Saab 9000 CSE 2,0 LPT -> T, 1997, IFF

Vasta
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: sebastian

edit: IFF, cutoffi saavutamiseks pole muud vaja , kui see pisike voolik sealt wastegate küljest lahti võtta ja manomeetriga veel korra proovisõit teha. Ettevaatlikult gaasi andes võib üsna täpselt öelda, kus piir on ja kohe ka selgub kuhu Hirsch selle cutoffi viinud on, kui üldse on tava-1,35 baarist kaugemale.
Üks cutoff turbot küll ei purusta.
Second try?

Ma ise avan, et "Second try" on selle bbc klapiga, et testiks seda ka, siis saaks teada, et kuda kodanik Hirsch'i aju seda juhib. ;)
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#27

Algselt postitas: sebastian Kokkuvõttes langes herr IFF-i masinal rõhk üsna vähe pöörete tõustes, mida võib julgelt lisavedrude kraesse ajada. Tore.
Sain ma õieti aru, et varsti näeb kuis Sebastiani masinast pilpad lendavad!? :poke: Vott! Vol 2???
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#28

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: sebastian Kokkuvõttes langes herr IFF-i masinal rõhk üsna vähe pöörete tõustes, mida võib julgelt lisavedrude kraesse ajada. Tore.
Sain ma õieti aru, et varsti näeb kuis Sebastiani masinast pilpad lendavad!? :poke: Vott! Vol 2???

No kui ma normaalseid vedrusid ei leia ja suurest meeleheitest lõpuks mingid voodivedrud tõmmitsaga peale vägistan, siis on küll tulemus ettearvamatu :P
Seni aga hoian Cutoff Defenderist näpud eemale e. siis asi on väljalülitatud olekus.
Mis tähendab, et "jalamees" allkirja esialgu vist ei tule :cool:

edit: sorry IFF, et risustan sinu teemat mingi oma vedrujamaga :cool:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#29

Niisiis, täna tõi postikana Inglismaalt mulle järgmise asja. :headbang:

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#30

Sai eile siis käidud ülevaatusel (Kuigi läbi saab tegeltikult oktoobris siis miksipärast läksin kibe kärmelt just eile :freak: ). Tulemuseks oli suur pitsat tehnilisespassis "Korduv". Nimelt avastati, et vasakpoolne sarniir ei kõlba kuhugi (mis on tegelikult täitsa vale jutt, Trionic arvas pooltundi hiljem seda vahetadas, et sobib ideaalselt Emexisse :D ) ning puudu oli ka aku kinnitus (viimane tuli minu jaoks täiesti üllatusena ning paberite järgi on see veel EOV [Eriti Ohtil Viga], et ei tohiks veel sõitagi taolise autoga), sai siis õhtul Timutit kiire abiga kinnitus kenasti külge keeratud. Täna hommikul kordasin etteastet ning sain parema pitsati rohelise paberi peale, järgmine ülevaatus oktoober 2008. :headbang:
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#31

Üldiselt kui nüüd kõik ära rääkida siis jätkub järjejutt järgmiselt:

Eile helistas mulle Trionic, kes teatas, et tellitud resonaator on saabunud ( algselt oli juttu, et tarnimine võtab aega ca kuni nädal). Sai siis mõtteid mõlgutatud, et noh kokkutulek on ka alles 2 päeva pärast, et teeme ära.

Lendasin siis ülevaatusele nigu eelmainitud ning täna pärast lõunal läks komöödia lahti. Värske ülevaatus käes kaheks aastaks, lihtne plaan mõned poldid lahti püksikud koos katiga vahelt välja, vanemat tüüpi püksikud asemele ning värske Bosali resonaator ka vahele. Tundus kuidagi suht kerge töö, kuid oh seda õnne. Kodanik Lambda andur lihdsalt keeldus irdumast. Proovisime teda meelitada, toore jõuga jne. Lõpuks läks kondi pump maha, kati juurest sumpatoru lahti ning väänasime ta kuidagi sealt vahelt välja. ( kusjuures pärast kruustangide vahel ning ka torutangidega ning lisa jõuõlgadega ei suutnud seda lambdat sealt enam kätte saada, jäigi teine sinna püksikute otsa). Kuid ega see meister Mees Trionicut heidutanud, läks aga teine lambda asemele ning edukalt kompot kokku ning veel BPC klapp ka vahele (mida juhib Hirschi poolt muditud ECU), mis Sebastian kokkulappis. Samuti sai kõik vaakum voolikud äsja Inglismaalt saabunud silikoonvoolikutega asendatud.
Masin käima ning selgus, et uuesti lambda vahetusse. Check engine 6x vilkumas. Pika otsimise peale võlus Trionic selle välja ikkagi kuskilt ning nihverdas selle ilmselgelt võimatute võtetega vigase lambda asemele. Nüüd ei muud kui lisavoolikud külge manokas kaasa ning Pärnu mnt. peale testima.

Esimene üllatus tabas Tähetorni tõusu peal kui ca 2k pöörete juures panin lapatsi põhja üles mäge ning kohe paistis cutoffi taoline loom platsis olevat (Pole ise tundnud päris cutoffi kuid ei olnud nii hirmus nigu jutud käivad). Liuglesin siis vaikselt kuni 110 km/h alani ning hakkasin usinalt proovima. Teadlikult võtsin teise isiku kaasa manoka näitu vaatama.

Esimesed elamused :headbang: Teine käik lihdsalt rebib rooli käest ära ning pigem keskendud roolist kinni hoidmise peale kui liikluse jälgimisega. Kolmas sisse ning minek jätkus, tiba leebemalt kuid kindlalt. Pidevalt kuuldes tagumiselt istmelt manoka näite. Tulemus jämedalt öeldes järgmine. Maximum tulemus BPC klapiga 1,4 bar'i. :eureka: (Pole paha LPT jaoks ju :thumb: )
Neljandat ning viiendat käiku koormusega testida ei saanudki kuna rõhkude fikseerija oli õrnemat sorti neiutüdruk siis kaine mõistus oli seekord uudishimust üle. Eks seda saab siis homme testida :cool:
Ikka Tõsiseltturbo tunne on ;)

Siinkohal pean tänama Trionicut ning vabandama, et ta päeva plaanid tuksi keerasin. :red:

Edit: Nüüd siis jääb veel Bleederiga beta testida, et mis juhtuma hakkab :P
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#32

Nii nüüd sai siis päevakese BPC'ga sõidetud kui kodanik Qdwinile kohe ei andnud rahu ning kraapis mu bleederi pakendsit välja ning väänas peale ning saigi testima mindud. Vinge suure manoka teipisime kõrvalistuja airbagi peale, surusime Sebastiani kaamerga tahaistmele ning mootor käima.

Üldiselt suhteliselt s*...t bleeder on. Täpsus annab soovida ning peale/maha keeramine suht jabur, kuna reguleerimis polt on suht jämeda keermega. Kodanik Qdwini abiga on plaanis teda pisult "turgutada"

Fuelcutoff ca 1,45-1,5 bar'i juures. See sai kiirelt selgeks kuna bleeder sai tiba valesti peale pandud :P Kiire bleederi ümber ehitus ning volaa, juba parem. Üldiselt on nüüd teada, et Hirschi aju teeb 2,0 liitrisel mootoril Fuelcutoffi ca 1,5 bari peal (peab ära ootama Sebastiani videoklipi, et saaks sealt täpsemalt vaadata). ;)

Järgmisena on plaanis kellaplokk A-piilarile valmis meisterdada, lisaks sain samuti nagu Trionic omal ajal, üllatuse ohvriks klaasistunud piduriklotside näol. Umbes 180km/h ->0 pidurdamisel alguses aeglustas mehiselt kuid ca 60-70km/h juures oli juba pidurdus jõud ääretult väikene ja kärsahaisu oli salong täis. Ilmselt peab klotsid ka lähitulevikus.

Jõudu tuli aga juurde kuhjaga, enne Tallinna poole tagasi sõitu keerasin veel rõhku tiba alla ka, et Cutoffe vältida möödasõitudel. Tartust Tallinna sõites ning Wilddogi autot slepis vedades jätkus jõudu enam kui küll, möödasõitudel ka kahe auto vedamiseks. :cool:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#33

Aferistid... pukseerimiskiirus on kuni 50 km/h, mis pagana möödasõite te veel tegite sellise kiiruse juures..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#34

Algselt postitas: Cyber
Aferistid... pukseerimiskiirus on kuni 50 km/h, mis pagana möödasõite te veel tegite sellise kiiruse juures..:P

Krt ma mäletasin ka, et vist 50 km/h oli aga päris kindel ei olnud. Wilddog arvas, et maanteel võiks 70km/h olla sõitsime reaalselt 80-90km/h mööda sõidul sai 120km/h kätte küll. Siinkohal mütsmaha Wilddogi ees, kes suutis pohmale vaatamata kuumas autos köit pingul hoida. :thumb:
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#35

Algselt postitas: IFF
Fuelcutoff ca 1,45-1,5 bar'i juures. See sai kiirelt selgeks kuna bleeder sai tiba valesti peale pandud
Lähen ja häbenen veidi! Lohutab et õnneks sellisel kujul ei ole see bleeder võimelinegi töötama.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#36

IFF võin sind rõõmustada, pilt näitas cutoffi piiriks 1,6 baari.
Videojupp järgneb üsna kohe...

(krt. kui oskaks kade olla siis kindlasti oleks :P )
Kasutaja avatar
uhti
Postitusi: 92
Liitunud: P Juul 16, 2006 10:15
Asukoht:
Auto:

#37

Kujutan ette kui hästi võib sellise rõhuga liikuda:drive::cool:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#38

Algselt postitas: sebastian
IFF võin sind rõõmustada, pilt näitas cutoffi piiriks 1,6 baari.
Videojupp järgneb üsna kohe...

(krt. kui oskaks kade olla siis kindlasti oleks :P )

Vinge. Ootan juba seda videot. :headbang:

Edit: Elagu LPT 4x standard rõhk :thumb:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#39

SIIN ta on.

35MB.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#40

Algselt postitas: sebastian
SIIN ta on.

35MB.

Cool video. Tänud Sebastianile kes viitsis asjaga vaeva näha. :drive:
Iga ratas veab and then some!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#41

Enne kokkutulekut sai IFF'iga Inglismaalt silikoonvoolikud ära tellitud ning kõik vaakumvoolikud välja vahetatud. Parim hind, kiigates nii kodumaist turgu kui välismaist, tuli PartsForSaabs'ist tellides, alla 100 eegu per meeter (kommentaariks veel, et vaja läheb 2m 6mm ning 2,5m 4mm sisemise läbimõõduga voolikuid).
Ja punane voolik on ilus vaadata kapoti all, sobib ilusti DI kassetiga kokku :cool:

Siin pilt IFF'i masina kapotialusest, mida enamus said kokkutulekul imetleda.

terv, teager

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#42

Algselt postitas: teager
kommentaariks veel, et vaja läheb 2m 6mm ning 2,5m 4mm sisemise läbimõõduga voolikuid
6mm voolikuid kulub küll vaid BPC, MBC või Bleederiga varustatud/varustatava saabi omanikele. Ehk siis neile, kellel BPC klapi vollad väsinud või neile kes plaanivad bleederit või MBC klappi lisada. LPT masinatele 6mm vollat üldiselt eriti tarvis pole (kui siis mõnikümmend sentimeetrit). Endalgi paar meetrit kuuest vollat igaks petteks pagassis ootamas. Mine tea millal piss pähe lööb ja mõnekümne lisakilovati pärast aju kallale julgen ronida. Qdwini poolt on isegi väiksele kirurgilisele operatsioonile pakkumine tulnud aga ajad on sellised kui autot võib iga hetk hädasti tarvis olla ;).
Aga IFF on julge mees. Ja julge (lambanahas) hundi hind on antud juhul väga rasvane. Ootan huviga järgmist levelit :P.
Millal Dünosse plaanid?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#43

Algselt postitas: suur
Mine tea millal piss pähe lööb ja mõnekümne lisakilovati pärast aju kallale julgen ronida. Qdwini poolt on isegi väiksele kirurgilisele operatsioonile pakkumine tulnud aga ajad on sellised kui autot võib iga hetk hädasti tarvis olla
1. Küll see vesi ükskord ikka kivisse augu uuristab!
2. Ega kivide jootmisega midagi hullu ei juhtu, isegi suitsu ei teki nässu minemise käigus.
3. Tegeleme probleemiga edasi siis kui käes on aeg, mil Sul öösel enam magada ei lasta. Või mis? :poke:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#44

Ma juba soovitasin Iffil tagaluugil oleva 2.0t vahetada 1.4b vastu...;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#45

Noh tegelt võiks lubada isegi endale 1.6 bar, silti panna sinna :cool:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#46

Noh, tegelikult peaks vist ikka 1.0 panemavõi 1.1... seda suudab hoida. 1.6 oli mingi pisike peak...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#47

Algselt postitas: Cyber
Noh, tegelikult peaks vist ikka 1.0 panemavõi 1.1... seda suudab hoida. 1.6 oli mingi pisike peak...
OT: See läheb rohkem küll sinna teemasse, mida kleepida tagaaknale, kuid "Powered by Turbopurustaja®" sobiks nagu rusikas silmaauku :D

terv, teager
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#48

Tegelt peaks sama settingut (pikk voolik + too suur manokas) ka mõne teise FTP peal proovima. Lihtsalt võrdluseks. Siis selguks kas Hirsch oma cutoffi "lükanud" on.
Kui proovisin seda sama manokat oma massinal (kohapeal siiski), näitas ta u.0,1bar rohkem kui AutoGauge...mis teeks mul cutoffiks ~ 1,5 baari, ehk siis rohkem kui specs. ette näeb.
Julge hundi rind on karvane :cool: kui ainult oleks keegi vabatahtlik FTP piloot, kes oma F-vooliku mõõtmise ajaks eemaldaks.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#49

Niih, senjoor Qdwin sai oma inseneri osavust ning tarkust bleederi peal rakendada ning nii sündiski korralik return ning peenemaks treitud bleederi nõel. Sai siis täna hommikul peale hommikukohvi mootor soojaks aetud ning bleeder külge pandud. Qdwin ise kartis, et "uues seades" on chargeri auk liiga väike, ning esimene cuttoff kinnise bleederiga (ehk siis kõik lastakse wastegate peale), seda ka tõestas. Egas midagi, uuesti maha ning puurpinki ja jämedama puuriga auk läbi. Nüüd sai hea. Keerasime täis pöörde lahti ning hops cuttoff kohal, sai pool pööret tagasi keeratud ning minek suht hea. Eks seal vahel peab veel tiba "täpsus" keeramist tegema. Kuna manokaid ei ole jõudnud veel külge monteerida, siis rõhkude kohta lisa infot ei ole. ;)

Üldiselt härra Qdwin oskab rohkem sellest ümber ehitusest rääkida. Palukski talt siinkohal sõna. :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#50

Siin olnud bleederi parandamise jutt viidud turbopurustaja ehitamise teemasse
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta