17. leht 23-st
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Mai 01, 2011 22:56
Postitas iisak
Odavam on võtta treiler.
Eriti kui pooltelgede eemaldamiseks "nuputama" peab.
Lisaks on oht uute rattalaagrite muretsemiseks.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Mai 01, 2011 23:09
Postitas ivomets
hea soodne treiler Pärnus. 53584253
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Mai 02, 2011 21:27
Postitas Jupats
Jõudsin õnnelikult Tallinna. Ivometsa soovitatud treilamees oli 5+. Soovitaks teistelegi, kui Pärnu kandis häda käes!
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 04, 2011 17:18
Postitas Jupats
Täna sai siis see raske kolgata tee ette võetud ning hakatud mootorit lammutama.
Esimese asjana avastasime, et mootorist tuli välja ainult ca 1L õli. Jumal tänatud, et Pärnus olles õlikorgi vastu kapotti lõi, kui käivitasin. Muidu oleks rahulikult ringi paugutanud.
Kui ülemine kaas maha tuli, oli selge, et toimunud oli massivne õlipõletamine. Nukad ja ketitunnel olid paksu õli/tahma segu all. Õnneks tuleb see värske kraam kergelt maha, kuna pikalt nii ei sõitnud.
Järgmine üllatus tuli ketimajanduselt. Nimelt oli kett ühe hambaga nihkes. See toob endaga kaasa hilisema süüte ning vibratsiooni tõusu. Kivi esinduse kapsaaeda...
Järgemiseks tulid lahti kaanepoldid ning Jupatsi jalg hakkas juba värisema. Õhus oli tunda elektrit. Kui kaas oli maas, vabanes ka pinge. Kolvid ja klapid olid esmapilgul korras.
Seejärel selgus, et kaanetihend surnud. Tükk oli täitsa väljas. Kolvid pisut loksusid silindrites, kuid hullu nagu ei paistnud midagi.
Vahepeal sai maha kistud ka turbo, mis läks meistrimehe kätte treimisse. Vaja kuidagi King Kobra otsa pista sellele;) Lõtk oli igas suunas pea olematu, kuid igaks juhuks läheb pingist läbi (juhul, kui aega jätkub). Meistri sõnul on kompressori tiivik veidi liiva saanud, kuid üldjoones on ta hästi vastu pidanud sellele meeletule piinamisele.
Maha tuli ka karteripõhi. Põhjas istus mõnus kogus jogurti sarnast löga, mis Iisaku sõnul pidi täitsa normaalne nähtus olema. Tuli teine loputades täitsa ilusti maha. Põhjas eriti metallipudu ei märganud, mis on hea märk.
Õlivõttur oli praktiliselt puhas. Pisut esines ummistust, kuid üldpildiga võib rahule jääda.
Järgmisena tulid lahti vändasaaled. Välimusel olid nad peaaegu nagu uued, seega neid vahetama ei hakka. Vänt ise nägi ka täitsa asjalik välja.
Süüdlane sai leitud alles siis, kui 1. silindri kolb näppude vahel oli. Kolmes kohas surverõngaste vahel olid praod sees. Seega prügikasti kaup. Ülemise surverõnga pilust oli tüki ka minema löönud. Teise ja kolma silindri õlirõngad olid kinni. Ülejäänud kolvid nägid täitsa head välja ning külgedel puudusid täielikult ka kulumisjäljed.
Silindriseinad paistsid samuti korralikud. Tehase hoonimisjäljed olid ilusti näha. Ainult 1. silindri seinal oli suurem püstikriim.
Hetkel nüüd ongi dilemma. Üksik kolb on olemas, kuid originaalkolve hea meelega sisse enam ei paneks. Uurin hetkel, kui kiiresti sepiskolve oleks võimalik saada. Kui tarneaeg on pikk, lähevad vanad kolvid sisse.
Päeva kokkuvõtteks võib öelda, et sain kinnitust põhimõttele - Saabi õlivälp peab olema lühike. Üldises vaates oli mootor puhas ning minimaalselt kulunud. Läbisõit ikkagi 200tkm.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 04, 2011 17:21
Postitas daags
mis kolbe peale mõtled?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 04, 2011 17:29
Postitas Jupats
Hetkel uurin Wössnerite saadavust.
EDIT: Pea läks ka veel remonti, kuna 200tkm klappide pidavusele just hästi ei mõju...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 04, 2011 18:14
Postitas ivomets
kumbat pidi kett nihkes oli?
nukad avanesid varem, või hiljem?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 04, 2011 18:16
Postitas iisak
Nukad olid ühe hamba jagu maas.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Mai 05, 2011 16:23
Postitas Jupats
Täna sai võrreldud üsna mitut kolvi, kuid ükski ei sobinud kujult. Välja tuli, et mu auto mootor on hoopis Aero oma. Murtud kepsud, tugevdatud kolvid ja klapid viitavad sellele. Ju siis 2001 viimane ots tehti kõik ühtemoodi.
Kuna aga Aero kolbi kusagilt võtta pole, sai karter mõne poldiga kinni pandud ning aia äärde seisma. Hommikul sai veel saaled ka ära vahetatud. Hind on neil nii odav, et lolli pole vaja mängida. Läheb sepiskolvide tellimiseks.
Mõtlesin, et korraga tuleks ka 9000 nukkvõllid külge kruvida ning ketid ära vahetada. Eks näis, kas rahakott selle üle elab.
EDIT: Teageriga konsulteerides selgus, et mootor on lihtsalt uuema tüübi oma(2002+). Keset mudeliaastat muutusid komponendid.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 06, 2011 0:22
Postitas Jupats
Täna katkist kolbi ämbris pestes sain aru, et praod olid selle asja kõige väiksem mure.
Selline vaatepilt avanes:
Ülejäänud sellest kolvist jäi ämbri põhja...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 06, 2011 0:30
Postitas teager
Ehh, käkitegu ju, natuke Loctite ja kärab jälle
terv, teager
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 06, 2011 0:34
Postitas Jupats
Ühesõnaga ülehomme(ok nüüd juba homme) võtame selle seikluse peale...

:drink::drink:
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 06, 2011 10:30
Postitas romza
Positiivne, et said jamadele jälile enne, kui midagi veel hullemat juhtunud oli. Kas turbo osas poleks äkki mõtet juba mingile suuremale mõelda? Et siis kui juba läks kuradile näpu andmiseks

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 06, 2011 10:35
Postitas Jupats
Turbo osas esialgu midagi ei muuda. Samas võib juhtuda, et lähitulevikus muutub Mitsu suuremaks. Pean esialgu selle remondiarve kuidagi üle elama.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Mai 10, 2011 8:46
Postitas Jupats
Praegu nuputan siin kas oleks mõtekas B234 nukkvõllid peale panna või mitte. Asja hea külg on madalam EGT, vastupidavus kõrgetel pööretel ja effektiivsem põlemisprotsess. Halb külg on tuntav uimasus pööretel 1000-1700. Võta nüüd kinni...
Sõidan enamuse ajast väga madalatel pööretel, seega sellisel juhul see kasuks ei tule.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Mai 10, 2011 9:23
Postitas romza
Praegu nuputan siin kas oleks mõtekas B234 nukkvõllid peale panna või mitte. Asja hea külg on madalam EGT, vastupidavus kõrgetel pööretel ja effektiivsem põlemisprotsess. Halb külg on tuntav uimasus pööretel 1000-1700. Võta nüüd kinni...
Sõidan enamuse ajast väga madalatel pööretel, seega sellisel juhul see kasuks ei tule.
Kas mingeid vabalthingava nukkasid ja reguleeritavaid hammakaid ka oled mõelnud?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Mai 10, 2011 19:02
Postitas Jupats
Ausalt öeldes ei tahaks. Need läheksid omajagu äärmusesse softi koha pealt. Niigi, kui mootori kokku saan, tuleb esimene käivitus jube. Dekad vaja uuesti paika panna...
Kahte puudulikku variatsiooni sissesõidu ajaks ei tahaks.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 11, 2011 1:23
Postitas S9K
Krt ma ei saa ikka aru miks mingite Dekadega nu**ida. Milleks mingi pisikese Mitsuga nu**ida. Omal lihtsam ju panna korralikud pihustid peale, kasvõi suuremad, kohe ka suurem turbo, et ei peaks hiljem hakkama jälle müümise ja uue ostmisega jändama + softi aretamine jne. Täiesti pointless tegevus on see väikeste jublakate külge keeramine. Tule taevas appi @ pihustite keeramine:wall: Lisaks on sul automaat käigukast, mis uimasusest sa räägid madalatel pööretel. Mingeid reguleeritavaid jublakaid pole ka mõtet külge toppida. Ja üleüldse, mis te neid garretteid taga ajate koguaeg, üle mõistuse hind. Puhtalt sellepärast, et see bolt-on on, ei näe küll mõtet. Pigem tugev odav turbo + custom kolle ja downpipe. Voolikud on täiesti lambi töö ju. Ja kollede ning downpipe tegemiseks ei pea ulme summasid välja käima. Proffe on ka väljaspool Tallinnat. Krt soomlased on siin piisavalt käinud ja näitand mida tuleb teha ja kuidas tuleb teha, mida kasutada jne. Ei võta õppust. Fulla shizzzzz, vähemalt on kevad/suvi ilus.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 11, 2011 3:05
Postitas sebastian
S9K, proovi aru saada, et see pole rajaauto. Kui elaksid Tallinnas ja liiguksid päevast-päeva meie liikluses näiteks Holset HX35-ga, saaksid pihta, et suure turboga ON Tallinnas suhteliselt ebamugav sõita. Võibolla mitte Viljandis.
Ja teades seda, missugust rõhku paneb Jupats mugavusele, väikesele mürale, madalale väändele jne

Ilmselt tuleks ka rohkem ümberehitusi, peaks loobuma konditsioneerist, kui juba custom kolle jne..
Dekadest suurematel pihustitel pole mõtet ATM masinale, mis niikuinii üle 320...340hj ei hakkagi kunagi arendama.
630cc Dekade piir on umbes 400hj.
4 düüsiga Dekasid pööratakse vajadusel, see annab stabiilsema tühikäigu. Ei ole mitte väljamõeldis.
Garretti hind on kusjuures täpselt selline, mis ollakse selle eest valmis välja käima. Tahan öelda, et alati pole vaja tutikat osta.
Mõni arendab autot step-by-step, teine seab oma lati kohe 500hj ja hullema perfoormansi-lõppkiiruse peale. Inimesi on igasuguseid.
Kuna Jupats niikuinii laob oma Saabi tonnide kaupa bituumenit, siis mingit paugupüssi sellest masinast ei saagi loota ja küllap teab ta seda isegi. Nii et pointless tegevust pole siin küll midagi.
Et profid on näidanud "kuidas teha" - see on ju tore. Küsimus hoopis selles, kas ka soovitakse kõike just täpselt järgida, kui tegu põhimõtteliselt järeleaidatud "linnaautoga".
Oma pika essee lõpuks arvan, et mingiteks tippsportlasteks antud alal siin kindlasti ei pürgita. Piisab kasvõi igaastasest miilisõidust. Ja...seda viimast võiksid vahest ka ise praktiseerida. Proffe on ka väljaspool Tallinnat, nagu sa ise ütled. We are waiting, you know...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 11, 2011 7:55
Postitas S9K
Sa oled nii rahulik inimene. I feel ashamed.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 11, 2011 9:38
Postitas Jupats
Paistab, et auto enda kümnendaks juubeliks valmis ei saa (Loe: 14.mai 2001). Järgmine siht siis esmaregistreerimine;) (Loe: 25. mai).
Eks peab poest šhampust ostma minema ja lootma, et kolvid tarnitakse kiiresti...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Mai 19, 2011 22:00
Postitas Jupats
Käisin täna uudistama remonditud silindripead. Kuulnud kasutaja "Muuseas" auto mootorit peale pearemonti, tundub see töö täiesti hädavajalik. Suu jookseb juba vett vaikselt...
Sai ka kõrvuti pandud uus ning vana inlet pipe.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Mai 24, 2011 22:50
Postitas Jupats
Leidsin eelmisest suvest kaks õnnetut videoklippi.
Esimesel on kiirendus 50-110km/h. Kusjuures algul oli gaasipedaal 69% ning alles 74km/h peal sai lapats põhja vajutatud.
Video 1
Teisel on kiirendus ca 100-140km/h, kus lappama sai alles 122km/h hakatud. Eelmine suvi veel kickdown funtsioon oli modimata. Kartes viimast tuli gaasipedaaliga kogu aeg mängida.
Video 2
Midagi vägevat pole aga automaadi kohta kõrget käiku hoides liigub päris hästi.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Aug 01, 2011 18:49
Postitas Jupats
Täna jõudsid siis Wössneri sepiskolvid kohale. Siinkohal suured tänud kasutajale Executive, kes mind sel pikal kolviretkel tarkustega abistas. Kui kõik hästi läheb, siis saab homme neid juba mootorisse pistma hakata.
Paar pilti ka jälle:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Aug 01, 2011 19:42
Postitas TFK

silm kohe puhkab,saad ikka suve kokkutulekuks kokku;)