Kuna kolm päeva olen selle autoga tegelenud, siis võiks ju ka siia miskit kribada.
Tegelt mõned nädalad varasemalt juba vahetasin starteri välja, sest vana küll töötas, aga külmade ilmadega väga vaevaliselt nii, et paari korraga võttis akul elumahlad välja (ülemääraselt suur vool). Oma pere teise autoga elasin sellise toreda asja üle, et üritasin vana sünnist saati olnud starterit renoveerida, aga mõttetu, planetaarmehhanismid ülitundlikud misiganes kulumise suhtes (hakkavad pooma) ja ehk püsimagnetki pole endises tugevuses. Nüüd lippab starter mistahes temperatuuriga, kuis noor jänes.
Kõik hakkas pihta sellega, et juba aasta oodanud mootoripatjade (kolme, keskel taga pole saada) vahetuse võtsin kätte. See möödus suht valutult, üllatav oli, et kõik räägivad, kuis vasak väsib ära, siis minul ta nagu hull ei tundunud, kumm sama pehme, kuis uuel. Aga parem e. hüdropadi oli küll kokku vajunud, nüüd istub mootor ca 4cm kõrgemal selles nurgas, mis tähendab, et ka käigukangi pean üle reguleerima (käikudega probleemi pole, aga tagurpidi käiguga võtme kättesaamine).

- VanadPadjad.jpg (261.58 KiB) Vaadatud 80 korda
Kõik tore, käivitan, töötab mõned sekundid ja sureb välja, enam käima ei lähe. Pagan kas tõesti kütuse pump (see minu teada tähendab selle auto surma, pole kuskilt võtta ja kunagi ta juhtub).
Samas vaadates tagasivoolu voolikuid, lekkeid polnud näha, aga liigutades murdusid kohe. Ja mitte ainult voolikud, plastist T üleminekud ka. Õnneks suutsin Viljandist leida 4mm kütusevoolikut ja uued T asjad. Aga ilge jama oli vanade voolikute murdunud otste kättesaamine pihusti poolt. Ma pole veel näinud, et kummivoolik muutub täitsa plastmassiks, kõva ja murdub. Mõistagi ka pihusti otsas nii, et ära ei tule, keerleb aga rõõmsasti ringi ja kuidagi kätte ei saa (ots kooniline, tagant väiksema diameetriga).

- kytusetoru1.jpg (202.26 KiB) Vaadatud 80 korda
Üle kahe tunni kulus selle jama peale. No ja viis aastat tagasi, kui keretöid tegin, oli kütuse pealevoolu toru klambri juures roostes, panin sinna termokahaneva toru, aga liiga lühikese (oh mind tobukest küll). Tänaseks päevaks mõistagi oluliselt pikemalt roostes ja nägi väga kole välja, märg ka. Ülevaatusele jaanuaris nii küll minna ei taha, kuigi lahti lõigates oli selles kohas metalli piisavalt. Asendasin ta siis 13mm kütuse kummitoruga, aga kuna ma tänapäeva kummivoolikuid ei usalda, see ju peale filtrit, siis sissepoole panin 10mm vasktoru. Ilge tegemine sellise kombona oli, aga hakkama sain.

- kytusetoru2.jpg (171.68 KiB) Vaadatud 80 korda

- kytusetoru3.jpg (115.38 KiB) Vaadatud 80 korda
Kütusefiltri vahetasin ka ära, 5 aasta ja ca 50KKm peale oli teine päris must, aga uue Mahle filtri küljed polnudki metallist, puhas plast (kui ma olen õieti aru saanud, siis filtri eelsoojendus käib nii, pistik läheb külge ja kontaktid puutuvad vastu). Õnneks auto selle peale ei pahandanud.
Ja kui kõik sai tehtud, siis kütus üles õhutusnipli kaudu, aga ka kuuendal korral auto käima ei läinud (samas vanasti olen nii auto käima saanud). Ei jäänud muud üle, kui ühe pihusti pealevool lahti pisut keerata, lasta käivitada ja kui sealt kütust immitsema hakkas, siis kinni tagasi. Nii ühe töötava silindri abil ta lõpuks käima jäigi.
Ja kuna olen juba tugevalt üle aasta sõitnud nii, et paagi andur näitab kas täis paaki või minimaalselt sealt pisut vähem (liikunud paagi vahesein), siis korraga proovisin ka seda probleemi lahendada (seni sõitsin kilomeetrite järgi arvestust pidades). Aga ebaõnnestusin, no ei saa aru, kuis tasemeandur koos kopsikuga paagist kätte saada, üks must toru läheb külje pealt alla ja on väga jäik, ei tundunud painduvat (all kuskil kinni?) ning kartes ära murda, loobusin.

- kytusetoru4.jpg (149.13 KiB) Vaadatud 80 korda
Ja siis ees kuskil on õlileke, mis mind väga ei häirikski (mis see mõned tilgad ikka teeb), kui ta ei tilguks õlijahutaja veesärgi kummitorule, mis on mõnuga paisunud (või peabki selline olema?) + juhtmete isolatsioonile ka pole see hea. Oskab keegi täpsemalt öelda, mis sealt lekib, kuskilt ülevaltpoolt, õlifiltri korpuse jalg?

- Olileke.jpg (466.92 KiB) Vaadatud 80 korda

- Olileke1.jpg (203.49 KiB) Vaadatud 80 korda