Pole ammu kirjutanud siia. Suvel sai mitmeid pikemaid sõite ette võetud, nii Eestis sees kui ka Vilniuseni välja. Auto teenis hästi ja ainsagi mure või üllatuseta. Kiirteel oli väga mõnus kulgeda ja möödasõidud on alati mõnusalt kiired.
Üllatused kipuvad ikka tavapärasemates oludes juhtuma. Näiteks sai ühel õhtul just ~300km sõidult tuldud, kui järgmisel hommikul kodust tööle minnes enam auto ei käivitunud. Peale sellist pikemat sõitu poleks küll seda oodanud, aga aku oli otsa saanud. Sai uus ostetud ja toimetab jälle edasi. Mõne nädala eest lõpetas bensuluuk enda kinni- ja lahtilukustamise. Pisiasi ja muidu jätaks täiesti ükskõikseks, aga seetõttu tuled enam ei vilgu, kui auto puldist lukku panna. Paraku tähendab see ka ühte pisikest ebamugavust - tuleb ise pilk peale visata, kas ikka läksid kõik uksed lukku (siiani on ühe tagumise ukse kesklukk korda tegemata

). Bensupaagi "lukk" ise on töökorras, probleem on signaali kätte saamisega. Ilmselt oleks lihtsam lasta välja programmeerida, järgmine kord mõnda Tech-iga töökotta sattudes küsin sellega abi.
Septembris sai natuke rohkem remonditud ja hooldatud, näiteks kõrvalistuja aken sai tänu Trionicule taas korda (huvitavalt kombel oli nii tõstuk kui mootor uksest välja tõstetud ja aknaklaasi hoidis üleval üksik puupulk). Salongi panin ka ühelt teiselt masinalt saadud natuke värskemad käepidemete katted, enda omad olid rõvedaks kraabitud või eelmise omaniku poolt üsna kehvasti üle teibitud ja karjusid juba ammu vahetamise järele. "Uued" on tunduvalt paremas seisus.
Lisaks sai kuu lõpu poole lastud vahetada tagumised amordid koos tugilaagritega, paar puksi, käsipiduri trossid ja üks pidurisadul ning tehti ka korrapärane õlivahetus koos filtritega. Ebameeldiva üllatusena tuli kevadel Troostis vahetatud klapikambrikaane tihendit uuesti vahetada lasta, sest lekkis mühinal. Tegelikult väikest õlikadu täheldasin juba suve algul, aga esialgu ei tundunud see kuigi suur ega hakanud pead sellega vaevama. Mure tekkis, kui suve lõpus juba iga 1500km tagant tuli liiter õli peale valada. Hetkel näib korras olevat.
Sellest tulenevalt ka eriti kõiksugu spetsialistide juurde enam ei tõmba - jään ikka omale kõige mugavama ja rahakotisõbralikuma töökoja juurde. Kui just mingid väga margi-spetsiifilised nüansid mind kummitama ei hakka, ei näe põhjust enda elu keerulisemaks teha ja seejuures kallimat raha maksta, kuulates kuidas "spetsialist" kurdab, et elu on raske ja küll ta varsti hakkab veelgi rohkem raha küsima, et üldse ära elada ja teenust pakkuda saaks. Lisaks kiidab, kuidas nende juures prioriteediks on alati kvaliteet ja oskavad teha asju, mida teised ei oska. Ei taha tegelikult mustata kedagi, see ei ole eesmärk. Aga iseenesestmõistetavalt jääb paha maik peale sellist kogemust.
Samas Trionicu juurde viiks autot teinekordki ja olen alati rahule jäänud, kahjuks asukoha ja enda tööaja tõttu on sinna auto viimine alati paras logistikaülesanne. Kuid töö on alati kvaliteetne, tegi akna väga kiirelt korda ja andis muudki kasulikku infot. Tuleb välja, et ukselukke on sel autol mitmeid erinevaid variante ja ühes 2005a UK päritolu masinas olid hoopis teistsugused, mida mingil moel minu masinaga sobitada ei kannatanud.
Ahjaa - ülal sai räägitud käsipiduritrosside ja pidurisadula vahetusest. Üsna tüütu, kuid ka koomiline lugu. Nimelt jäi suvel kallakul parkides käsipidur peale ja maha saamisega oli natuke tegemist. Auto kiskus kuidagi kahtlaselt nii kui gaasi lahti lasin ja 100m möödudes oli korralik kärsakas üleval. Pika peale siiski tuli käsipidur maha ja sain edasi sõita. Nüüd kuu aega tagasi sai sellepärast trossid ja üks pidurisadul vahetatud, lootsin, et enam peale ei jää. Korra-kaks sai proovitud ja käsipidur toimis nagu vaja - super.
Kahjuks eile õhtul jäi käsipidur taas peale täpselt samas kohas, sama kallaku peal kui suvel. Seekord aga teistmoodi - käsipiduri kang füüsiliselt keeldus alla tagasi minemast. Pidavat olema tüüpviga selle kangi mehhanismis. Täna hommikul sai siis natuke urgitsetud ja käsipidur vabaks lastud ning auto jälle sõidab, kuid hetkel ei saa käsipidurit üldse kasutada. Netis on tegelikult juhend olemas, kuidas see korda teha, variant on ka uuema mehhanismiga asendada. Paraku eeldab see parandamine väga kitsas kohas puurimist ja soovitati iste välja tõsta selleks. Ilmselt tuleb enne ülevaatusel käimist see aeg võtta ja keskkonsool täiesti lahti kiskuda ning mehhanism välja võtta ja laua peal vajalikud parandused teha, et käsipidurit kasutada ikka saaks. Lisaks õnnestus nupu vedru ära kaotada, tuleb autoistmete vahele sukelduma minna.
Äkki on keegi juba maadelnud sellega ja oskab kommenteerida, kas sellel isetegevusel on üldse mõtet või tasuks kohe uuemaga asendada? Ja kui, siis kust seda uuena saaks ning mis hinnaks?