SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#251

Algselt postitas: eston21
palun lugege ikka usaldusväärseid allikaid, mitte eestikeelseid mugandusi. hiinlased ostavad ära vana 9-5 ja kuni 2006 9-3 tootmisliinid.

Ja mis inglise keelne uudis edasi räägib? Sama juttu kui eestikeelne ju...
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#252

palun lugege ikka usaldusväärseid allikaid, mitte eestikeelseid mugandusi.

Aga kui mina hakkaksin oma olematu inglise keele oskusega nüüd antud teksi lugema, siis läheksid minu tõlgendamisest vast äkki kõik paanikasse. Kahju, aga minu teine emakeel ei ole INGLISE KEEL.

Olen siin foorumis tegelikult suht tihti nii arvanud, et mõeldakse, et kõik oskavad seda keelt perfektselt. Isegi naljanurgas on vahest pikk inglise möla ja palju naeratavaid ikoone. Ju see siis on naljakas...:wtf:
Rahu!
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#253

Algselt postitas: foxer
Ei tea, kas nüüd rootslased leiavad selle raha, et Saab ikka ära osta?

http://www.logistikauudised.ee/?Article ... d6cdabf6ad

Originaal:
http://www.saabsunited.com/2009/12/reut ... wrong.html

Lugege nüüd uuesti seda Saabsunited'i juttu ja Logistikauudiste juttu.

Saabsunited kirjutab sellest, kuidas Reuters on kolm uudislugu kokku pookinud ja täiesti suvalised järeldused teinud, mis pole kuskilt otsast usaldusväärsed.

Logistikaudised esitab juba neid järeldusi kui fakte.

Ja nii need pressi tekitatud spekulatsioonid levivad :bs:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#254

Kahjuks/õnneks pole ainult eesti meedia selline...

Reuters are acting like idiots, leading others to same

terv, teager
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#255

Algselt postitas: teager
Kahjuks/õnneks pole ainult eesti meedia selline...

Reuters are acting like idiots, leading others to same

terv, teager

OT: Suured uudisteagentuurid ja tuntud meediaväljaanded avaldavad aeg-ajalt ikka igasugu "asju", kusjuures allikaks märgitakse vahel valitsusele vms lähedalseisev isik, või mingi anonüümne turutundja vms, küll United Utilities müüb Tallinna Vee ja küll hiinlastel on suur huvi Estonian Airi vastu[size=-1]...enda saba kergitamiseks võin öelda, et viimase puhul ei jooksnud ma mitte The Economisti sabas vaid rääkisin vastava rootsi onuga otse. Mitte et niipidi midagi väga uudisväärtuslikku saaks. [/size]

Spekulatsioonid on alati olnud meedias, aga eksimused on muidugi need, mida tuleb parandada, mitte levitada. Kahetsusväärselt aga on vahel eksimised inimlikud ja nii võib kellegi allika tekstist saada valesti aru, kuna too ei oska suhelda või ajab mõtlematult soga suust välja, mistõttu tekkib tohutu meediamull mittemillestki sisuliselt. Ajakirjanik ise muidugi interpreteerida ei tohiks, vähemalt agentuurides. Sopalehes on muidugi arvamused ja faktid kõik läbisegi üks saast.

Viimane lahe eksimus mida ma tean oli kui Parts käis vist Gruusias ja mingi kohalik agentuur kirjutas, et Eesti minister Johan Farts külastas Eestit....:headbang::P
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#256

http://www.e24.ee/?id=200526

Seda ei tea, kust originaal võetud on...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#257

Nad ostsid vanade mudelite plated ja pingid. Spyker ja Renco ning mingi Swedish Group on praegu Saabist endast huvitatud.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#258

Nüüd on Saab seda ka ametlikult kinnitanud.
  • Pressiteade:
    December 14 2009, Trollhättan.

    Saab Automobile AB announced today that it had closed on the sale to Beijing Automotive Industry Holdings Co. Ltd (BAIC) of certain Saab 9-3, current 9-5 and powertrain technology and tooling. Saab will assist BAIC to integrate this technology into future BAIC vehicles.

    Jan Åke Jonsson, Managing Director of Saab Automobile said: "This arrangement is excellent for both parties, now and for the future. We have developed a good relationship with BAIC and look forward to working with them to integrate this Saab technology into their future vehicles."

Mõista tuleks seda nii, et Saabil baseeruva tehnikaga hakatakse tegema BAIC autosid (good luck 9-5 mootori tüüpvigadega ) ja rebadgetud 9-3/9-5'i me siiski hiina turul ei näe.

terv, teager
koger
Postitusi: 40
Liitunud: T Aug 25, 2009 0:08
Asukoht:
Auto:

#259

Kauppalehti originaalartikkel on hetkel veel tasuline, seega allikat ei näe, aga logistikauudised on uue üllitise valmis kirjutanud: http://www.logistikauudised.ee/Default. ... 0d7c9c43d5
Hiinalstele said nimelt Saabi õigused ja tehnika Saab 9-3 ja Saab 9-5 tootmiseks. Ülejäänud Saabi osad lähevad hollandlaste sportautode valmistajale Spyker Carsile. Viimane pidas GM-ga veel möödunud nädala lõpus Zürichis ostu üksikasjade üle läbirääkimisi.

Saabi müük sõltub ka Rootsi riigi tagatistest ja euroliidu heakskiidust 6,2 miljardi krooni (400 miljoni euro) suuruse laenu saamiseks European Investment Bankilt.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#260

Sellest uudisest jääb küll mulje, et saab tükeldatakse :fight:

Oh neid ajakirjanikke ja nende Copy->Pasteerimisi.

terv, teager
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#261

Algselt postitas: teager
Sellest uudisest jääb küll mulje, et saab tükeldatakse :fight:

Oh neid ajakirjanikke ja nende Copy->Pasteerimisi.

terv, teager

Mis mõttes sellest jääb mulje, teistest siis ei jää?. Kui 9-3 ja 9-5 turbomootorid ja käigukastid lähevad üle hiinlastele, aga Saab Automotive müügiläbirääkimised käivad edasi hollandlastega, siis ongi ju tükeldamine?

Mina saan agentuuridest AFP ja Reuters küll nii aru.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#262

Vana platvorm müüdi neile... kuni MY06 9-3 ja praeguseni toodetav 9-5... Platvorm, mitte auto ise... Ehk (vana) tehnoloogia müügist tuli lisaraha, mille arvelt ilmselt "jäägi" hind muutub soodsamaks (minu isiklik arvamus). Ma küll ei ütleks, et see veel tükeldamine on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#263

Audi näiteks kasutab enda vana rauda teistel tütarfirmadel - VW, Škoda, Seat jne autodes.
Saabil polnud selle vanarauaga midagi teha, vedeleb lihtsalt jalus. IMO on see hea diil, et nad "kolast" lahti said.

See pole ju firma tükeldamine, kui müüakse maha jäägid.

Huvitav, kus klassiku tootmiseks vajalikud vahendid on :P Neli nädalat on nüüd puhkus tehases, võiks vahepeale ära installida ja liini käima tõmmata :P

terv, teager
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#264

Algselt postitas: Cyber
Vana platvorm müüdi neile... kuni MY06 9-3 ja praeguseni toodetav 9-5... Platvorm, mitte auto ise... Ehk (vana) tehnoloogia müügist tuli lisaraha, mille arvelt ilmselt "jäägi" hind muutub soodsamaks (minu isiklik arvamus). Ma küll ei ütleks, et see veel tükeldamine on.

Selle vana/uus teema peab küll enam-vähem ise välja mõtlema agentuuride uudise juures. Sama hästi võin aru saada, et alles tootmisele tulema pidanud 9-5 intellektuaalne omand müüdi ka hiinlastele. Ja 9-3 sama lugu, pole kirjas, et see hõlmaks midagi vana või ka äkki 9-3x.

Ses osas vast rootsi-soome lehed ja Saabsunited on parimad allikad niiehknaa.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#265

Teageri toodud lõigus... "current 9-5" ... uut ei ole ametlikult ju väljas veel, seega "current" ehk praegune on see mis siiani müügis..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#266

Ja veel samal teemal:

The power of mis-information when it comes to Saab

"SAAB on lõhutud ning BAIC ostis parimad palad ning tootmises olevad mudelid 9-3&9-5" :wtf:

EDIT: Natuke seletust veel Saabi poolt
  • Purchase rights

    The agreement means that BAIC will buy production tools to the old Saab 9-5, and technology from both 9-5 and 9-3.

    - You buy drawings and technical documents with rights to build cars in China, says Fägerhag, and continues:

    - But they will not copy the cars. They should make their own cars, adapted for the local market, based on 9-5 and 9-3 of the model year -04.

    Although these [models] are a few years old, the cars are models with high crashworthiness and technology that stands up well in China. And potential in the Chinese market is huge......

terv, teager
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#267

Tegelt head uudised nendele, kellel ongi antud põlvkonna autod, sest kui tõesti seal tootmist alustatakse siis ju hakkab saama Hiinast soodsalt igasugu varuosi. Kere kuju võibolla muutub, kuid mootor ja veermik ehk jäävad suuremalt jaolt samaks.
Hiina keelne SID oleks ka päris lahe.
romza
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#268

Eilne Dagend Nyheter kirjutas Saabi teemal mitu artiklit.

1) Hiinlastele müüdi maha tõesti seni toodetud 9-5 ja kuni 2004 toodetud 9-3 tehnoloogia ja tehnika nende tootmiseks. St Saabi pole tükeldatud. Ametlik kinnitus sellele anti 14.12.2009. Tehingu pluss on, et saadakse vaba raha + mingi osa Saab töötajaid saab tööd Hiinas BAIC-ile tehast seadistades. Kindel on ka see, et BAIC asub tootma autosid muu nime all baseerudes Saabi tehnikale. Allikas: http://www.dn.se/ekonomi/baic-koper-saa ... -1.1013361
2) GM tahab igal juhul Saabi maha müüa, sest selle tootmise ja margi tegutsemise lõpetamine on kallim alternatiiv. Allikkas: http://www.dn.se/ekonomi/gm-vill-till-v ... -1.1013163
3) Ainsa ostjana räägitakse edasi Spykeriga. Kui tehing ebaõnnestub siis ollakse valmis kogu tehas sulgema ja mark kaotama. Mis aja jooksul viimane juhtuks ei kosteta, sest hetkel on kogu lootus Spykeri peal. Spyker on omakorda aktsepteerinud suures plaanis juba eelneva müügi kokkuleppimise ajal valminud Koenigsegg ja GM äriplaani nüüdse tehingu baasina. Selles tehakse vaid pisi muutusi. Samuti on Saab tegutsenud/tegutsemas EIB laenu saamise teemal (kes loeb rootsi keelt leiab allika siit: http://www.dn.se/ekonomi/saab-har-dialo ... -1.1014468). Spykerile sobivat ka varasem 4 miljardi kroonine laenu EIB taotlus (siin spekuleeriti varem suurema summaga). Spyker panustab seega juba tehtud äriplaani järgi keskkonnasõbralikule tehnoloogiale nagu elektriautod ja varasemast luksuslikumate autode tootmisele. Esimene samm sellel suunal olevat juba järgmine suvi ajutiselt testimiseks välja liisitavad 100 elektri 9-3-e. Ja loomulik pidi Spyker jaoks olema kogu tootmise säilitamine Trollhättanis. Seal olevat ka Spyker ja Saab esindajad eelmine nädal viimati kohtunud. GM ja Spyker paistavad ka mõlemad huvitatud olevat, et vältida nn Koenigsegg loo kordumist. Artiklist jääb veel ka mulje, et sedakorda tegutsetakse kordades kiiremas tempos kui eelmine kord, sest eelmise korra materjalid sobivad baasiks ja venimise kohti suudetakse kogemuse baasil vältida (viimane lause mu enda kommentaar). Allikas: http://www.dn.se/ekonomi/spyker-ensam-s ... -1.1014523

Seega on võimalus loota head lõppu ja asuda koguma raha luksusliku elektri Saabi ostuks aastal 2011 või 12. Sinnani peab turbomootod bensu põletama.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#269

Tegelikult on 9-3 "puhta" ehk saastevaba mootoriga juba kontseptsioon autona olemas: http://www.allcarnews.com/article/saab/ ... d-concept/

Asi siis nüüd sellest vaid elektriga liikuv versioon toota. Jääb küsimus: millal või kas juba keegi ka uue 9-3 mudeli väljatöötamisega tegeleb? Iseenesest peaks juba vähemalt idee tasandil sellega kusagil tehase disainerite toas keegi tegeletama, sest 9-3 on juba ka automaailmas vanuri staatuses.:wise:
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#270

Algselt postitas: dreamer12
...
Iseenesest peaks juba vähemalt idee tasandil sellega kusagil tehase disainerite toas keegi tegeletama, sest 9-3 on juba ka automaailmas vanuri staatuses.:wise:

Spekuleeritakse, et tuleb uue Astra baasil, ühte Astrat "Saabiliku" sisuga olla nähtud juba

terv, teager
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#271

Häid pühi, Saab-resque poolt

Dear Rescue-Saab-Community.
Liebe Saab-Freunde. Topically, we would like to inform and comment about the false and bad press-releases. Saab selling only the old product segment - old Saab 9-3 and 9-5 - to BAIC. Not so unusually.

Look, Volkswagen and Mercedes doing this every day: sold out old product segments to China. This sale is not so bad. In this moment means liquidity. Saab isn't selling the complete technical knowledge, but only the old technology. The product segment of the new model Saab 9-5 is ready, the first cars are already produced. In Trollhattan, the productline of the new Saab 9-3 Cabriolet is in configuration. You see: we are optimistic in future of Saab.


(...)
SAAB have three brand new, exciting, efficient, safe and dynamic cars that are about to be produced along with their new-for-2009 release, the SAAB 9-3x. They also have a core of dedicated dealers and customers around the world who are just itching to get their hands on these vehicles.

SAAB 9-5 - a brand new flagship saloon that has already received high praise as a new SAAB icon at auto shows around the world, as well as in showcase events involving 6,000 customers and dealers throughout Europe.
SAAB 9-5 Estate - SAAB are famous for the practicality and safety of their vehicles and this new family Estate will be no exception.
SAAB 9-4x - The first SUV fully developed by SAAB, combining car-like dynamics with SUV practicality and SAAB safety and design.
SAAB have an upgraded production facility that is one of the most efficient in Europe, having recently won a LEAN award in Sweden. SAAB design is now concentrated in Sweden and SAAB will continue to achieve industry leading safety ratings thanks to the state-of-the-art crash testing and safety facilities that were upgraded in the last 18 months. To compliment all of this expertise SAAB has a management group that whilst small, has just navigated the company through the biggest corporate reconstruction in Sweden's history.

New vehicles. Passionate fans. Lean production. Expert management.

All they need now, is the chance.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#272

Venelased saavad SAABi

Ehk artikkel Spykeri ja GM võimaliku tehingu kohta, kust 1/3 Spykerist on vene Konversbank kontrolli all

http://www.gazeta.ru/auto/2009/12/11_a_3297380.shtml
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#273

Spykeri teemal ilmus ka täna artikkel: http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... er-1.18877

Lühikokkuvõte sellest: Detroidis oli olnud pressikonverents, kus Ed Whitacre ehk GM uus boss, oli valgustanud saabitehingu tagamaid. Ta arvas, et tehing on võimalik läbi viia veel sellel aastal.

Ajakirjanik toob välja, et kuigi Spyker omab sarnasusi Koeningsegg Grupiga ei ole see firma sulertud ettevõte vaid börsifirmam, mille omanikud on muu hulgas ka rikkurid Venemaal ja Abu Dhabis.

Samas on ka Spyker tegutsenud ajaloos kahjumitega ja tootnud autosid vaid väikeseeriatena. Kaheldakse, kas pikas perspektiivis siiski jagub tal peale üle võtmist raha ellu viia kokku panud äriplaan. Peamine väljakutse olevatki just piiratud ajaresurss, millega kõik joonde peab saama. Nii tehingu puhul, kui Saabi toimima saamisel.

Rootsi valitsuse ja EIB-ga olevat juba tehud eeltöö, et seekord "jah" sõnad laenu tagamisele kiirelt saada.

Erinevalt mu eelmisest kommentaarist, et Spykeri esindajad olid tehases nädal tagasi sain siit aru, et olid tehases kohal nädal aega! Seda selleks, et teha endale selgeks olukord. Ametiühingute kaudu olevat saadud positiivseid vihjeid, et võib minna tehinguks.

Kõik osapooled teadvat ka, et kas Saab Spyker või ei Saab (loe tootmine lõpetatakse ja tehas suletakse).

Isiklikult arvan, et parem venelaste osalus, kui hiinlased. Lõpuks panin kunagi Rootsis õppides tähele, et Venemaa suunas vuras ikka Saabe suures koguses. Eks selle eelised Venemaa avarustes samad, mis siin: Sõidab iga külma kiuste, on üsna luksuslik ja esinduslik ning armastab ka kruusateed. Liida veel see maagiline kiirendus...

Ja ongi nii seal kui siin üks seltskond saabiste oma veidrate naeratustega autosid roolimas...
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#274

Kas selle uudise võib nüüd lõplikuks lugeda?
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=27659359

R.I.P.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#275

GM will close the Saab brand

  • Saab Sale Cannot Be Concluded
    Brand to be Wound Down


    Detroit. General Motors announced today that the intended sale of Saab Automobile AB would not be concluded. After the withdrawal of Koenigsegg Group AB last month, GM had been in discussions with Spyker Cars about its interest in acquiring Saab. During the due diligence, certain issues arose that both parties believe could not be resolved. As a result, GM will start an orderly wind-down of Saab operations.

    "Despite the best efforts of all involved, it has become very clear that the due diligence required to complete this complex transaction could not be executed in a reasonable time. In order to maintain operations, Saab needed a quick resolution," said GM Europe President Nick Reilly. "We regret that we were not able to complete this transaction with Spyker Cars. We will work closely with the Saab organization to wind down the business in an orderly and responsible manner. This is not a bankruptcy or forced liquidation process. Consequently, we expect Saab to satisfy debts including supplier payments, and to wind down production and the distribution channel in an orderly manner while looking after our customers."

    Saab will continue to honor warranties, while providing service and spare parts to current Saab owners around the world.

    As part of its efforts to become a leaner organization, GM began seeking a buyer for Saab's operations in January. Last week, Saab Automobile AB announced that it had closed on the sale of certain Saab 9-3, current 9-5 and powertrain technology and tooling to Beijing Automotive Industry Holdings Co. Ltd. (BAIC). GM expects today's announcement to have no impact on the earlier sale.

    As the company continues to reinvent itself, GM has been faced with some very difficult but necessary business decisions. The focus will remain on the four core brands - Buick, Cadillac, Chevrolet and GMC - and several regional brands, including Opel / Vauxhall in Europe. This will enable the company to devote more engineering and marketing resources to each brand and model.

Häid jõule kõigile saabifännidele :gun:

terv, teager
Vasta