12. leht 14-st
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Aug 17, 2016 9:54
Postitas KorK
Ikka seesama klassik, mis mul on:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=29881
Kust kohast sa piduri kaitseplekid tellisid?
Trionicu käest sain infot, et neid enam ei pakuta ja mul läksid mõlemad nüüd läbi?
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Aug 17, 2016 10:19
Postitas Cyber
OT: Whoops... õige, sul on ju see tume auto..

Seda ei pannud tähele hommikul..

Seal oli üks päris kena punane 5d eksemplar...
Neuid plekke tundub olema
seal.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Aug 17, 2016 10:25
Postitas saabu
Kui rootsi saabiklubiga liituda ei taha, siis saad speepartsist lihtsalt tellida.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... romsskold/
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Aug 17, 2016 14:58
Postitas IQ*
See oli see teine punane seal õue peal, mis treila peal olla tulnud?
See teine punane oli minu proua auto.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=21475
Starter ütles Tallinnas käies üles. Naine tuli 9-3-ga linna järele, siis olid kõik meie pere Saabid Trionicu õue peal ninapidi koos, ka tütre kuldne kaheukseline. Andrease Aero nägin ka ära, imekena.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Aug 17, 2016 16:19
Postitas Andreas187
Mina tellisin need plekid Speedpartsist kõige muu kolaga koos. Eraldi ainult neid sealt tellida on kulukas.
Kahjuks minu enda esimene katsetus neid tolmukatteid ise teha läks luhta.
Kui tuhin jälle peale tuleb siis võib-olla proovin uuesti.
@iQ*: Sinul on samuti roll selle auto tänaval hoidmisel

mitmed varuosad pärinevad sinu doonorilt. Nii et tänud!
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: N Sept 08, 2016 14:55
Postitas Andreas187
Vahepeale väike sõbrapilt kah.
Aga tehnilise poole pealt oleks vaja et keegi soovitaks professionaalset töökoda kes klassiku ukse hinged ära renoveeriks. Endal ei õnnestunud seda tifti kätte saada.
Vana tift tuleks kätte saada ja uus asemele treida selliselt, et see järgmised 20a jälle muretu oleks.
Kuhu Tallinnas sellise sooviga võiks pöörduda?
Lisatud failid
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Sept 09, 2016 10:36
Postitas ivomets
Tuleb välja puurida ja sama mõõtu puurist millöega puurid teha uus tihvt
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Sept 09, 2016 11:01
Postitas Andreas187
Ja seda kontakti ma otsingi, kellel vajalikud masinad ja teadmised olemas
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: N Mär 16, 2017 18:10
Postitas Andreas187
Tere kevadet!
Punanool ärkas lõpuks talveunest üles. Küsitakse juba sõbrapilte ja tullakse nostalgiat jutustama. Et mis teljel see käsipidur ikka on ja mitu kartulikotti sinna pagassi ikka mahtus
Aga palju aega ei lobiseks - ehitada vaja.
Kas kellelgi Tallinna ümbruses leidub toimivat trionic 5 lambda andurit?
Samuti otsin klassiku gaasitrossi pinguti taga käivat plekist U klambrit.
Kui kellelgi miskit leidub siis võiks U2U kaudu märku anda.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Apr 10, 2017 0:53
Postitas Andreas187
Pikne Mcqueen
Lisatud failid
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Mai 15, 2017 22:16
Postitas Cyber
Teid on nähtud sõitmas...
Lisatud failid
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Mai 15, 2017 22:19
Postitas S9K
Pikne Mcqueen
Foocking ace näeb välja

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: L Juul 01, 2017 19:22
Postitas Andreas187
Elektriaknad on fäänsid küll, kuid mina ei viitsi neid enam pidevalt remontida. Aasta tagasi sai pandud uued käärid ja mootorid ja juba jälle ei toimi.
Lähen kerge südamega manuaalsele üle. Ilmselt 3ukselise manuaalsed sobivad 1:1?
Lisatud failid
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Juul 02, 2017 21:00
Postitas GPX
Nägin ehk seda sama autot Nõmme Discgolfi kõrval eile, väga kena

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: T Aug 22, 2017 17:57
Postitas Andreas187
Klaasid käivad nüüd manuaalselt. Üks mure vähem. Ainult need vända katted tuleb veel kuskilt leida.
Pikalt olen hoogu võtnud et amordid ära vahetada aga pole suutnud otsustada mis sinna parim oleks. Mõttest on läbi käinud Bilstein B6 ja B4. B6 on vist liiga jäik juba? Kas B4 madaldatud vedrudega masinale ikka istub?
Millega meil aeroklassiku mehed siin sõidavad?
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Nov 05, 2017 19:13
Postitas Andreas187
Rootsist saabus täna komplekt uusi tagatulesid mõlemasse nurka! Taguots saab nii päris kena
Vanad, nagu näha, on üsna tuhmid

- IMG_20171104_223919.jpg (59.31 KiB) Vaadatud 14149 korda

- IMG_20171105_180155.jpg (157.25 KiB) Vaadatud 14149 korda
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Nov 06, 2017 0:01
Postitas Andreas187
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Nov 06, 2017 12:46
Postitas aatom
Palun räägi, milliste vahenditega ja kuidas poleerisid.
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Nov 06, 2017 13:13
Postitas Andreas187
aatom kirjutas: ↑E Nov 06, 2017 12:46
Palun räägi, milliste vahenditega ja kuidas poleerisid.
Täiesti käsitöö. Tavaline uus pesukäsn, mikrofiibrist rätik ja Maquiars Ultimate Compound pasta. Ühe tuleklaasi peale ei kulutanud vist rohkem kui 5 minutit
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 26, 2018 0:51
Postitas Andreas187
Talvev jooksul on tellitud üksjagu juppe, et kevadel veel põnevam oleks. Nädalavahetus võiks kuluda suuremate tööde ettevalmistuseks. Kevad jääb nende karbitäie juppide jaoks. Aga lahe oli lõpuks valmis saada piduriketta tolmukaitse. Töövõtted ja materjalid on nüüd selged ja võib ka ülejäänud 3 valmis meisterdada. Ega see tehniliselt või tuuningu mõttes midagi juurde ei anna, kuid mulle meeldib selliseid asju ette võtta. Algas sellest et nõmedalt roostetavad...
Fun fact on see et süsinikust detail kaalub 110g vs 470g metallist original.

- 27329855_10156451902594305_808304622_o.jpg (57.04 KiB) Vaadatud 13684 korda

- 26829912_10156448104039305_1288910135_o.jpg (63.77 KiB) Vaadatud 13684 korda
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 26, 2018 10:34
Postitas Marko647
Andreas187 kirjutas: ↑R Jaan 26, 2018 0:51
...Fun fact on see et süsinikust detail kaalub 110g vs 470g metallist original.27329855_10156451902594305_808304622_o.jpg26829912_10156448104039305_1288910135_o.jpg
See on ilus (Y) Pisiasjad mis teevad selle auto eriliseks

Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 26, 2018 12:21
Postitas janek555
Tõesti väga ilusti tehtud.

Kas tundub ka tugev olevat?
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 26, 2018 14:22
Postitas Andreas187
Ega seal suurt tugevust vist vaja ei ole. Aga oma kuju ja 4 kihi süsiniku (=1mm paksust) tõttu on see üllatavalt jäik.
Aga kui klassikumeestel peaks üle olema üks tagumine pidurikate, siis vahetaks selle mõne õlle vastu. Enam-vähem sirge võiks olla aga keskmine rooste ei ole probleem
Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mär 25, 2018 14:14
Postitas Andreas187
Kergitan natukene "saladuseloori" kuidas need süsinikust tükid teoks said. Äkki pakub kellelegi huvi või tekib mõni uus idee mida võiks proovida teha.
1. Alustasin mitme erineva vormi tegemisega. Lõpuks osutus õigeks ja ka kõige lihtsamaks positiivne vorm. Pind peab olema peegelsile, kui tahta et iga jupp kena välja tuleks ja rohkem lihvimist eraldi ei nõuaks.

2. Terve vorm kaetakse keemiliste vormieraldusainetega. Sai ka proovitud vormieraldusvaha, kuid see ei osutunud töökindlaks ning ei kannata ka kõrgemaid temperatuure.
3. Et detail tuleks jäigem tuleb süsiniku kihid laduda erineva kiudude suunaga. ehk siis +-45kraadi. Viimastele detailidele kulutasin 5 kihti süsinikku + 1 kiht õhukest klaasriiet, mis jääb kõige tagumiseks kihiks. Süsinikul on omadus metalliga kokkupuutel seda ajapikku korrodeeruda. Klaasriie on selle vältimiseks

4. Omakorda klaasriide peale läheb spets nailonist riie, plastikust võrk ja võrgu peale spiraalvoolik vormi laiuselt. Nende eesmärk on lasta vaigul üle terve vormi imenduda. Need kolm hiljem eemaldatakse, kui detail on valmis. Nailon käriseb kenasti maha.
5. Kogu kupatus läheb vaakumkotti

6. Kotti tuleb viia vaakumvoolik, mis on ühendatud pumbaga. Teise vormi otsa tuleb viia voolik, mis läheb vaigutopsi
7. Enne kui actioniks läheb tuleb ilma vaiguta teha vaakumtest. Terve kott vaakumisse tõmmata ja voolikud kinni pigistada. Kui kott suudab 15 minutit vaakumit hoida ilma et manomeetri nõel üldse langeks, siis võib järeldada et lekkeid ei ole.
8. Kokku tuleb segada vaik. Viimases versioonis kasutasin UV ja kuumakindlat vaiku. Kallis kraam
9. Pump tuleb jälle tööle lülitada ja teine voolik vaiku imema panna. Üsna kiiresti hakkab vaik üle terve detaili levima ja sisuliselt asendab kõik vaba ruumi (õhu) vaiguga.

10. Kui terve vorm on vaigust läbi imbunud tuleb voolikute otsad sulgeda ja pumba võib välja lülitada. Ja tuleb oodata kuni vaik nn kivistub. ca 24h

11. Siis on kõige lõbusam hetk ja detaili saab vormist eemaldada.

12. Detail tuleb mõõtu lõigata ja seejärel ahju pista. ahjus toimub nn järelvalmimine. Täpsetel temperatuuridel mitmeid tunde, millega detail omandab oma lõplikud omadused temperatuuritaluvuse ja tugevuse osas.

Re: Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mär 25, 2018 14:23
Postitas sigaelmar
Kuskohast neid vahendeid ja aparaate saab? Need pole vist asjad mis igaühele kättesaadavad on?