3. leht 5-st
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Juul 06, 2014 15:32
Postitas andrehh
IC nüüd vahetatud koos sukaga. Nüüd on minek jällegi turbokale kohane. MAP ja EGR on vaja mingi aeg ära puhastada, sest lõhkise cooleriga sõites tahmas mootori korralikult täis.
Hetkel veel mõnevõrra musta viskab tagant välja kuid järjest vähemaks seda jääb. Põhjagaas on abiks probleemi likvideerimisel
07.07.14
Ostsin kasutatud SID control panel´i, sest scroll nupp ei registreerinud nupu liikumist ja paneelil olevad nupud olid kulunud.
Täna Youtube´s ringi kolades jäi silma easyfix video kuidas nupp uuesti tööle saada.
https://www.youtube.com/watch?v=JqhxIpo2rsA
Vähemalt kasutatud puldilt sain korralikumad nupud. Clear on nüüd küll -- aga parem ikka kui kulunud nupp.
05.08.2014
MAP ja EGR said uuesti ära puhastatud.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: N Aug 07, 2014 23:47
Postitas andrehh
Cruisi jaoks vajalik siduri lüliti sai ära seadistatud. Punase võru (stopperi) üles tõstmisel saab lüliti varre õigele kaugusele paika seada.
Iseenesest lülitit seadistamise jaoks oma kohalt eemaldama ei pea.
Häirivate naginate tõttu eemaldasin kesk konsooli tagumise paneeli, ventilatsiooniavad ja küljepaneelid ning kleepisin strateegilised kohad STP AK10 summutus matiga üle.
Naginad küll vähenesid kuid mitte kõik. Igatahes parem sai ikka kui enne

.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: R Aug 08, 2014 8:50
Postitas skyline
Kuidas su autol nende naginatega on, kas suvel nagiseb rohkem?
Huvitaval kombel olen oma autol just märganud, et suvel nagiseb plast mitmest kohast, aga talvel on vaikne, tavaliselt on just autodel vastupidi. Minul on peamine nagina allikas turvavöö kõrguse regulaatori plastkate.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: R Aug 08, 2014 9:36
Postitas andrehh
Ise ma pole kliima erinevuse ja salongi naginate vahel mingit seost leidnud. Naginat on ikka kuulda käsipiduri peale tõmbamisel/vabastamisel või siis käetoele toetudes.
Mõlemad esituled poleerisin ära. Vesilihvpaberiteks kasutasin P800,P1000,P1500 ja P2000. Poleerimiseks kasutasin Commandant 7 vahapastat ja lambavillast ketast.
Eelnevalt oli tule pind tuhmiks ja laiguliseks muutunud nüüd aga jällegi läbipaistev. Kuna esituledel olev lakk oli suhteliselt ok, siis nühkisin vesikaga vaid niipalju,
et hägused kohad läikima saada. Selle tõttu pole piltidelt väga suurt erinevust näha.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: L Sept 27, 2014 17:33
Postitas andrehh
Mõned nädala tagasis paigaldasin mootorile automaatse eelsüüte küünalde aktiveerimise süüte sisse keeramisel. Kasutusel on viitega taimer, mille intervall on muudetav. Hetkel on küünlad järgi 5-6s ja peale seda käivitub esimesest kahest pöördest

.
Salongiventilaator jäi mingil põhjusel seisma, ise kahtlustasin vealist reostaati kuid teisega proovides oli tulemus sama. 12V ergutamise peale läks vent ilusti pöödresse ja nüüd toimib nagu peab.
Sisu sai nahahooldus vahenditega jällegi üle käidud.
Wastegate vaakumklapp (09158200) on jebima hakanud ja vajab mingi aeg välja vahetamist.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Sept 28, 2014 10:52
Postitas saab93
Seda poleerimist tuleks küll teha endalgi.Üks tuli laiguliseks muutunud ja valgusvihu nii sogaseks muutnud. Kuidas sul tulemust tunda oli? läks paremaks valgus ?
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Sept 28, 2014 11:40
Postitas andrehh
Lähitulede valguse tugevuses oli peale poleerimist märgatav erinevus. Kaugtulede puhul nii suurt erinevust ei märganud, sest need valgustasid juba eelnevalt küllaltki hästi.
Lisaks muutus auto üldmulje igaljuhul "värskemaks"

.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Sept 28, 2014 13:43
Postitas saab93
Kas kogu seda poleerimise üritust on mõtet üldse ilma poleerimismasinata ette võtta ? Endal sellist instrumenti käe pärast võtta pole.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Sept 28, 2014 14:03
Postitas andrehh
Saab ka ilma poleerimismasinata hakkama kuid käsitsi poleerides tulemus pole nii hea kui võiks. Samas on võimalik poleerimismasin rentida päevaks (camo, ramirent jne) ja masinaga teha.
Poleerimise kohta rohkem infot :
http://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?f=77&t=107223
Pasta ostsin :
http://www.gerd.ee/e_pood/vahad_poleerp ... dant_250ml
12.10.14
Salongifilter sai välja vahetatud söefiltri vastu (Blueprint, 10.60€).
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Nov 09, 2014 0:31
Postitas andrehh
08.11.14
Juhipoolne lähitule pirn vajas vahetust, miskipärast läheb juhipoolne alati kiiremini läbi.
Tehnoülevaatus sai selleks korraks tehtud, millegi üle nurisemist polnud. Märkusena toodi välja juhipoolse sarniiri kerget lõtku, mis veel vahetamist ei vaja.
Aegajalt olen paaki lisanud ka 2T õli, mootor töötab õli lisamisel ühtlasemalt ja suitseb vähem.
Suitsususe norm K-3 , mõõdetud K-1.3
Klaasid ja tuled käisin Motip Rain Away vahendiga üle. Eks varsti näha kas vahendist on kasu või mitte.
13.11.14
Talverehvid said jällegi auto alla pandud (vao.ee).
Kaks suverehvi (Hankook Ventus V12 evo) võtsin ka ligi järgmiseks hooajaks. Kokkuvõtteks tuli rehvivahetuse hind 17"->15" ja tasakaalustamine 10€.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Jaan 19, 2015 19:34
Postitas andrehh
Käiguhoovastiku käisin liitiummäärdega (Carlube Lithium EP2) üle, nii salongi kui ka mootori poolsed hoovad.
Lihtsamalt hakkas hoovastik vähemalt liikuma kuid arvatavasti tuleb sama tegevust uuesti korrata, et tulemus püsiks.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Jaan 19, 2015 23:17
Postitas vallikas
Jubedalt möllad ikka saabiga....tahtsin seda öelda, et vihmavastased vahendid on väga head asjad. Pole raske peale kanda ja kasu on kuhjaga. Osad muidugi püsivad paremini peal ja osad halvemini, eks sõltub ka, palju vihma sajab. Praegu pole enam pannud, aga peaks. Ehkki ei tea palju maanteel selles soolalögas ja pidevate kojameestega ta kestab. Nädala jagu ikka abi on äkki.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: T Jaan 20, 2015 0:12
Postitas andrehh
Kuna eelnevalt polnud vett tõrjuvaid vahendeid kasutanud siis doseerisin esialgu tagasihoidlikult ning siis oli tulemus keskpärane. Järgnevad korrad sai rohkem vahendit peale kantud ning siis oli näha kuidas vesi klaasilt eemaldub. Eks Saabiga tegemist ikka jagub, vaba aega ka vaja kuidagi sisustada
02.02.15
Õlivahetus sai jällegi ära tehtud, ls 207K. Soonrihm (contitech) ja rihmapinguti (ina) vahetati ka ära. Rihm oleks veel isegi kestnud kuid võnkepehmendi oli läbi.
25.02.15
Mootor hakkas sõidu ajal jõnksutama kui koha pealt ära minna ja käiku üles vahetades oli tulemus sama. Gaasi rohkem andes tõmbas üldse hingest kinni.
Veakoode lugedes leidis ELM327 veateate P0102 - Powertrain Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input.
Brake cleaner´ga käisin MAF´i üle, nüüd toimib kõik jälle nii nagu peab.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Mär 02, 2015 15:10
Postitas andrehh
Suverehvid said täna auto alla pandud (vao.ee), kaks suverehvi ( 30€/tk) jääkmustriga 5-6mm (Continetal SportContact 2) võtsin ka ligi, rehvivahetuse hinnaks tuli seekord 10€. Kaks tassi kohvi sain ka muidugi pealekauba

Kojamehed oli omadega läbi ja vajasid vahetust, juhi poolne sai 24" ja kunde poolne 22". Asemele läks Atlant toodang (Maxima). Siiani ainult odava poolseid (-6€/tk) kojamehi kasutanud ja igati nendega rahul, aasta kestavad ilusti ära.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Mär 23, 2015 18:30
Postitas andrehh
Lõpuks said ka klaasid toonitud ja tulemusega ise rahul

.
Kuna uksepolstrid oli vaja maha võtta siis lisasin esimestele uksepolstritele pigimatti (STP 2mm), et vähendada kaasa vibreerimist.
Isegi nii vähese pigimati lisamsega pole enam polstri häält kuulda ja saab nii valjult kuulata kuni kõlarid hakkavad moonutama.
Bass muutus sügavamaks ja mängib pikemalt madalamat otsa.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Mär 23, 2015 20:11
Postitas Pootsman
Lõpuks said ka klaasid toonitud ja tulemusega ise rahul

.
Kiletasid ise või lasid kõrval tänavas teha?
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Mär 23, 2015 20:29
Postitas andrehh
Lõpuks said ka klaasid toonitud ja tulemusega ise rahul

.
Kiletasid ise või lasid kõrval tänavas teha?
Klaasid lasin naabrimehel ära teha, mina tegelesin polstrite eemaldamise/paigaldamisega.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: T Mär 24, 2015 19:06
Postitas mesi
Lõpuks said ka klaasid toonitud ja tulemusega ise rahul

.
Kiletasid ise või lasid kõrval tänavas teha?
Klaasid lasin naabrimehel ära teha, mina tegelesin polstrite eemaldamise/paigaldamisega.
Toonklaas näeb päris hea välja sellist värvi auto peal, sa vist tulid täna mulle tallinna mnt ristis vastu kah, mõlemad olime esimesed! Edu nokitsemisel!
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: T Mär 24, 2015 21:40
Postitas andrehh
Toonklaas näeb päris hea välja sellist värvi auto peal, sa vist tulid täna mulle tallinna mnt ristis vastu kah, mõlemad olime esimesed! Edu nokitsemisel!
Olin mina, hea teada et linnapeal on klubilisi näha

Tänud !
08.04.15
Tagumise topsihoidja võtsin lahti ja pesin seebiveega üle. Kergelt lasin vaseliini määret ka vahele et lihtsamalt liikuma hakkaks. Nüüd liigub jällegi vabalt ja ei kiilu enam kinni.
11.04.15
Tagumine parempoolne ukselukk sai välja vahetatud, sest ei lukustanud/avanud ust alati. Lukk koos saatmisega 28€.
Lahti võtmisel oli abiks
https://www.youtube.com/watch?v=cAhoQtGszcY
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: T Apr 14, 2015 22:58
Postitas andrehh
Armatuuris olevate kõlarite vahetus oli juba mõnda aega mõttes ja nüüd nad vahetatud saidki. Plaan oli poest (Rehviprof tuuningstudio) mõned pigimatid võtta kuid hea hinna tõttu võtsin Hertz DCX 87.3 ka ligi. Hinna poolest muidugi ligi poole kallimad kui teiste tootjate omad kuid tundlikus on 92 SPL dB

mis paneb kõik paika.
Kõlarite paika sobitamiseks oli vaja kõlari katteid viiliga töödelda ja pisut oli vaja kõlari serva maha võtta. Helipilt on nüüd ikka hoopis teine asi.
Uksed tuleb nüüd ka uuesti ette võtta ja korralikumalt summutada et saaks päris hea.

Kõlaripoolsed juhtmed joodetud, 2.8mm pistik pressitud ja joodetud.
19.04.15 Egr emulator paigaldatud. Keskmine kütusekulu SID järgi enne emulaatori paidaldust 8.5L/100.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: E Apr 27, 2015 21:25
Postitas andrehh
Esimesed uksepolstrid pigimati ja isolatsioonimatiga nüüd paremini üle tehtud.
Uksed sulguvad nüüd mahedamalt ja heli on tummisem aga nüüd hakkavad muud helid paremini kuuldavale tulema mida ennem ei kuulnud.
Materjal : Pigimatt Silent Coat 2mm (2€/leht, 375 x 270 mm) ja isolatsioonimatt Silent Coat Sound Absorber 7 (7mm , 8€/leht 400 x 750 mm).
Kulu : Pigimatt Silent Coat 2mm ~2,5 matti ukse/paneeli peale, isolatsioonimatt Silent Coat Sound Absorber 7 ~ 1 leht paneelile

Silikooniga käisin üle käepideme ühendused ja aknamooduli naginate tõttu.

Kõlaritaguse mati kleepisin üle, mujale lisas niipalju kui mahtus aga üle ei hakanud ka pingutama.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: K Mai 27, 2015 20:37
Postitas andrehh
Juhipoolne õõtshoob sai välja vahetatud (Ruville 935322 - 113€) uue vastu.
Ukse käepidemed lasin üle kleepida 3M 1080 Brushed Black Metallic Vinyl kilega. Eelnevalt olid käepidemed sprayga üle värvitud kuid aluspind oli kehvasti ette valmistatud ja ka värv oli osaliselt maha kulunud.

Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: K Mai 27, 2015 20:51
Postitas skyline
Vaatan ja imestan, et miks minu auto juhiuksel seda pagassi avamise nuppu pole

Kõik vidinad muidu nagu on ja ka puldist saab pagassi avada, aga seda üheksaviielikku nuppu ukses minu 9-3 pole...
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: K Mai 27, 2015 21:26
Postitas andrehh
Kui polstrid maas olid siis märkasin, et mõlemal esimesel uksepolstril oli tagumisel poolel nupu koht näha. Kui juhipoolne uksepolster peaks maha käima siis võid ju uurida kas juhtmestik olemas või mitte. Samas pole ma ka ise märganud, et paljudel SS´l luugi avamise nupp oleks.
Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Postitatud: P Juul 05, 2015 16:11
Postitas andrehh
17.06
Salongi nahahooldus jällegi tehtud.
05.07
Salongi ventilaatori (50€) vahetasin ka välja, sest kõrgematel pööretel hakkas vent loperdama ja vastu korpust käima. Varuosa tuli Signum´i pealt, sobivad variandid oleksid veel Vectra C või Astra H. Ennem külge panekut sai vent vasemäärdega ka üle käidud, et välistada kinni jäämist. Harjad nägid välja põhimõtteliselt uued , nii et ehk kestab.
20.07
Esimesed vedrud said välja vahetatud kuna juhipoolne läks puruks. Keerd murdus amorditaldriku juurest ära. Asemele läksid KYB RH2920. All olunud vedrusi uurides oli juhipoolne originaal ja kunde poolne juba vahetatud KYB vastu. Ju siis tehi eelmine kord odavalt
28.07
Tulekustutiga kontrollis käidud (Alve 2,90€) ja aasta jälle muretu.
Woofri tõttu käisin luugi Silent Coat 2mm pigimatiga üle, kulu 3 tk.
09.08
Mõlemad udutule pirnid vahetatud.
20.08
Juhipoolne A-piilari kate vahetatud, vana oli koni aukudega "kaunistatud".