Saab 9000 CSE 2,0 LPT -> T, 1997, IFF

Vasta
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#51

Lisan veel mõned pildid nüüd juba pestud mootorist.

Edit: pigem selleks, et varjutada Teageri eelmist pilti ;)

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#52

Ja kuidas Turboga vett keeta :D

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#53

Algselt postitas: IFF
Ja kuidas Turboga vett keeta
Soovitus: vett kallata külmale turbole peale. Kuuma puhul jääb šõu liiga lühikeseks. Aga see eest on see efektne.

Tegelt vahet ei ole. Niikuinii pead varsti uue turbo muretsema! :wall:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#54

quote]Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: IFF
Ja kuidas Turboga vett keeta
Soovitus: vett kallata külmale turbole peale. Kuuma puhul jääb šõu liiga lühikeseks. Aga see eest on see efektne.[/quote]

Näeb umbes selline välja kui kapott sulgeda. :headbang:

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#55

Täpselt! See pilt on mu lemmik. Tahtsin teda just üles riputada.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#56

Lisaksin pildi bleederist ka siis. ;)

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#57

Selline tore lugu on jutustada, et ehk on kellelgil sest kunagi kasu ka. Nimelt mingi kuuke tagasi või nii peale kokkutulekut hakkas suurtemate kiiruste peal auto värisema, just kui oleksid rehvid täitsa balansist väljas. Omaarust nagu ei olnud kuhugi vastu, sisse sõitnud. Seega ärritas mind see mõte ning Kodanik Cyberi lahkust julmalt ärakasutades kiskusin oma autol rattad alt ning pesin veljed seest puhtaks. Pilti küll teha ei õnnestunud kuid velje sisekülg oli kenasti täis pigilarakaid, mõned isegi koos kivikestega nii, et mõne grammised lisa kaalud olidki varmalt tekkinud. Pärast pigieemaldiga leotamist ning nühkimist ja survepesu sai asjad seest enamvähem kobedaks ning lisa raskustest vabaks. Ja ennnäe imet, vibra pea, et kadunud, (kuigi tõesti väga väike vibra jäi justkui alles aga eks Tallinna teed on seda soosinud, väike ebatasakaal on kindlasti). :wtf:
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#58

Algselt postitas: IFF
Ja ennnäe imet, vibra pea, et kadunud, (kuigi tõesti väga väike vibra jäi justkui alles aga eks Tallinna teed on seda soosinud, väike ebatasakaal on kindlasti). :wtf:
Ma arvan, et vibra jäi selle tõttu, et viimase tasakaalustamise ajal olid veljed juba mõnusalt sitased.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#59

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: IFF
Ja ennnäe imet, vibra pea, et kadunud, (kuigi tõesti väga väike vibra jäi justkui alles aga eks Tallinna teed on seda soosinud, väike ebatasakaal on kindlasti). :wtf:
Ma arvan, et vibra jäi selle tõttu, et viimase tasakaalustamise ajal olid veljed juba mõnusalt sitased.

Tasakaalustati kevadel, kui läksid suverehvid alla ja alguses polnud üldse häda. See, et nad sees piduritolmused on ei häirimind üldse, sest see jaotub ühtlaselt, erinevalt tõrva/pigi tükkidest, mis osati koos kiviga veljeseespool kinni istusid.
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#60

Vahepeal on 2 kuud kiirelt mööda läinud, kuid hing ei ole loomulikult rahu andud. Vahepeal on ära vahetatud nipet näpet, millest tahaks esile tuua just kanduri puksid. Pärast nende vahetus läks käiguvahtus (manual kast) küll hoopis sujuvamaks. Välimusepoolest nad väga läbi ei olnudki, mõrad olid küll sees, kuid lahti võttes lagunesid nad tükkideks. Samuti sai kodanik Teager'iga tellitud USA'st tops- ja mündiihoidjad, mida natukene ise timmides said väga heaks :thumb:
Kuid mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. :P

Nimelt on mõned kodanikud juba haisu ninna saanud, et viimase aja jooksul on mu auto a-piilari ümber sagimist toimunud ning alltoodud pildi peal on tulemus paista. Kuna enda laiskuse ning muudel põhjustel asi venis õige mitu kuud on hea meel, et asi tehtud sai. Kelladeks on Autogauge Smoke Gauge seeria näidikud. Tahdsin saada kõiki kolme rohelise tausta valgustusega kuid kahjuks selliseid, enamvähem mõistliku hinnaga ning välimusega Eestis saada ei ole. Ideeliselt on mõte proovida õlirõhu ning turbomanokal tausta valgustus ise ära vahetada rohelise vastu kuid seda peab veel tiba mõtlema. Projekti kõvemate käsitöömeistrite Trionicu ning Iisaku ees üks suur :notworthy:

Nüüd on vaja veel Cutoff deffender vahele äsada ning kevadet oodata. :head:

http://bill.ee/~iff/kellad.jpg
http://bill.ee/~iff/salong.jpg

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#61

NOH kellad pandud ning vanainimese moodi talvotsa sõidetud (max 0,9Bar :( ).

Nüüd siis aeg asjad ära rääkida. Sai asi alguse eelmise aasta (2006a.) novembris. Nimelt vaene Garret ei pea kohe mitte vastu minupoolt soovituid rõhke seega sai pilt Mitsu poole visatud. Variandid siis kasutatud otsida või uus. Kasutatuid Eestist ei leia ning eks peab neid Rootsistki piisavalt taga ajama. Kasutatud aga ikkagi halb maitse juures, kunagi ei tea, mis korras sa ta saad ning parandamine võib võtta veel mingi n summa. Seega sai pilk uue turbo peale pandud. Igast tutvused kuumaks aetud ning saigi "teenete" eest Inglismaa Tuuningfirmas http://www.xtremescoobies.co.uk/ töötava Neiurahva kaudu endale uus Mitsu välja aetud. Tuligi tehasest tuliuus Mitsu Turbo neile, kuid firma poliitikale kohaselt pandi Turbo testpinki (kuigi ka tehases läbivad nad rutiinse testi), kus teda käiatakse 24h tavatingimsutes siis teatud välpadega ning koguses maksimum koormusega (koormused, mis stock autole jäävad kättesaamatuks). Oh seda häda peale 146.000 pööret tekkis võlli vibratsioon ning tiivikud hakkasid korpust riivama. Tavatingimustes oleks see turbo mõnel rahulikul autojuhil pidand vastu aastaid kuid minu õnneks nende jaoks tähendas see testi nurjumist. Seega Turbo pingilt maha ning tagasi tehasesse. Minu õnneks loomulikult. Tunduvalt ebameeldivam oleks olnud kui ta oleks mul mõne aastaga hävinenud. Aega aina kulus ning vahele tulid jõulud ning uus aasta. Jaanuaris sai aga tehasest uus Turbo saadetud ning see läks uuesti pinki ning testi tulemused olid juba :thumb:

Igasuguste keeruliste põhjustel venis Turbo saatmine märtsini, kus siis lõpuks sain tänu Elerile (müts maha siinkohal sõbralikusse ning abivalmiduse ees, kui turbo peal teeme sinuga "ühed" :beer: ) soodsalt Turbo Eestisse. Täna karpi lahti lõigates käed värisesid ning nii palju oligi lapsele õnneks vaja.


Nüüd on kõrvale ka korjatud kokku, tänu Qdwini ning Trioniku näpunäidetele, vajalike vahendid. Varsti läheb Bar'itamiseks. :head:

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#62

Kirjuta voolikute torude koodid üles. Ausalt, ma ei viitsi.

Mu kasutatud mitsu oli täiesti tarvitamiskõlbulik, vaatamata üle 200000km läbisõidule. Igaks juhuks sai siiski remont ja balanseerimine tehtud.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#63

Algselt postitas: qdwin
Kirjuta voolikute torude koodid üles. Ausalt, ma ei viitsi.

Kui kupatuse kokku saan siis teen pikema kirjelduse.
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#64

Vahepeal on möödunud kõvasti aega, mis on enamus ajalt kurb olnud. Nimelt laekus uus turbo ning sai tehtud ettevalmistused vahetuseks, et kohe siis hullult nautima sõitu hakata. Aga läks nagu ikka teisiti.

Koos turboga sai välja vahetatud ka väljalaskekollektor (kuna oli üks suur töö, siis otsustasin Trionicu soovitusel ka vahetada väljalaskekollektori juba eelnevalt lihvitud oma vastu ümber. See aga osutus ainuõigeks sammuks, kuna mu enda kollektoril oli „meeldiv” mõne sentimeetrine pikkimõra, mis ilmselt oleks varsti hakkanud turbo tiivikusse kilde puistama) ning vajalikud õlitus ning jahutusvedeliku torud, mis Garreti ning Mitsu turbo’l omavahel ei klapi. Vahetus ise oli piinarikas ning peale seda hakkas tants ja trall pihta.

Probleeme lahates ning otsides sai testitud ning kontrollitud kõikvõimalike erinevaid asju, mida igapäevaselt ei oska kahtlustada pluss loomulikult kõik tüüpilised asjad.

Vigadeks oli alguses: rõhupuudumine, tühikäigu kõikumine.

Sisselaske lekked - tavalised kui suhteliselt ebamugav leida, eriti veel kui neid on mitu tükki korraga.

Kütuserõhu regulaator, mis minupuhul ei andud piisavalt rõhku välja. Pump jõudis taguda küll kuid kütuselatti piisaval rõhul kütet ei jõudnud.

Lambdaandur – vana töötas veel täiesti korralikult, kuid pidev Check Engine ning Tech2’est välja loetud oxygensensor vead. Peale lambda vahetust igastahes hakkas segukell märgatavamalt agressiivsemalt toimetama.

Nüüdseks on kaas saablaste abiga jõudnud asi nii kaugele, et tühikäik enam ei kõigu ning masin käib taas. Tänud siinkohal Sebastinaile, kes „vabatahtlikult” läbis peenmehaanika jootmis harjutused suures koguses lühikesel perioodil. :)

Proovitud kõvasti erinevaid ECU’sid ning softe, saigi ECU’de vead ning head välja nuhitud, tuli välja, et süüdlane oli hoopis Fuelcuttoffdefender, mis ei suutnud MAP’i andurile anda piisavalt täpset „infot” (Kuigi sai kaks korda kontrollitud).


Praeguseks on masinale külge pandud veel:
Lesjofors sport vedrustus, mis madaldavad 40 mm ning on vägagi mõnusalt jäigad.

Vahetusse läks ka puksi ring, Powerflexi polüuretaan puksid (said tellitud kodanik Teageri abivalmidust räigelt ära kasutades, tänud selle eest). Viimaste kahe asja koosmõjul ei ole auto enam nagu vanaema sohva, vaid palju konkreetsem ning stabiilsemaks, kurvis on lausa lust rooli peale keerata ilma, et kreeni kisuks. Kes vähegi peab lugu sportlikumast sõidustiilist siis see oleks õige suund.

Samuti otsustasin enne juba, et enne kui uue turboga korralikult paugutama hakkan vahetan väljalaskes vanad ning ilmselt juba umbsed osad ära. Nii saigi tellitud Romza abiga Speedpartsist JT60-h4, mis on siis 3” välja lase kõik, mis tuleb peale resonaatorit.
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... -k4_ny.jpg

Kõige selle eelneva jutu kokkuvõtteks võib öelda, et pärast auto kätte saamist ei pannud ma kaks päeva autos sõites makipaneeli ette ega kliimat käima, vaid sõitsin lahtise aknaga, vist võite ise arvata miks. Hääl on hoopis teisest mastist, nüüd kus sai veel rõhku peale keeratud ning kurvis ka pidamist/juhitavust mõnusalt on sõidu mõnu garanteeritud, eriti arvestades, et peaaegu kõik eelneva aja millal auto seisis, sõitsin ringi 1,2L Fiat Puntoga, mis iseenesest ajas asja ära kuid seda magusam oli tagasi oma auto rooli istuda.

Kõik selle eelneva jama ning ikaldusega pidid tegelema Troosti härrad. Nüüd nende ees ka üks suur :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#65

Kohe hea meel sinu õnnestumiste üle. Head asjad elus ei peagi vist väga lihtsalt tulema:P
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#66

Algselt postitas: IFF
...eriti arvestades, et peaaegu kõik eelneva aja millal auto seisis, sõitsin ringi 1,2L Fiat Puntoga, mis iseenesest ajas asja ära kuid seda magusam oli tagasi oma auto rooli istuda.

Tean, mis tunne see on :D. Olen ka sõitnud olude sunnil pisikese punniga, ning oma autosse tagasi istumine oli nagu õndsus ;)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#67

Algselt postitas: IFF
Nüüdseks on kaas saablaste abiga jõudnud asi nii kaugele, et tühikäik enam ei kõigu ning masin käib taas. Tänud siinkohal Sebastinaile, kes „vabatahtlikult” läbis peenmehaanika jootmis harjutused suures koguses lühikesel perioodil. :)

Proovitud kõvasti erinevaid ECU’sid ning softe, saigi ECU’de vead ning head välja nuhitud, tuli välja, et süüdlane oli hoopis Fuelcuttoffdefender, mis ei suutnud MAP’i andurile anda piisavalt täpset „infot” (Kuigi sai kaks korda kontrollitud).
Kas ECUs polnud üldse probleeme või oli siiski seal ka mõni kotermann?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#68

Algselt postitas: suur

Kas ECUs polnud üldse probleeme või oli siiski seal ka mõni kotermann?

Praeguse seisuga tundub, et Saabi T5 põlvkonna pommikindel ECU on endiselt pommi kindel. :wise:
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#69

Algselt postitas: Sebastian

IFF, kui arvad DI vigase olema, siis welcome to club.
Ka mul hakkas pärast teist katset natuke "puterdama" e. siis tunne nagu mõni pütt jätaks vahele. Vabalt võisid ka küünlad viga saada. Vahetan, eks siis selgub.
Krt. kiivri alt detonatsiooni ei kuule ju!

Sellise andmise juures ei kuule ega näe sa neid näidikuid isegi mitte. Esimesel ametlikul mõõtmisel kuskil mõnisada meetrit enne lõppu tundsin, et midagi on valesti ning lasin vabakäigu peale. Kiirelt kiikasin õlirõhku, viimane oli õnneks alles, seega jätsin mootori käima ning jahtuma. Mootor puterdas korralikult ning siduripedaal oli katkendlik ning jäik. Sõitsin vaikselt siis starti tagasi mootorit jahutades ning säästes.

Mis siis juhtus? Pole ju eriti raketi teadus. Sünnipärane DI-kassett aastast 1996, ei suutnud talle ette nähtud toimingutega enam nii ekstreemsetes oludes hakkama saada. Lasi neljandas silindris segu lahjaks. Tulemuseks detanatsioon ning all toodud pilt klapist:

Pilt

Mille peale kadus kompressioon ning kogu lugu. Samuti sulas ära küünal. Minu õnneks (kui see sõna siin üldse paslik on) oli temperatuur piisavalt kõrge, et küünal ning klapp, sulasid, mitte ei purunenud kildudeks. Viimane oleks väga laastavalt mõjunud mu mõnituhat sõitnud tutikale mitsu vurrile.

Tänu Trionicu uskumatutele pingutustele on probleemid nüüdseks peaaegu lahendatud. :notworthy:

Paigaldatud uus klapp ning tutikas DI kassett. Samuti ka siduri surve silinder, mis oli väsinud. Vaja veel nipet näpet teha kuid mis peamine "Ta sõidab jälle" :head:

Paari nädalapärast Kiltsil näeme!

Nüüd pole muud midagi kui hulgilattu makarone ostma. :red:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#70

DI viga tundus ka mulle ainukese loogilise asjana. Segu oli sul lahja vähemalt kahes silindris, nagu küünalde järgi otsustada võis.
Igavesti tore kuulda, et midagi eriti hullu siiski ei juhtunud :)
ps. kolvid ikka terved?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#71

Algselt postitas: sebastian
DI viga tundus ka mulle ainukese loogilise asjana. Segu oli sul lahja vähemalt kahes silindris, nagu küünalde järgi otsustada võis.
Igavesti tore kuulda, et midagi eriti hullu siiski ei juhtunud :)
ps. kolvid ikka terved?

Segu jäi lahjaks jah 3 ja 4 silindris. Kolmandas ilmselt mitte veel nii hullusti. Õnneks jäid kolvid terveks.

Samuti sai paigaldatud ühikuvõrra jahedamad küünlad.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#72

üks küünal oli sul jah seal keevitamisega tegelenud(trionicu laual). Ega need teisedki just parimas konditsioonis polnud. Kahju jah, et peale sellist trianglit nii pidi juhtuma...:(
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#73

Algselt postitas: IFF


Nüüd pole muud midagi kui hulgilattu makarone ostma. :red:

(Abi)makarone saab tasuta punasest ristist :D
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#74

Sai eile õhtul G-tech'i abil 0-100 km/h kiirendust proovitud. Täiesti tavalise tee peal enamvähem korras asfaldil. Autos 2 inimest ning kõik tavaline kola ka masinas. Tulemuseks kohe esimesel katsel suhteliselt suure wheelspinniga 7.1 sekundit. :poke:

Sai neid katseid veel tehtud mõned, proovitud siit ja sealt natukene, kuid ei midagi paremat. Näruse 205/60 R15 rehviga (vana kõvaks läinud segu ka juba ilmselt, rehvid on samad, mis olid all kui auto ostsin 3 aastat tagasi :red: ) ei pane kuidagi seda jõudu maha, mis peale 3000 pööret tuleb. Samas "tänu" mitsu turbole pole 2000-3000 vahel nagu midagi eriti tunda. Egas siin midagi järgmiseks hooajaks 225 rehv alla ning siis vaatab kas saab sinna 6,5 kanti lajatada. :freak:
Iga ratas veab and then some!
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#75

Vägev värk. 225/40 17" Mul siiani parim 6,9s ja no ei tule paremat. Kas 402m ka oled proovinud?
Sent from my Monte Carlo using B236
Vasta