15. leht 16-st

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Sept 30, 2011 7:45
Postitas Trionic
Rattal olevat märki ära vaata.Õige märgid on nukal ja eesmisel pukil (nuka oma on su esimesel pildil nähtav. Õige asend on,kui nukamärk jääb
imevähe varasemaks puki omast ja seega tekib ketirattal ligi poole lüli jagu vahet 0 seisugaVeendu,et väntvõll on 0 asendis hooratta märkide-, või 1/4 kolvi asendi järgi.Rihmaratta märki ei tohi usaldada.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Sept 30, 2011 9:59
Postitas Anthrax
Mul on tonnise hooratas ja sellel on märgid teise koha peal või ei suuda mina leida otsakaane küljes märki. Ma panen kellaga esimese silindri ülemisse surnud seisu ja tõstan nukarattad paika. Eelmise lehe piltidel on näha (tõsi, väga halvasti) nuka märke ja paku märki. Esimene on väljalaske nukk ja teine sisselaske.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Sept 30, 2011 11:24
Postitas Trionic
Panedki nii,nagu seletasin.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Sept 30, 2011 12:21
Postitas Anthrax
Mu probleem seisneb rohkem selles, et nukad on paigas aga umbes poole hamba jagu on nukkade asendid erinevad.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: L Okt 01, 2011 5:46
Postitas Trionic
Märgid jooksevad paika vaid siis,kui KÕIK tallad, -hammakad ning kett(id) on tutikad.Siis on hiljem ka kulumise/venimise järel märginihked sarnased.Seega ära põe,kui TÕESTI asi poole ketilüli jagu nihkes on.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: L Okt 01, 2011 12:13
Postitas Anthrax
Tallad ja kett on uued, hammakad vanad. Aga vahet pole, sest eile öösel auto juba käivitus. :cool:

Lihtsalt nii jutu jätkuks- kuidas tonnise aero istmetega on? Liigub neid ka või on ilgelt tefka värk ja pakutakse ainult hinge vastu.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: P Okt 02, 2011 21:39
Postitas Anthrax
Mis põhimõttega originaal boostcontroller töötab? Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: E Okt 03, 2011 10:19
Postitas Andrus99
"Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb."

Millest sa seda järeldad, kas lööb seieri põhja?
Selgita natuke täpsemalt, muidu ei oska midagi pakkuda...

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: E Okt 03, 2011 12:16
Postitas Thor
kuidas tonnise aero istmetega on? Liigub neid ka või on ilgelt tefka värk ja pakutakse ainult hinge vastu.

Väljamaalt saad mõistliku hinnaga: http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9000 ... m?ca=3&w=3

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: E Okt 03, 2011 14:10
Postitas Anthrax
"Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb."

Millest sa seda järeldad, kas lööb seieri põhja?
Selgita natuke täpsemalt, muidu ei oska midagi pakkuda...
Enne puhus umbes 0,5 võtsin lahti- panin kokku (ei välista võimalust, et vooliute otsad on valetpidi ühendatud) ja nüüd läheb hoogsalt üle 0,5. Mootor sisse sõitmata ja seadistamata ja väga palju ei julge vajutada aga 0,9 juures on seier ära käinud küll.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: E Okt 03, 2011 14:53
Postitas Cyber
A: kontrolli voolikuid
B: remondi käigus on õnnestunud asi korda saada..:) (enne lasi liiga palju korstnasse)
C: remondi käigus on õnnestunud asi ära lõhkuda..:) (nüüd ei suuda üleliigset välja lasta)

Põmst on see klapp miski elektromagnetite vahel liigutatav "klapp" või membraan, mis siis vastavalt vurtsu kuhugi suunas juhib ja sellega laseb rõhu base boostist kõrgemaks lubab minna. Tarkuseterade all on paar teemat tonnise vastava klapi siseehituse kohta. Osad lingid seal kahjuks enam ei funka..:( Kunagi oli sellesama klassiku klapi kohta ka teema, aga on kuhugi ära jalutanud..:(

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: E Okt 03, 2011 15:09
Postitas Andrus99
Njah, voolikud tasuks üle kontrollida, et ikka apc klapi küljes õigesti oleksid (krt ma ei leia sobivat pilti praegu...). APC süsteem mõõdab sisselaskerõhku ja mootori detonatsiooni, ning vähendab rõhku siis, kui kuuleb mootorist knock-e.

Kõigepealt pane paika base boost - ehk siis see rõhk, mida vaid wastegate hoiab. Soovituslikult 1/2 maksimaalsest boostist, mida saavutada tahad. Selleks kõige lihtsam ühendada sisselaskest voolik otse wastegate ja sõida ning katseta, maks rõhku reguleerid wastegate varda pikkusega.

Ja siis apc klapp vahele. Standardis peaks see lubama vist 0,7 bar-i (pole kindel...?).

Siin üks lihtsustatud skeem ka.





Lisatud failid

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Okt 04, 2011 17:39
Postitas Anthrax
Kas APC klapp pildil on number 4?
Minu masinal näeb ta välja selline:
Pilt
Voolik otse külma poole pealt WG klappi, siis peaks hoidma baasrõhku?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Okt 04, 2011 18:07
Postitas Andrus99
Kas APC klapp pildil on number 4?
Voolik otse külma poole pealt WG klappi, siis peaks hoidma baasrõhku?

Jah, selline see klapp klassikul on ja just nii, kui tahad vaid baasrõhku siis kompressori survepoole ja wg vahele voolik.

Ja leidsin selle pildi üles ka, kuidas klappi ühendada :)

Lisatud failid

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Okt 04, 2011 18:16
Postitas Anthrax
Kas see asi on kuidagi ka puhastatav või remonditav?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: K Okt 12, 2011 21:52
Postitas Anthrax
Panin lõpuks kapoti peale ja stange ette ning veits kaarutasin. Krt tagant tuleb suitsu. Sellist valgelt sinaka tooniga. Selge on see, et segu on räigelt rikas aga see peaks ilmutama ennast musta suitsuna. Olen sinist suitsu näinud küll, mis õli põlemisel tekib.. no see ei ole üldse sedamoodi. Kaas on lihvitud, tihend uus, seega ei tahaks üldse uskuda, et jahutusvedeliku keiss on.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Okt 14, 2011 1:01
Postitas Anthrax
Kurat. No ei saa sotti.
Tuba võib suitsu täis olla aga no ei haise õli järgi. Ainult rikka segu hais on toas. Täna nägin just masinat, millel oli õlirõngaprobleem. No suits oli vaevu nähtav aga hais meeletu. Suits on valge, väga õrna sinika varjundiga.
Kuna radikas veits lekib, valasin esimese hooga sisse puhta vee, seega magusat lõhna samuti ei ole. Mootori õli on puhas.
Kuidas veel kontrollida, kas kaane tihend (või jumal hoidku selle eest- plokikaas ise) lekib vett või mitte? Ise eeldaksin, et vee "suits" võiks päris kiirelt õhku ära kaduda, kuid mul jääb ta garaazhi üles päris kauaks.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Okt 14, 2011 9:43
Postitas Cyber
Palju sa sõitnud oled peale kokku panekut? Kui sul enne näiteks summuti täis lödistas, siis koha peal käies võib see sul veel tükk aega pasandada... Üldiselt võiks mingi 50-100 km sõiduga igast sodi sealt välja minna.

Sa tegid ju mingi vinge "otseklapi" sinna, seal sul vist ainult torud ilma püttideta, kas sealt tuleb ka valget?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Okt 14, 2011 11:44
Postitas Anthrax
Tuleb. Veel rohkemgi, kui sealt pisikesest hernepüssist.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Okt 14, 2011 12:04
Postitas saabu
Kui kaanetihend lekib,siis surve veesärgis.Vale segu ajas mul ka suitsu,kui panin oommeetriga segu paika , läks paremaks.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: L Dets 17, 2011 14:13
Postitas Anthrax
Üle pika aja jälle Saabi roolitaga.
Jumalhalasta, kui hea on vahelduseks sellega sõita. See exhaust cut out on ilmselt kõige paremini kulutatud raha selle auto juures. :love:
:drive:

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: K Mai 09, 2012 0:43
Postitas Anthrax
Vahepeal mädanes ka parem pikivarras kereküljest ja tekkisid külmaga käivitamisel teatavad probleemid, seega talvel masin seisis. Käivitumisprobleemid on ilmselt sellest, et mingi ikaldus on juhtmestikuga, kuna MS arvab, et mootori temp on 70C.
Plaan on natuke keretöid teha, juhtmestik põhjalikult üle vaadata ning korda teha ja auto kunagi ka lõpuks mingisse seadesse saada.
Viimaseid käivitusprobleeme tekitas kütusetasemeandur, mis pani küll tule põlema ja näitaeb vähe alla veerandi paagi., ehkki paak oli kuiv. Võtsin tasemeanduri välja ja lahti. Ühendasin pistiku taha ja kõige alumises asendis näitab, et ongi veel umbes 15L sees. Visuaalselt tundus kõik hea olema. Milles võib asi olla?

Kui keegi teab kedagi, kes tahab sümboolse hinnaga viimasepeal klassiku kerest lahti saada, siis võib põhimõtteliselt teada anda. :)

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Aug 02, 2012 1:40
Postitas Anthrax
Müüa klaasplastist koopaääred:
Pilt

Eemaldamisel läksid küll natuke katki aga osavam meister saab ilmselt veel asja.

Pilt

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Aug 09, 2012 12:43
Postitas Anthrax
Pilt
Tiivad seisavad mõne punktiga küljes ja istuvad ilusti kapotiga kokku.
Punktin koopa tiiva kaare külge kinni, mitte nii, nagu originaalis oli.
Kahjuks on see alles lihtne. Tänaõhtul hakkab tagumisi koopaid lõikama. :mad:
Edasi on vaja tagumine õõts korda teha, ukseraam kokku keevitada, kõvasti lihvida kruntida ja natuke pahteldada ja veel lihvida. :love:

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Aug 09, 2012 13:03
Postitas Cyber
Aga vähemalt pole igav..:)