16. leht 23-st
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Apr 16, 2011 22:31
Postitas Jupats
Taha aknalaua alla sobib vill kindlasti. Mina panin sinna matti ka veel.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Apr 17, 2011 0:15
Postitas iisak
Nikesoundi iseliimuva pigimatiga on see häda, et külmaga kipub oma koha pealt tänu vibratsioonile lahti tulema ja ukse põhja kukkuma.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Apr 17, 2011 11:32
Postitas Jupats
Sellepärast sobibki ta ainult põrandale ja pagassipõhja.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Apr 17, 2011 12:31
Postitas sebastian
Ärge nüüd hirmutage

Varsti kontollime kas nikesound ikka on uste sees omal kohal alles. Eks tähtis on ka aluspinna puhastamine õlist jm. rasvasest. Bensiiniga, piiritusega jne.
Seni aga uste plekkidele koputades tundub, et on siiski püsinud vaatamata külmadele...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 25, 2011 9:48
Postitas Jupats
Raporteerin vahepeal, et esialgu jäi sisselaskekolle tihend vahetamata. Avastasime, et pihustite rõngad lasevad kolinal läbi. Kuna antud Dekad on pikemad, kui originaalid, siis fuelrail oli viltu peal. Kiskus ka pihusteid viltu. Pistsin kinnituste alla 3 seibi ja otseks ta läkski. Esialgu oli tühikäik endine, kui Audacerist minema sõitsin aga nüüd on paks silikoonmääre ära kuivanud ja leke ka sellega ära likvideeritud.
Nõme on sisselaset survestada, kui terve süsteem on nagu Šveitsi juust. Pisut suurema surve juures hakkas juba igalt poolt läbi ajama.
Karterituulest nii palju, et süüdlane oli valge tagasivoolu klapp, mis enam survet ei pidanud.
Sel nädalavahetusel kisun kõik salongivaibad välja. Nimelt oskas kalapuljongi purk taga põrandal lekkida. Mõnus vine on endiselt sees. Kui aega jääb, matitan tagumise põranda ja pagassi ka ära.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 25, 2011 9:50
Postitas IFF
Sel nädalavahetusel kisun kõik salongivaibad välja. Nimelt oskas kalapuljongi purk taga põrandal lekkida. Mõnus vine on endiselt sees. Kui aega jääb, matitan tagumise põranda ja pagassi ka ära.

Hea, et surr polnud

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 25, 2011 9:51
Postitas Jupats
Ega see surrist väga palju maha jäänud... Õnneks läks enamus põrandamati peale, kohe ka pesumasinasse lendas.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Apr 26, 2011 8:45
Postitas iisak
Panime eile sumpsi:red:
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Apr 26, 2011 9:06
Postitas Jupats
Julgen täitsa soovitada seda pütti(Simmons Sport). Ei ole tühikäigul lärmakas ja teeb ainult madalat kuminat. Võrreldes originaaliga on märkimisväärselt parem voolavus. Kui viitsin läpaka taha panna, siis oskan ka mõne numbri öelda.
Mul näiteks see pütt alla 1bar lärmi ei teegi:D Kõrgema boostiga tuleb ikka päris korralik karjatus. Terve tee koju sõitsin lahtise aknaga.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Apr 27, 2011 19:54
Postitas Jupats
Tänase Audaceri diagnostika järgi võib väita, et üks mootori klappidest on puruks. Täpsemalt siis 1. silinder, kus kompressioon oli ainult 6bar, teistes ilusti 14. Tuleb siis suurem remont ette võtta. Klapid, klapipesad, kaanetihend, kaane lihv, pea sooveldamine jne...
Sõita saab praegu täitsa normaalselt. Tühikäigul on tunda ainult ebakorrapäratut vahelejätmist. Õhtul modin softi kõvasti alla, et nüüd seda vigast klappi täitsa minema ei lööks. Kast saab siis vahelduseks hinge tõmmata:evil:. Eks peab siis raha koguma hakkama. Savist hoiupõrssa tegin juba katki;).
Homme maale, kus saab pisut salongiga ka vahelduseks tegeleda...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Apr 27, 2011 20:31
Postitas sebastian
Tegijatel juhtub mõndagi, eksole Jupats...
Tsitaat Iromani postitusest:
Peaasi, et lähedased mõistavad ja toetavad, et lapsed ei tee valusaid etteheiteid rahavoogude ümbermängimiste eest. Meie mõistame ja elame loomulikult kaasa.
...ühesõnaga, me teame mida sa tunned.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Apr 27, 2011 20:57
Postitas Jupats
Eks jah.. Õnnelik on antud hetkel ainult Iisak, kes seda remontima saab hakata:D
Ega enda meel ka just väga hapu ole. Sõita ju saab ning põhimõtteliselt sama töö oleksin pidanud lähitulevikus ikkagi ette võtma. Saigi pea olematude kuludega ca 4 aastat juba sõidetud.
Iromani tsitaadist nii palju, et naine ütles "ahah" ning ma arvan, et tõhul on täitsa savi:D Lapsi mul enda teada pole...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Apr 27, 2011 21:04
Postitas iisak
Peale Iisaku on Eestis veel mitu Saabiremontijat.
Nii,et ei näe põhjust õnnelik olemiseks

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Apr 28, 2011 7:51
Postitas Trionic
Seda klapi juttu ei pea ka püha tõena võtma,sest võimalusi on mitmeid: klapipesa, kaanetihend (kuna see on metallist,siis ei "pühita" seda alati täiesti minema),kolb, selle rõngad, praod kaanes, või plokis jne.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Apr 28, 2011 8:10
Postitas Jupats
Eks kolgata tee on ikka sama. Täpsemalt selgub, kui pea maha tuleb...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Apr 28, 2011 19:15
Postitas Jupats
Päev 1:
Alustasin siin maal olles õhuvõtu snorkli vahetusega. Ei olegi nii lihtne, kui arvata võiks. Diisli snorkel ei taha kuidagi kliimaradika ja stange vahelt läbi mahtuda.
Esimesel pildil originaal B235R snorkel vs. 2008+ diisel snorkel.
Lahti sai kistud ka salong. Põranda vaibad välja ja pessu. Jääb masendav keemilise kulu ära. Tagumist vaipa oli üpris keeruline välja saada. Kui juba vaibad väljas, oli summutusmatte ka vaja taha panna. Näpud on suhteliselt lödid juba sellest hirmsast tööst.
Pildid 2 ja 3 on summutusmattidest...
To be continued... homme;)
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 21:24
Postitas Jupats
Päev 2
Täna oli põhirõhk mürasummutusel. Täpsemalt siis tagumise istme alune ja põrand (pilt 1). Samuti said mati peale tagumised rattakoopa plekid, mis näoga salongi poole (pilt 2). Mattide peale läks jällegi paks vilt (pilt 3 ja 4).
Uue 5 kihilise värvi ning 3 kihilise laki said kojameeste varred, mis talvesoolaga olid rooste läinud. Päris kena on, kui läikiva pärlmutter värvile on kantid matt lakk.
Ära sai lõpetatud ka diiselsnorkli paigaldus. Omajagu lammutamist on sellega. Eemaldama peab alumise logari, parema udutule, pasunad ja front lip. Radikate komplekti peab vedrudest valla päästma ning airbox kinnitustest lahti. Muidu läks täitsa libedalt:D. Seekord taipasin ka pasunad teistpidi keerata. Homersimpsoni soovitus oli täitsa meeles;) (pilt 5)
Kiskusin maha ka kõik ustetihendid. Puhastasin silikooni ja lapiga ning pihustasin paksu teflon kihiga üle. Tund kuivamist ning tagasi. Üsna libedalt läheb tagasi panek, kui ilusti määritud. Karta ei tasu...
Nüüd on see jama vaja kõik kokku ka panna:S. Homme võib siis vandumist kuulda...
To be continued... homme;)
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 21:39
Postitas Homersimpson
vihje .... aero klapid on teisest puust kui lpt'l

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 22:15
Postitas Jaanus
Mitu kg pigimattidega juurde tuleb?
Kui ma õigesti mäletan, siis suutsin oma eelmisse autosse 200kg sisse panna

Vahe oli ka muidugi tuntav

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 22:50
Postitas sebastian
vihje .... aero klapid on teisest puust kui lpt'l

Tammepuust?:D
Kusagil 50kg ringis peaks olema matte. Täpselt ei teagi
EDIT: Krt Sebi kasutaja sees hoopis...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 22:56
Postitas farmacoma
Üks kleenuke naisterahvas istub sul kogu aeg kaasas

Ma vaatasin, et paned vilti sinna vaiba alla. Kas niiskus sinna pidama ei jää? Või kliimaga auto aurutab kõik kuivaks? Ma just eelmine nädal kuivatasin oma vaibaalust. Mul on seal originaal poroloonist matid ja kõik on vett täis.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 23:00
Postitas Jupats
Ideaalis sinna vaiba alla vesi sattuda ei tohiks. Vaip ise altpoolt ju kummi või silikoonilaadne. Seega suhteliselt veekindel. See vesi, mis vaiba peal, aurustub jah ainult konditsioneeri abi ära.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Apr 29, 2011 23:04
Postitas farmacoma
Klassikul kahjuks on see vaip nagu marli, kõik tuleb läbi.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Apr 30, 2011 17:20
Postitas Jupats
Päev 3:
Täna sain siis auto lõpuks ka kokku. Üpris valutult läks see tegu. Ainsana tekitasid peavalu juhiistme kinnituspoldid, mis ei tahtnud eriti keermesse minna.
Kui nüüd tulemust vaadata, siis olen rohkem kui rahul. Peaaegu täielik vaikus on autos. Veidi häirib katusest tulev kõrge sagedus ning pagassi kõla. Juhiistmelt on kuulda, et pagassis kohiseb. Eks need asja tuleb veel ette võtta. Õnneks on tegemist kõige lihtsamate kohtadega.
Kui mürasummutusega valmis lõpuks saan, oleks täitsa huvitav sõidu ajal mürataset mõõta ning mõne teise 9-5 võrrelda. Griffini juhiuks on nagu laudauks, võrreldes minuomaga. Sain paar nädalat tagasi võrrelda.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Mai 01, 2011 18:56
Postitas Jupats
Nüüd siis sai selgeks, et puruks on esimese silindri surverõngas. Peksab survet juba õlivarda juurest välja. Jama selles, et olen ise Pärnus. Eks peab homme nuputama hakkama, kuidas pooltelgi küljest saab. 40km/h sleppis Tln-Pärnu maanteel on enesetapp.