13. leht 18-st
Kütusehinnast
Postitatud: K Mär 31, 2010 15:18
Postitas Emmerich
Algselt postitas: 95SELaunch
Kahjuks Statoil enam E85 ei müü, ja jälle põhjus-eesti seadustega ei ole biokütus megaaktsiisist kaitstud, nagu ntx Rootsis, kus E85 ja 95 hinnaahe on päris tuntav. Muidu ostaks küll Biopowerit, saaks rohkem kW ja säästikuma hinnaga kütust
Eestimaine denatureeritud piiritus maksab 27 EEK/l+ 2 EEK/l denatureerimine+ käibemaks, kui tahta naftatööstust mitte nuumata eelistades eestimaist.
Maasoojusvedelikuna maasoojuspumpade maakollektorisse soojuskandjaks kasutatav mitte kohalikku päritolu denatureeritud piiritus maksab ~17,5 EEK/l, kui kasutada 50%-list bioetanooli on kütusekulu osade flexifuel mootoritega isegi veidi väiksem kui puhta 95-ga, seega nuumab naftašeike umbes poole vähem.
Kütusehinnast
Postitatud: K Mär 31, 2010 15:45
Postitas 95SELaunch
Sul denaturaadi hind koos aktsiisiga? või see omahind?
Algselt postitas: Emmerich
Eestimaine denatureeritud piiritus maksab 27 EEK/l+ 2 EEK/l denatureerimine+ käibemaks, kui tahta naftatööstust mitte nuumata eelistades eestimaist.
Kütusehinnast
Postitatud: K Mär 31, 2010 15:52
Postitas 95SELaunch
Sorry, kopeerisin web-ilt, sellega kaasa ka tonnid jäid
siin näiteks ka tonnides
http://www.virumaateataja.ee/130507/esi ... 038288.php
P.S tänan lingi eest!
Algselt postitas: Cyber
Liitrilt mitte tonnilt. 1000 liitrit diislit on ca 880 kg. bensiin peaks veel kergem olema
Kütusehinnast
Postitatud: K Mär 31, 2010 18:26
Postitas Emmerich
Algselt postitas: 95SELaunch
Sul denaturaadi hind koos aktsiisiga? või see omahind?
Algselt postitas: Emmerich
Eestimaine denatureeritud piiritus maksab 27 EEK/l+ 2 EEK/l denatureerimine+ käibemaks, kui tahta naftatööstust mitte nuumata eelistades eestimaist.
Denatureerimise mõte peakski olema aktsiisist pääsemine aga konkreetse pakkumise kohta (mille sain tootjalt) ei oska öelda. Võibolla lajatasidki harjumusest alkoholi aktsiisi otsa:conf:
Kütusehinnast
Postitatud: N Apr 01, 2010 8:47
Postitas 95SELaunch
täna 5+ 95 kütus 17.15 jälle=) 98 17.65
Kütusehinnast
Postitatud: N Apr 01, 2010 15:32
Postitas tanelkro
Ma ei saa aru, mis sa sellest aktsiisimäärast patrad pidevalt. Kui bensiini hinda vaadata aktsiisi järgi, peaks see olema ikka oluliselt odavam, kui see hetkel on. Lisaks, riigi kohus ongi piirata inimeste liigset kulutamist sellega, et suunata nad tervislikemate eluviiside poole (kui välja jätta need, kellele auto igapäevaselt vajalik sõiduvahend tööle, lasteaeda jms). Lisaks, kes saastab õhku rohkem peakski rohkem maksma - seda aktsiisi näol siis ning seeläbi suunab riik selle raha mujale - tee-ehitus jms. Kütusefirmade kasumid ja suured marginaalid aga ei loo tavainimesele mingit lisaväärtus (ehk õige pisut), need täidavad omanike priskeid taskuid ja vaat selle eest ei tahaks mina küll nüüd nii suure hoolega enam maksta.
Kui vaadata nüüd kütusemüüjate palju räägitud hinnamõjureid - nafta hind ja dollari kurss, siis esiteks, kõik teavad, et tipphetkel oli naftabarreli hind kuni 150usdi, praegu aga ~80usdi barrel, vahe pea kahekordne, kuid bensiini hind sama, võrreldes tippajaga. Dollari kurss - 2008.a suvel oli see umbes 10,5 eeki 1 usdi eest, kui palju aga maksis bensiini liiter? 2008.a sügisel oli hind ~ 11,6 eeki ja kui palju oli bensiini liitri hind? Praegu maksab 1 usd 11,5 eeki ja kui palju on bensiini liitri hind? Äkki keegi oskab bensiini hinna osas valgustada täpsemini, kuid näiteks 2008 suvel kui dollar maksis 10,5 ja naftabarrel umbes 130 usdi oli bensiini hind sama, mis praegu...
[quote]Algselt postitas: 95SELaunch
No päris võrdne ei ole, väike vahe on veel jäänud
Aga jah, peaaegu sama
Tipp on siis 2008 aasta, eks?
Lisafaktoreid siin 2 tk
1) Aktsiisi tõusud 2009 ja 2010 a, kokku vist mingi 2,5 EEk liitri kohta
2) Käibemaksu tõus (see aga vähe mõjutab)
Ülejaanud on kasumimarginaalid
kui võtta tänase hinda 5+, mis on 17,35, ja lahutada 2,5 siis "vana" hind oleks 14.85, arvestades 18% 20% asemel aga veel madalam, mingi 14.55
Kütusehinnast
Postitatud: N Apr 01, 2010 15:54
Postitas vallikas
Ülevalpool juba kirjutasin, aga ei saa rääkida kütusemüügi suurest marginaalist. Jah 100 miljonit kasumit on küll suur raha, aga kui see on saavutatud 3 miljardilise käibega, siis marginaal ei ole suur! Miks marginaal nii madal on ja miks kütuse hind nii kõrge, mina seletada ei oska.
Kütusehinnast
Postitatud: N Apr 01, 2010 16:11
Postitas olaviv
Bensiinihinnast rääkides on mõttetu vaadata naftabarreli hinda. Eriti USA börsi hinda. Tuleb vaadata hoopis _bensiini_ (hulgi)hinda Rotterdamis.
Iva on selles, et naftast bensiini tegemine on keeruline ja kallis töö ning selle hind sõltub suurel määral sellest, millisest naftast seda teha. Näiteks Põhjamere nafta on hea bensiini baasmaterjal. Kurb on aga see, et Põhjamere maardlate tootlus pidevalt väheneb. Samas Saudi maardlatest tuleb vilets ja väga vilets nafta. Sellest saab pigi asfaldi tegemiseks kuid kasutuskõlbliku bensiini saamiseks tuleb hullult vaeva näha, väävel välja võtta ja oktaanarvu tõsta.
Aga huvitav oleks hoopis võrrelda bensiini hindu ja aktsiisimäära teistes euroliidu riikides. Võibolla koorub sealt mingi iva marginaalide ja hindade kohta. Keegi teab palju Lätis ja Soomes aktsiisimäär on?
Kütusehinnast
Postitatud: R Apr 02, 2010 11:47
Postitas classicman
Tanelkro, natuke vale jutt vist, mida siin barreli hind näitab? Vaadata tuleb just Mazeukaj trading (Orlen Nafta) bensiini hinda. Ja marginaal meil esi ole eriti suur, just aktsiisi tõttu meil nii kallis kütus. Ja mis kohus riigil on midagi piirata? Miks siis US ei piira, miks seal odav kütus? Ei taha siin poliitikat ajada
Launchil sellega õigus.
Dollari kurss ja barreli hind on lihtsalt argumendid, kes siin täpselt jälgib, kuidas USD kurss mõjutab nafta hinna j ne? Kütus meil tuleb Leedust, nad ostavad toornaftat Venemaal, Urals on palju odavam kui Põhjamaade Brent, ära sellest ka unusta, usun et Norra kütus võib olla Brentist, kui mitte meie oma. Aktsiis moodustabki poole kütuse hinnast, arvestades käibemaksu (mis on praegu 3-3,5 EEK liitri kohta),
17,5 - 7(aktsiis) - 3,5(KM) on 7 EEK(see on bensiini hind+tanklate kasum), ja 7 EEK on ju ainult 40% lõpphinnast, kusjuures marginaal ei saa olla rohkem kui 2 EEKu, jälgides Mazeukai tabeleid
Mõtle nüüd, mille osakaal on siin suurem, aktsiisi või marginaali
Algselt postitas: tanelkro
Ma ei saa aru, mis sa sellest aktsiisimäärast patrad pidevalt. Kui bensiini hinda vaadata aktsiisi järgi, peaks see olema ikka oluliselt odavam, kui see hetkel on. Lisaks, riigi kohus ongi piirata inimeste liigset kulutamist sellega, et suunata nad tervislikemate eluviiside poole (kui välja jätta need, kellele auto igapäevaselt vajalik sõiduvahend tööle, lasteaeda jms). Lisaks, kes saastab õhku rohkem peakski rohkem maksma - seda aktsiisi näol siis ning seeläbi suunab riik selle raha mujale - tee-ehitus jms. Kütusefirmade kasumid ja suured marginaalid aga ei loo tavainimesele mingit lisaväärtus (ehk õige pisut), need täidavad omanike priskeid taskuid ja vaat selle eest ei tahaks mina küll nüüd nii suure hoolega enam maksta.
Kui vaadata nüüd kütusemüüjate palju räägitud hinnamõjureid - nafta hind ja dollari kurss, siis esiteks, kõik teavad, et tipphetkel oli naftabarreli hind kuni 150usdi, praegu aga ~80usdi barrel, vahe pea kahekordne, kuid bensiini hind sama, võrreldes tippajaga.
Kütusehinnast
Postitatud: R Apr 02, 2010 12:27
Postitas epsum
Oh teid sinisilmi. Kütusemüüjatest on kohe nii kahju, et pisar tuleb silmanurka ja järgmisel Vabariigi aastapäeval tuleb neile ilmselt kodumaa päästmise ja pideva heategevuse (nende endi jutt) järgi kindlasti suur medal anda.
Aga vaatame Statoili ja Nestet (kuna mõlemad reklaamivad praegu et kütus otse norrast(stat) või soomest(neste, porvoo tehas)).
Esmalt , on nii statoilil ja nestel oma puuraugud, kus pumpab naftat maapõuest välja nende omanduses olev firma ja müüb selle nende omanduses olevasse rafineerimistehasesse. Ehk pumpaja saab oma kasumi. Rafineerimistehas teeb kütuse valmis ja müüb selle enda omanduses olevale hulgimüüjale, ja teenib välja oma kasumi. hulgimüüja müüb selle enda omanduses olevale jaemüüjale ja teenib sealt kasumi. Mille kuradi pärast me vaatame jaemüüja kasumit , kelle marginaalid ongi nii 7..8 % maksimaalselt, kui korporatsioon ise võtab vähemasti neljast kohast oma kasumi välja (pluss transpordikulud ja sealt tulevad tulud, mis on jällegi suurte korporatsioonide omanduses, ehk kasum oma taskusse).
See mida siinsed statoili käpiknukktibid (realo ja kes sealveel on ) või neste käpikukkmehed saavad teha ja otsustada on illusioon. Nemad teevad täpselt nii, nagu meretagused onud ütlevad. Kui hakkama ei saa (ja langus 20% jaemüügis on mitte hakkama saamine) vahetatakse nad silmapilgutamata välja. Neste ja statoil võiks müüja siin ka väga vabalt 0 kasumiga, kuna turu mõttes oleme meie absoluutne null isegi skandinaaviaga võrreldes. Ja isegi omahinnaga (ehk siis 3 esimese astme normaalne kasum pluss aktsiis pluss püsikulud) müüdes, ei juhtu ei neste ei statoiliga miskit.
Kütusehinnast
Postitatud: T Apr 13, 2010 10:33
Postitas vallikas
A miks nüüd siis Statoil selle maksude osakaalu suisa kodukale pani, mõtleb, et inimesed vaatavad, et oi-oi kui palju?
Vastus siinsele arutelule igatahes, mis eelpool oli.
Link
http://www.statoil.ee/?id=11528
...ja jutt:
Mootoribensiin 95:
Maksude osakaal kokku 54%
• Aktsiisimaks 6,615
• Miinimumvaru maks 0,077
• Käibemaks 3,01
• Kokku maksud 9,70 EEK
Diislikütus:
Maksude osakaal kokku 52%
• Aktsiisimaks 6,148
• Miinimumvaru maks 0,057
• Käibemaks 2,96
• Kokku maksud 9,16 EEK
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 12:04
Postitas Joonas
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 12:47
Postitas que
täitsa haige

Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 12:51
Postitas iisak
Ma vaatsin just SaveSaab videosid ja ajusopis hakkas üks ideeke genereeruma.
Kui me suutsime selleks ürituseks mitusada autot kokku saada siis miks me ei võiks proovida samamoodi kütusemüüjate vastu protesteerida?
Kindlasti lööks ka teised autoklubid kampa:drive:
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 12:52
Postitas Gals
Vägisi tahetakse autodest lahti saada kohe.

Tangi nagu kulda varsti...
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 12:56
Postitas Gals
Algselt postitas: iisak
Ma vaatsin just SaveSaab videosid ja ajusopis hakkas üks ideeke genereeruma.
Kui me suutsime selleks ürituseks mitusada autot kokku saada siis miks me ei võiks proovida samamoodi kütusemüüjate vastu protesteerida?
Kindlasti lööks ka teised autoklubid kampa:drive:
Ma arvan, et selline asi ei toimi, sest kütus on selline sõltumatu kaup, mida lihtsalt ostetakse, maksku mis maksab. Võime ju teha korra nänänää, meie enam kütust teilt ei tangi kui hindu ei langeta, siis selle üle vast ainult naerdakse, sest esiteks on nendejaoks autoklubide autode hulk kõigest köömes, kõik teised tangivad ikka edasi, ja umbes ühe-kahe päeva pärast tangivad kõik klubiliikmed juba ka, sest on ju vaja. Kuigi mõte iseenesest on vapper.
Ei teagi mis osa peale vihane olla, kas toornafta hinna peale, maksude peale või tanklaketi kasumi peale.

Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:05
Postitas Cyber
Vaadake, asi ei ole üldse selles, et kütus on kallis. Asi on selles, et raha ei ole..

Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:08
Postitas que
Algselt postitas: iisak
Ma vaatsin just SaveSaab videosid ja ajusopis hakkas üks ideeke genereeruma.
Kui me suutsime selleks ürituseks mitusada autot kokku saada siis miks me ei võiks proovida samamoodi kütusemüüjate vastu protesteerida?
Kindlasti lööks ka teised autoklubid kampa:drive:
mina oleks käsi, kui vähegi aeg klapib

Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:19
Postitas iisak
Kas keegi mäletab palju maksis kütus 2008 aasta keskel?
Siis oli Brenti toornafta hind 135$ barreli eest.
Täna on 90.33$ barreli eest.
Selle loogika järgi oleks pidanud bensiini hind olema ca 25.-EEK liiter ju...
http://www.oilnergy.com/1obrent.htm#since88
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:22
Postitas IFF
Algselt postitas: iisak
Kas keegi mäletab palju maksis kütus 2008 aasta keskel?
Siis oli Brenti toornafta hind 135$ barreli eest.
Täna on 90.33$ barreli eest.
Selle loogika järgi oleks pidanud bensiini hind olema ca 25.-EEK liiter ju...
http://www.oilnergy.com/1obrent.htm#since88
vahepeal tõstis Valitsus kütuse aktsiisi.
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:24
Postitas que
kuhu see aktsiis peaks olema suunatud? teedele?
Teed tehakse meil ikka eurorahade eest ju
edit: kas keegi teab kas mõnes Tallinna tanklas on veel vana hind?
viispluss.ee sõpruse-linnutee ristis näitab veebis vähemalt vana hinda.. kas on mõtet sõita?
terv
que
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:35
Postitas Mere
Algselt postitas: iisak
Ma vaatsin just SaveSaab videosid ja ajusopis hakkas üks ideeke genereeruma.
Kui me suutsime selleks ürituseks mitusada autot kokku saada siis miks me ei võiks proovida samamoodi kütusemüüjate vastu protesteerida?
Kindlasti lööks ka teised autoklubid kampa:drive:
Idee ju tegelikult haudumist väärt, tõmbaks korraks tähelepanu, saaks meedias kajastatud ja paneks ehk korrakski mõned indiviidid mõtlema? Eestlasele on alati kombeks nuriseda ja postimehe/delfi kommentaariumites kiruda aga reaalselt keegi jalga kodust välja ei tõsta..
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:40
Postitas Gals
Nojah, seda saakski ainult siis korraldada, kui on üldse midagi, mis on valesti. (ebaõiglane hind)
Niisama ei saa, et "me tahame odavamat".
btw, Cyberi mõttetera kõlab väga hästi.

Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:44
Postitas suur
Tangime korraga mitmesajal autol paagid täis ja teeme linnapeal ühe kütusekulutamise ringi? See ju kütusemüüjale meeldiks!
Kütusemüüjatele saab "mütsi" pigem siis pähe tõmmata, kui tarbimine drastiliselt väheneks. Aga mitmed teist on näiteks nõus aktsiooni käigus tegema nädalat, kus autot üldse ei kasuta?
Kütusehinnast
Postitatud: K Dets 08, 2010 13:54
Postitas Mere
Algselt postitas: suur
Tangime korraga mitmesajal autol paagid täis ja teeme linnapeal ühe kütusekulutamise ringi? See ju kütusemüüjale meeldiks!
Kütusemüüjatele saab "mütsi" pigem siis pähe tõmmata, kui tarbimine drastiliselt väheneks. Aga mitmed teist on näiteks nõus aktsiooni käigus tegema nädalat, kus autot üldse ei kasuta?
No mina kaalun tõsimeeli kuupileti soetamist, arvestades, et 30 päeva kaart maksab 100, edasi tagasi tööle kulub päevas autoga sõitmiseks umbes 50-60 krontsa, oleneb ummikutest, selle raha teeks tasa 2 päevaga..