14. leht 16-st
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: L Juul 30, 2011 0:30
Postitas Anthrax
Kas nuka paku polte peab ka õiges järjekorras pingutama? Autodata annab aint 15Nm pingutamiseks.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: L Juul 30, 2011 13:09
Postitas Andrus99
Bentley manuali järgi on ka 15 Nm, seega ära üle keera.
Pingutamise järjekorra kohta pole midagi öeldud, vaid et pingutada ühtlaselt, 3s..4s järgus.
Ja et pakud läheksid ikka õigetesse kohtadesse, numeratsiooni järgi.
Ja et õlikanaliga poldid (musta värvi) saaksid ikka õigele poole - keskele, ehk küünalde poole.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Aug 01, 2011 0:03
Postitas Anthrax
Ma keerasin pakud maha ja jätsin samasse auku kõik poldid. Ega oleks osanud muidu ilmselt juhuslikult vahetusse läinud poltidele tähelepanu pööratagi.
Millega võiks klapikambrikaant värvida, et värv külge ka jääks? Ideaalis võiks olla mingi lihtsalt pealekantav toode.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: T Aug 02, 2011 14:35
Postitas Anthrax
Kellegi turbo ja kolle vahelist tihendit on üle?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Aug 10, 2011 22:33
Postitas Anthrax
Kuna see oli mu esimene kaane tihendi vahetus, siis eeldan, et läheb ikka aiataha.
Nüüd olen nii kaugel, et keerasin võtit. Mootor käib bensiini jõul aga ilmselt ainult 1 ja 4 silinder. Pakun, et küünlajuhtmed said valesti peale. Vaatasin üle ja esimese hooga tundus, et ongi valesti. Panin nii, nagu firing order kambri kaanel on ja vastupäeva minnes järgmised juhtmed... aga tutkit- ei käi enam üldse bensiini jõul.
Kuna mul on tonnise hooratas, siis ei lähe selle märgid kokku klassiku otsakaanega. Kas peale klapikambrikaane mahavõtmise on mingi variant veel?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: R Aug 12, 2011 22:59
Postitas Anthrax

Auto käis täitsa kenasti, kuni soojemaks läks ja tuli kuuldavale mõnus saalekolin. Mitte väga tugev, kuid kolin on taga. Ilmselt sai liiga suure vee kontsentratsiooniga õli.
Keegi ilusat autot omale osta ei taha? Lihtsalt tuleb juba

peale, kui vaatan seda kõike, mis tuleb uuesti lahti lammutada, et mootor välja tõsta ja siis veel vändani ka jõuda.
:drink:
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: R Aug 12, 2011 23:13
Postitas Homersimpson
Ilmselt sai liiga suure vee kontsentratsiooniga õli.
Misasi see on ??

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: R Aug 12, 2011 23:23
Postitas Anthrax
Siis kui plokikaanetihend puruneb ja jahutusvedelik satub karterisse ning juht liiga hilja mõistab, mis täpselt juhtunud on.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: L Aug 13, 2011 9:27
Postitas Swedbil
Oi kurja. See läks küll kähku nüüd..
Mismoodi tihend purustada õnnestus?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: L Aug 13, 2011 22:12
Postitas KT100
Et sa siis õli ikka vahetasid ära?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: L Aug 13, 2011 23:03
Postitas Anthrax
Muidugi vahetasin filtri ja õli.
Ilmselt selle käigus juhtus kõik see:
No ei ole mulle antud seda autoõnne.
Täna tundsin ükshetk, et tühikäigul auto lonkab kuidagi... nagu kõik silindrid ei käiks... okei varem oli ka mingi sarnane kala, et segu läks ülirikkaks ja käis normaalselt ainult koormuse all. Ei ole see teabmis ohtlik häda ja seisma ei jäänud. Ükshetk avastan, et jahutusvedeliku temp on kolekõrge. Juhuslikult olin ühe statoili kõrval ja jätsin seisma. Vesi keeb. Suur osa jahutusvedelikust oli kuhugi jalga lasknud. Tean, et radikas veits lekib ja paar korda kuus peab peale valama. Nii tegingi. Sõit jätkus. Mootori töö läks tunduvalt hullemaks. Ükshetk fooritagant lahkudes avastan seljatagant valge pilve ja kui fooritaga korra küljepealt summuti lahti tegin, tuli sealt ilmselgelt vett.
Veeresin koduni ära ja tsekkisin õlivarrast ning pilt oli selge.
Eitea isegi, mis teha. Mott on täiega maas. Nädalatki ei saa sõita, kui asi jälle otsad annab.

Ei välista, et varemgi, sest ega see koll väga tugevalt kuulda polegi. Ehk pääseb veel ainult saale vahetusega.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Aug 14, 2011 12:11
Postitas farmacoma
Ma nüüd fantaseerin, mingi insener ma pole.
Autol võiks olla peale õlirõhu ja temperatuurianduri veel viskoosusandur, oleks palju vähem probleeme

Ma kujutan ette, et sa lajatasid gaasi põhja, kuigi vesi oli juba sees. Päris õnnetu lugu.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Aug 14, 2011 19:12
Postitas Anthrax
Naiss.
Stetoskoop ja kogenud kõrv keerasid üheskoos jagajast kaudu saalekolina ära.
Ehk "saale kolin" oli hoopis vale süüde.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Aug 17, 2011 22:16
Postitas Anthrax
Kas keti pinguti talda vahetab keegi nii, et mootor on peal ka? Kogemusest võiks keegi selle tegevuse hinna suurusjärgu ka öelda.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Aug 17, 2011 22:36
Postitas KT100
Seda mootor peal küll ei vaheta. Alumine polt ikka suht ligipääsmatu otsakaant maha võtmata.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Aug 17, 2011 22:51
Postitas Anthrax
Ega ma ise ei plaanigi seda teha. Ehk on mõni asutus leidnud mooduse selle tegemiseks. Kas otsakaant ei saa maha nii et kone on peal?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: N Aug 18, 2011 7:19
Postitas KT100
Kui plokikaas maas, siis vb saaks, kuigi käigukasti tagaservas on tikkpolt, mis ei laseks kaanel vahelt "välja libiseda". Asutused vahetaksid sellisel puhul kogu krempli, mis eeldaks siiski mootori mahavõttu.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: N Aug 18, 2011 9:15
Postitas Anthrax
Mis seal veel vahetada on?
EDIT: Keegi ei taha seda teha.

No ei viitsi mootorit maha kakkuda.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Sept 25, 2011 14:17
Postitas Anthrax
14.08 mootor käis. Mingi veider klobin oli sees. Kadus ära, kui mootor soojaks läks. Mõtlesin, et ehk on tegemist mõne tõukuriga, mis üldse ei taha töötada. Eriti autoga sõita ei julenud. Mingi hirm oli ka, et kett sai hamba võrra valesti peale. Olin juba teel garaazhi, et kontrollida, kui ükshetk suri mootor kolinaga välja. Pilt selge, käivitama ei hakanud, ehk on veel midagi päästa. Võtsin klapikambrikaane maha ja avastasin väljalaske nukaratta, mille polt oli lahti keeranud ja kuidagi oli see tift, mis asendit hoiab ära murdunud. Kuna see juhtus eriti madalatel pööretel. siis lootsin, et äkki ei käinud klapid peas. Sain uue nukaratta, mille paigaldamise käigus avastasin purunenud pinguti talla. Võttis kuuks ajaks isu autoga tegeleda.
Nüüd siis võtsin kätte ja mõõtsin kompressiooni. Mälu järgi oli tulemus umbes 11, 0, 10, 12 vms. Kuna keti talla vahetamiseks peab kone maha kiskuma, siis polnudki varianti. Mootor tuli maha kahe tunniga. Sama palju veel ja oli mootor praktiliselt pulkadeks. Lammutamise käigus avastasin, et keegi oli kastis ühe poldi asendanud tikuga, mis takistas otsakaane kättesaamist. Võtsin ka kasti alt ära.Tõstsin ploki lauale. No kui plokk laual on siis võiks juba saalesid ka kontrollida. Võtsin ühe lahti ja ilmselgelt tuleb ka need ära vahetada- vähemalt oli vända kael laitmatu.
Kuna auto kõrgel pöördel käiguga pidurdades suitses veits ja ajas õlihaisu, siis kui juba on kepsu pakk ära võetud, siis võiks juba ju kolvi ka välja lükata. Ja nii ta ongi nüüd põhimõtteliselt kapremont.
:freak:
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Sept 26, 2011 21:58
Postitas Anthrax
Kett ja tallad on käes. Homme peaks saaled ja rõngad ostma. Siis läheb ilmselt kaas uuesti töösse, klapid kontroll ja saabki jälle kokku tagasi lapata.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: T Sept 27, 2011 7:55
Postitas Trionic
tsitaat:Lammutamise käigus avastasin, et keegi oli kastis ühe poldi asendanud tikuga, mis takistas otsakaane kättesaamist.
See neetud tikkpolt pandi alati juba tehases kastidele.Miks ei tea. Kui kod.ratspats`ga kunagi massiliselt klassikuid remontisime,sai alati hambaid kiristatud,kui mootor peal otsakaant oli vaja eemaldada.Aga tehtud nad said.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Sept 28, 2011 9:38
Postitas Anthrax
Kuidas see käis?

No mittekuidagi ei tahtnud see ühes tükis üle vända otsa mahtuda, isegi mitte sellist nägu ei teinud, et tahaks ära tulla.
Et siis ikkagi on mootor peal võimalik ketti ja taldu vahetada?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Sept 28, 2011 20:16
Postitas Trionic
Tikkpolt tuleb kõigepealt välja n...da.Kui see ei õnnestu,pole ka võimalik. 16 klapilisel ei soovita üleüldse seda teed minna,kuigi nii on kümneid kordi tehtud-ruumi on liiga vähe
töö kvaliteedi tagamiseks. Põhimure,nii 8-,kui 16v puhul on õlivõtturi toruotsa täpne "toppimine".
Ajaliselt võidad,kui on tõstemehanism ja palju õlut-viina:o .
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Sept 28, 2011 21:04
Postitas Anthrax
Selged pildid.
Vahepeal selgus, et kõik väljalaske klapid on kõverad. Pole ime, kui nukaratas irdub.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: R Sept 30, 2011 1:48
Postitas Anthrax
Kas keegi oskab seletada, millest võib see tulla, et ei saa mitte kuidagi mõlemat nukka märgille pihta? Hamba võrra ei tundu olema. Kui tõstan edasi või tagasi, siis läheb asi hullemaks. Või on see normaalne?
