2. leht 4-st

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 18:18
Postitas ivomets
vedrud kardinaalselt erineva läbimõõduga, seega sassi neid ajada ei saa.
aga vaata veljedelt offseti numbrit. Äkki neid kah mitut erinevat. ja äkki velgi vahetades saad abi.
Kuskil netis on saabi veljed koos andmetega. äkki aitab sealt miskit selgust saada.

195/65 ei ole klassiku mõõt kah mitte. 195/60 annab ja põhimõõt ikka 185 /65 .

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 18:42
Postitas IQ*
Sama jama minu klassikuga. Rehvid õiges mõõdus, 185/65 R15, veljed originaalid. Tõsi küll, mul on kadunud tagasilla põhjakummid (uued sõidavad pakiruumis kaasa, pole saanud mahti alla panna). Olen ka mõelnud vedrude vahetamise peale, eriti auto tagaosa on väga madal.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 18:50
Postitas Mart900
...Tõsi küll, mul on kadunud tagasilla põhjakummid (uued sõidavad pakiruumis kaasa, pole saanud mahti alla panna)...

Millised osad need on? Kas need nr 8?

Lisatud failid

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:00
Postitas IQ*
Must pirnikujuline kummijulla (targemad nüüd muigavad).
Vt http://www.ladu24.ee/et/ladu1/3529/5,802,-1,1/18134

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:02
Postitas ivomets
vaatasin, kuidas seda kummiasja nimetatakse: kummipuhver :)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:14
Postitas Mart900
Kas see asub vedru sees? Vist tean millest jutt ja kui ei eksi siis need näevad mul kenad välja. Vaatan hommikul veljed üle, aga kuna tegu on originaal plekkvelgedega siis vaevalt sealtki erilist lahendust loota on. Pean vist leppima faktiga et need 6,5 mm mis mu rattad kõrgemad on teevadki seda põrgut. Kas amort ei mõjuta seda üldse?

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:19
Postitas ivomets
just, just, need mis vedru sees.
ei see amort aita kui vedru läbilööb.
aga vist peaks klassiku offset 30 olema. pole ühtegi klassiku raanmataut kah toas, et vaadata. äkki tonnisel tuli mingi teine offset ja tonnise veljed näiteks all?
Homme saaks oma masina pealt vaadata mis sellel velgedel nrid näitavad.
Aga sa ära pakusid naisi vea ja vaata, siis seda probleemi ei ole, et läbi lööks ;)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:22
Postitas IQ*
Aga sa ära pakusid naisi vea ja vaata, siis seda probleemi ei ole, et läbi lööks ;)

Ma loodan, et minu naine seda foorumit ei loe.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Nov 16, 2011 19:32
Postitas KT100
Need puhvrid ei asu klassikul ju vedru sees vaid kõrval. Kere ja tagasilla vahel. Nii palju kui enda omi jälginud, käivad nad tihti vastu silda (ehk siis nendest on reaalselt kasu) ja alati kui olen neid näppinud, on nad kere küljest ära pudenenud. Kui remonttöö käigus ära kukuvad, saab lihtsalt parandada (polt ja suur seib), kui ära kadunud, siis teine jutt..

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: R Nov 18, 2011 18:25
Postitas Mart900
Offset 30 jah, veel mõtteid?

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Nov 20, 2011 18:36
Postitas IQ*
Jätkan juttu. Minu autole said täna jälle tagasilla puhvrid külge. Aga suuremast lohust läbi sõites käis ratas jalle vastu koobast. (Naist polnudki autos.) Tuleb seega väsinud vedrud ära vahetada. Aga miks Sinu autol sellest abi polnud, ei oska ikkagi arvata. Nii et targemaks justkui ei saanud.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Nov 20, 2011 18:44
Postitas farmacoma
Vedrud küll küljes aga kas mõlemad kummipuksid vedrude peal ja all on olemas? Ma tegelikult ei tea kas nad käivad mõlemal pool aga mul on ja pole mingit probleemi, hoolimata sellest et seda "pirni" ühel pool ei ole.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 17, 2011 0:52
Postitas Mart900
Kas offset on sama mis ET? minu veljel on ET33, foorumi tabelis on klassikul hoopis ET40, äkki koer maetud seal?
Täna said kõik armatuuri tuled korda, kohe teine sõit :) järgmiseks tuleb uus siduri survelaager, vahetusest pole küll palju möödas aga on sattunud vist praak vidin - teeb igatahes aegajalt koledat häält. Vahetust vajab ka rooli kardaan, loodan et neid ikka saadaval.
Rataste koopasse käimise vastu tuleb vist tekitada klotsid vedru vahele, sest kõik muu puksid jne on 100% korras. kuidas neid tekitada? Rehvid liiga head, et neist loobuda.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 17, 2011 10:40
Postitas janek555
Kuhu see rehv siis vastu läheb?

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 17, 2011 13:46
Postitas Mart900
Mina, abikaasa, natuke pagasit ja kolm last autos ning kostab tagant krobinat kurvides, kiirendustel. Ma päris kindel pole aga tundub nagu käiks vastu porilapaka kinnitusi või koopa välis serva.
Suvekad on 185/65 ja nende velgedel on ET39, need koopasse ei käinud. Aga autol on nina kergelt uppis olnud kogu aeg, tagumiku kergitamine ei teeks vist paha.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 17, 2011 14:14
Postitas Mart900
Raskusi roolikardaani leidmisega, on kellegil soovitusi kust küsida? mis on osa kood?

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 17, 2011 14:45
Postitas janek555
Sellise juhul pane 5 -10 cm kummipadi vedrule alla ja ongi sul auto kõrgem , müüakse neid erineva diameetriga. Roolikardaane mul on , küll kasutatud aga leiab korraliku.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Dets 21, 2011 21:56
Postitas janek555
Et 39 viib rehvi võrreldes ET33-ga 11mm sisse poole, vahe on ka velje laiusel,aga see läks meelest kuipalju ja kumma kasuks.

Sellel mustal 4d sedaanil,mida praegu nokitsen olid all suvekad 195/65 veljel ET33 ja need ei ole kuskile vastu käinud. Nüüd panen alla 195/65 talvekad veljel ET39 , ehk rehv läheb 11mm kerele ligemale , eks ole näha kas saab sõita.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 22, 2011 18:47
Postitas Mart900
Ühesõnaga kui sina saad oma perega kenasti sõita siis tuleb mul veljed ära vahetada ja ongi korras. Samas proovin ka kummipadjad ära, täislastis on siiski tagaots liiga madalal.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 22, 2011 20:13
Postitas ivomets
[quote] Ma päris kindel pole aga tundub nagu käiks vastu porilapaka kinnitusi või koopa välis serva.
rquote]

ma ei saa aru, mida ehitate, kui sa isegi ei tea kus kohast asi vastu käib. minu mõistus ütleb, et see tuleks kõigepealt kindlaks teha ja siis lahendusi otsida.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 22, 2011 21:21
Postitas Mart900
Ivomets!
Vabandan! Tead see foorumivärk, oled omal lainel ja arvad et kõik saavad aru:P
Tegelikult olen tänaseks täiesti kindel, et rehv puutub just välimisse koopaserva, sõidan igapäev sama autoga ning tagumiku sensorid kihutavad sadu signaale otse pähe. Rehv on natuke laiem, velg viib seda veelgi väljapoole ja nii see juhtubki. Kõik puksid on korras, see on kontrollitud.
Miks arvan et tagaots üldiselt madal on on vist pigem maitseasi, pereinimesena sõidan tihti täieslastis ja vahest satub ka käru konksuotsa, pealegi kui auto kaotab sõidumugavuses siis need kummipuksid saab sama hästi ka uuesti ära võtta. :beer:

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 22, 2011 22:24
Postitas Andrus99
Ega siin muud ei aita kui:

http://www.summitracing.com/parts/AIR-60756/

Proovitud, väga hea, eriti haagisega, mingi 1,5 at rõhku sisse ja no problemo mingite koopaservadega :)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 24, 2011 12:17
Postitas Mart900
Kuidas need kestavad? Sul on nad hobiautol, aga igapäev sõita? Leidsin midagi sellist http://www.sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i912.aspx aga ei hammustanud läbi kas need on lihtsalt uretaan asendud originaalile või on see ka paksem. Aga eks seda tõstmiseks vajalikku kraami vast müüakse enamvähem igalpool.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 24, 2011 13:02
Postitas farmacoma
Mul on sellised alumiiniumist, et kui tahad kõrgemaks. Praegu on ainult vedru all, vahel käib ratas ikka koopasse suure koormaga aga kui vedru peale panen, siis jälle ilma koormata jube jäik. Ma pigem paneks juba need pumbatavad junnid mida Andrus soovitas :-) Neid kasutad siis kui rohkem koormatud on, muidu lased tühjaks. Säästab vedrusid ka. Xantial oli mõnus isenivelleeruv süsteem... ainuke hea asi selle auto juures.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Dets 24, 2011 13:08
Postitas Fabrik
Mul jälle on vedru vahele keeratud kummist puhver umbes kahe keeru ulatuses, et ei lööks vedru kokku. Isegi ei tea kui vanad vedrud on, aga eelmisest autost mäletan, et aitas uute vedrude paigaldamine, kui pole just väga laiad rehvid.