, samas erand kinnitab reeglit.

Peace
ja las igalühel olgu oma arvamus.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#28

Natuke raske on tõesti seda mõista, kuna tundub loogika vastane. Võta näiteks 2 ideaalselt siledat plaati ning hõõru omavahel kokku. Ei teki ju 100% hõõrdunud pinda. Sama kehtib ka mootori puhul. Ja minu arvates on žiguli ajast suhteliselt vähe muutunud. Mootoris kasutatakse endiselt metalle. Tehasest tulevad endiselt kõverad ning tasakaalustamata varuosad ning õli on endiselt vedel;).
TaaviR
Postitusi: 21
Liitunud: R Sept 18, 2009 20:07
Asukoht:
Auto:

#29

No krt ei saa kah oma sõna sekka ütlemata jätta. Kes ütles et ralliautode mootorid ei pea kestma? Miks ma krt siis seda kallist osalemistasu maksma pean kui auto keset rallit laiali läheb? VÄGA ei maksa ju. Selge see et kohe kui käima läheb ei ole mõtekas piirajas istuda pool tundi. Aga keegi ei keela mootorit nö "masseerida" kord täiega korraks ja siis jälle vähem pähe anda. AGA seda ei pea pool aastat tegema! Piisab mõnekümnest&sajast kilomeetrist ja korras. Siiamaani on kõik rallid lõpetatud autoga, mis peale mootri rebuildi kohe oma mootorist kõik pidi välja andma:thumb:
Saaled ei vaja sissetöötamist kuna kõigil nö lääne masinatel on vändaliinid ja kepsusilmad paigas ja saalesid kulutab vaid käivitusmoment(õlisurve puudumine) ja suur läbisõit. Vene masinatel OLI asi teistmoodi kuna töötlemistäpsus oli alla igasugust arvestust ja õlid ei määrinud detalie vaid mootori sisemust sõna otseses mõttes:wall: Miks muidu mõned isendid käisid hästi ja teised mitte :poke: Been there done that with Lada 2103:D
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#30

Paistab, et üks pool peab silmas harilikke tänavaautosid ning teine pool spetsiaalautosid. Võrreldamatud minuarust. Top Fuel masinatel tõesti on sissesõidu aeg 5 minutit tühikäigul aga see ei tähenda, et sama peaks ka tegema peresedaani puhul. Mõlemad ju täielikud äärmused. Eks see piir, millal oma käitumisega radikaalsemaks minna mootori suhtes on hägune. Igaüks teeb oma julguse tasemel:cool:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#31

Ma pole väga kursis mootorite ehitusega ja oma näppudega pole ühtegi lahanud, aga julgeksin arvata. Mingist loogikast lähtudes, kui lubate:
Metallipinnad on uuest peast karedad, õli küll vähendab hõõrdumist, aga kiirelt liikuvad ja üksteise vastu "nühkivad" detailid lähevad siiski kuumemaks kui normaalselt. Mida kiirem liikumine seda suurem kuumus. Pole tähtis kas see on hoonitud silinder või tutikas pealtnäha läikiv detail. Karedad on nad ikka ja pole "abielus" nagu Iroman ütles.
Kas see on normaalne ja kõik see ei lühenda järsult mootori eluiga? Ei tea kahjuks, aga mingi sisemine hääl teatab, et nii pole hea :)
Samas on õlil ka jahutav omadus. Ehk siis need ülekuumenenud detailid jahutatakse üsna kiirelt maha, metall annab oma soojuse üle õlile. Ideaalis temperatuurid ühtlustuvad, reaalelus ilmselt mitte täielikult. Kas see on "plussiks" ja võime anda tuld kohe kui auto käima läheb?
Jälle ei tea, pole kogemusi.
Aga sellegipoolest ma ei teeks nii. Mootoriremondid on mulle liiga kalliks läinud. Lisaks sellele pole mul ka kiiret kohe tulistada. Teen sissesõitu 1000 asemel 500km. Vähemalt midagi on tehtud ja süda rahul. Nii palju muid asju võib mootoris lennata, eriti kui kone kõvasti järgi aidatud ja soft natuke tundmatu, et vähemalt üks riskitegur on vähem.
S9K-l tahtmist on, aga ei viitsi temagi mootorit taas lahti kiskuda mingi paari liiga varajase gaasitamise pärast. Ega ju S9K? Sest tont seda teab, mis juhtuma hakkab. Või ei juhtugi midagi.
Kasutaja avatar
Maik
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 01, 2009 9:41
Asukoht:
Auto:

#32

Lol.

Seega peaks 2 karedat pinda 500-1000km ennast alles suutma maha hõõruda? See ülivähene mida seal hõõruda ongi, läheb ikka kähku maha . Kindel on ainult see,et mina enda autol 1000km ei suudaks sõita rahulikult ja ei leia mõtet kah. See madalate pööretega ainult sissesõit on jura igastahes. Ja tõesti - eesti foorumitest ei saagi targemaks,sest praktiliselt keegi ei ole neid asju teinud mida enda autoga teen. Või kui ongi,sellest netti ei jõua midagi ja harimise mõttes ikka mõttetu surfata siin.

Õli vast vahetaks ära esimese 50-100km jooksul. Preagu mul endal kah mootor lahti eest ja vahetan kah õli ära ajaviiteks varsti. Vähe puru ikka sisse kukub.

Aga samas seda pika sõitmisega nimetakse lihtsalt easy-break iniks jne... üle maailma on nii vastas kaks leeri tegelt... põhiline on,et mootor töötaks erinevatel pööretel,erinevatel koormustel, kõige hullem ongi ala püsikaga sõit pikalt.

http://www.blueprintracing.com/ see racing enginete ehitaja ntx break-inib mootoreid dynos koos pika seadistamisega. Ja uskuge mind - dynos ei ole pöörded 2500...
370kw+ ja TAGAVEOLINE
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#33

Lisaks tundub, et osadel ei tule mootoris pidevalt värsket õli peale. Värske õli ju peseb kogu saasta saalede vahelt kohe minema. Pinnad hoitakse pidevalt puhtana.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#34

Algselt postitas: Maik
Lol.

Seega peaks 2 karedat pinda 500-1000km ennast alles suutma maha hõõruda? See ülivähene mida seal hõõruda ongi, läheb ikka ülikähku maha . Kindel on ainult see,et mina enda autol 1000km ei suudaks sõita rahulikult ja ei leia mõtet kah. See madalate pööretega ainult sissesõit on jura igastahes. Ja tõesti - eesti foorumitest ei saagi targemaks,sest praktiliselt keegi ei ole neid asju teinud mida enda autoga teen. Või kui ongi,sellest netti ei jõua midagi ja harimise mõttes ikka mõttetu surfata siin.

Õli vast vahetaks ära esimese 50-100km jooksul. Preagu mul endal kah mootor lahti eest ja vahetan kah õli ära ajaviiteks varsti. Vähe puru ikka sisse kukub.

Aga samas seda pika sõitmisega nimetakse lihtsalt easy-break iniks jne... üle maailma on nii vastas kaks leeri tegelt..

http://www.blueprintracing.com/ see racing enginete ehitaja ntx break-inib mootoreid dynos koos pika seadistamisega. Ja uskuge mind - dynos ei ole pöörded 2500...

Kas teeksid ka stock sisuga sama?
Kasutaja avatar
Maik
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 01, 2009 9:41
Asukoht:
Auto:

#35

Mul ongi stock sisu või mida sa silmas pead. ?
Jah, kui ma peaks mootori kokku lappama - ma ei suudaks kindlasti sõita rahulikult. Hea küll - alguses võtaks aeglasemalt aga eks üsna kähku tuleks need 5-6k pöörded... kardetavasti :)

Racing part ja tehase part...ega nad kvalideedilt niiväga erinevad polegi ma arvan. Materjali vahe,aga kulumine või viimistlemine ikka sama teema ju.

Eks seisukohad on erinevad.
370kw+ ja TAGAVEOLINE
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#36

Algselt postitas: Maik
Lol.

Seega peaks 2 karedat pinda 500-1000km ennast alles suutma maha hõõruda? See ülivähene mida seal hõõruda ongi, läheb ikka kähku maha . Kindel on ainult see,et mina enda autol 1000km ei suudaks sõita rahulikult ja ei leia mõtet kah. See madalate pööretega ainult sissesõit on jura igastahes. Ja tõesti - eesti foorumitest ei saagi targemaks,sest praktiliselt keegi ei ole neid asju teinud mida enda autoga teen. Või kui ongi,sellest netti ei jõua midagi ja harimise mõttes ikka mõttetu surfata siin.
Nõus, tuhandet kilomeetrit pole vaja, nii kannatlik oleks kole olla :P
Zhigullide ajastul oli vist osadel karbussidel ka mingi pööretepiiraja sissesõidu ajaks, kui nüüd õigesti mäletan. Detailide kvaliteet ja kokkusobivus oli ka muidugi omaette huumor.

Minu point oli pigem selles, et detailidele koormuse lisamine tuunimise tagajärjel, suurem detonatsioonioht pärast aju modimist (eriti, kui reaalsest olukorrast silindrites pole suurt aimugi), osaliselt vahetatud/lihvitud jubinad eriti ei kisu koheselt gaasi sõtkuma. Pigem tuleks alguses madalamat profiili hoida, kuulata-tunnetada, mis mootoris üldse toimub. Võimaluse korral ka logida erinevaid parameetreid. Ehk siis teisiti öeldes mõnda aega rahulikumalt kulgeda.
Alati jõuab ju punni põhja suruda. Enne jooksmist tuleb siiski ka käima õppida ;)

Pean silmas siis võimsuse poolest järgiaidatud mootoreid, kus üks detail vana ja teine uus ning nad pole veel ühtlaselt kulunud.
Ma ei räägi uuest tänapäeva autost, kus kõik on mootoris ühtmoodi uus.
daags
Postitusi: 785
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#37

mina rohkem s6na ei v6ta kui see, et minu kunagi t2isremont mootor oli alguses nii tihke, et starteril oli tykk tegemist et esmalt mootorit ringi t6mmata. Ja noh, kui mootor juba nii tihke ja hea, siis ma ei raatsiks kyll kohe tekitada olukorda, kus lajataks t2iega gaasi p6hja. Ja tegemist polnud valede t88v6tete vms. Lihtsalt mootor oli nii tihke. Aga noh, vahet pole :) eks igayks teab ise, kuidas asjadele l2heneb. Ning tegelikult ju teevad t2is remonti ( v2ndalihv, ploki puurimine ja uued kolvid jne) siin foorumis vast v2ga v2hesed. JA kes juba teevad, nendel vast ka vajalikud teadmised, kuidas ja mida teha.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#38

Algselt postitas: Jupats
Paistab, et üks pool peab silmas harilikke tänavaautosid ning teine pool spetsiaalautosid. Võrreldamatud minuarust. Top Fuel masinatel tõesti on sissesõidu aeg 5 minutit tühikäigul aga see ei tähenda, et sama peaks ka tegema peresedaani puhul. Mõlemad ju täielikud äärmused. Eks see piir, millal oma käitumisega radikaalsemaks minna mootori suhtes on hägune. Igaüks teeb oma julguse tasemel:cool:
Siin on enam-vähem ju kõik öeldud. Loeb see, mis tingimustes seda produkti kasutama hakatakse. Igapäevakasutusse mineval aparaadil on aega end sisse seada ja teha see turvaline 1000 km ja pärast kulgeda sadu tuhandeid heal juhul. Ta ei näe elusees koormusi, mis on võistlusmootorites vms. Paugutamiseks ehitatud auto ei peagi kestma nii kaua, kui tänavasõidu auto. Temaga ei peagi saama sõita 5000 km ilma kapotti avamata nagu Ivomets eespool mainis. Täiesti eri maailm.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#39

Ehh, S9K, loe oma kõige esimene postitus läbi - kas ma sain valesti aru, kuid mulle tundub, et sa küsisid teiste arvamusi antud teemal.

Kuula siis arvamused ära ja tee omad järeldused, mitte ära arvamuse avaldajaid ürita maa sisse trampida.

Peace :beer:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#40

Sõnad võtsid suust Andrus FJR.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#41

Ja milline on kogu kasu sellest teemast?Tundide viisi arvuti taga istuda ja selliseid teemasid lugeda ja sealt see tarkus tulebki...
Mida peed..
Mõigu KEK ja Harju Elekter on veel rääkimata jätnud.Nende kõhunahk on eriti tundlik ja sealt tuleb suurimat tarkust.
Vasta