3. leht 5-st
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: N Apr 26, 2007 20:46
Postitas Cyber
Nii ... täna panin ühe müüdud griffini teema lukku, msn-is on aljogal description "V6 kikib ääsi". Nüüd seisab üks veel samal kohal ka... krt, isegi mina oskan 3 piires arvutada..

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: N Apr 26, 2007 21:04
Postitas teager
Pssst, tasa, peremees tutvub enda uue punase kuradiga (lambanahas) veel

a peagi lubati ka pilte ja ehk väike jutukenegi
terv, teager
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: N Apr 26, 2007 23:13
Postitas aljoga
ehh, enam ei lähe auto ARK-is vormistamisest paari tundigi mööda, kui see juba foorumis ka kõigile teada on
no mis siin ikka salata - endine tyygassea kirsipunane 9-5 Griffin on nüüd tõepoolest minu. hetkel emotsioonid veel suht laes, samas ka mõneti vastandlikud. püüan autoga pisut lähemalt tutvuda ja kohaneda ning nädalavahetusel ehk ka mõned ilusad pildid teha. siis tuleb ka eraldi teema "lugejate autode" alla, kus seletan pikemalt autost ja ostu tagamaadest.
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: N Apr 26, 2007 23:39
Postitas Cyber
Algselt postitas: aljoga
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama
oi krt, kui tuttav tunne..

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: R Apr 27, 2007 19:38
Postitas saabu14jr
kahju et sellise isendiga niimoodi juhtus.aga proovi ikka ilusti siis korda teha niigi vähe klassikuid liigub eestis ringi.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: N Juul 19, 2007 11:39
Postitas aljoga
klassiku remonditööd edenevad nagu Saabiklubi asjad - aeglaselt, kuid järjekindlalt. 14.07 sai tänu EnnSvenssoni nõule ja jõule maha võetud plokikaas, mille käigus sai mitmekümnel korral kurjalt kirutud svenska engineeringut - neid polte ja mutreid on svenskad ikka eriti haigetesse kohtadesse toppinud ja mida raskemini ligipääsetavamad, seda raskemini on nad ka kinni keeratud. kartused osutusid õigeks - I püti juurest on plokikaane tihend täiesti ära mädanenud ja tosool kenasti püti puhtaks pesnud. mootor oli iseenesest seest täitsa kena ja heas korras. kuna mootor juba poolenisti lahti, siis mõtlesime, et võiks lasta asjad juba korralikumalt ära teha - sestap läheb tegemisse/kontrollimisse nii plokikaas, väljalaske kolle kui turbo.
selle suve kokkutulekule kahjuks klassikuga ei jõua, kuid loodetavasti saab mõnel järgmisel kokkutulekul proovida, mida T8 klassik tegelikult suudab.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Sept 23, 2007 21:13
Postitas aljoga
jätkan oma "päevikut". isand EnnSvensson`i eestvedamisel ja -tegutsemisel sai lõpuks alustatud mootori kokkupanekuga. suve jooksul sai ka natuke tavaari kokku aetud (ülemine tihendite remondikomplekt, plokikaane poldid, turbotihendid, tutikas (!) juhtrõhuregulaator -> tuhat tänu kod Rbl`le

, etc):
EnnSvensson`i kontakte kasutades sai ka plokikaas uuele elule (lihvitud, soveldatud, klapivahed reguleeritud) - kommentaar tegijalt olevat olnud, et sellise materjalivaruga plokikaasi tänapäeval juba enam ammu ei tehta, seega ülim tunnustus (ennisaegsele) Saab
engineering´ule:
siin aga kogu selle jama põhjustaja - esimese püti juurest totaalselt läbi mädanenud plokaanetihend:
ilmselged "pesujäljed" võis leida ka esimese püti kolvilt:
Inseneri sensitiivse kompamise ja induktiivse meetodi tagajärjel asuti seisukohale, et mootor on seest päris OK korras ja mingit suuremat tegemist ei vaja, peale pindade puhastuse:
siit teemast saadud näpunäidete kohaselt otsustasime vana pragudega väljalaskekolle asemel panna Rbl`i doonormootorilt mahakruvitud kolle, millel paraku puudub lambdasondi jaoks vajalik auk. aga kaane peale istus uus-vana kolle peale mõningaid eeltöid sama hästi kui vana-vana:
õhtu lõpetuseks leidis plokikaas koos väljalaskekollega mootori peal oma koha (ei kujutanud enne ettegi, et selle paigaldamine eeldab päris mitmete pisi- aga ülioluliste nüansside teadmist - nüüd tänu EnnS-le jälle targem):
lootus, et see talv veel rajale saab, säilub...
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Sept 23, 2007 21:26
Postitas S9K
Väga tore kuulda. Üks minu lemmik autosi saab jälle korda. Muide huvitava kujuga põlemiskambrid:)
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: E Sept 24, 2007 11:16
Postitas Cyber
Aga miks see kapotialune nii õline on?? Käigukasti korpus nii lägane...
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 9:23
Postitas aljoga
vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab. samas minu ajal on õlikadu olnud suhteliselt marginaalne - kahe õlivahetuse vahelisel ajal on vaid üksikutel kordadel tekkinud vajadus pisut õli juurde kallata.
S9000: mis neis siis huvitavat on?
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 16:05
Postitas saabu14jr
Algselt postitas: aljoga
S9000: mis neis siis huvitavat on?
Ma usun, et ta 16 klapilistel pole nii huvitava kujuga;)
Aga see õli käigukasti peal on küll jube:D
Saa siis Aero ilusti podisema:)
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 16:16
Postitas Cyber
Algselt postitas: aljoga
vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab.
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...
A see juhtrõhuregulaator... kui ma mäletan õieti siis olid need Rbl-i Rootsist toodud vabalthingava omad ja minu mäletamist pidi on need turboga autol erinevad (spetsialistid parandage mind, kui eksin)... Hind muidugi oli nii mõttetu neil, et võib ju katsetada...
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 16:42
Postitas aljoga
Algselt postitas: Cyber
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...
sa miskit pesuvahendit ka kasutasid või lasid ainult veega? kui mootor koos, siis ma nagu ei oskakski kusagilt asjale läheneda - ülevalt ja küljepealt lastes on ees sisselaske-väljalaskekollektorid ja turbo ning alt saaks lasta ainult siis, kui masin tõstukil (?).
juhtrõhuregulaatori koha pealt -
siit (kõige alumine) tuleb, nagu oleks turbol ja vabalthingaval ikka samad junnid.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 16:58
Postitas S9K
Mina kasutasin mootori ja kõige muu pesuks "mootori pesu vahendit" või teine variant leotus pesu vahend. Seda müüakse nii liitrises kui ka 5 liitrisest kanistris. Mootori pilt on peal. Pihustad peale, lased "tõmmata" ja siis pesed maha.
No on lihtsalt huvitava kujuga need kambrikesed. Küünla ümbrust mõtlen just. Pole varem selliseid näinud.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: K Sept 26, 2007 17:37
Postitas Cyber
Mingile liitrine "Mootoripesuvahend" oli. Polar vist... A seal on ülevaltpoolt lähenemiseks ruumi küll. Aku kõrvalt ja väljalaske vahelt, aku võid ju ka maha võtta. Alt saad ka ilma tõstmata. Kummarduda tuleb..

käpuli pisut lasta. Aga soovitavalt tee seda mingi imava pinnase peal. Kivide pealt ei saa ehk pärast sodi kätte...

SUht lähedalt lastes lööb selle saastakihi lahti küll. Loominguliselt tuleb läheneda..
Kui on sama rõhuregulaator, no siis võtan omad sõnad tagasi.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: L Aug 30, 2008 23:07
Postitas aljoga
vaatan, et viimane postitus oli siin teemas ca aasta tagasi - no eluolu on vahepeal paljuski muutunud ja kahjuks ei ole enam nii palju aega klassiku jaoks leidnud. siiski tänu Insener EnnSvenssoni ennastsalgavale abile ja tööle on klassiku mootor 2008.a suve lõpuks kokku saadud.
mootor käib, aga vigaselt. mingil hetkel kaoks nagu 1 pütt tagant ära, siis tuleb jälle tagasi. gaasi vajutades ei tule ka gaas kohe järgi. sõites läheb enne 10-20 sek, enne kui 2000 pealt hakkavad pöörded uuesti tõusma ja turbol tekib ülelaadimine. jagajakaas, küünlajuhtmed ja küünlad tutikad. pihusteid sai ka erinevaid testitud (originaalid ca 1,5 aastat vanad). ei kujuta ettegi, mis viga võiks olla. juhtrõhuregulaator sai uus pandud - ei tea, kas see võiks mõjutada (kas vabalthingaval ja turboga mudelil on erinevad JRR-id?)? umbes katalüsaator? 1,5 aastat vana bensiin? umbes kütusefilter? lahtiühendatud lambda + solenoidklapike? jnejne - variante on sadu. veel mõningaid mõtteid? no igatahes igav mul sellega ei hakka...

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 19, 2008 12:35
Postitas aljoga
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 19, 2008 12:57
Postitas S9K

Tükk aega juba oodanud millal siin midagi uuendatakse. Lõpuks ometi. Ja tundub olevat päris shiny. See on nagu kõige kõvem saab ever:love: Pole enam usku neisse jääradadese.
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 18, 2009 21:54
Postitas aljoga
Jätkan päevikuga. Alates 2008.a sügisest, kui mootor jälle korda sai, on klassik olnud vahelduva eduga igapäevases kasutuses. Mootor lippab küll kenasti, kuid keret kimbutavad aina rohkem roosteprobleemid ja sellega tuleks lähiajal midagi tõsiselt ette võtta. Talvel oli aga väga mõnus plokisoojenduse võlusid nautida ja hommikul kiirelt soojeneva autoga tööle vurada.
Nagu aasta tagasi eelmises postis sai kirjutatud, ostsin 2008.a sügisel VM sooduspakkumisest klassikule uued veljed, ikka need õiged turboklassikule - Super Aerod

2009.a suvehooaeg sai siis nendega ringi kärutatud. Üle väga mitme aasta sai klassikuga käidud ka Saabide kokkutulekul:

[size=-1]
*owl`i foto[/size]

[size=-1]
*teager`i foto[/size]

[size=-1]
*owl`i foto[/size]
Auto niiskes garaažis 1,5 aastat seismine oli kahjuks oma töö teinud kogu summutile ning ligemale aastase igakuise keevitamise-lappimise fiasko saabus kohe pärast suvekokkutulekut koju jõudes, kui summuti oleks äärepealt keskelt murdudes auto alt maha kukkunud. 1 kuu tellimisele-ootamisele ja suvehooaja lõpetuseks kadus auto alt ära vana "hingamist pitsitav" süsteem ja asemele läks täies ulatuses uus vabamat hingamist võimaldav:
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka
base boost? Hetkel istub
base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Enne suurema sügise tulekut toimus ka väike koosviibimine ja ühine fotosessioon Rahinge järve ääres Saabiklubi Tartu liikmete vahel:

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 18, 2009 22:03
Postitas aljoga
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 18, 2009 23:36
Postitas tõh
Sinu klassikut ma vist neljap Riia mäel jõllasingi?
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: P Okt 18, 2009 23:49
Postitas hedi
ilus oli küll kui laupäeval statoilis silma jäi

Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: E Okt 19, 2009 8:35
Postitas Cyber
Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Vastus peaks olema "jah"...
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: E Okt 19, 2009 8:59
Postitas S9K
Esimene owl'i foto on ülimalt ilus, midagi paremaks muuta enam ei saaks. Alati on mõnus selle auto kohta midagi lugeda:)
Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
Postitatud: E Okt 19, 2009 9:09
Postitas D116
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Vastus peaks olema "jah"...
Mul peale kat-i asendamist resoga vastupidi tuli 0.1bar'i juurde. Ja turbo timmer fikseerib max rõhku 1.2bar'i ja vahel ka kuni 1.3bar'i

ja see ilma cut' offita ja APCga.