3. leht 4-st

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Dets 28, 2011 10:42
Postitas lamp
Tere. Lugesin et rooliristi otsid? kui äkki mingi möödu saad avaldada siis ehk leiaks isegi :)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 9:52
Postitas Andrus99
Kuidas need kestavad? Sul on nad hobiautol, aga igapäev sõita? Leidsin midagi sellist http://www.sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i912.aspx aga ei hammustanud läbi kas need on lihtsalt uretaan asendud originaalile või on see ka paksem. Aga eks seda tõstmiseks vajalikku kraami vast müüakse enamvähem igalpool.

Sama lehe peal on ka need pumbatavad asjad olemas.
http://www.sasab.com/Polyair-Leveling-S ... -i910.aspx

Kirja järgi "lifetime warranty", mida iganes see tähendab :)

Aga vastu peavad küll, olen oma autoga teinud mitu euroopa tiiru, haagis sabas, kokku üle 10k km, siiani probleemi pole.

Ja päris tühjaks ei tohi neid lasta, mingi väike rõhk peab kogu aeg see solema, et nad oma kuju hoiaksid.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 10:15
Postitas saabu
Otsi Lada padjad vedrudele,sobivad ideaalselt.Natuke paksemad,kui Saabi enda omad.Rooliristil eraldi riste ei saa vahetada,kui vaja,siis leidub neidki korralikke.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 12:15
Postitas IQ*
Otsi Lada padjad vedrudele,sobivad ideaalselt.

Millise Lada omad need peaks olema? Ja kust selliseid võiks saada? Prooviks isegi ära.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 12:35
Postitas saabu
01-07.Võib olla Lasnamäel mõni pood on veel Ladale spetsialiseerunud.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 14:10
Postitas Mart900
Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
Uurin seda lada puksi, kuigi eile sõitsin just ühe vana astra järel millel oli taga ots hirmus uppis ja väga kole oli vaadata, Andrus99 lahendus ei moonuta vähemalt välimust. Aga need lada padjad on kindlasti suht soodsad et katsetada. Proovin teha ka enne ja pärast pildi kui asi seal maal.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Dets 29, 2011 14:35
Postitas IQ*
Ladaklubi foorumist leidsin sellise vihje:
Kopli garaažidest ja mujaltki pärit suht lai valik ja mõistlikud hinnad Lada varuosade kaupluses Tallinnas.

Aadress: Puhangu 4
Gsm: 5017328
Aidõn
Asub Sõle Selverist edasi, garaažiboksidest mööda, vasakut kätt keldrikorrusel.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Jaan 29, 2012 21:26
Postitas Mart900
Tere!
Suured kummardused Janek555-le kellelt sain roolikardaani ja otse sinna kuhu see kuulub, tehes vahetuse käigus toimivaks ka istmesoenduse, väga kena lisa praeguste ilmadega. Vaja on teha rooste tõrjet, sest praegu pole veel hilja.
Kirjutan tegelikult sellepärast, et näidata kuhu pihta käib tagumine ratas:

Lisatud failid

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Jaan 29, 2012 21:30
Postitas Mart900
Keskmisel pildil on isegi kriimud näha.
Lisaks selline kurb uudis et jäädavalt on kadunud üks roostevaba ilukilp nagu all oleval pildil seega on :
1. Soov osta üks kilp.
2. Soov müüa kolm ja saada asemele mõistliku hinnaga valuveljed, olen pidanud korduvalt neid kilpe teeäärest otsima - enam ei viitsi. Valuvelgedest meeldivad pigem kinnisemad, saan ise küll värvida aga algmaterjal peaks olema sirge.



Lisatud failid

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: E Jaan 30, 2012 8:59
Postitas IQ*
Need vanad väärt kilbid oleks mõistlik plastvitstega kinni tõmmata.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:20
Postitas Mart900
Tere!
Eile õhtul tehes tavalist "mis mahl on otsas" kontrolli avastasin väikese lekke generaatori kohal jahutus lõdvikute rägastikus. Asusin asja uurima ja lõppes see nagu tavaliselt (natuke jahutusvedelikku purskus riietele jne). Pea süüdlaseks oli üks plastikust huvitav kolmik mis oli murdunud kohast "1" ja murdus veelgi töökäigus kohast "2", lisan paar pilti sellest detailist sest seda oleks nüüd uut vaja ja tahaks teada ka selle klapi funktsiooni mis ühendab salongi radika sisendit ja väljundit, rääkisin tel teel ka vana saabikalaga ning see klapp ei pidanud päris kõigil klassikutel seal olema.

Lisatud failid

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:23
Postitas Mart900
Aga et hoog ei vaibuks kasutasin natuke isiklikke toruvarusid ja hetkel on lugu lahendatud kahe PEM tüüpi toru jupiga ja kaotatud on ühendus sisse ja väljavoolu torudevahel (see naljakas klapp)

Lisatud failid

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: T Mär 27, 2012 18:13
Postitas Tundrahunt
roolisamba ristliigendeid saab vahetada. vahetasin enda 1980 GLSil ära... päev nikerdamist põlveotsas, töökojas ehk paar tundi ... vaatan, ehk on isegi kardaanisristi teh andmed alles, pea-aegu üks-ühele sobivaid asendusriste saab kenasti osta ...

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: R Apr 13, 2012 18:57
Postitas Mart900
Voolikud on nüüd vahetatud tavaliste klassiku voolikute vastu, kõik toimib kenasti kuid väike vahe siiski on - nimelt soojeneb auto tõesti kehvemini ja kui ma varem naljaga arvasin, et klassiku salongi soendust saab reguleerida vaid on/off asendite vahel siis nüüd see tõesti ongi nii :P

Suverehvid all 185 65 R15 ja veljel ET39 5,5" (eelnev ET33 ja 6" 195/65) ja kõik kilbid ka olemas.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: T Apr 17, 2012 12:11
Postitas Tundrahunt
Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------

niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/p ... 30598.html

eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-0,4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: T Apr 17, 2012 13:34
Postitas janek555
Sellise risti saab panna küll ja hea tugev jääb ka, aga kas praktikas mingit müra tõusu sellega ei kaasnenud? Tehase rist ju plast kaussidega ja hüdro asjad kipuvad häält tegema?

Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------

niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/p ... 30598.html

eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: T Apr 17, 2012 17:58
Postitas Tundrahunt
lisamüra suhtes ei oska öelda... sest egas mo GLS aastast 1980 eriliselt kuldset vaikust sõidu ajal just ei paku puhtalt tolle ajastu sisedisaini tõttu. Aga egas jäik kauss müra naguni summuta olenemata materjalist... pigem summutaks see ühendus, mis on 99´l , st kardaani asemel on kummist ketas :)... pigem on müra salongi kandumisel-võimendumisel oluline roolisamba kontakt ülejäänud kaadervärgiga salongis. ehk mõni salongiäss teab pajatada ...

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Jaan 06, 2013 15:29
Postitas Mart900
Täna sai auto uue kummileevendi käiguhoovastikku, 11 Euro eest täiesti uus tunnetus, mõnus tunnetus. Soovitan see lihtne vidin kõigil vahetada järgmise hoolduse käigus (juhul kui muidugi pole viimase paari aasta jooksul seda tehtud) minul oli vist veel tehase paigaldatud.
Lisaks sai vahetatud siduri-peasilinder mis enam ei pidanud ja vahetatud ka õlid filtrid, kinnise käigukasti sai (pumba puudumisel) tühjaks tagant poolt diffri kaane eemaldamisega. Käigukasti sai 10W-40 Liguy Moly MoS2 lisandiga ja sõltuvalt kohaliku poe valikust sai sama õli ka mootorisse. Kogu möll võttis aega napp 3 tundi, ja need hirmutavad DIY internetis pakuvad veits ikka üle kui käsivad eemaldada kogu alumise armatuuri. Tundub et õhk lahkus ka süsteemist, kahjuks ei olnud võimalust süsteemi survestada.

P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Jaan 06, 2013 19:18
Postitas IQ*
P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P

Klassikute müügikuulutustes Rootsis ja Soomes mainitakse ikka ja jälle, et see on parim omaaegne Saabi mootor. Peaaegu sama võimas kui turbomootor, aga ilma kulukate vidinateta.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: P Jaan 06, 2013 20:41
Postitas farmacoma
Kahju et neid tallinnas pole rohkem, vähemalt mina ei tea. Oleks mulle abiks vigase detaili väljaselgitamiseks.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: N Mär 21, 2013 21:20
Postitas Mart900
Juhtus täna selline ennkuulmatus et SAAB keeldus mind töölt kojuviimast, tööle sõites süttis umbes 10km ennem töölejõudmist kena punane kast märkidega "+" ja "-", panin gaasi juurde ja punane tuluke peaaegu kadus aga vaikselt jäi siiki hõõguma. Tööle jõudsin kenasti, kuigi viimastel meetritel tuli ekraanile ka oranž "anti lock"
Õhtul kojumineku ajaks oli elekter otsas mis otsas, keerasin aku maha viisin tuppa, generaatorilt eemaldasin harjad, laenansin töölt "piruka" ja peatusin ennem kodu kohalikus kaupluses ja sain (loe 7.60€) uued harjad, kui elu on ilus siis homme sõidame edasi!

P.S. Kilomeetreid on juba pisut üle 415 000

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: R Mär 22, 2013 20:06
Postitas janek555
Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Mär 23, 2013 9:24
Postitas Trionic
Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.
Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Mär 23, 2013 12:24
Postitas janek555
Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.
Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.

See mu mõte oli, aga jah, sinu sõnastus palju parem.

Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Postitatud: L Mär 23, 2013 14:33
Postitas Mart900
Ma vahetasin harjad reedel ära, panin laetud aku peale ja sõitsin koju. Ükski tuli ei põlenud ja auto töötas kenasti, vahemaa (16 km) oli küll liiga lühike, et kindlalt öelda kas kõik korras või mitte kuid loodan et on.

P.S.Kuidas nende kontaktrõngaste kulumist hinnata? kas peab generaatori maha võtma või saab ka teisiti, kui on lihtne siis peaksin äkki korra pilgu peale viskama aga kui tegu on keerukama ülesandega siis ilma tungiva vajaduseta jääb suve ootama.