3. leht 3-st

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 13:26
Postitas indrek
Neljarealise tee pooldajad võiksid mõelda, kui pikas perspektiivis see tee end ära tasub? 10..30..50..80 aastat? Ja kui palju tehnika selle aja jooksul areneb. Küsimus on selles, kui palju me näiteks 10..20 aasta pärast autosid omame ja palju me roolimise juures tegevad oleme.
Kui auto oskab ise tallinnast tartu sõita siis ei pea ju eessõitva auto soppa kiruma, ning temast mööda trügima, et 3 minutit varem tartus olla + kütusekokkuhoid mis üksteise tuules sõites saavutatakse.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 13:44
Postitas KaidoV
kui OT siis täiega:

80km/h möödalitsumist ei pea oluliseks, küll aga sellise kiirusega kulgevate kodanike seadustundmist ja IQ omamist, et selja tekkinud lont mööda lasta. 90 sõites tuleb keskmine alla 90 ja 80 sõites alla 80, point pole selles vaid nagu mainitud - sõida või 30 km/h aga lase kiiremad mööda IMHO on selline punkt suisa LE's sees.

Kui seda kiire sõidu juttu edasi äärmuse poole viia siis noolsirge ülihea tee peal Veyroniga lastes oleks võimalik ilmselt Tln.-Tartu ots teha 35 minutiga aga ka see pole point.

Tegelikult nagu sa ise ütlesid - eurorahadega tuleks see tee teha nii heaks kui hetkel saab mitte nämmutada veel aastaid kuidas peaks ja kes peaks. Ehk see muu pläma siin vist niisama targutamine ;)

to indrek: Tee äratasumine - mitu raha sinu elu väärt on? Mina enda oma ei oska rahasse panna, samuti oma lähedaste oma, ehk siis päris kõike ei saa rahas mõõta sh. infrastruktuuri ära tasumist. Kui su vanaema elab metsatalus siis selle tasuvuse teooria põhjal ei peaks tema juurde üldse mingit teed viima ja oleks tema peavalu kuidas ta poodi/posti jõuab või sina talle külla. Kuidas sa üldse seda efektiivsuse arvestust ette kujutad avalikul maantee puhul? Raha ju otseselt tagasi ei tule kusagilt, pigem läheb iga aasta aina juurde.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 14:07
Postitas mardikas
mina arvan, et see tee tuleks praegu teha tasuliseks. ja see raha läheks siis selle tee ehitamisele/ohutumaks muutmisele. hinnatundlikum kontingent koliks siis teiste teede peale ja seega väheneks ka koormus sellel teel.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 14:23
Postitas Wolfheart
Algselt postitas: mardikas
mina arvan, et see tee tuleks praegu teha tasuliseks. ja see raha läheks siis selle tee ehitamisele/ohutumaks muutmisele. hinnatundlikum kontingent koliks siis teiste teede peale ja seega väheneks ka koormus sellel teel.
Ehk siis Piibe mnt. muutuks selliseks samasuguseks surmasõitjate pärusmaaks. Ei ole vist ka eriti arukas ettepanek:poke:

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 14:38
Postitas hoplaa
Algselt postitas: mardikas
mina arvan, et see tee tuleks praegu teha tasuliseks. ja see raha läheks siis selle tee ehitamisele/ohutumaks muutmisele. hinnatundlikum kontingent koliks siis teiste teede peale ja seega väheneks ka koormus sellel teel.

mardikas ise elab Pärnumaal, tal ükspuha.
Aga teeme jah teed maksulisteks, maksame aga sotsmaksu, tulumaksu, käibemaksu jne. Põhiline, et autojuht maksab kütust ostes ka aktsiisi, mis lähebki teede ehituseks. Ega mardikas juhuslikult mõne erakonna liige pole:gun:

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 14:53
Postitas epsum
Õige - kõik teed raskeveokitele maksuliseks. Terve euroopa maksab. Ja ei vigiseta ja teed püsivad korras. Meil saavad kõik sõita oma rekkadega ( ~40t täismass, ehk siis teljekoormus ( 6,6T!) teid vaguliseks sõita, kusjuures TSM ja muud riigi tipmised mölakad lasevad libateadlastel kirjutada artikleid et naelkumm lõhub asfaltteed ja tekitab pikirööpaid. Lihtsalt praegu maksame me kõik välimaiste (sic!) transpordiettevõtjate kasumi kinni. Raskeveokimaks tuleb aint eestis.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:14
Postitas mardikas
ei ole erakondlane. aga milleks peab riik maksma neid tobedusi ise kinni..maksku need kel seda teed vaja. ja ma olen ka nõus maksma tln prn ikla mnt maksu kui see läheb ainult selle tee korrashoiuks aga mitte riigieelarve aukude lappimiseks nagu seda on bensiiniaktsiis.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:17
Postitas kashka
mida see riik siis üldse tegema piaks. Rohkem raha andma poliitikutele?

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:18
Postitas mardikas
[/quote]
Ehk siis Piibe mnt. muutuks selliseks samasuguseks surmasõitjate pärusmaaks. Ei ole vist ka eriti arukas ettepanek:poke: [/quote]

ma arvan, et piibele koliksid need vanainimesed kes ongi pigem selle ummikute põhjustajad, kes sõidavad 80 km tunnis , natuke väiksemas kurvis hoo maha võtavad ja traktorid ei saaks ka sinna tee peale enam oma mulda ja pläga vedama.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:20
Postitas mardikas
poliitikutel tuleks panna palk, mis ei ole nii suur, et sinna kisub ainult hüvede ja palga pärast . vaid sinna kipuksid inimesed kel on tõeline tahtmine midagi riigi heaks teha, mitte riigilt kogu aeg võtta.

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:26
Postitas KaidoV
Põhjamaades autorongi täismass kõvasti suurem kui meil, ometi teed nagu nii hullud ei ole. Tea kas probleem äkki algab hoopis teede ehitusest ehk sellest millise kvaliteediga teed riik tellib? Vähempakkumise puhul on ju selge, et üle miinimumnõuete ei ehita ükski tee-ehitaja.
Sõidan iga päeva Rannamõisa teed kus raskeveokeid suht vähe liigub, ometi on pikirööpad mehised ja aina süvenevad - anomaalia või siiski naastrehvid?

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:43
Postitas hoplaa
Algselt postitas: KaidoV
Põhjamaades autorongi täismass kõvasti suurem kui meil, ometi teed nagu nii hullud ei ole. Tea kas probleem äkki algab hoopis teede ehitusest ehk sellest millise kvaliteediga teed riik tellib? Vähempakkumise puhul on ju selge, et üle miinimumnõuete ei ehita ükski tee-ehitaja.

Soomes on teede all graniit, meitel aga sood ja rabad, sealt need vahed tulevadki. Seepärast ongi seal raskemad autod lubatud

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:48
Postitas hoplaa
Algselt postitas: mardikas
ei ole erakondlane. aga milleks peab riik maksma neid tobedusi ise kinni..maksku need kel seda teed vaja. ja ma olen ka nõus maksma tln prn ikla mnt maksu kui see läheb ainult selle tee korrashoiuks aga mitte riigieelarve aukude lappimiseks nagu seda on bensiiniaktsiis.

Jumal tänatud, et Sa erakondlane ei ole:)
Miks peab riik neid tobedusi kinni maksma? väga hea küsimus. Ma arvan, et mina pole ainus, kes arvab, et riigi mõte on lihtsalt inimestelt maksu korjamises.
Kui sa nii väga tahad teha teed ja et riik ei peaks sinna sentigi panema, siis võid sa asja ise ette võtta. ostad Tallinnast Tartuni maatükke ja laotad sinna asfaltist lindi maha. See kas Sa autojuhtidelt raha küsid sõidu eest või mitte, see jääks sel juhul juba Sinu südametunnistusele.
Võimalus on tõesti olemas:gun:

Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Postitatud: R Mär 10, 2006 15:52
Postitas epsum
Mul kunagise sõbra isa on vana kooli teedeinsener, kellega nii mõnigi pudel viina, koos laua taga ära joodud. Tema põhjendused meie teede kehvale kvaliteedile, ja eriti just pikivagudele on järgmised:
1. Kuna me oleme siinkandis (koos lätiga) üks soisemaid maid, siis me ei tohiks ja saaks võrrelda korralikku kivist maapinda (soome, rootsi ja teised poolmägimaad) meie põhjatu soopõhjaga.
2. Kuna meie teedeehituses kasutati kuni viimase ajani paekillustikku, mille omapära on see, et tema peal pidevalt trampides muutub ta puruks.
3. Ühe kunagise teede ja siseministri kuritegelik lollus, mis sätestas teepadjas kasutatava paekillustiku minimaalseks läbimõõduks 20mm 50mm asemel nagu vene ajal (20mm paekild laguneb pulbriks oluliselt kergemini kui 50mm)
4. Tulenevalt meie sitast suusailmast ei ole võimalik asfalti ilma vihmata maha panna - vihm sajab läbi ja vesi hakkab asfaldialust kohe uuristama ja liigutama.
5. Meie vaesusest - kui põhimagistraalidel peaks pindmist kihti uuendama tervenisti iga 7..8 aasta järel, siis meil kipub see aeg üle 10 minema.

ja ise omast tarkusest lisaks juurde
6. Seda võivad ka siinsed lennundusspetsialistid kinnitada - et mass tapab asfalti ja asfaltbetooni, isegi sellist, mis pannakse lennujaamadele ja on oluliselt tugevam kui maanteedel kasutatav asfalt, ometigi vajutavad lennukid sellesse väga eduliselt pikiroopad sisse, ja raskeid lennukeid seepärast pargitakse ka valatud betoonile, mitte asfaldile.