3. leht 4-st
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: K Okt 16, 2013 13:47
Postitas Cyber
Vett või jahutusvedelikku? Viimast võib salongisoojenduse kraani ja radika kandist tulla.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: K Okt 16, 2013 13:56
Postitas Diisel
Pakun et vesi, sest auto seisab juba pikemat aega.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: P Okt 20, 2013 12:39
Postitas Diisel
Saab talve tulekut ootamas.
Lisatud failid
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Okt 26, 2013 21:36
Postitas Diisel
Täna sai juhuslikult kaitsmekarpi piilutud ning avastasin,et kaitse nr.1 (lambda andur) pesa on tühi....
mida tarka võiks sellest järeldada ?
Kuidas teha selgeks, kas masinal on olnud töötav kesklukk ?
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Okt 26, 2013 22:50
Postitas KT100
Alustaks dokumentide uurimisest, kas seal on erand, et puudub kat. Kui sealt abi ei leia, vaataksin väljalasketorustiku juurde kapoti alt, kas seal O2 senor asetseb või mitte.
Keskluku "aju" asub kaasõitja jalgade peal tuuletunneli kohal. Kui on, on vägev, kui ei ole, on kehvem.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Okt 26, 2013 22:57
Postitas Diisel
Eesti registrisse sai märgitud 118 kw, bensiin-kat.
Väljalaske juures on andur olemas- lisan ka pildi, kus on näha aku alla ulatuv hall juhe, mis on anduri oma.
Milliste mõõtmete või suurusega see keskluku aju peaks olema, et saaksin lihtsa vaevaga tuvastada, kas tegu on ikka õige asjaga ?
Lisatud failid
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Okt 26, 2013 23:07
Postitas KT100
Kui sul seal ikkagi O2 andur olemas, siis see kaitse ilmselt eelsoojendus O2 andurile. Kuskil seal "+" toitejuhtme juures paremal pool peaks olemas O2 anduri ühenduskoht: kui sinna +12 soojendusena peale ei tule, on midagi mäda, kui tuleb, ei maksa sellele kaitsmele tähelepanu pöörata....
see kesklukumoodul on u 100x50x25 ja asub õhutunneli peal mingi plekk-klambriga, lilla juhtmevärvus on läbiv.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: K Nov 13, 2013 10:56
Postitas Diisel
Täna sain lõpuks läbi ebay kätte puuduva parempoolse tiivakaare plastliistu, liistu märksõnaks oli "Carlsson anniversary".
Kusjuures alles hiljuti ilmusid müügile ka tutikad kroomliistud, äkki pakub kellelegi huvi:
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-900-1987 ... 3f2b630bab
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: R Nov 15, 2013 19:36
Postitas Diisel
Laenasin täna päevaks autot sõbrale, kes juhuslikult avastas, et autole on külge pandud ka automaatne päevatulede lülitus.Ise lülitasin tuled alati pedantlikult sisse-välja ning ei tulnud pähegi sellist asja kontrollida.

Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: R Nov 15, 2013 20:14
Postitas saabu14jr
See on ikka väga väga väga pikalt olnud saabidel tehasest peal. Klassikutel oli kõigil peal.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: E Nov 18, 2013 14:20
Postitas Diisel
Täna sain teada enda jaoks ebameeldiva uudise - garaažis, kuhu olin plaaninud talveks Saabi paigutada, enam minu masina jaoks ruumi pole.
Seega peab masin jääma talveks lageda taeva alla.
Panen foorumisse üles ka müügikuulutuse - sobiva pakkumise korral läheb auto müüki.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: E Nov 18, 2013 17:12
Postitas yksheikki
Aga miks mitte ka talvel sellega sõita? Klassik on ju hea läbivusega ja stabiilne, läheb ruttu soojaks ka. Kui kere eest ilusti hoolt kanda, siis rooste ka nii ruttu kimbutama ei tule.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: E Nov 18, 2013 18:14
Postitas Diisel
Vot ma just rooste pärast muratsengi, kuna auto ei ole igapäevases kasutuses, siis võib arvata, et pikalt lumekuhja all seisimine autole head ei tee.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: E Nov 18, 2013 19:31
Postitas Ilts
Aga kuidas kere eest nõnda hoolt kanda, et rooste ei läheks? Sama probleem kimbutab mind ka, kuna auto on säilinud originaalsena ja ilma roosteta. Minu klassikul on tehase poolt kõik karbid ja paneelid seest paksult roostetõrjega kaetud, põhi paksult mastiksiga kaetud. Vanasid autosid hindavad fanatid niikuinii on maru tigedad, et ma enda klassikuga üldse sõidan, rääkimata talvest ja soolast. Olen ise mõelnud lasta enne kevadet veel mingi roostetõrjega paneelid seest üle tuisata, näiteks Krown´iga.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: K Nov 20, 2013 9:54
Postitas spark
Olen ise mõelnud lasta enne kevadet veel mingi roostetõrjega paneelid seest üle tuisata, näiteks Krown´iga.
vaatasin just videot KROWN-ist [url=http://]
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/23530 ... otlus.aspx[/url]
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: E Dets 09, 2013 19:35
Postitas Diisel
Esimene lumevaip hakkab vaikselt autot enda alla matma.
Vahepeal on vahetatud tagumised pidurikettad ja-klotsid, lisaks läksid vahetusse ka tagumised amordid.
Amordid panin soodsamad: õli+gaas.
Ka talverehvid vanade velgedega alla kruvitud- auto välimus hindamisskaalal langes kohe päris mitme pügala võrra.
Aga see selleks....
Auto tahab põhja alt mitmest kohast keevitustöid saada - oskab ehk keegi infot anda, kes sellise töö Tallinnas ära teeks?
Lisatud failid
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: T Dets 10, 2013 20:09
Postitas vulkanus
Klassikutega käiakse tavaliselt keevitamas minu juures. seda kahjuks ainult soojemal perioodil kui praegu, tegemist rohkem hobiga

Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Dets 14, 2013 13:47
Postitas 9-5LPT
Pisut OT aga eile juhtusin ühes lauas olema isikuga, kes selle saabi Soomest eesti tõi, vähemalt nii ta väitis

.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: T Dets 17, 2013 13:35
Postitas Diisel
Pisut OT aga eile juhtusin ühes lauas olema isikuga, kes selle saabi Soomest eesti tõi, vähemalt nii ta väitis

.
Küll see Soome on ikka väike

Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: P Dets 29, 2013 19:07
Postitas Diisel
Tänavune soe ja lumevaba talv on andnud võimaluse küllaltki tihti masinaga sõitmas käia.
Täna käisin sõbraga Tallinna lähiümbruses tiirutamas, sõbral oli muidugi kogu roolis oldud aja elevusest muie näol.

Mõned korrad tegi ka korralikud möödasõidud, gaasi vajutas julgelt ja neljanda käiguga hopsti- spidomeetril 160 km/h .
(Ise olen vist max 140km/h üldse julenud saavutada, sedagi vaid mõneks sekundiks).
Vahepeal tegin pildi töötavatest turbokelladest, vasakpoolne näitab rõhku, parempoolne vaakumit.Sõbra parem jalg suutis vasakpoolse kella isegi üle 1 bari vajutada, niipalju kui mina aru sain, on turbo rõhk tõstetud 0,9 bari peale ja sinna piiridesse on mul see näidik alati ka näidanud.
Vahepeal on mul siinse foorumi kasutaja kaasabil natuke vaakumkella sisse minevaid vaakumvooikuid ümber paigutatud, lisan ka pildi,(valge voolik läheb kella külge).
Lisan pildi ka külge pandud regulaatorist, millega saab turbo rõhku muuta.
Lisatud failid
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: P Dets 29, 2013 19:29
Postitas saabu14jr
Selle kellamajanduse sai küll toimima, kuid voolikute majandus on küll suht räme ussipesa seal, jooksutas veidikene juhtme kokku küll.
Kuna seal on väga palju neid voolikuid siis võiks midagi sellist hankida või valmistada,
http://i.ebayimg.com/t/86-93-FORD-MUSTA ... wWDQwMA==/$(KGrHqQOKiwE5fRI8MmTBOkuYqVog!~~60_35.GIF
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: L Jaan 04, 2014 19:49
Postitas Diisel
Selle kellamajanduse sai küll toimima, kuid voolikute majandus on küll suht räme ussipesa seal, jooksutas veidikene juhtme kokku küll.
Kuna seal on väga palju neid voolikuid siis võiks midagi sellist hankida või valmistada,
http://i.ebayimg.com/t/86-93-FORD-MUSTA ... wWDQwMA==/$(KGrHqQOKiwE5fRI8MmTBOkuYqVog!~~60_35.GIF
Nagu ma aru saan, siis asja nimetus on "vacuum tree block" - mis selle eestikeelne vaste peaks olema ja millisest poest seda otsima peaks ?
Veel üks küsimus - kustkohast tulevad laevalgustuse lülitisse juhtmed ?
Nimelt olid mul ostes mitmed keskkonsooli detailid puudu, nüüdseks hakkan vaikselt asju kokku panema, kuid ühtegi lahtist juhet seal käigukangi ümbruses ei ole, mis lülitisse peaks minema....
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: T Jaan 07, 2014 16:38
Postitas Diisel
Sissekanne päevikusse:
Seis on hetkel selline, et mootor töötab kolme silindriga, neljandas rõhk puudub.
Midagi on kuskil järgi andnud......

Äkki leidub kellegil olema üleliigne turbomootor ?
Kui foorumis leidub inimene, kes soovib vana mootori ära remontida, võib samuti teada anda.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: T Jaan 07, 2014 19:49
Postitas Ilts
Esmalt tuleks kindlaks teha, mis mootoris järgi on andnud. Viga võib olla lihtne ja mõistlike kulutustega remonditav. Vana mootorit on sul lihtsam ja odavam remontida kui "uus" (kasutatud) osta ja siis seda hiljem remontima hakata.
Saab 900, 1990, Diisel
Postitatud: P Veebr 02, 2014 16:41
Postitas saabu14jr
[IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/IMG070_zps8bc6aeb5.jpg[/IMG]
Njah.
Kolbi oli ka omaette ooper kätte saada, nii tugevalt oli kinni seal. Silindri seinad ka täiesti tuksis.
muu hulgas, eelmised remondimehed olid lahti jätnud Juhipoolse mootoripadja, segusiibrit hoidis kinni ainult üks mutter, Turbo ja kolde vahelt lasimõnusalt väljalaske gaase läbi kuna ei olnud korralikult kinni tõmmatud. Miskit vast ununes, kuid imestada sai kõvasti. käin igaksjuhuks kasti küljes olevad poldid ka üle, pagan seda teab kas on miskit lahti jäetud või ei.