Tere SAABi rahvas!
Olen oma SAABiga juba nõksa üle aasta ringi vuranud ja täiesti rahul. Vaatamata sellele, et on tulnud seda lennukit ka kõpitseda muidu jukerdeab suurtel kõrgustel

Aga sellised pisikesed kõpitsemised on vana auto puhul normaalsed ning kurta pole midagi.
Nimelt juhtus üks pisike vigur minuga veebruari esmaspäeval. Lonkisin unise peaga autoni, käivitasin selle ja hakkasin tööle vurama. Olin nõksa juba sõitnud kui äkki läks rool kätte raskeks ja mingid tuled armatuuris lõid põlema. Tuledeks olid aku ja piduri sümbolid. Vajutasin pidurit ja see töötas, aku asja ei viitsinud süveneda. Oli ikkagi varajane hommik ja ma töötasin veel selle nimel, et ärgata.
Parkisin auto tööl ära ja autost välja astudes olin juba piisavalt ärkvel, et asjalikke järeldusi teha. Jamasid ju kõik need vigurid mida rihm ringi veab. Avasin mootorikatte ja ohoo! Rihm oligi katki.
Vähemalt olin kenasti ära parkinud. Läksin tööle ja naljatasin oma juhtumiga. Üks töökaaslane ütles, et osta rihm ja vaata rullikud üle ning vahetame asja ära.
Üks rullik oli ribadeks ja rihm oli seal igalpool kinni. Rihma ja rulliku leidmine oli lihtne ning kiire. Mul paluti veel keerutada ja logistada teisi rulle kuid minu asjatundmatu kõrv ei registreerinud midagi.
Õhtul ajasin auto garaaži ja hakkasime asjatama. Spetsialistist töökaaslane kruvis auto kohe lahti ja hakkasime vahetama.
Ühtäkki tahtis ka tema neid teisi rullikuid näppida ja siis ta vaatas mulle hapu näoga otsa ning lausus: "Sul lähevad need kõik siin varsti läbi ju!" Kell oli juba palju ja ma mõtlesin, et ei saagi täna masinat korda. Hakkasime neid rullikuid eemaldama. Saime kõik kätte ja veendusime, et asjad on läbi mis läbi.
Hakkasin kohe asendust otsima.
Kõik jublakad sain eelnevalt Troost autost siis otsustasin ka seekord proovida. Saingi sidet töökojaga ja nendel olid ka järgmised jublakad olemas kuid nende kättesaamiseks tuli oodata mingi kolm tundi ja need maksid meeletut hinda.
Kuna vaja oli vahetada lagreid siis töökaaslasega plaanisime neid otsima minna. Laagreid ja neete. Aga hilja õhtul sellist kraami kusagilt ei saa.
Troost auto ütles, et tuleksime sinna. Äkki saame seal ise asjad ära vahetada. Nii saigi talitatud. Lendasime Troost autosse kohale. Vaatamata sellele, et ametlik tööaeg oli läbi asjatasid tublid töömehed seal ikka edasi ja aitasid ka meid. Saime sealt vajalikud jubinad ja tööriistad, et ise laager ära vahetada. Korralikud needid ja laagri ning vajalikud tööriistad töö tegemiseks
Väga abivalmid olid seal kõik. Natuke nokitsesime ja valmis ta oligi.
Tagasi minu SAABi juurde jõudes panime auto tagasi kokku ja minema ma sealt sõitsingi. Olin rõõmus.
Mulle öeldi, et generaator teeb ka jubedat häält aga ma lootsin parimat ja ei eeldanud midagi
Natuke aega läks mööda ja siis hakkas minu raadio jukerdama ja jukerdama kuni lõpuks ei võtnud enam pilti ette. Mõtlesn, te mis siis nüüd.
Natukene uurimist ja avastasin, et maki ja selle esipaneeli vahel olev ribakaabel on puru. Hästi!
Mainisin asja isale ja temal olid pädevad tutvused mida kaudu ma oma vanale makile uue ribakaabli sain. Päris kole oli vaikses autos sõita. Eriti pikka Tartu otsa

Aga seda suurem oli rõõm kui auto helisüsteem taas muusikat pritsis.
Makiks on muide Pioneer DEH-P835 ning ühel pildil on näha ka ribakaabli koodid. Äkki on kellelgi vaja
Kuna mul juba nii oli läinud, et pidevalt miskit vaja putitada siis ei lasknud see generaatori asi ka end kaua oodata.
Jõudsin peale pikka sõitu tagasi Tallinna ja armatuuris lendasid aku ja piduri sümbolid põlema. Mõtlesin, et jälle see va rihm. Aga roolivõim töötas. Siis hakkasid tuiled armatuuris just nagu vilkuma - kord tumedamad kord heledamad. Ei saanud aru mis jama see on.
Õhtul jõudsin koju just õigeks ajaks. Kui auto seisma jäi suri ka mootor ära ning aku oli tühi mis tühi. Arvasin, et vana aku on läbi läinud. Laadisin aku ära ja põrutasin teenindusse kus mõõdeti generaatorit ja akut ning kõik näis korras olevat. Iseenesest tuled ka ei põlenud armatuuris enam. Mõtlesingi, et asi akus. Soetasin uue.
Kuid mingil hetkel hakkasid jälle samad asjad pihta ja seekord tuli end linnas ära parkida. Õnnestus jälle parkimiskohale end ära sättida kui kõik läbi sai.
Sain parkimise eest kenasti viivistasu otsuse ja peale seda lohistasin oma masina teenindusse.
Autotarve OÜ mehed ütlesid kohe, et generaator on läbi. Lasin selle ära vahetada.
Läksin oma SAABile siis Autotarve OÜ teenindusse järgi. Nad on nüüd minu kodule õnneks lähemal kui enne. Hea mugav värk. Maksin arve, sain võtmed kätte ja läksin oma autot paksust lumevaibast puhastama. Lõpuks kui autosse sisse sain käivitasin selle ja hakkasin liikuma. Aga nii kui kojamehed sisse lülitasin hakkasid jamad pihta. Kojamehed jäid poole peal seisma ega vajunud algasendisse tagasi. Lendasin kohe teenindusse sisse ja küsisin, et milles viga võib olla.
Lühikese arutlemise peale meenus mulle, et VAllikal oli omal ajal ka sama mure. Mõtlesin, et lähen ja kisun kusagil asja lahti ning teen ise korda.
Kõige aeglasem programm pani näkku, kiirem programm pani vähem näkku. No nii ma selle kiirema programmiga sõitsingi ringi selles kevadises lumesajus. Nüüd aga töötavad kõik programmid jälle hästi.

Võtan mingi aeg lahti ja puhastan asja ära ning vaatan mis seal all toimub. Aga praegu funkab.
Lisaks sellistele lõbusatele viguritele sai mul selle toreda SAABiga üks aasta täis.
Ma kalkuleerisin, et olen selle masinaga ära sõitnud ~19000km
Kütust olen raisanud 1547L ja eurodes teeb see 1930eurot.
Kõik jutud kokku olen masinale kulutanud ~3960eurot. Seal sees on ka kütus. Lihtne arvutus näitab, et ilma kütuseta olen oma masinale kulutanud ühe aasta jooksul ~2030eurot.
Pisut jõhker aga elu on selline kui omad vana autot.
Vaatamata sellele olen mina rahul kuna auto on ikkagi mugav ja hea minu jaoks. Lisaks sellele see heli mida masina helisüsteem pritsib on ikka ülim. Nii ma kulgen veel pikalt oma SAABiga ringi siin ilmas.
Pean jätkuvalt piinliku täpsusega logi oma auto kulude kohta ja vahest on isegi väga põnev vaadata mida ja kui palju on kuhugi läinud.
Mina lähen naudin valget kevadet oma SAABiga
Ilusat lumist kevadet kõigile!
Lisatud failid