11. leht 23-st
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Okt 17, 2014 1:25
Postitas overspeed
Saarel elektroonikakomponentide poodi ma ei tea kas üldse on. Söber, elektroonik, leidis oma sahtlist kaks takistit mis järjestik-ühendusega andsid kokku 18 Ohm, sobis. Mootor kokku ja paika tagasi, vigu 0.

- ACCRS015.jpg (89.44 KiB) Vaadatud 5472 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Dets 05, 2014 17:16
Postitas overspeed
Jäi silma jöuluoste tehes ja kingikotti ta sai:

- saabm1.jpg (78.35 KiB) Vaadatud 5472 korda

- saabm2.jpg (82.92 KiB) Vaadatud 5472 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Dets 12, 2014 11:58
Postitas overspeed
Olgugi, et manual ütleb CR2032, on mul uuemas vötmes CR1632 3V Panasonic patarei.
"Replace Key Battery" SID-lt ja tehtud ta sai.
Video vötme-kaane eemaldusest.

- keybattery.JPG (101.84 KiB) Vaadatud 5471 korda

- Saab-key-remote.JPG (59.68 KiB) Vaadatud 5471 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Dets 12, 2014 13:04
Postitas overspeed
Täistuled / kaugtuled kadunud, Otsing aitas:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid218378
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3766
Oraanž relee moodi väljanägev "lamp control" moodul teeb tihti nii.Asub kapotialuses releedekastis ja on remonditav.
Üks (pildil ülalt kolmas) klemm lahti. Jootekolb sooja ning korda ta sai.

- light-control.jpg (108.12 KiB) Vaadatud 5470 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: L Dets 13, 2014 22:18
Postitas overspeed
Ja kuna liialt palju kordi on vaja olnud udutulesid Saaremaa ja Tallinna vahet söites, siis sai ka need korda tehtud, tagasi paigaldatud ja ära reguleeritud.
Samas on plaan päeval säästa kalleid H7 pirne pooltuledes, mis vähemalt üks iga aasta kipuvad läbi pölema, ja seetöttu lubatud reziimis valgel ajal söita gabariitide ja udutuledega. Tavaline H1 maksab väga vähe vörreldes H7 Osram Night Breaker Unlimited'ga.
Udutulede reguleerimine:
1) Tasasel pinnal, mööta körgus maast udutule reflektori keskosani. Udutulega risti olevale seinale teha märge samale körgusele.

- saabudu01.jpg (46.11 KiB) Vaadatud 5469 korda
2) Lülita udutuled sisse.
3) Keerata reguleerkruvi vastavalt nii (kinni = ülesse; lahti = alla), et valgusviht oleks seinal olevast märkest allpool 1...2% seina ja tule vahelisest kaugusest.
Näide: Kui seina ja tule vahel on 10 meetrit, siis valgusviht peab olema 10...20 cm allpool seinal olevast märkest, vöi kui seina ja tule vahel on 6 meetrit, siis valgusviht peab olema 6...12 cm allpool seinal olevast märkest.
Udutuld saab reguleerida vertikaalpidi, külgepidi mitte.

- saabudu02.jpg (81.4 KiB) Vaadatud 5469 korda
Esitulede / esilaternate reguleerimine:
fail manusena.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 02, 2015 12:56
Postitas overspeed
Muidu on ju köik kena. Kuid nüüd, poolel teel koju, otsustasid kojamehed teha mis nemad tahavad.
Justkui ei saa aru, mis asendis nad on.
Kasutades veepritsimise reziimi ja intervalli, viskab luua otsa üle A-piilari ja jääb seisma seal kus tahab, intervall ei toimi.
Luuad alla tagasi omakohale saab kui käsijuhtimisel öigel ajal hoob lahti lasta.
Mis nüüd siis viga ? Saarelt vast selles asjus abi ei saa ... mandrilt lahendust otsima.
Lugedes foorumist probleeme, siis seda on mehed kirjutanud küll, et seiskub seal kus tahab ja lahenduseks on mootori vahetus (elektriviga kontaktides). Kuid omal kardan et on viga suurem mehhaaniline, sest miks ta mul nüüd üle A-piilari viskama hakkas ?
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: L Jaan 03, 2015 3:06
Postitas overspeed
Kapott paistis et on raskeks muutunud, vahetasin gaas-amordid sellel.
Palju gaas-amortide hind läks ?
2tk oli 26€

- saabkapam.JPG (110.06 KiB) Vaadatud 5467 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: L Jaan 03, 2015 18:02
Postitas polukoli
Palju gaas-amortide hind läks ?
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Jaan 05, 2015 11:46
Postitas overspeed
Lüliti ise-enesest oli terve, kuid katki oli teda ümbritsev korpus, pragu sees ning lüliti natukse paigast nihkunud. Tolle lüliti korpuse parandasin kiirliimiga.
Proovin siis veel kord seda tagaluugi lukku parandada uue
lülitiga, lukk ise-enesest ju toimib. Kui see ei aita, siis muretsen uue luku.
Pagassivalgustus ju ei tööta ilma selleta ja pimedal ajal suht häiriv.

- saab-mikrolylitid.jpg (292.81 KiB) Vaadatud 5026 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 09, 2015 6:14
Postitas overspeed
Ilmad läksid taas plusskraadi, öues kannatas olla ja plastikuid sai väänata. Otsustasin vaadata, mis kojameestel viga.
Hoovastiku eemaldusest sain ülevaate siit:
VIDEO
Kui aga videot poleks olnud, siis abiks manual:

- 01-eemaldus-txt.JPG (46.76 KiB) Vaadatud 5369 korda

- 02-eemaldus-pic.JPG (96.79 KiB) Vaadatud 5369 korda

- 03-eemaldus-pic.JPG (54.92 KiB) Vaadatud 5369 korda
Mul sellist väikest tömmitsat pole, mille käpad varrekinnituse alla mahuks ja oleks ise piisavalt madal, et kapotiserva vasta ei läeks. Pole hullu, vars on kinnitatud koonusele. Üks väike haamer ühele poole vastukaaluks ja teise väikse haamriga köks varre kinnituse pihta koonusejuures, lahti tuleb kergelt. Ettevaatust, et klaasi pihta ei lööks.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 09, 2015 11:02
Postitas overspeed
Mootor käes, eemaldasin kummikatte reduktorilt. Avasin reduktori kaane ning piilusin sisse, vastu tuli kohe körbenud plastiku löhn. Näha oli positsiooniklemme ja pea-hammasratast millel metallsiinid klemmide jaoks. Köige sisemine siini ring oli sulanud sellest kohast kus metall otsa saab ja plastik olema peab.
Egas kedagit, jootekolb sooja ning jootsin juhtmed lahti et kaas täielikult eemaldada.

- kojamoot01.JPG (107.64 KiB) Vaadatud 5367 korda

- kojamoot02.JPG (84.25 KiB) Vaadatud 5367 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 09, 2015 11:08
Postitas overspeed
Mingil pöhjusel, arvatavasti hetkeline ülekoormus, oli sisemine klemm nii kuumaks läinud, et plastiku sulatanud.
Puhastasin klemmid määrdest ja eemaldasin sulanud plastiku klemmi kontaktpinna ümbert. Puhastasin ka klemmide kontaktpinnad.
Hammasrattal löikasin sulanud plasti ja sulanud süvendi ääre löikasin tugevasti sujuvamaks, et klemmi kontakt august kergesti välja pääseks. Klemmidelt on näha, mispidi hammasratas ringi käib, nüüd kui sisemise klemmi metall otsa saab kukub kontakt auku ning sealt edasi pääseb kenasti välja. Kui peaks teistpidi ringi käima, löhuks metalliäär kontakti.

- kojamoot03.JPG (109.81 KiB) Vaadatud 5366 korda

- kojamoot04.JPG (123.92 KiB) Vaadatud 5366 korda

- kojamoot05.JPG (76.93 KiB) Vaadatud 5366 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 09, 2015 11:13
Postitas overspeed
Reduktoris olnud määrdega määrisin hammakad ja völli puksi.
Ühtlasi vötsin ka lahti kojameestehoovastiku völlid, puhastasin määrisin ja panin uued o-röngad.
Kui köik tagasi koos, panin pistiku järele ning testisin ... toimib. Saades nüüd kätte koha kus kojamehed seisavad, kinnitasin mootori hoova öigesse nuuti. Pildil on näha, et ta ongi ühe nuudi vörra köige allolevast asendist edasi (pildil vaadates völli otsa poolt pöörleb völl päripäeva)

- 07-mootorhoob-pic.JPG (59.72 KiB) Vaadatud 5365 korda
Aga viga, miks juhipoolne mul üle A-piilari viskama hakkas, jäi möistatuseks. Hoovastiku mehhaanilistel osadel ei olnud ühetegi viga ega lötku ja see positsiooniklemm ei ole kuidagi seotud kojamehe käigu muutumisega.
Ainuke vastus, mida oskaks pakkuda, on juhipoolse kojamehe varre vale asend nuudis (juhipoolse kojamehe varre kinnitusmutter oli kergelt lahti tulema küll).
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 09, 2015 11:19
Postitas overspeed
Olles mootorihoova öige asendi kätte saanud, panin kogu krempli taas tagasi kokku ja paika. Manualist sai kontrollitud kinnitustugevused ja luua-varte reguleerimiskaugused.

- 04-tagasi-txt.JPG (47.08 KiB) Vaadatud 5364 korda

- 05-tagasi-pic.JPG (54.81 KiB) Vaadatud 5364 korda

- 06-tagasi-pic.JPG (85.06 KiB) Vaadatud 5364 korda
Täna sai ka vihmaga söidetud ja toimib nüüd taas kenasti.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Jaan 30, 2015 16:47
Postitas overspeed
Kuna ma Saabi kasutusjuhendit otsast-löpuni läbi lugenud ei ole, siis aeg-ajalt sirvides leiab jälle miskit uut.
Avastasin, et Saabil on ka "Follow Me Home" funktsioon. Täitsa 30 sekundit pölevad.
Kellel kasutusjuhendit pole vöi pole samuti lugend seda osa, siis autole tuleb selle aktiveerimise soovist lihtsalt märku anda autost väljumisel täites automaatika jaoks sellises tingimused:
-- eemaldad vötme süütelukust
-- avad juhiukse
-- tömbad korra tulede ümberlülituskangi enda poole, nagu kaugtuledega vilgutaks
-- sulged juhiukse ning pölema nad hakkavadki sisseprogrammeeritud ajaks
(täitnud köik need tingimused sellises järjekorras, on ukse sulgemiseks aega 30 sekundit, kui rohkem ust lahti hoida siis Follow Me Home ei aktiveeru).
Proovisin ka, kui uks juba lahti oli: vöti välja - vilgutasin kaugtuledega - uks kinni. Toimib ka. Tundub et automaatika ei kontrolli täpset järjekorda tegevusele vaid lihtsalt soovib kinnitust impulssidena kontrollides selles järjekorras. Kui tingimus täidetud siis jätkab edasi.
Owner's Manualist:

- 01-follow-me-home-om.JPG (51.8 KiB) Vaadatud 5362 korda
Service Manualist:

- 02-follow-me-home.JPG (148.59 KiB) Vaadatud 5362 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Veebr 01, 2015 2:39
Postitas overspeed
Sai pisut jageletud pirnivahetusega:
WINTER nupu pirn:
Sikuta ettevaatlikult nupp ülesse ja see tuleb välja. Keera pirni sokklit pool pööret päripäeva, eemalda pirn. Asemele uus pirn ning keera kinni pool pööret vastupäeva. Vajuta nuppu pesasse tagasi:

- 01-cconsole_winter_switch.jpg (12 KiB) Vaadatud 5361 korda
Sigareti süütaja pirn, keskluku nupu pirn ja käigukangi pirn:
Eemalda kummiäärik käigukangi plaadi ümbert. Ma alustasin ülevaltpoolt ja liikusin allapoole, nii tundus lihtsam. Kasutasin kruvikeeraja asemel väikest plastkühvlit (mobiili avamise oma):

- 02-cconsole_shiftertrim.jpg (31.24 KiB) Vaadatud 5361 korda

- 03-cconsole_shiftertrim_off.jpg (32.66 KiB) Vaadatud 5361 korda
Eemalda keskmine sahtel (kui on). Käigukang Drive asendisse, siis pole see ees. Ettevaatlikult painuta sahtlit alt keskelt ülespoole piisavalt, et naga üle ääre tuleks ning tömba välja:

- 04-cconsole_ashtray.jpg (43.05 KiB) Vaadatud 5361 korda

- 05.jpg (35.47 KiB) Vaadatud 5361 korda
Kui on tuhatoos, siis ava tuhatoos. Tömba tuhatoos hoidjast välja. Kasutades väikest kruvikeerajat, painuta ettevaatlikult köigepealt kaks alumist naga eemale (tömba hoidjat natukse, et nagad tagasi ääretaha ei läheks), seejärel kaks ülemist naga, nikerda tuhatoosihoidja pesast välja, tuli paremini alt-ülesse keerates:

- 06-cconsole_ashtray.JPG (64.3 KiB) Vaadatud 5361 korda

- 07-cconsole_ashtray_holder.JPG (55.74 KiB) Vaadatud 5361 korda
Tömba välja istmesoojenduse ja istmeventilatsiooni (kui on) lülitid, ühenda lahti juhtmepistikud neilt (tee märkmed, milline värv/pistik millisesse lülitisse läheb):

- 09-cconsole_seatswitches.jpg (44.22 KiB) Vaadatud 5361 korda
Eemalda kaks torx kruvi, mis hoiavad kinni toda plastpaneeli (pildil nr 3):

- 08-cconsole_torx_screws.JPG (73.22 KiB) Vaadatud 5361 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Veebr 01, 2015 3:46
Postitas overspeed
Et eemaldada käigukangiümber olev plastpaneel koos sigaretisüütaja ja kesklukulülitiga, tuleb seda köigepealt päästa tagantpoolt (pildilt hästi näha kus kinni hoiab). Kasutades sobivat tööriista, pinni see plastiku vahele ja kergita kinnitusele vöimalikult lähedalt paneel ülesse kahest kohast. Ettevaatust painutamisel, parema ja vasaku poole ühendus on väga öhuke osa, vöib murduda:

- 10.jpg (25.87 KiB) Vaadatud 5359 korda

- 11.jpg (34.02 KiB) Vaadatud 5359 korda
Kui tagantpoolt on päästatud kinnitused, siis tuleb liigutada paneeli tahasuunas, aidata tuleb teda üle automaatkasti kangi plastikääre. Kui paneel eemal, ühenda lahti sigaretisüütaja voolujuhe ja valgustijuhe, vöib lahti ühendada ka kesklukulüliti juhtme pistiku:

- 12.jpg (39.17 KiB) Vaadatud 5359 korda
Nüüd pääseb ligi vahetama sigaretisüütaja valgustusepirni ja kesklukulüliti pirni:

- 13.jpg (29.93 KiB) Vaadatud 5359 korda

- 14.jpg (37.6 KiB) Vaadatud 5359 korda
Et vahetada käiguoleku valgustuspirni, tuleb eemaldada plastvöru kangiümber. Seda hoiab kinni 4 kinnitust. Pigistad kruvikeerajaga kinnituse sissepoole ja tömbad ülesse. Jöuga tömmata pole mötet, kui ei tule siis ei vabastanud kinnitust piisavalt sissepoole (pildilt ehitus näha). Ümbris täielikult ära ei tule, käigukang jääb ette, kuid piisavalt et pirni vahetada (teretulnud on juhend, kuidas käigukang ära käib, mul oleks vaja varsti pilu tolmukate vahetada). Kui vöru üleval, eemalda roheline riba, siis teine riba ning pirn on näha. Pirn on kahveltüüpi, seega tuleb otsetömmates välja, kasutada möistlik pirnieemalduskummivoolikut:

- 15.jpg (33.46 KiB) Vaadatud 5359 korda

- 16.jpg (29.92 KiB) Vaadatud 5359 korda

- 17.jpg (38.52 KiB) Vaadatud 5359 korda

- 18.jpg (28.49 KiB) Vaadatud 5359 korda
Kokkupanek vastupidises järjekorras.
Soovitusi:
-- Kui köik lahti, hea vöimalus puhastada kohtadest sodi mida tavaliselt kätte ei saa ja ligi ei pääse.
-- Ennem kokkupanemist kontrolli, kas vahetatud pirn ikka töötab.
-- Kontrolli ja veendu, et köik pistikud ja juhtmed saavad tagasi ühendatud (sigaretisüütaja just eriti ennem paneeli paikapanekut).
-- Paneeli tagasipanekul pane ennem oma pesasse osa, kus käivad istmesoojenduse lülitid, siis lükka paneel tagant ettepoole paika, libiseb ta üle kangiplastvöru tagasipanemisel kergemini.
Algmaterjal, pildid ja tölge siit:
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/lig ... p?nsteps=1
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Veebr 11, 2015 20:56
Postitas overspeed
Seoses pirnide vahetusega lülititel, sai ostetud varuga pirne 1€ tk ning ka rohelised 3mm kummikatted pirnidele 4€ 100 tk, sest vanu kummikatteid ei saa alati tervelt kätte vanalt pirnilt.
Pirne vahetasin taas nii:
Link

- 01.jpg (360.35 KiB) Vaadatud 5356 korda

- 02.jpg (235.64 KiB) Vaadatud 5356 korda
Lisaks vahetasin signapasunal akud, kuna paistsid tühjavöitu olema:
Link

- 03.jpg (229.21 KiB) Vaadatud 5356 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Veebr 11, 2015 22:24
Postitas triibutu
Koos akude vahetamisega on mõistlik pasunas ka kõik elektrolüüdid välja vahetada, kui seda veel teinud pole.
Tekib ka küsimus, kas SE-lõpuga akud on piisavad pasuna toitmiseks, kui neid tegelikult ka tarvis läheb?
Andmelehti vaadates on
CR17335 (mille Saab sinna projekteeris) maksimaalne koormusvool 1,5 A, kuid
CR17335SE oma ainult 8 mA

:
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Veebr 11, 2015 22:44
Postitas overspeed
Koos akude vahetamisega on mõistlik pasunas ka kõik elektrolüüdid välja vahetada, kui seda veel teinud pole.
Tekib ka küsimus, kas SE-lõpuga akud on piisavad pasuna toitmiseks, kui neid tegelikult ka tarvis läheb?
Andmelehti vaadates on
CR17335 (mille Saab sinna projekteeris) maksimaalne koormusvool 1,5 A, kuid
CR17335SE oma ainult 8 mA

:
Vöimalik. Vöibolla ta seepärast mul "poolpidune" oli.
SE löpuga olid hetkel ainukesed mis leidsin osta.
Ampritest ei oska ma miskit öelda, kuid pasun lärmab küll kui vaja.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Mär 01, 2015 3:10
Postitas overspeed
Lisapidurituli pöleb täies pikkuses
taas ning tagaluugi avanemisel hakkab salongivalgustustuli pölema (
lukk lülitiga vahetatud).
Samuti saab vahetatud tagumine parem tuhmunud nurgatuli ja ees iluvöre koos esimese vasaku laternaga, mis kitsele otsa söites väheke viga said ( plastist iluvöre kinnitus tule küljes). Peatselt kaob ka irvakilolev kunde päikesesirm.
Kuna mul eelmisest korrast, kui istmesoojenduslülititel
pirne vahetasin, jäid need valged, siis olles soetanud nüüd vajalikud rohelised
kummikatted pirnidele, sai need nüüd taas ülejäänud armaruuriga sobilikult roheliseks.
Naastrehvide kulutamine sellise talvega tundub raiskamisena, panin alla vahelduseks M+S rehvid.

- naastudall.jpg (187.08 KiB) Vaadatud 5355 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Mär 02, 2015 23:45
Postitas overspeed
Tasub seda tagumise kojamehe automaatkäivitumist reeversi sisselülitamisel meeles pidada !
Tuttav mul ühel hommikul, mil kojamehed köik jäätunud olid, lasi esimesed kojamehed küll kinnikülmunudolekust lahti käsitsi aga tagumise unustas (ei pidanud vajalikuks). Ning kui tagurdama hakkas (esikojamehed pühkisid klaasile jäänud lund ja pritsitud klaasipesuvedelikku) ja reeversi sisse lülitas, käis aint üks "kröps" ja tagaluua varrest ta ilma oligi.

- tagaluugi-kojamees.JPG (171.51 KiB) Vaadatud 5352 korda
Tuli see jutt meelde, kuna omal lakkas tagumine luud just töötamast. Lugesin manualist, et mis ahelates töötab ning kust alustada vea otsingut, eks näis.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: T Mär 03, 2015 8:09
Postitas Trionic
Valdavalt on põhjuseks võlli, millele "vars" käib kinnimädanemine. Koheselt rakendub mootori aut. kaitse. Kui mootor-reduktor korda teha ja dice-twice restartida, hakkab süsteem tavaliselt ka toimima.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: T Mär 03, 2015 9:42
Postitas overspeed
Valdavalt on põhjuseks võlli, millele "vars" käib kinnimädanemine. Koheselt rakendub mootori aut. kaitse. Kui mootor-reduktor korda teha ja dice-twice restartida, hakkab süsteem tavaliselt ka toimima.
Olen proovind vältida völli kinnimädanemist, kuna olen seda teistel autodel kohanud. Mönedsuved tagasi, kui tagaluugikallal miskit nokitsesin, sai ka völl üle kontrollitud ja hooldatud... noh... niipaljukest kui seda siis hooldada sai.
Käis teine aga kenasti, viimati kui autoga söitsin (2 nädalat tagasi).
Uurisin: kaitse terve, relee klöpsub ... kojamehe juures on ka kuulda et tahaks liikuda kuid nagu "lukus". Koputasin korra mootori pihta ... tegi ühe käigu kenasti ning järgmisel läks hull ragin reduktoris lahti ja liikumine muutus jönklikuks, miskit viskab üle. Selge, mehhaaniline viga, rohkem hetkel mitte proovida.
Tegelen vahetuse/remondiga möni teine päev edasi.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Mär 06, 2015 16:03
Postitas overspeed