3. leht 3-st

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 11:16
Postitas Factor
Lugesin ka teema nüüd otsast-lõpuni läbi ja kogu aeg kummitas peas, et saab ikka olla küll otsene seos, kuni jõudsin Viki postiduseni, mis ütles ära kõik mis mulgi peas keerles.
Siia ka juurde näide minu kogemusest, kui veel Saab 9000 omanik olin.
Oli vist nii... ,et lekkis vända simmer ja lasin selle vahetada, kui auto tagasi sain, öeldi, et selle vahetuseks tuli ka maha võtta õlipumba kaas. Kuna ka ise jupid ajasin ja selle vahetuse protseduurist midagi ei teadnud, siis ei teadnud ka ma osta enne valmis õlipumba kaane tihendit. Seega sain tagasiside remondikohast, et tihendit ei olnud ja pandi tagasi silikooniga. Kui seda mõistlikult panna ei olegi ju midagi halba. Sõites remondikohast kodupoole, tunnetan, et autol ei ole kuidagi seda minekut enam, mis enne ja kuidagi laisad pöörded jne. No mõtlesin, et taas mingi koterman sees. Sõita jõudsin max 1,5 km ja jätsin auto seisma, kuna asi tundus kahtlane, samas ühtegi märgutuld ei põlenud. Vedasin paelaotsas oma majaette ja helistasin Trionicule, kes arvas, et autot mitte käivitada ja oli nõus sõitma kohapeale vaatama (Tallinnast-Pärnusse). Pärnus kohapeal ka miskit sotti ei saanud, kuna Tech2 vigu ei näidanud ja ühtegi märgutuld (õlisurve tuli jms. endast märku ei andnud). Seega auto treilerile ja Tallinnasse. Peale lammutust sai selgeks, et silikooniga oli kõvasti "laiatud" ja õlikanalid silikooniga kinni. Lisaks sellele oli järelikult masin käivitatud veel kuivamata silikooniga, kuna õlikanalitest sai Trionic kurja vaeva nähes kätte kaks käepikkust silikoni soolikat. (mul peaks olema isegi kuskil alles fotod). Seega enne neid umbes kanaleid oli mootoris õli surve olemas, ka osas, kus õlirõhu andur asub -- õlituli ka kenasti kustus aga muu osa mootorist ilma õlita. Kuna tabasin kohe, et midagi oli viltu ja palju ei sõitnud masinaga, jäi mootoris kõik kenasti "ellu" ja kahjustusi ei tekkinud.

Lisaks ketipinguti osas RJ85 püüab mõelda, et pinguti jäeti lõdvaks laskmata ja kett sai liiga pingule jne...
Ma ei ole Saabil kunagi kette vahetanud, kuid oma krossi tsiklil küll, kus ehituselt sama pinguti. Kuidas sa ketti vahetad kui sa pingutit lõdvaks ei lase, mis moodi sa keti hammakate otsa saad, kett on metallist ei ole ju kummist, mida venitada saab? Loogiline oleks ikka pinguti lõdvaks, saad kenasti vana kätte ja uue pele panna, ning pinguti lukust lahti. Või on see Saabil siiski võimalik?
Vända kokkujooksmisel ja kettide vahetusel VÕIB OLLA otsene seos.
Otsakaane sees on õlipump ja reduktsioonklapp. Kaane eemaldamisel on õli kanalid avatud ja sinna võib sattuda igasugust sodi ( eriti pesu käigus). Samuti pannakse hermeetikut mõnel pool liiga palju.
Lisaks ei saa ma aru mis komplektsuses sul kette vahetati. Komplekti kuulub ka õlivõtturi/sõela tihend, mille vahetamiseks tuleb karteri sisu lahti võtta. Siis oleks ju puru näha olnud. Ma ei saa aru, mida mõeldakse "karteri avamise" all. Kas nad ei lasknud teda üldse lahti? Sel juhul on 99% rikutud ka plokikaane tihend.
Kas sul õlirõhu andur üldse töötab ( süütega punane õlikann)? Enne kokkujooksmist oleks pidanud tuli põlema minema.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 11:57
Postitas Trionic
Ei ole võimalik. Keti pingsuse jutt on pullikaka. Isegi, kui "osavate kätega" õnnestuks lahtijooksnud pingutiga kett peale saada, puruneksid koheselt ketitallad.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 12:36
Postitas RJ85
Ma ei tea kui osavaid käsi vaja on, aga niipaljud kui uurinud olen siis välimine ketipinguti on välja keeratav mootorit lahti võtmata, põhimõtteliselt selle abil mõõdetakse keti välja venimist, aga see selleks. See pingul kett oli üks mõte lihtsalt

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 12:59
Postitas RJ85
No mida sa RJ põed. Sa kaotasid vaid 150 euri ja nüüd juba pea nädala selle kallal vingud. Tuleb kaotusvalust kähku üle saada ja eluga edasi minna.
Ma arvan, et sul läks hoopis hästi, et nii vähe kaotasid. Pole sul esimene 9-5 , mis sel nädalal õliprobleemidest saba andis ja mitte ka viimane. See on nende tüüphäda ja neid läheb järjest ja iga päev.See nende õliprobleem on nii vana nagu kalevipoja ema aegne teema, et seal pole midagi uut.
Tahad selle autoga 10 aastat sõita, otsi 9000 plokk ja lase ehitada korralik mootor, saabispetside käe all. Kui ei, müü varuosadeks, ja osta Opel.

Ühesõnaga 150€ pole tõesti ainus kulutus, värskelt ostetud auto ja ketikomplekt ka maksid ikka. Pealegi, oletame, et karter oli saale puru täis nagu see teenindus eeldab, aga kui nad oleks vahetanud kõik detailid mis komplekti kuulub, oleks saanud kokkujooksu vältida ja kahjud oleksid väiksemad ja mulle ka kulud väiksemad. Aga võib lihtsalt olla nende jama, mille tagajärg on nüüd käes. Raske on eluga edasi minna kui lasta igalühel pähe astuda.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 13:05
Postitas S9K
Aga ehk tülitad neid ikkagi kohtuga? Siin on hea teema mida kohtule näidata ja kui need vennikesed seal mustalt teevad asju ja julgelt kohut mööda julgevad käia, siis why not?

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 13:40
Postitas RJ85
Aga ehk tülitad neid ikkagi kohtuga? Siin on hea teema mida kohtule näidata ja kui need vennikesed seal mustalt teevad asju ja julgelt kohut mööda julgevad käia, siis why not?

Ei tahaks uskuda, et nad mustalt teevad, ametlik koht on. Aga jätkuvalt avavad , et pigem vaidlevad minuga kohtus kui näost näkku, seega tundub, et õige pea saate ka teie teada mis kohaga tegemist.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 13:52
Postitas S9K
Arve said? Või vähemalt pakuti? Fakt on see, et peaaegu kõik nurgatagused kohad teevad mustalt ka.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 15:09
Postitas RJ85
Arve said? Või vähemalt pakuti? Fakt on see, et peaaegu kõik nurgatagused kohad teevad mustalt ka.

Sain arve millel ilusti kirjas ketikomplekti vahetust ja õli vahetus

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 15:38
Postitas janek555
Teema on hea ja õpetlik. Kahjuks ei aita see auto korda saamisele kaasa ja ka kohtu abisse ei usu. Õigust võid ikka nõuda jne. , mina siin kaasa rääkida ei oska. Lõppeb tõenäoliselt möödarääkimise teemana, sest 150 eest pakuti mingit ülilihtsat ainult keti vahetust ja sina eeldasid midagi muud.
Mina annaks sulle nõu pigem valiku ees mis edasi teha? Kas remontida või müüa maha. Minu soovitus on remontida ja korralikult. Sellele autole on kõik jupid ja teadmised foorumi kaudu saadaval, isegi usb võimalus kassetikasse on olemas. Siinse entusiasti loodud.
Ma ostsin ka kokkujooksnud rondi http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=26514 Kahjuks pole arvestanud juppide kulu aga pakun,et alla 2000€. Ja selle sees on kogu kapoti alune, esisild ja usun,et ka tagasild mahub selle sisse.Rehvid vist ka. Aga selline auto sõidab kaua. Ja ta sõidab hästi.:thumb:
Kui sa pead seda kalliks või liiga mahukaks, siis ei soovita üldse temasse rohkem investeerida. Kõige kehvem auto on katkine auto ja sellise klassi autot ei ole kindlasti mõtet jupi kaupa teha,sest siis ta on kogu aeg katkine.
Kõike head ja edu oma õiguse otsimisel, ära ainult endale liiga sellega tee.:)

Ah jaa, ka minu roheline jooksis omanikule üllatusena kokku, ta oli seda pikalt pidanud ja ei osanud seda oodata.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 17:30
Postitas skyline
Kuna juttu oli, et kett osteti Carringust, siis .... siit, küsimus teemaalgatajele, kas selle saaga põhjustanud koht Tartus see ainus teine koht peale ametliku esinduse, kus on olemas Saabi ametlik diagnostikaseade Tech2? Nime ei pea ütlema, piisab "jah" või "ei" vastusest.
Lihtsalt hakkas huvitama peale oma viimast remondisaagat, et kes veel Tartus sellist müstilist/mütoloogilist autot nagu Saabi remontides huvitavaid kokkusattumusi põhjustavad :)

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 17, 2015 17:47
Postitas RJ85
Kuna juttu oli, et kett osteti Carringust, siis .... siit, küsimus teemaalgatajele, kas selle saaga põhjustanud koht Tartus see ainus teine koht peale ametliku esinduse, kus on olemas Saabi ametlik diagnostikaseade Tech2? Nime ei pea ütlema, piisab "jah" või "ei" vastusest.
Lihtsalt hakkas huvitama peale oma viimast remondisaagat, et kes veel Tartus sellist müstilist/mütoloogilist autot nagu Saabi remontides huvitavaid kokkusattumusi põhjustavad :)

Ma ei tea kas selles kohas on Saabi ametlik diagnostikaseade Tech2. Seega jään vastuse hetkel võlgu. Praegu vabandan kõigi huviliste ees, et hetkel ei avalda seda kohta.Aga järjest rohkem tundub, et õige pea saate teada. Kuid kindlasti see polnud Carring.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 24, 2015 18:16
Postitas RJ85
Kuna asjade lahendamine võtab aega siis vahepeal uuriks, et kas kellelgil oleks pakkuda mootorit, et autot korda saada? Või äkki keegi oleks huvitatud sellest autost, et ise see korda teha? Tegemist siis Saab 9-5 2.3t 125kw SE must universal, nahksisu, ventileeritavad ja soojendusega el. istmed (juhiiste 3 mäluga), pusikiirushoidja. Auto hetkel Tartus. Mootori veast saab eelnevatest tekstidest teada.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 24, 2015 19:25
Postitas Myke
Kuna asjade lahendamine võtab aega siis vahepeal uuriks, et kas kellelgil oleks pakkuda mootorit, et autot korda saada? Või äkki keegi oleks huvitatud sellest autost, et ise see korda teha? Tegemist siis Saab 9-5 2.3t 125kw SE must universal, nahksisu, ventileeritavad ja soojendusega el. istmed (juhiiste 3 mäluga), pusikiirushoidja. Auto hetkel Tartus. Mootori veast saab eelnevatest tekstidest teada.

Mootoreid palju pakutud selle aja jooksul ,mil teema algatasid , nende ostmine sind ei päästa kuna soovitaks ka ostetud moto lahti kakkuda ja check out i teha.

Reeglina uued saaled ja ketikompl. Jõudu tööle!!

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 24, 2015 21:34
Postitas RJ85
Kuna asjade lahendamine võtab aega siis vahepeal uuriks, et kas kellelgil oleks pakkuda mootorit, et autot korda saada? Või äkki keegi oleks huvitatud sellest autost, et ise see korda teha? Tegemist siis Saab 9-5 2.3t 125kw SE must universal, nahksisu, ventileeritavad ja soojendusega el. istmed (juhiiste 3 mäluga), pusikiirushoidja. Auto hetkel Tartus. Mootori veast saab eelnevatest tekstidest teada.

Mootoreid palju pakutud selle aja jooksul ,mil teema algatasid , nende ostmine sind ei päästa kuna soovitaks ka ostetud moto lahti kakkuda ja check out i teha.

Reeglina uued saaled ja ketikompl. Jõudu tööle!!
Ketikomplekti saaks praeguselt mootorilt, ketid sõitnud 50km :)

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 24, 2015 21:42
Postitas KorK

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: R Apr 24, 2015 23:32
Postitas konks222
Näita siis pilti ja pane hind ikka ka. Selle kahe rea järgi ei osta seda keret keegi. Elektri istmed on juba natuke midagi, aga püsikiirusehoidja on SAABil täitsa tavaline.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: L Apr 25, 2015 10:26
Postitas KorK
Pole minu pakkumine. Lihtsalt jäi silma avariiliste Saabide teemas.

Kui huvi on, siis saab oksjoni korraldaja käest kindlasti kõiki teemaga seonduvaid küsimusi küsida.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: P Apr 26, 2015 13:43
Postitas AndresV
Uurisin selle töökoja kohta ennem sinna viimist ja tõesti ei tundunud sossspepadena nad. Ja tegin kodutööd ka ennem ostu ja ennem ketikomplekti vahetust...
Mulle tundub, et su kodutöö teenusepakkuja valikul jäi poolikuks. Kui üldiselt küsitakse 300-500 ja üks (pealtnäha sarnaste üldkuludega) tegija küsib 150 siis ma kindlasti oleks tahtnud teada mille arvelt nad nii odavalt saavad teha! Sama nime all võidakse pakkuda väga erinevaid asju ja teenuseid. Tuleb uurida ja süveneda. Võta seda kui personaalset koolitust, mis on oma hinda väärt.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: P Apr 26, 2015 14:31
Postitas konks222
Parastada nüüd teise õnnetuse üle pole sugugi viisakas, aga eks omad vitsad peksavad. Eks vanasõnagi ütleb ega koonerdamine pole kokkuhoid. See SAABi mootor on niisugune kapriisne elukas, et igalühel seda ikka näppida lasta pole just kõige parem. Ja eks see teema ole nüüd paljudele õpetuseks. Ise vedasin oma auto turbot vahetama idaplokist pealinna, et asjale korralik garantii saada. Kallimaks läks küll, aga seitse aastat on nagu öeldakse puhas, kuiv ja muretu tunne olnud. Ketikomplekti vahetasin oma mootoril ise ära.

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: P Apr 26, 2015 18:00
Postitas RJ85
Vända kokkujooksmisel ja kettide vahetusel VÕIB OLLA otsene seos.
Otsakaane sees on õlipump ja reduktsioonklapp. Kaane eemaldamisel on õli kanalid avatud ja sinna võib sattuda igasugust sodi ( eriti pesu käigus). Samuti pannakse hermeetikut mõnel pool liiga palju.
Lisaks ei saa ma aru mis komplektsuses sul kette vahetati. Komplekti kuulub ka õlivõtturi/sõela tihend, mille vahetamiseks tuleb karteri sisu lahti võtta. Siis oleks ju puru näha olnud. Ma ei saa aru, mida mõeldakse "karteri avamise" all. Kas nad ei lasknud teda üldse lahti? Sel juhul on 99% rikutud ka plokikaane tihend.
Kas sul õlirõhu andur üldse töötab ( süütega punane õlikann)? Enne kokkujooksmist oleks pidanud tuli põlema minema.

Et asjaga edasi minna on vaja ametliku, sellelaatset kirja nagu Viki kirjutas kuna see teenindus väidab ikka, et ketikomplekti vahetuseks ei pea karterit avama ja tänu sellele nad ei vahetanud ka õlivõtturi/sõela tihendit jne. Kas keegi saaks aidata selle ametliku kirjaga. (tundus, et Tartu Carring polnud väga huvitatud)

9-5 2.3 keti vahetus

Postitatud: T Apr 28, 2015 23:21
Postitas RJ85
[quote]Kuna asjade lahendamine võtab aega siis vahepeal uuriks, et kas keegi oleks huvitatud sellest autost, et ise see korda teha? Tegemist siis Saab 9-5 2.3t 125kw SE must universal, nahksisu, ventileeritavad ja soojendusega el. istmed (juhiiste 3 mäluga), pusikiirushoidja. Auto hetkel Tartus. Mootori veast saab eelnevatest tekstidest teada.