3. leht 5-st
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: N Mär 20, 2008 18:35
Postitas ivomets
veel yks pilt.
Lisatud failid
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: N Mär 20, 2008 19:38
Postitas MadMan
Ilus!

Mulle need veljed täitsa meeldivad.
Sonetil peaks need soccerballid kahte tooni olema:
Lisatud failid
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: N Mär 20, 2008 22:01
Postitas Fabrik
Kuda sa neid ussitanud karpe uuendasid-renoveerisid?
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: N Mär 20, 2008 22:58
Postitas ivomets
kõik, mis mäda oli kukkus ise välja, kui pealepenadud tsinkplekk ära sai võetud; ylejäänud mäda sai välja lõigatud, siis ääred puhtaks käiatud, siis ueed karbid tehtud ja kylge keevitatud. nii lihtne see ongi!
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: L Mär 22, 2008 12:43
Postitas ivomets
tänasega sai proovisõitki tehtud. Pärnu- Tyri- Jõgeva- Põltsamaa- Vändra- Pärnu. distants yle 200 miili.Ja ei saa öelda, et igav oli. KUi linnavahel kipub mootor katkuma, siis maanteel, kus pöörded tavaliselt 3000 st ylessepoole, seda muret pole. Ja eriti yle 6500 ka ei lasknud. Vaid korra sai sinnani aga tundub, et läheb veel. Väga huvitav dynaamika. Seda muidugi 3 käiguga. MUidugi tean, et kraburaatori hoovastik ei lase teist kambrit ka päris lõpuni avada, seepärast kõike näha veel ei õnnestunud aga hoida tuleb autot ka, siis kestab!
Yks kiirem koht oli ka, kus ford foocus mõnusalt mööda sõitis ja siis sai talle sappa haagitud. 100 ni läheb mu väike auto ikka päris reipalt ja peale seda hakkab alles vaikselt kiirust koguma.igajuhul fookusele hakkas järele imema.
Kokkuvõttes pidas kõik väga hästi vastu, miskit läbi ajama kuskilt ei haakand, puudutada midagi ei tulnud. Vaid see sõidu asend ei ole see kõige parem minu pikkusele; aga pole ka kõige hullem; kui saaks istet 2 cm allapoole ja ka samapalju tagasi, siis oleks täitsa bro.
Soe on auto ka mõnusalt, tuled näitavad ka vägagi hästi, vedrustus on väga jäik, kõik tee konarused on tunda, tagarattad käivad veidi koopasse suuremate hypete puhul aga kuidagi kummi välimist äärt pidi kuidagi liibuvalt,pehmelt, mis nagu midagi lagunema ei pane.
SPidomeetrit pea vaatama enam ei pea, sest igal kiirusel oma hääl ja toon. vaid seal kuskil 70 kantis kaob see kõik kuidagi kõvasti vaiksemaks, aga seda ka hetkesks, et taas uue tooniga pea välja tulla.
yhesõnaga suurt emotsiooni veel ei ole kohale jõudnud- auto nagu auto ikka.
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: K Apr 09, 2008 21:05
Postitas ivomets
nyydseks siis ka esimesed kilomeetrid ringrajal läbitud. mingi tunnike tagasi. Tunne pole veel paremaks läinud. ikka pea käib ringi ja veel oksendama ajab. aga muidu päris huvitav oli.
sellist tunnet nagu 9-3 aeroga ei olnud, et kylg ees libisedes kylili hakkab minema, ja yldse raske oli kylge ette saada. masin lendab kyll maalähedal. ilm oli selline kuivaks tõmbunud aga siiski niiske.
masin tundub olema pisut ylejuhitav. kuigi tagumised rehvid on pikkupidi pooleldi slikid. ja pidamist kurvides napib. ka 3 käiguga hakkab ratas tyhja lööma. aga tegelt olin elus teist korda vaid rajal. täiesti oskamatu on sõidutrajektoori valik.just selles suhtes , et kogu raja laiust ära kasutada ei oska. Pärnu rada selline suht kiire tunub ka olema.puha 3 käik ja 4 käik sirgetel. või ei oska mõnes kurvis 2-ga pööretel sõita. selline masina alalhoiu istinkt lööb välja. ja kuidagi kiirusega tuleb harjuda. aga harjutame.
edit: ega seal piirdeid ees ei ole ja yks osa yhtib maanteega.. lihtsalt väga ettevaatlik peab olema, äkki mõni teine ka kuskilt august tuleb tulistama. yks osa on selline, kust kyljepealt teine sisse tulla ei saa ja nähtavus täielik ja seda saab kenasti julgelt sõita
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: K Apr 09, 2008 21:11
Postitas KT100
Sauga rada nüüd mingil päeval võidusõitjatele avatud väikse raha eest? Kuidas rahvamassiga lood on?
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: N Apr 10, 2008 1:36
Postitas 6-10
Vahva masinake, päevavalguses ja oma silmaga vaadatuna paistab oranžina

Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Apr 18, 2008 9:20
Postitas ivomets
masin jonnib!
ei taha taas korralikult töötada yle 6000 pöörde!
sinnani töötas korralikult, siis hakkas yle 6000 puterdama, justkui yks kyynal kadus tagant ära. sai kyynlad vahetatud, juhtmed vahetatud- ei midagi. lõpuks said kontaktid yle viiltud ja asi läks paremaks. krt, kontaktid ikka ei sobi nii kõrgetele pööretele. ( samas räägitakse, et peaksid muretult töötama kuni 12000 p/min.? aga seda ei tea, kas tavalise syytesysteemiga, või mõne transistorsysteemiga)
eile leidsin lammarist mingi sierra või scorbi jagaja, mis kontaktivaba ja välimuselt 1:1 saabi omaga. lammari vend lubas sinna juurde kõik muu vajaliku kola ka otsida. eks täna näe, mis leidis. samas ei tea, kas see kontraktivaba jagaja peaks olema ilma vaakumregulaatorita, või sellega koos?
eks nuputada tuleb. no niikaugele asja ikka saab, et suurte pööretega sõita, aga linnavahel siis oi, oi milline piin, kui alla 3000 langevad. muudkui kakub.
saaks selle kontaktivaba systeemi peale, siis võiks taas segu rikkamaks hakata ajama, ikka niikaugele, et kuni 3000 pöördeni tagant tahma tuleks, et sinnani oleks segu mingi ylirikas ja peale seda jääks rikkaks. ehk yhesõnaga tuleb tyyse puurida suuremaks.
kogu info, kuidas karburaatorit reguleerida , et saada maksimaalne võimsus, on väga hästi kirjutatud mingis1959 aasta mootorratturi õpik-käsiraamatus. eriti 4 taktilistele mootoritele. aga kus olid sel ajal meiesuurel kodumaal rippuvate klappidega 4-taktilised tsiklid? vot seda ma ei tea???

:wall:
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Apr 18, 2008 9:36
Postitas Cyber
kontaktivaba jagaja küljes on samamoodi vaakumregulaator. Vaata klassiku kapoti alla, kui ei usu...
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Apr 18, 2008 14:47
Postitas metsapoiss
Pole ammu saanud siin käija....aga härra ivomets on vahepeal tublit tööd teinud:head: , kust sa selle aja küll võtad, et niimoodi tegeleda remondiga ?
Aga väga tubli:headbang: , käin Pärnus neljel päeval nädalas, et kui aega, tulen ka kaema, kui luba antakse;)
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Apr 18, 2008 16:56
Postitas RaiTs
Täitsa lahe asi;)
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Mai 23, 2008 10:28
Postitas ivomets
uhhh, nyyd sai siis taas pool päeva kapoti all oldud ja vist sai kõrvaldatud juba ammune viga, et vasakule järsku keerates hakkas masin puterdama ja ebayhtlaselt töötama.
sai proovitud vahetada tyyse--- ei midagi, sai loksutatud jagajat- ei midagi, lõpuks vahetasin ära ujuki ja.... asi toimib!
asi oli täpsemalt ujuki kujus

enne oli peal selline poole tikutopsi suurune kandiline junn, nyydsest selline kokamytsitaoline ümmargune.
krt kyll, vot millistes pisikestes detailides on vahest kõik kinni. näe nädalaid vaeva ja ei midagi; ja siis järsku avastad; no ega mõtlemine muidugi pole ka minu tugevamaid kylgi.

ja kuulda olla, et Eesti Sonetiklubi kokkutulek peaks varsti tulema

Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: R Mai 23, 2008 13:41
Postitas Jürgen
Kurat, aina rohkem hakkab sonett meeldima, peaks ükskord Pärnus pilgu peale viskama..

Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: T Mai 27, 2008 22:15
Postitas ivomets
täna oli hea lugu: läkisn sauga ringrajale sõitu proovima, kui mingi soome numbriga masin tuli ka sinna raja äärde vaatama ja väga soliides vanuses härrasmees tuli muga lobisema. Vana ikka väga imestas-sonett ja Virossa!!;Teadis, et soomeski neid yhe käe näppudel lugeda. Ja ei mingit tavapärast kysimust, et mis auto jne... ta teadis! Siis tahtis ka kõrvale istuda ja autos rada läbida- ja seda ta ka sai. Ise olla vana 1970 aastail ka ringrada kimand ja praegugi vist pidi mingi haruldane BMW 1600 tal alles olema.
hiljem sai ka kahekesi autos olles telefoniga aega mõõdetud ja selleks ai 1.9.kopikatega.
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: L Mai 31, 2008 11:06
Postitas janek555
Nüüd on ka minul olnud au seda autot katsuda-tunda ja mulje on hea.Ei uskunud,et see V4 seda asja nii hästi edasi veab! Väänet jätkub ka 6000 pöörde juures ja enamgi. Vägev-vägev!!!:drive:
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: L Mai 31, 2008 13:29
Postitas E.T.
mis selleks ajaks sai?
1,9 ?
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 22:45
Postitas meelis
Nädalavahetusel oli auto nagu liikvel Türil,ilus auto ja huvitavad hääled ka,suur vaheldus tänavapildis....
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:02
Postitas suur
Tean et krss käis oma Sonetti näitamas nädalavahetusel. Viljandis (vist) nähti. Äkki nägidki kärsa oma.
EDIT: vähemalt tuttava kirjelduse põhjal järeldasin, et tegu kärsa sonetiga. Tundub et vist mitte.
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:12
Postitas S9K
ei no tore, keegi ei ütle ka siin, et sonett liigub.
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:25
Postitas ivomets
selgituseks:
to saabninethosand: ju tagumistest ridadest polnud näha ja ega kohalikud rääkisid kah, et 2 inimest viljandismaakonnast ei olevat tulla saanud, yhel ei olnd auto käima läind ja teisel... vot seda ei teatud.
Lisatud failid
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:26
Postitas ivomets
ja teisepoole:
Tegelikult sai käidud mingil Baltimaade Retrosõidul. Ja ennem seda korra Türil motopoes ratast vaatamas.
Kohal oli veel üks punane saab 96 lätist koos tuttavate tõeliste saabifännidega, sealhulgas James Bondiga!
Ennem kui auto sinna tänavaäärde seisma sai päandus sai sõidetud läbi kogu selle tänava Tallinna poolt sisse, siis ots ümber ja tagasi! See oli tore presentatsioon koos häälega!
Lisatud failid
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:50
Postitas Jürgen
Näedsa, mina ei teadnud mitte midagi sellest üritusest..

Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: E Juun 09, 2008 23:56
Postitas S9K
No aga ega seal polegi midagi vaadata. Sonetti oleks võind küll pisut lähemalt kaeda, aga mina sel üritusel ei käinud vaid kirusin, et nad sõiduteed kinni on pannud.
Saab 97 sonett, 1971, ivomets
Postitatud: T Juun 10, 2008 0:21
Postitas heikiw
Viljandis Hansapäevade raamesse see vanade sõidukite näitamine sattus ka.Mina nägin neid vanu liikureid Rannus.Aga kuna plaan oli veidi Hansalinna peost osa saada,siis ei jäänud uudistama.Igatahes oli palju vanu tsikleid seal.