Automaksude võimalikkusest ja vajadusest

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#26

ma olen täiesti nõus automaksuga, et maksustatakse võimsust, või kütusekulu, või sellest tulenevalt co väärtusi, või mida iganes.

normaalne oleks kui sõidetakse omi igapäevasõite 0,8 või 1,3 liitrise masinaga.

miks meil valitsuses seda tehtud pole on ainult selle taga, et need sitapead seal oma tavainimese jaoks suure palgaga kimavad ringi ka suurte masinatega. ja kuidas sa siis loobud oma suurest riista pikenusest?
et ise hakkad endale taha keerama? nii ei saa ju!

ja ongi kõik.


Ei ole ju normaalne, kui kõik peavad sõitma 0,8 liitriste autodega.

Parem maksustada kõik need, kellel autol katalüsaatorit pole või diislit põletavad musta suitsuga. Saksas keelatakse vanade autodega linnas sõita, ettekäändeks puhtam õhk - sellest ettekäändest saan ma veel aru.

Kui ikka veel riigimeestel on raha puudu, pangu siis veel mõned(kümned) sendid kütuseaktsiisile juurde. On lihtsam suunata "normaalseid" 0,8 liitriseid autosi ostma:gun:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#27


normaalne oleks kui sõidetakse omi igapäevasõite 0,8 või 1,3 liitrise masinaga.
Äkki sa viitsid veidi põhjendada seda miks oleks normaalne ennast toppida "salatikarpi", mis on õhem kui esmaspäevane Postimees, kütust tarbib linnasõidul samapalju kui suur V8, soojaks läheb alles kevadpäikese käes ja väikesegi sajuga lumehange ära kaob.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#28

võimsuse järgi hinnastamine oleks ka jaburus kuubis..:) tippvõimsus @7000 rpm ja siis selle järgi lajatame? see 1.3 liitrine kulutab maanteel sisuliselt sama palju kütet kui 2-3 liitrine... turbotatud ... võimsuse vahe on 3kordne aga saasta tuleb tavaolukorras sama palju... ei saa võimsuse järgi. CO eraldamise järgi on veel mõistusepärane loogika. Ja siit saavad diselistid kohe vastu näppe.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#29

Peapõhjus on ikka rahas

Kes, peale "rohelisi", on nõus 0,8 l mootoriga sõita? Milleks? Vaadake USA-t, miks mitte sõita 5-liitrilise sedaaniga? Või 7,3 liitrilise pikapiga? See on mugavam, ohutum, eriti kui palgad suured ja kütusehinnad (kui ka autode hinnad) madalad!

Ühel töökaaslasel oli tuliuus Dacia, 1.6 mootoriga kes sõi kütus samapalju kui mu 2-liitriline SAAB, võimsust oli tal vähem kui 1994a Mondeo 1.6, aga mehel oli kogu aeg meeles "ekonomichnaja malolitražka" =)))

EDIT
Teema läheb pikemaks, äkki lihtsalt otsustame ei ei vali Sotsiaaldemokraate, kes meile lisaautomaksude tekkimist lubavad?
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 759
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#30

ma olen täiesti nõus automaksuga, et maksustatakse võimsust, või kütusekulu, või sellest tulenevalt co väärtusi, või mida iganes.

eks ta ole, aga see ei tohiks pooma hakata ... ehk autoomanikud jõuaks maksta ja EL saaks aru, et meil see maks on :evil:

näiteks, kui auol on CO 220 siis maksad 2,2EUR-i kuus.
Summa ei tapa, kuid suure hulga peale anna kena kopika, näiteks teehooldusesse :), või eelarve aukudesse
Ainus loogiline kogumise viis oleks koos liiklus kindlustusega Ehk maksad aja eest, kui autot kasutad ja pole ka mingit jura selle kogumisega.

Kindlalt peaks hakkama kehtima 2 või rohkema aasta pärast ARK-is arvele võetud autodele (siis teab rahvas, mis ja millal neid ootab, kui järgmist autot ostma hakata) ja sellel ei tohiks olla tagasiulatuvat mõju. Muidu peab keegi kinni maksma, maksust tuleneva hinna languse (näiteks 9-7X-idel oleks see arvatavasti üsna suur)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

ma olen täiega selle poolt, et
1.vähendada minimaalseks mitte taastuvate kütuseliikide kasutamine.
2. hoida loodust, vähem c02 sinna paisates.

väikese mootoriga auto ON ökosõbralikum kordsellt kui suure mootoriga ja võimas auto.
ja mitmel päeval aastas on sul vaja kõike neid 320 kw? igapäevaselt piisab kordadest vähemast.
samas kel tahtmine sellist omada, peab see võimalus olema ja las selle eest maksavad, nii et tunnevad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ErQ
Saabiklubi liige
Postitusi: 417
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht: Nõva
Auto: 6GT

#32

Kui natuke süviti mõelda, siis üldse on inimene ikka üks rumal loom, sest tema mõttelaadi on võimalik ainult maksevahenditega mõjutada. Vähe on neid kes olenemata kehtivatest piirangutest suudavad vastutustundlikult mõelda/elada.
Sry kui kellegi jaoks OT.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#33


väikese mootoriga auto ON ökosõbralikum kordsellt kui suure mootoriga ja võimas auto.

Palun nüüd näidet selle "kordselt ökosõbralikkuse" kohta:angry:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#34

Kui natuke süviti mõelda, siis üldse on inimene ikka üks rumal loom, sest tema mõttelaadi on võimalik ainult maksevahenditega mõjutada. Vähe on neid kes olenemata kehtivatest piirangutest suudavad vastutustundlikult mõelda/elada.
Sry kui kellegi jaoks OT.

Vaevalt, et V8 mehe mõttelaad sellest muutub kui tal raha ei ole, et meeletuid makse maksta.. Võibolla jah, ta otsustab autoga vähem sõita või isegi väiksema auto kasuks, aga arvatavasti sees on ikka seesamune V8 mees.. Pigem maksevahenditega mõjutatakse tarbimiskäitumist.. Olen suur juustufänn, keegi tõstab juustuhinda 3 kordselt, tõenäoliselt tarbin teda oluliselt vähem aga juustufänniks jään sellegipoolest.. :cool:
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#35

Ma siis lisan vürtsi :D

Toyota IQ 1.0l 3,9 Maanteel,
Linnas,4,9 l/100km
Kombineeritud,4,3 l/100 km
Kombineeritud CO2 emissioon, 99 g/km

Toyota LC V8

Maanteel 9,1l/100km (93/116/EEC)
Linnas 12 l/100km (93/116/EEC)
Kombineeritud 10,2 l/100 km (93/116/EEC)
Kombineeritud 270 CO2 emissioon, g/km

Vennal on Corolla 1.4 ja selle keskmine on 7.5 sajale ja mu Saab 2.0t keskmine on 8.5l sajale et need seljakottid ei ole just Ökoautod.
Kasutaja avatar
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#36

samas kel tahtmine sellist omada, peab see võimalus olema ja las selle eest maksavad, nii et tunnevad.

See lause on stiilis a la - 1L mootoriga tädi Maali on kade kuna onu Unol on 3L, Maalil teeks tuju heaks kui Uno maksaks veelgi rohkem.. Sama jabur värk nagu astmeline tulumaks.. :cool:
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#37

Ja ainuge ökoauto on see mille kasutamine ei saasta keskkonda 0 CO2

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#38

krt, sa võrdled ka näppu m...ga...

Ma tegelt saan aru, et linnas oleks mõistlikum väikese autoga kulgeda ja vajadusel suurem võtta, aga näe mu rahakott ei kannata näiteks kahte autot... võibolla länkarimehel ongi need 2 aga teisega sõidab naine ja peaks hoopis kolmanda veel võtma, et ise ökotada?? kus siin see mõistlikkus on ...
Ma siis lisan vürtsi :D

Toyota IQ 1.0l 3,9 Maanteel,
Linnas,4,9 l/100km
Kombineeritud,4,3 l/100 km
Kombineeritud CO2 emissioon, 99 g/km

Toyota LC V8

Maanteel 9,1l/100km (93/116/EEC)
Linnas 12 l/100km (93/116/EEC)
Kombineeritud 10,2 l/100 km (93/116/EEC)
Kombineeritud 270 CO2 emissioon, g/km

Vennal on Corolla 1.4 ja selle keskmine on 7.5 sajale ja mu Saab 2.0t keskmine on 8.5l sajale et need seljakottid ei ole just Ökoautod.
Ja ainuge ökoauto on see mille kasutamine ei saasta keskkonda 0 CO2
A millest see tehtud on? Looduslikud ressursid kulusid ilmselt et seda plastikut ja päikesepaneeli teha??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#39

krt, sa võrdled ka näppu m...ga...

Ma tegelt saan aru, et linnas oleks mõistlikum väikese autoga kulgeda ja vajadusel suurem võtta, aga näe mu rahakott ei kannata näiteks kahte autot... võibolla länkarimehel ongi need 2 aga teisega sõidab naine ja peaks hoopis kolmanda veel võtma, et ise ökotada?? kus siin see mõistlikkus on ...
Ma siis lisan vürtsi :D

Toyota IQ 1.0l 3,9 Maanteel,
Linnas,4,9 l/100km
Kombineeritud,4,3 l/100 km
Kombineeritud CO2 emissioon, 99 g/km

Toyota LC V8

Maanteel 9,1l/100km (93/116/EEC)
Linnas 12 l/100km (93/116/EEC)
Kombineeritud 10,2 l/100 km (93/116/EEC)
Kombineeritud 270 CO2 emissioon, g/km

Vennal on Corolla 1.4 ja selle keskmine on 7.5 sajale ja mu Saab 2.0t keskmine on 8.5l sajale et need seljakottid ei ole just Ökoautod.

Co2 pealt on pea kolm korda keskkona sõbralikum - roheliste märg unenägu kui kõigil oleks IQ sarnased auto.
Ma mainisin erinevust.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#40

krt, sa võrdled ka näppu m...ga...

Ma tegelt saan aru, et linnas oleks mõistlikum väikese autoga kulgeda ja vajadusel suurem võtta, aga näe mu rahakott ei kannata näiteks kahte autot... võibolla länkarimehel ongi need 2 aga teisega sõidab naine ja peaks hoopis kolmanda veel võtma, et ise ökotada?? kus siin see mõistlikkus on ...
Ma siis lisan vürtsi :D

Toyota IQ 1.0l 3,9 Maanteel,
Linnas,4,9 l/100km
Kombineeritud,4,3 l/100 km
Kombineeritud CO2 emissioon, 99 g/km

Toyota LC V8

Maanteel 9,1l/100km (93/116/EEC)
Linnas 12 l/100km (93/116/EEC)
Kombineeritud 10,2 l/100 km (93/116/EEC)
Kombineeritud 270 CO2 emissioon, g/km

Vennal on Corolla 1.4 ja selle keskmine on 7.5 sajale ja mu Saab 2.0t keskmine on 8.5l sajale et need seljakottid ei ole just Ökoautod.
Ja ainuge ökoauto on see mille kasutamine ei saasta keskkonda 0 CO2
A millest see tehtud on? Looduslikud ressursid kulusid ilmselt et seda plastikut ja päikesepaneeli teha??

Seda küll aga hiljem kui omad elektriauto (Nissan Leaf ) või Priust siis sa ikka saastad keskkonda aga selle auto seda ei ole.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#41

Mul on kaks suurt V8-ga autot ja mingi aeg kalkuleerisin, kas tasuks osta üks "normaalne" liitrine punn ainult tööle sõitmiseks. Kuna ei mina ega naine polnud nõus loobuma oma autost, siis majanduslikult ei ole mingit mõtet hankida kolmandat pisikest masinat. Selle kütusekulu oleks 5 liitrit sajale praeguse 20ne asemel, kuid ostuhind ja jooksvad kulud(põhiliselt kindustused) ei teeni veel tagasi seda 15 liitrist kütusekulu vahet sõites 20km tööle ja 20 km koju.

Seega põristan ikkagi tööle oma ebanormaalse autoga, kulutades 20 liitrit sajale ja lootes, et selle aktsiisi eest keegi teedes auke lapib :)
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#42

Aga krt selle 1l R-3 mingid sõidumõnu ei saa ainult mõtled miks talvel nii külm on ,kõigil peaks ikka V8 olema et kliima rohkem soojeneks ja meil ka soe eestis oleks :D
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#43

Ivometsale midagi - uus TwinAir mootor ;)

Ma paneks neid kohe 2 tk, ühe pagassi ja teise kapoti alla ;)

terv, teager
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#44

Isegi, kui uus maks peaks tulema 3000.- aastas, tuleks sajandi alguse Saabi pidamine odavam välja.

Mina isiklikult soodustaks ökoautode ostu, mitte ei pärsiks vanade autode omamist. Võtaks vastu kodanikelt vanu autosid, mille arvelt saaks uue auto odavamalt. Kaotaks käibemaksu/muud maksud eraisikule ökoauto ostmisel.

Probleemiks on ka nn. ökoautode olemus. Nende ainus missioon ongi olla öko. Näiteks Prius ja IQ, mida eelmine aasta proovida sain on sõiduomadustelt sama head, kui VAZ 2106. Priusel oli tekkinud juba 400km läbisõidu juures juba probleemid bensiinimootori sujuva rakendumisega. IQ on talvistes oludes maanteel sõites peaaegu ületamatult halb. Lühike teljevahe teeb autost libedal teel tõsise närvihaige. Ühtegi naisterahvas selle rooli küll ei lubaks. Mina ei suutnud Priusega saavutada sellist kütusekulu, nagu tehas väitab. Pigem x2. Sõidab ju ikkagi inimene, mitte Greenpeace PR-töötaja.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#45

Oleks veel nii, et keegi teedeehitusse see raha suunaks

2013 lõpeb EC dotatsioon, ja mis saab edasi?

80-90tel ainuüksi Lasnamäel ehitati kumnendik viadukte, isegi praegu "ehitatav" Viitna viadukt sai paika 88-90. Ja palju 1990-2011? Hea, kui kokku 10 tk=)

Tekib küsimus-mida me finantseerime siis? Ok, tõstame maksud, ja anname toetusi Kreekale? Eipp
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#46

Üldises mõtteviisis on veel küllaga arenguruumi. Selline on lihtsalt see tase, millel Eestis hetkel asub. Senikaua sõidame V8-te ja muude ägedate ja kiirete masinatega:cool:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#47

Palun ärge toppige siia nende "ökoautode" tehaseandmeid kütusekulu kohta.
Tegeliku eluga ei ole seal MITTE MIDAGI ÜHIST :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#48

veel üks variant, mida sakasamaal palju kasutatakse, on see, et sul endal ei olegi autot ja vastavalt vajadusele võtad mingist nn.rendist just sellise mida sul vaja on.
maksad mingit kuumaksu ja oled ühe nn. autorendi püsikunde.
vaja teatrisse sõita võtad väikese, vaja maale kalale minna võtad 4 veolise.
või mida iganes. vastavalt vajadusele.

Muidugi võib olla osad ei ole kunagi väikese nn. nõrga mootoriga masinaga sõitnud ja nad ei kujuta ette mis see on kui pärnust tallinnasse sõites on vaid üks sirge kust möödasõitu teha saab ja seda vaid siis kui see täiesti tühi on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#49

Ja ma saadan mehed metsa võsakatega Daewoo Tico-ga...neli meest sisse, peale võsakad 4 tk ja saed ,kütused, samuti on üks 4 meetrine kõrglõikur. Krt, see oleks paras kino.
Mul oli ju enne vastikut suurt autot "säästukas" Toyota Yaris Verso. Lubage ma räägin...
Esimesed emotsioonid auto ostes olid meeldivad. Auto oli kasutatud ja läbisõit vist alla 200tuhande. Selle autoga oli tööd tehtud. Linnas kevadel-sügisel kärutada. Normaalne. Aga vaid linnas. Käisime ka selle autoga pikal reisil.
Viljandi-Tallinn-laevaga Rostock-sealt autoga mööda maad Saksamaa teedel mõni aasta tagasi vast miski mõned tuhanded kilumeetrid. Sama trass tagasi. Kiirteedel mõttetu masin. Kuigi jah, välismaailmas linnas sõita, super! Väike, mahud sinna parkima, kuhu ma oma praeguste autodega ei saaks enam ise uksest väljagi. Kiirteedel üle 120-130 ei läinud. Check Engine tule lõi põlema ja suri keset kiirteed välja...Peal olime mina, mu naane ja tol ajal siis kaks last. Träni meeletumal kombel samuti sai tagasi toodud sealt. Ülimalt mõnusad panipaigad ning põrandaalused kohad. Kütusekulu antud sõidu ajal kõikus 7,5 kandis. Ma ei nimetaks seda eriti ökoks. Arvestades seda, et ukse paksus antud masinal oli vaid vaevalt 10 cm. Kui oleks midagi juhtunud, siis ... kolm peotäit mulda!
Järelhaagist selle masinaga vedada??? Ei ole vist mõtet. Ja kui ma elaksin linnast väljas, kuhu lumesahk jõuab kahe päeva pärast, kevadel lagunevad teed nii ära, et ..., HALJOO!
Kuna meie riik ei tegele piisavalt regionaalpoliitikaga, oleks meie rahvalt pisut vale nõuda selle eest lõivu, et need ajudeta lapsed seal üleval lastekodus nalja teevad, kaklevad nagu puberteedid ja ei saa tegelikult veel reaalsest elust arugi. Või enam ei saa!
Miks ma siis ostsin endale suure auto? Aga sellepärast, et mulle on mu naise ja laste elud tähtsamad, kui mingi öko!
Kasutaja avatar
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#50

Üldises mõtteviisis on veel küllaga arenguruumi. Selline on lihtsalt see tase, millel Eestis hetkel asub. Senikaua sõidame V8-te ja muude ägedate ja kiirete masinatega:cool:

Aga ütle palun, mis Eesti mõtteviisil siis viga on või miks V8tega sõitmine halvem on kui 1 liitristega?

Kui mina elaks lõunapool kus on aastaringselt soe ja mõnus, teeksin mina omad sõidud enamjaolt kaherattalisega ja autod annaks mõlemad naisele.. :drink:
Vasta