2. leht 4-st
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: E Sept 20, 2010 21:03
Postitas Cyber
Jagaja küljes on selline "paun". Voolik läheb külge, sees on hoob, mis ühendatud jagaja sisemusega. Eesmärk on süütenurga muutmine suurema koormusega (kõrgematel pööretel)
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: T Sept 21, 2010 9:45
Postitas saabu
Mul oli vabalthingav 16v ilma vaakumregulaatorita,sellel autol ei oska öelda.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: T Sept 21, 2010 11:57
Postitas farmacoma
Sellel mootoril ei ole vaakumregulaatorit jagaja peal. Kui sul on ezk siis reguleerib süütemomenti aju. Ja vist oli... Sarnane oli küll nagu mul.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: T Sept 21, 2010 22:44
Postitas RAF
Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?
Täpsustan:
Selline jõnk toimub alati 2 käigul kui kiirendan madalast kiirusest gaas põhjas ning jõnks toimub u. 2300-2500 pöörete juures. mõned korrad on olnud ka 1 käiguga kiirendades. Jõnks on selline justkui auto teeks korraks hingetõmmet et edasi kiirendada???

või ehk peaks selliste asjadega teenindusse pöörduma?
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 12:17
Postitas RAF
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?
arvata proovin>:
vale süütemoment esiteks pakun ja teiseks jagaja vaakumvoolikuga/ vaakumregulaatoriga midagi.....
Tänaseks on viga eriti nõmedaks läinud, nimelt:
Kui pedaal põhjas jõuavad pöörded sinna jõnksatuse kohani siis ta ei kiirendagi enam üldse vaid jääb jõnksatama, ja jõnksatab mind autos lolliks. Aitab ainult gaasi järele andmine ja siis vaikselt kiirendab endasi.
Ehk siis, autol on paaripäevaga mingi keberniit juhtunud

ja see ei ole üldse meeldiv.
Palun jagage omi arvamusi ja kogemusi (kui neid sääraseid on)!!!
Ei tahaks asja eemaldamisega väga venitada, et midagi fataalset seal ei juhtuks.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 12:37
Postitas Andrus99
Ivomets vihjas ju võimalikele süüteprobleemidele, lase süütenurk üle kontrollida (kui sul endal strobot pole), nii tühikäigul kui ka pöörete peal.
Hüppa kas Audacerist või Troostist läbi, ei tohiks kaua aega võtta see kontroll.
Turbota autodel peaks Bentley järgi süüde olema 14 kraadi tühikäigul. Pöördeid tõstes peaks nurk oluliselt suurenema.
Kas kõik elementaarsed kulujupid nagu küünlad, küünlajuhtmed, jagaja kaas ja rootor on vahetatud? Kui ei, siis tasuks ehk igaks petteks vahetada.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 12:49
Postitas KT100
Ma vahetaks kütusefiltri ka igaks petteks.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 13:22
Postitas RAF
ok.
mingit voolikut seal jagaja külge küll minemas ei näinud (kui see juhuslikult nähtamatu variant ei ole

)
Küünlad on plaanis vahetada nädalavahetusel koos klapikambrikaane tihendiga.
Kolmapäevaks (nii kaugele, sest varem olla neil kõik tööd täis) panin audaceri aja kinni.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 13:58
Postitas farmacoma
Sul on siis ikkagi see jagaja mida polegi vaja keerata. Nii et ma arvan et süüde on küll paigas aga küünlajuhtmed, küünlad, kaas või/ja rootor on läbi. On ju läinud viimasel ajal ilmad niiskemaks ja siis ongi rohkem tunda selliseid asju, kui juhtmed läbi on.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 19:17
Postitas RAF
Nüüd on kõik täitsa PEES

Olen kõiges pettunud ja löödud. Krt jama jama otsa selle saabiga
hea et üldse töölt koju jõudsin. nii kui pöörded läksid sinna 2000+ kanti hakka jaurama ja jauras igas käigu asendis, koguaeg. mootori oranšil tulukesel meeldis kah pidevalt süttida.
Et kas rootorit on lihtne omas hoovis vahetada?
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 19:19
Postitas farmacoma
Kõike neid asju mis ma ütlesin on lihtne hoovis vahetada.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 19:20
Postitas ivomets
tundub, et sa ei ole "automees", seepärast oleks lihtsam sul kasutada kogenud spetide abi.
klassikuga sõita on kordades muretum, kui mõne uuemat sorti GM-lasega.
Lihtsalt auto tuleb ennem korda teha.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 21:48
Postitas farmacoma
Käisin vaatasin asja.
Tundub, et hoopis aic valve on tuksis, ei pinise ja ilma töötab paremini. Siin üks üks ameerikamaa leht, kust saad ligikaudse hinna
http://www.thesaabsite.com/900old/c900fuel16valve.htm
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 21:58
Postitas RAF
Algselt postitas: ivomets
tundub, et sa ei ole "automees", seepärast oleks lihtsam sul kasutada kogenud spetide abi.
klassikuga sõita on kordades muretum, kui mõne uuemat sorti GM-lasega.
Lihtsalt auto tuleb ennem korda teha.
Tõsi, mulle meeldib autoga sõita, mitte teda iga nädal parandada ja pead valutada. (hobideks on mul teised harrastused

)
Aga siis sellest, mis vahepeal juhtunud ja selgunud (siin kohal tänud farmacomale):
0. Auto ei taha enam üldse tööle minna ega jääda tööle.
1. katkusime kõik: rootori, jagaja koos kõigi juhtmetega ära ja vahetasime isegi vanad küünlad välja ning ei miskit!
Seega, jagaja kogu selle bandega on korras ning viga peitub mujal.
2. võtsime tühikäigu mootori küljest vooliku ära (selle kust õhk sisse imetakse) ja ennäe mootor käivitus ja töötas a la 2000 pöörde kandis, jõnksutas 200 pöörde raadiuses ent töötas. võtsime vabakäigu mootorilt ka juhtme küljest ära ja pöörded langesid sinna 1400-1500 ja "kiikusid" seal vahel edasi. Välja ei surnud!
Äkki viga selles mootoris??? (mootorit käivitades mainis farmacoma, et mootor ei teinud mitte mingisugust heli ega häälitsust kuigi ta pidavat seda tegema)
3. ühendasime vabakäigumootori juhtmetega kuid mitte torudega. Seda selleks, et jälgida kas mootor hakkab niivisi üldse sees midagi liigutama mootori käivitamisel. Ei hakanud seal midagi liikuma. (ps. mootori sees olev klap ei olnud kinni kiilunud ega käinud raskelt)
!!! Nüüd on mul vaja kellegi ABI kellel on samasugune vabakäigumootor, et kontrollida kas kogu see mootori vigases töötamises on süüdi vk-mootor või on miskit veel peetis!!!
Saaksin oma autole korraks selle peale panna kontrollimiseks.
Vk-mootori spetsifikatsiooni kah: Bosch; 12 v; mingi number seal peal: 0 280 140 516; pistiku pesas on 2 el klemmi (see on põhjus, miks ma ei saanud farmacoma oma katsetada sest tema omal oli 3 klemmi); ovaalses ringis on tähis: 011.
Kui asi tõesti ainult selles vk-mootoris ning seda parandada ei saa siis võib mulle pakuda uut vk-mootorit, mis peaks vastu vähemalt 5-7 aastat lõtva.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 22:00
Postitas RAF
ah, et siis selline hind?!?!?!

Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 22:06
Postitas KT100
Sinna peaks ju 9000 oma sobima? 2 juhet? (muidugi, sa ju kirjutasid). Tootekoodi ei viitsi praegu vaatama minna.
Mul oleks proovida anda või nii kaua kasutada, kui uue leiad. Tallinnasse satun esmaspäeval, seni olen akontaktne.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 22:14
Postitas ivomets
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
lisaõhuklapp töötab vaid külma mootori korral.
külma puhul klapp avatud. ca 10 min järel peaks olema sulgunud.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 22:36
Postitas farmacoma
Algselt postitas: ivomets
lisaõhuklapp töötab vaid külma mootori korral.
külma puhul klapp avatud. ca 10 min järel peaks olema sulgunud.
See kehtib 8v meh. pritse puhul, 16 "voldisel" hoiab see klapp tühikäigul pöördeid.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 22:49
Postitas ivomets
jah, leidsin ka sellise skeemi.
nimi : LH-jetronic
krt, neid nii palju....
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: N Sept 23, 2010 23:13
Postitas RAF
Algselt postitas: ivomets
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
Mis sa selle all mõtled? mul jäi natuke selgusetuks. Kas siis autosid niimodi ei parandatagi, et katkised ja vigaed asjad vahetatakse tervete ning töökorras asjade vastu?
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: R Sept 24, 2010 8:36
Postitas ivomets
Algselt postitas: RAF
Algselt postitas: ivomets
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
Mis sa selle all mõtled? mul jäi natuke selgusetuks. Kas siis autosid niimodi ei parandatagi, et katkised ja vigaed asjad vahetatakse tervete ning töökorras asjade vastu?
kusjuures paljudel juhtudel niimoodi ka tehakse: arvatakse, et see jupp; ostatakse, vahetatakse ära----- ei midagi; siis teine jupp: ostetakase, vahetatakse ära---- ei midagi.
lõpuks palju raha kulutatud ja ikka tulemus ei midagi. selle asemel tuleb viga leida teistel meetoditel, kui juppi vahetades. ühesõnaga tuleb teada, mida teha.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: R Sept 24, 2010 8:45
Postitas Andrus99
Sellisel juppide vahetusel on vähemasti see hea efekt, et need vahetatud uued jupid on kindla peale korras ja peavad kaua vastu
Aga eks ta ole õigem ikka vigaseid asju vahetada. Kõnealust Boschi tühikäiguklappi saab ka Eestist Boschi esinduse kaudu soetada, hind on kuskil 2,5...3keek.
Samas peaks tõesti tonnise oma sobima (mu kollasel autole oli enne LH, nüüd Trionic ja kasutan ikka sama klappi), võiksid uurida foorumikasutaja timutit käest, tal tonniste juppe lademetes.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: R Sept 24, 2010 9:16
Postitas RAF
To ivomet: õnneks ma hetkel pole selle jama peale palju rah kulutanud. küünlad panin ainult uued. need olin ostnud millalgi et ära vahetada. rootorid, kaaned ja juhtmed laenasime teiselt sobivalt isendilt.
Aga see vk- mootor uuena maksab ikka haiget hinda küll, ma mõtlen. 4 sellist piikest junni ja auto täishind ongi koos. kumma valin kas auto või paar sellist junni, eks ole.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: R Sept 24, 2010 9:20
Postitas ivomets
tead, mis ma siin ikka keerutan, mine käi trionicu juures ära, teeb sul vead kindlaks ja tal jubinaid ka peaks olema ja sõidad vaid.
Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Postitatud: R Sept 24, 2010 9:54
Postitas saabu
Osadel klassikutel on tühikäiguklapil 3-ne pistik, tonnistel 2-ne. Esimene variant on olemas. Tahtsin tonnisele panna, ei sobinud. Samas võib jagajas olev hallandur vigane olla. Mul oli samuti-algul hakkas katkuma, siis sai aina lühemaid juppe sõita, siis piirdus saja meetriga kuni lõpuks ei läinud enam üldse käima. Kusjuures säde oli olemas.