15. leht 37-st

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 12:19
Postitas TFK
Ilus-ilus :)
Jätka samas vaimus !!!

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 13:26
Postitas suur
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas hele riie sobiks. Ma ütlen, et sobib imehästi.
Ei oska kommenteerida. Kui ust eraldi vaadata, siis pole viga. Oluline on vaadata auto sisu tervikuna. Võibolla mõjuvad valged laigud ustel kuidagi kriiskavalt.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 13:40
Postitas S9K
Krt jah, võib täitsa olla :mad:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 13:46
Postitas djstallion
Mina arvan, et see hele kangas sobib sinna väga hästi, pigem ongi probleemiks see, et valge kangas määrdub imekiirelt ja seda puhtaks saada on varsti üsna võimatu. Teine külg on kulumiskindlus, midakommenteerida ei oska, kuna pole antud kangast näinud. Panustaksin ka ise pigem kallimale ja raskemini töödeldavale kunstnahale, kuid tulemus on vähemalt hooldatav ja kauapüsiv.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 13:51
Postitas Cyber
Tähendap... ei määrdu seal midagi... Ise peate pisut puhtust pidama ja ei ole häda midagi. Mul on ka hele sisu autol ja ei kurda.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 10, 2008 13:51
Postitas S9K
Enese hügieen:head:

(panin hea kajaka muidu maha küberi postituse peale:DLOL)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Juul 18, 2008 22:45
Postitas NO FEAR
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Enese hügieen:head:

(panin hea kajaka muidu maha küberi postituse peale:DLOL)

Just, just. Ja metsa mine ikka kummikud pagassis...;)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: N Juul 31, 2008 22:30
Postitas S9K
Üks küssa targematele. Minul on plaan paigaldada nüüd juba suuremat sorti turbo. Kasutatud veokate turbosi on ropult saada + need on väga odavad. Jürgen pakkus mulle turbleid ja ma siin linnas kah volvo lammutuses ära käinud. Jürgen suure suuga pakkus Holset HX55 ja Garett GT45. Jube suured :wtf:, kahtlane millal need puhuma hakkavad. Ise leidsin Holset H2A, too on sarnane HX35 ja 40ga aga vanem mudel ja seega lag kindlasti suurem. Teine mis leidsin oli Garretti toode, mingi T317? või midagi sellist. Mis krdi turbli ma panen siis??? Oskab keegi suunata või soovitada. Olles rääkinud Hookiga siis ei näe enam mõtet osta "ball bearing / TUNING" turbo. Võin ehk öelda juba, et turbo ostuaeg on käes (ptüi @ 3x üle vasaku õla).

Ahjaa, seda ka, et 400 heppa tahaks käde saada. No kui üle läheb siis ehk pole hullu aga alla selle nagu enam ei taha:D.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 9:31
Postitas tarzic
Ma saan aru küll, et hiljuti sai näha soomlaste kollast imelooma rekka turboga. Kuid see ei tähenda, et suure litraaziga diislilt pärinev turbo just see kõige soodsam/moodsam lahendus oleks. Arvestama pead esiteks sellega, et heitgaase mida saabi mootor hakkab rekka turbiini suruma on tunduvalt vähem kui suudab tekitada 5+ liitrise töömahuga diisel. Et vähegi sellise turbo spool-up'i parendada tuleks teha vl-kolle suhteliselt peenikestest torudest ning loomulikult equal length. Teine häda on see, et rekka turbiinid ei ole mõeldud kestma mootori 7000rpm juures. Kolmandaks on suht raske leida asist informatsiooni (map'id jne) lammerist leitud vanakooli turbiinidele. Ühesõnaga uuri veel põhjalikult turboclub.ee vestlusringi (ilmselt oled seda pisut juba teinud) ning sealt leiad mitmeid viiteid rekka turbode sobimatusest pikemas perspektiivis.

Tulles tagasi soomlaste kollase eluka juurde, siis ma ei ürita sugugi väita, et õigesti valitud rekka turbiini ning filigraanseks lifitud softi ning korraliku sisse/väljalaskega ei oleks võimalik korralikku tulemust saavutada.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 10:09
Postitas Cyber
Aga ega siin keegi mingitest hiiglapikkadest kestmistest ei räägigi, ega seda ehitata vanaemale poekäruks..;)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 11:55
Postitas S9K
IMO turboclub on kõige mõtetum turbodega seonduv foorum üldse. Need isikud seal teevad ainult teisi maha. Sealt ei viitsi ma midagi lugeda ega küsida. Parema meelega jändan ise ja lasen kõik laiali:D. Ja mida loeb siin üldse mootori pöörete arv, minu arust absoluutselt mitte midagi, ongi ju parem kui rohkem teeb, sest siis "pumpab" ka rohkem õhku. Ja meil on siin kah piisavalt helge peaga inimesi ;).

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 12:23
Postitas romza
Täitsa õige!

Nõu küsimine "asja" kohta inimestelt, kes "asja" kohta ise vaid internetist lugenud on pole abiks. Olen ise ka igasugu artikleid lugenud näiteks teemadel kuidas aatomielektrijaamad töötavad, kuid vaevalt et keegi kes aatomielektrijaama ehitama hakkab minu nõu tahaks kuulda :D
Kindlasti saab paremat nõu inimestelt, kes ka reaalselt selliseid kaalikaid autole peale on sokutanud ja sellised inimesed üldiselt foorumites väga ei lälla.

Hea näide näiteks see, et kunagi lasin ennast nõustada maja ehituses heal sõbral, kes ise veel oma maja valmis saanud polnud. Lõpptulemus see, et omal ka nüüd maja pooleli :wise:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 17:50
Postitas tarzic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
IMO turboclub on kõige mõtetum turbodega seonduv foorum üldse.
Olen sinuga üldjoontes nõus :) Õnneks leidub ka sealses karbis paar pisut eredamat kriiti kes reaalselt ka "asjaga" tegelevad. Kuid nagu enamikes netitubades, tuleb ka föönimeeste foorumis väga suur hulk mõttetut informatsiooni läbi töötada, enne kui miskit asjalist leiad :P
Algselt postitas: SAABNINETHOUSANDJa mida loeb siin üldse mootori pöörete arv, minu arust absoluutselt mitte midagi
Ei loegi otseselt. Lihtsalt korraliku rõhu saad suht kõrgetel pööretel kätte.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: R Aug 01, 2008 18:06
Postitas S9K
jup;), kõrged pöörded mulle meeldivad. Ilus on kuulata mootorit, mis käib kuskil 10 000 rpm :love::love::love:. Aega mul on ja kui midagi kas ei hakka tööle või läheb laiali siis proovime uuesti.

Hetkel häirib mind selline asi nagu nende rekka turbode kuum osa. Kas see sama koda võib nagu külge jääda või peab vahetama mõne väiksema vastu? Ma nende kodade ja A/R poole pealt nagu algaja. Nendel on flants vist kas T3 või isegi T4 ja mõnel on see v-band lahendus kah. Vähendab lagi.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: E Aug 04, 2008 0:01
Postitas olaviv
Rekka turbod on tehtud diiselmootorile, selle heitgaasid on oluliselt "jahedamad" kui bensuka omad, vahe oli vist ~200 C. Seega need isendid, mis tehtud täpselt diisli temperatuuri taluma, põlevad liiga ruttu ära. Seega tasub jännata vaid nendega, mis ka vähe kuumemas kliimas vastu peavad. Aga kuskohast selle kohta infot saada? Kas too soomlane ei ole kusagil oma monstrumi koostisosi üles loetlenud?
Siis on veel kinnituse ja äramahtumise mured, ega seal vl-kolle ja radika vahel just palju ruumi möllamiseks pole.
Ning kuipalju rõhku need suured turbiinid puhuda suudavad? Veokad ei vaja turbiini niivõrd võimsuse saavutamiseks, kui diiselmoto aspiratsiooni optimiseerimiseks. Seega on nende rõhud ilmselt üsna madalad. Mis omakorda tähendab väikest vastupidavust suurtel rõhkudel.
Nende turbode sobivuse hindamiseks 2.0 motole tuleks uurida nende parameetreid. Kindlasti on need kusagil saada aga vaevalt, et kohe netis kiirelt leitavad. Niiet otsing võib pikaks kujundea. Järgmiseks sammuks on omandada oskus neid parameetreid tõlgendada ning aru saada, mis võiks juhtuda, kui see turbiin 2.0 bensiinimoto külge panna. Abiks siinkohal peaks olema üks raamat, oli vist nimega "Maximum boost". Alustuseks ka http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=345
Ära ei tohi unustada ka turbo jahutust ja õlitamist. Mitu baari õlirõhku veoka mootor turbo laagritele annab?

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: E Aug 04, 2008 0:26
Postitas S9K
Sa lähed juba liiga spetsiifiliseks oma jutuga. Ei juhtu selle +200 kraadiga küll mitte midagi. Rekka turbosi väänatakse küllaga bensakatele peale. RX7 vanad kasutavad ohtralt HX55. Ruumi on PIISAVALT palju sellise turbli jaoks. Puhuvad piisavalt palju. Maximum Boost juba aasta tagasi läbi loetud. Tegu tavaliste liugelaagritega aka puksidega. Õlirõhu leidmine pole probleem. Hetkel otsin kollektori flantside materjali ja siis hakkan sarvikut tegema.

EDIT: kahju, et Holsetite compressor mape kuskilt ei saa. Siis saaks sealt vaadata, kuda too asi meil tööle hakkaks. Garretti analoogse turbo mapi võib ka tegelt uurida.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 2:23
Postitas S9K
Midagi ma kokku sopsutasin. Hüva nõu, kriitika, ettepanekud, abistavad lingid, abistavad tekstid, õigele teele suunavad tekstid on oodatud. KÕIK INFO OODATUD. Olen märganud, et osadel mapidel on peale märgitud jooned kaldu. Miks nad nii on? Ok, ma saan aru, et pöörete tõustes ka rõhk tõuseb aga kuda mina neid saaks nii märkida?

Värvilised jooned on pöörded alates 2000 rpm (punane) kuni 7000 rpm (pruun). Iga värvi vahe on 1000 rpm.

(EDIT: Pildid eemaldatud)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 10:45
Postitas Andrus99
Alustuseks võiksid kirja panna, mis on su eesmärgid?
Millised ülelaaderõhud ja millistel pööretel?

PR=3 vastab ca 2 bar ülerõhule ja PR=2 vastab ca 1 bar ülerõhule .... on nii ?

Sinu joonistatud jooned/punktid tähendaks nagu, et 2000...7000 pööret on sul pidevalt maksimum ülelaaderõhk? Kas see on eesmärk? Kui jah, siis peaksid kõik need ristumispunktid langema kompressori map-ile.

Hetkel sobib see kompressor töötama vaid pööretel 5000...7000 (need punktid on map-il), eeldusel, et mass flow-d on õigesti arvutatud. Ja efektiivses map-i alas on tegelt vaid 2 punkti, 6000...7000 pööret 2 bar-i juures (esimene map).

See pilt näitab hetkel seda, et valitud kompressor on mõeldud suuremate õhuhulkade jaoks, kui sul vaja on.

See map-i vasakpoolne kaldjoon on nn "surge limit", sealt vasakule ei tohiks ükski punkt langeda.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 12:23
Postitas S9K
PR saab jah kõige lihtsamini teha ümber bar-iks lahutades PR väärtusest 1. Eesmärk (kõikuv eesmärk) on teha võimas auto ilma pöördeid tõstmata (esialgu). Lag mind eriti ei huvita. Oskad sa ehk mind rohkem aidata andmete märkimisel mapile. Suht esimest korda möllan nende mapidega. Osadel mapidel on "keegi" juba peale märkinud need värvilised jooned kaldu, et siis rõhk tõuseb vastavalt pööretele. Mul nagu nii märgitud pole. Kuidas ma ise seda tõusvalt märkida saan??????? HELP anyone?? :D

CFM arvutasin valemi järgi CFM = (CI/1728) x (rpm/2) x VE

VE % peaks olema 86 ??? Aga selles ma pole enam nii kindel. Igatahes 96 kw B202 mootori andmete järgi tuli nii välja. CFM tehes lb/min tuleb ju mängu ka õhu temp. Seda me kahjuks ei tea ju. Netis kolades valemite otsas leidsin 44 kraadi C, mis teeb siis CFM = 0.070318 lb/min.

Surge Limit on jah igavene kebens.

NII PALJU INFORMATSIOONI Pilt

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 12:56
Postitas sebastian
Jep 85% on suhteliselt keskmine protsent 6500...7000 pöörde juures.

Panin su Holseti "kartulile" jooned, Saabile vajalik air flow vs. boost.
Peaksid vist õiged olema...

edit: vasakul on siis pressure ratio, lahutad 1bar, siis saab suhtelise rõhu...

Pilt

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 12:59
Postitas S9K
Mis punktid need nüüd on ja kuidas mina neid arvutada saan + märkida.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 13:04
Postitas sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mis punktid need nüüd on ja kuidas mina neid arvutada saan + märkida.
Sul Trionic5.pdf on? Seal arvutuskäik olemas.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 14:25
Postitas S9K
Ei ole enam. Teise HDD peal oli.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 15:31
Postitas S9K
Tänud Seb.;) Nii hea kui teised on suure töö Sinu eest ära teinud. Asi kohe lihtsam mul.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Aug 05, 2008 16:50
Postitas sebastian
Võrdluseks mõne tuntuma turbo maksimaalne flow rate suhtelisel rõhul 1,0 baari:

Garrett T25 - 253cfm
Mitsu TD04-15G - 428cfm
Mitsu TD04-19T - 510cfm
Garrett GT2860RS - 518cfm
Garrett GT2871R - 620cfm
Garrett GT2876R - 664cfm
Garrett GT3071 - 664cfm
Garrett GT3076R - 708cfm