2. leht 2-st
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 20:32
Postitas Melkz
Kokkuvõttes võiks öelda, et see Saabi1.9 oli ikka suht janune mootor, eriti oma dünaamika arvesse võttes.
Räägid ikka 1,9 TiD 110kW-sest? Selle dünaamikal pole küll minu meelest häda midagi... 88-se kohta ei oska kommenteerida.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 20:42
Postitas saabSS
..edasi ei liikunud üldse (peale 2k pööret hakkas midagi toimuma)..
Eee

turbo tuleb järgi sealt alates.. Loogiline, kas pole siis? Kindlasti ei ütle, et See diiselmootor on hea. Pole ükski mootor hea kütuse kulu suhtes - paaki peab ikkagi midagi alati panema, juurde.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 21:37
Postitas faustus
Samas tundub siiski keskmine kulu linnas alla 5,8 l/100le pisut müstika mu jaoks. /.../ Ei tahaks uskuda, et 1,9 mootor nüüd NIII palju ökonoomsem on veidi vanemast vellest...
Millegi pärast nii on, et seda kütusekulu räägitakse alla. Milleks valetada endale? Muidugi linna sõit on suhteline ka. Kui tulla Kuldala rajoonist ning sõita Kadakale ja õhtul tagasi mitte tipptundide ajal.. Endal talvel sõites tuleb sinna 8 kanti ja nats alla. Ei ökota ja ei sõida külg ees koguaeg ning ESP maas.
Iga kass kiidab ikka oma sabaalust

Minu jaoks on hoopiski müstilised need suured kulunumbrid, mis siin välja räägitakse. Ei ole mina (1.9 110 kw mootoriga) üle 5.8 l SIDil kulunumbriks veel näinud. Ökosõit on täitsa põnev ja tegelikult kõigile hea, vä muidugi nende kaasliiklejate närvidele, kes ei saa aru miks ma foori taha seisma ei kiirusta, tipptunni ajal sellist stiili muidugi harrastada ei saa. Sellest sõidustiilist lahti ütlemise korral saaks ilmselt jah suurema kütusekulu, kuid ikka ei usu et üle 6 saaks, siis peaks küll vist 3 käiguga kogu aeg joristama ja pöörded üle 3000 (muidu linnas stabiilselt ikka 1500-2000 vahel).
Muuseas annab ka tootja selle mootori puhul linna kütusekuluks keskmiselt 5.8 l. (maanteel 4.7, keskmine 5, linnas 5.8)
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 22:02
Postitas Gals
Seda punase tule taha seismajäämise vältimist, ehk siis ettenägelikult aeglustades ja rahulikult sinnapoole veeremist ma vägagi pooldan, aga ebaökolik sõit on see, kui umbes kõigest 50m pärast särab roheline tuli ja enne seda sõidetakse jalgratta kiirusel ja jäädakse vilkuva foori taha seisma.
Seda juhtub isegi täitsa tihti.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 22:13
Postitas Melkz
Sellest sõidustiilist lahti ütlemise korral saaks ilmselt jah suurema kütusekulu, kuid ikka ei usu et üle 6 saaks, siis peaks küll vist 3 käiguga kogu aeg joristama ja pöörded üle 3000 (muidu linnas stabiilselt ikka 1500-2000 vahel).
Muuseas annab ka tootja selle mootori puhul linna kütusekuluks keskmiselt 5.8 l. (maanteel 4.7, keskmine 5, linnas 5.8)
Nojah, ise sõidan siiski ka linnas suht sageli 3. käiguga, kuna kokku vaid viis neid... Väga palju ei ole Tartus paraku kohti, kus 4daga 1500 pöördega sõita saaks, Tallinna liiklus mõistagi erineb üsna palju. Eks mingisuguse võidu annab ka see kuuene kast ilmselt uuemal, aga siiski need tootjanumbrid kipuvad olema alati tegelikkusest mõnevõrra pisemad (reklaaminipp, kus nende saavutamiseks peab olema täidetud oma 10 pisikeses kirjas tingimust jne

). Aga muidu igati nõus, et 110 kW-ne 1,9 TiD väga hea ja öko mootor

9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: T Dets 14, 2010 23:11
Postitas LauriJ
Kokkuvõttes võiks öelda, et see Saabi1.9 oli ikka suht janune mootor, eriti oma dünaamika arvesse võttes.
Räägid ikka 1,9 TiD 110kW-sest? Selle dünaamikal pole küll minu meelest häda midagi... 88-se kohta ei oska kommenteerida.
Mul oli 1,9 88kw TiD.
Kui tõesti ALLES 2k peal turbo taha tuleb, siis on ikka jama lugu. Kas 110kw tuleb ka turbo alles 2k pealt järgi??? Tänapäeva turbodiislid on juba suht turbo lag-i vabad. Teised peres olevad turbodiislid on juba 1500 pöörde pealt (mõni isegi varem, näiteks MB 2.2 diisel) päris erksad. Toyotal läheb käiguvahetuse tuli juba enne 2000 pööret põlema, et alla vahetaks.
Ma pole sõitnud 110kw-se diisliga ja selle kohapealt ei oska kommenteerida, aga 88kw oli küll alla 2000 pööret 0 jõudu (võiks siis öko olla selle arvelt aga kütust võttis ka veel lisaks palju).
Miks ma vingun selle Saabi moto kallal? Sest 2 asja, mille pärast ma diisel auto ostan on: esiteks, peab ta olema ökonoomne ja teiseks, peab mootoril olema jõudu madalatel pööretel vedada.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: K Dets 15, 2010 7:39
Postitas faustus
Kui tõesti ALLES 2k peal turbo taha tuleb, siis on ikka jama lugu. Kas 110kw tuleb ka turbo alles 2k pealt järgi???
Turbo tuleb taha jah alles 2000 pöörde peal. Samas jõudu on piisavalt ka madalatel pööretel. Ega madalamatel pööretel turbo järgi puudust tunnegi. Jõudu on piisavalt.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: K Dets 15, 2010 7:41
Postitas faustus
Ei ole vaja 30-ga veereda ja unistada, kui 100m pärast on roheline ja tühi tee.
Just, ega ökosõit pole liikluses uimerdamine.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: K Dets 15, 2010 11:59
Postitas Melkz
Kui tõesti ALLES 2k peal turbo taha tuleb, siis on ikka jama lugu. Kas 110kw tuleb ka turbo alles 2k pealt järgi???
Turbo tuleb taha jah alles 2000 pöörde peal. Samas jõudu on piisavalt ka madalatel pööretel. Ega madalamatel pööretel turbo järgi puudust tunnegi. Jõudu on piisavalt.
Suht offtopic juba, aga vähemalt 2,2-sel on väidetavalt väändemomendi tipphetk just pööretel 1500 rpm. Seetõttu ei tunnegi linnaliikluses umbkaudu selliste pöörete juures suurt vajadust turbo järele, jõudu jätkub niigi. Turbo rakendub tagumikutunde järgi kuskil seal 1800-1900 juures.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: N Veebr 03, 2011 23:59
Postitas juss1977
Minul linnas sõites tuleb keskmine 7l kanti seal hulgas iga hommikune 10-15 min kohapeal käimist, maanteel jääb kusagil 5-6l vahele
Ei soovitata üldse lasta koha peal soojendada ja tühjalt käia. Kohe liikuma.
9-3 küttekulu kuidagi suur
Postitatud: R Veebr 04, 2011 0:03
Postitas juss1977
Mul ka mõne autoga kogemus. Kõigepealt Saabide kohapealt. Mul oli 1,9 88kw TiD. Minujaoks võttis ikka üüratult palju kütust selle mootori kohta. Esiteks, edasi ei liikunud üldse (peale 2k pööret hakkas midagi toimuma) ja kütust võttis peaaegu samapalju kui mul 147kw 2.0TFSI mootor Skodal, ehk veidi üle 10L linnas. Vahe oli selles, et Skoda liikus igast asendist edasi. Maanteel oli kulu alati üle 5.5, ei saanud mina alla selle, kuigi sõitsin enamasti üksi ja alla 100kmh (ilma möödumisteta). Kui nüüd võrrelda teiste sama kubatuuriga diisleid, siis Saabil oli üks janusemaid. Enne sõitsin Ford Mondeo 96kw diisliga. Sellel sain Rootsis suusatamast tulles Rootsi kütusega, 4inimest autos koos pagasiga (universaali pagass pilgeni täis) ja meetri laiune suusabox katusel keskmiseks kuluks 4.8L ja see on tankimiste vahepeal mõõdetud, kompuuter näitas 4,7 (reisi alguses näitas vahepeal isegi 4,3). Tln-Trt maanteel olen Eesti kütusega saanud kuluks 4,4 (suvel, üksi, kont väljas). Viimasel ajal on Fordi kulu suviti jäänud umbes 5.1L kanti 100km kohta, samas kliima on koguaeg taga olnud ja all on 18" velg laia rehviga (mis ei tule kindlasti küttekulule kasuks). Suvel käisin mitu korda Fordiga Leedus, käru taga, küttekulu jäi alla 6-l (kord oli suur 2tonnine käru taga, siis oli jah kulu 6,5). Nüüd sõidan uue Avensisega, 2.2 D4d 110kw. Kui pikemalt reisilt tagasi tulin, sain küttekuluks 4,6l, keskm kiirus oli umbes 100kmh ja sai ka möödasõite pidevalt tehtud. Linnas on veidi alla 7l/100km, kui sõidan pikemalt linnas ringi ja mootor on soe. Tavaliselt on mul suht lühikesed linna otsad ja mootor ei jõua soojaks minna (eriti talvel) ja mootor töötab kohapeal ka palju (niikaua, kui ma teed labidaga puhtaks roogin ja autot puhastan) ja küttekulu on 8,9l. Samas Ford võttis samades tingimustes umbes liitri või poolteist vähem.
Kokkuvõttes võiks öelda, et see Saabi1.9 oli ikka suht janune mootor, eriti oma dünaamika arvesse võttes.
Sellise jutu peale ei oska kohe midagi arvata...10L linnas? 88Kw? Siis oli midagi tõsiselt vigane ,sest mul 2007a 88Kw võtab talvel ca. 6,5L linnas ,maanteel 5,3L. Tõmbel pole pole ka absull midagi viga.Turbo rakendub 1700 kandis. Ei tea millest siin räägitaxe:D PS. Uusi diisleid ei soovitata koha peal soojendada vaid kohe liikuma hakata. Tasub auto Manual kätte võtta ja läbi lugeda:D Head liiklemist!