22. leht 37-st
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Veebr 23, 2009 20:16
Postitas sebastian
IAC-ta töötab küll, aga kui mootorile koormus taga tuleb (läheb vent tööle, kliimapump vm.) siis pöörded langevad ebaloomulikult madalaks või sureb üldse välja. Selleks IAC ongi, et hoida vabakäigu pöörded 800...850 peal olenemata koormusest.
Vanem Boschi LH aju ei oska pöördeid stabiliseerida, kui gaasi järsku maha lased.
Trionic koos seguklapi reostaadiga aga suudavad ja toda (õnnetut) ufokujulist "amortisaatorit" gaasihoova taga pole enam vaja. Trionicus hoolitsevad vabakäigu pöörete eest vähemalt kümme mäppi. Softis väga keeruline süsteem kusjuures

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Veebr 23, 2009 20:32
Postitas S9K
Kusjuures ei töödanud mul ta ka ilma IAC-ta. Reguleerisin küll pöörded tiba üle 1000 RPM ja kohapeal gaasi andes ja kohe lahti lastes kukkus ikka 0-i (üleeile oli vist). Järgnev moment oleks nagu kuskilt filmist võetud, üks hakkab karjuma, siis näitab kaamera ära lendavaid linde ja söömise pooleli jätvaid loomi.
IAC aruteluks olemas uus teema:
IAC probleemid
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Veebr 24, 2009 23:59
Postitas vigge
Alkuperäinen postittaja SAABNINETHOUSAND
Kusjuures ei töödanud mul ta ka ilma IAC-ta. Reguleerisin küll pöörded tiba üle 1000 RPM ja kohapeal gaasi andes ja kohe lahti lastes kukkus ikka 0-i (üleeile oli vist). Järgnev moment oleks nagu kuskilt filmist võetud, üks hakkab karjuma, siis näitab kaamera ära lendavaid linde ja söömise pooleli jätvaid loomi.
IAC aruteluks olemas uus teema:
IAC probleemid
Low cost IAC solution
http://www.stcf.net/viggen/24022009.jpg
installed one to my car, when the T5 valve broke and a new one is too expensive. Works wonders (stabile idle), but need help with the throttle when cold staring and a while after.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: K Veebr 25, 2009 0:10
Postitas S9K
LMFAO

Thats called fine tuning:P
I had the traditional 900/9000 idleing problem, stalling and fluctuating idle. I am getting there already, it got way better when I adjusted the valve position. Now I need a new Throttle Return Dashpot (ufo kinda thingy).
vigge you could show our guys and gals what you'r up to with your car.
btw, how are my injectors doing? Hannu has'nt contacted me again, so I suppose he does'nt know the pricing yet.
Crazy men those finnish guys:headbang:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: K Veebr 25, 2009 13:22
Postitas vigge
Alkuperäinen postittaja SAABNINETHOUSAND
LMFAO

Thats called fine tuning:P
I had the traditional 900/9000 idleing problem, stalling and fluctuating idle. I am getting there already, it got way better when I adjusted the valve position. Now I need a new Throttle Return Dashpot (ufo kinda thingy).
vigge you could show our guys and gals what you'r up to with your car.
btw, how are my injectors doing? Hannu has'nt contacted me again, so I suppose he does'nt know the pricing yet.
Crazy men those finnish guys:headbang:
my car:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10688
will ask Hook what the injector status is, will meet with him today.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: R Veebr 27, 2009 0:29
Postitas S9K
Aga mina täna vahetasin esitule ära (ja valgus sai sõna otseses mõttes) ja ühe suunatule. Panin ühe lisa ka juurde saades Iff-ilt inspiratsiooni. Nimelt tagurdamis valgus on nüüd ka ees

Seda on lihtne teha. Lihtsalt üks juhe tuleb ümber tõsta, suunatule juures.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: R Veebr 27, 2009 0:34
Postitas Homersimpson
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Nimelt tagurdamis valgus on nüüd ka ees

Seda on lihtne teha. Lihtsalt üks juhe tuleb ümber tõsta, suunatule juures.
Mhhh ? Mingi usa teema? Kuskilt tuleb tuttav ette .. Kas 9-5'l ka midagi sellist ?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: R Veebr 27, 2009 0:36
Postitas S9K
9-5 ei ole vaadanud. Tonnisel on selle jaoks tegelikult eraldi pistik. Aga sellelt pistikult saab voolujuhtme ümber tõsta gabariidi tule pistikusse. Gabariidi pirn on kahe niidiga ja pistik on kolme klemmiga. See tagurdamise tule juhe lähebki nüüd tühja pesasse ja ongi korras.
E: Hmmmmm. Mõtlen siin, et peaks MAF-i suurema korpuse sisse istutama. See oleks parem mõte, kui et kasutada ainult segu potekat. Mõned näited:
OEM: 90 mm korpus: 960 CFM
NEW: 95 mm korpus: 1600 CFM
OEM: 70 mm korpus: 550 CFM
NEW: 73 mm korpus: 700 CFM
OEM: 80 mm korpus: 810 CFM
NEW: 85 mm korpus: 1200 CFM
Peab uurima.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: R Mär 06, 2009 23:48
Postitas S9K
Puht juhuslikult lammutasin hetk tagasi ühe cooleri ära. Kanali mõõt on 26.5 mm X 3 mm ja neid on kokku 26 tükki. Saaks välja arvutada kuhu maani too kõlbaks.
E: Ma ei taha küll eriti halvasti öelda aga lugege ise:
Cooleri kärje kanalite kogupindala:
26,5 X 3 = 79,5 mm X 26 = 2067 mm²
Võrdluseks 3" toru pindala: π • r² , 3" = 75 mm
3.14159265 X 37.5² = 4417 mm²
Uskumatu, kuidas sealt üldse mingi õhk läbi mahtus. Need väiksed kanalid teevad ka õhu liikumise kiiruse suureks ja jahutamine pole seega nii effektiivne kui suurte kanalite puhul. Mul kaks kärge kodus ja kerge mõte juba jookseb. Lähen käin Stokkerist läbi ja uurin alu traadi hinda + argooni. MIG-iga saab lasta küll
E2: Ära näkku löö, majandussurutise aeg:P
Muide kas keegi teab kuidas cooleri lubatavat võimsust arvutatakse? Tean, et mõõdetakse voolavust. Aga kust maalt siis nad STOP märgi ette löövad ja peale kirjutavad, et see voolab nii palju. Siin on kindlasti mängus rõhu kadu. Ehk on nii, et kui rõhk juba langeb rohkem kui a'la 0.5 bar siis edasi polegi mõtet mõõta ja sinna see STOP märk käibki. Jahutus protsent on ka vist tähtis näitaja. Mihkel käib vahepeal foorumis piilumas. Ehk piilub ka seekord ja oskab midagi tarka kosta. Igasugune info teretulnud
Kas näiteks oleks võimalik välja arvutada Saabi cooleri voolavust? Kanalite pindala on teada, igasugu nurgad on teada. Ma siin leidsin kaks Flow kalkulaatorit kah:
http://www.jhlarson.com/ind_tables/hvac ... irflow.htm
http://www.flowmeterdirectory.com/flowcalculator.php
En?: Igatahes ma leidsin midagi huvitavat jälle lugeda:
http://www.bellintercoolers.com/pages/t ... html#FAQ_8
E4?: Ja leidsin veel midagi huvitavat. Üks mõnus "rõhu languse" kalkulaator. Nii palju kui ma netist õiget infot leidsin ja sisestasin, siis sain originaal cooleril 2 barise rõhu juures languseks üle 1 bari

. Samas niiöelda kahekordse suuruse juures oli langus kõigest 0.1 bar. Raketi teadus on huvitav asi.
http://www.pressure-drop.com/Online-Cal ... index.html
Tegelikult võiks keegi veel arvutada. Nii kui nii teil midagi targemat teha pole

Kell on 3:30 juba. Silmad kipitavad. Tegin õhulugeja ka ümber. Lõhkusin originaal korpuse ära ja pistsin suurema toru sisse. Pihustite arve tuli ka ära, aga loomulikult nagu ma juba aimasin, et midagi valesti läheb, ta seda ka läks. Sõbra arvel hoidsin raha ja ta tore mees suutis 1000.- sealt juba hakkama panna. Vat kui lõbus

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Mär 07, 2009 22:55
Postitas S9K
JEEEEEEEEEEE, MU AUTO TÖÖTAB IDEAALSELT. MA POLE NII ÕNNELIK VAREM OLNUD. Elumehe käest sain tühikäigu mootori proovimiseks + custom õhulugeja ka toimetab ideaalselt. FANTASTIKA. Panin õhulugeja süsteemi 3" toru sisse. Täpselt 1.4 bar on fuel cut. Seda siis wastegate küljest ära võetuna. Seda reguleerib kindlasti see väike MAP andur armatuuri all. Mõnus on sõita, pingsalt jälgisin iga ristmiku peal, ega ometi jälle välja ei sure. Ei surnud, pöörded kukkusid 1200 rpm peale ja sealt edasi langes vaikselt. Seda ilma selle UFO junnita.

:drive::drive:
Üks imelik asi kah siia Õnneliku jutu juurde. Nimelt ei suvatse vist APC oma tööd teha. Lükkas mul kohe alguses rõhu base boosti peale.
Turbo spoolist kah, kuskil 0.8 bar juures hakkab VÄGA kiiresti rõhk tõusma.
Käigud on liiga lühikesed

Esimese 10 sekundiga vahetan 2 pealt juba 4 peale.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Mär 08, 2009 10:36
Postitas strife
Palju õnne.. nüüd loodetavasti kuskil kohtab sind linna peal wrum wrumitamas:D
anna mulle teada mil järgmine kord ringe tegema lähed,et tulen viskan pilgu peale

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Mär 08, 2009 10:50
Postitas ivomets
jeeee!
ma tahaks ka näha seda autot liikumas!
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Mär 08, 2009 10:55
Postitas S9K
Nüüd veel mõned koledad tööd vaja ära teha. Uks keevitada ja stange parandada. Värvimiseks pole hetkel sentigi. Aga saame hakkama.
E: base boost on 0.4 bar:wtf: Otsin uut vedru juba.
E2: Vedru leitud, sõbral oli bov-il identne vedru, aga ROPULT jäik. Ei suutnudki puhtalt oma kätega WG kaant peale panna. Kasutasin pitskruvi abi. Nüüd on base boost kuskil 1+/-0.1 bar juures. Täpselt ei saa jälgida, sest segukell on tiba tähtsam

Hullult rebib minna ikka. Ja sidur vana peer hakkas ka jälle libisema

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Mär 09, 2009 10:36
Postitas Chipy
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Puht juhuslikult lammutasin hetk tagasi ühe cooleri ära.
Sa mees oled ikka uskumatu mees

ma siin olen lugenud su tegemisi ja mul on tunne, et su auto on transformeerunud üheks mustaks batmobiili, koerarakendi, kosmosesüstiku ja jahipüssi derivaadiks

Igatahes jõudu sulle lammutamiseks ja ehitamiseks
respect,
C
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Mär 09, 2009 11:04
Postitas S9K
Eile just sõbraga naersime selle üle:
"Jõudu on, abi oleks tarvis"

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: R Mär 20, 2009 21:13
Postitas S9K
Noneh, siia mu tulumaksu raha läks

Nüüd näpud jälle põhjas.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Mär 21, 2009 9:31
Postitas strife
Tead mees , sul on ikka hullem pisik sees, alles auto sõitis, aga nüüd tahad jälle ribadeks kiskuda, sa kunagi lihtsalt sõitma ka hakkaD

Aga egas siin muud ei ole kui palju raha ja jaksu sulle!

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Mär 21, 2009 9:48
Postitas S9K
1500.- krooni vaja, siis sõidab jälle (loodetavasti).
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Apr 11, 2009 20:54
Postitas S9K
Ma nüüd sebisin omale T5.5 ecu ja juhtmestiku sain ka, kokku 700 eestlast. Järgmine etapp on herr Timutit. Tänud Alartob-ile.
Ahjaa, kõige parem on see, et nüüd saab selle va 9-5 ka kenasti ära maksta. See oleks nagu eriti tase, ses mõttes, et siis saaks ka suve nautida.
Tuli ka see B202 plokikaane jutt meelde. Peaks pakkujatega ühendust hakkama võtma.
E: Noneh, täna sai käidud tallinnas. Külastasin timutit ja sohvriks oli Iff, ma ei kipu väga sellesse liiklusesse. Raudselt oleks mõnel külje maha sõitnud

. Igatahes ma sain vist kõik andurid mida vaja on. Täna kohe hakkan tonnist lammutama. Prooviks viisakalt juhtmestiku kätte saada. Ahjaa, selle vana kella asemele sain ka digitaalse vastandi. Lisaks veel püsikiirus hoidja lülitid. Hetkelise seisuga tõotab tulla hea suvi. Aga davai siis.
Minu poolsed tänusõnad nii timutit-ile kui Iff-ile
E2: Praeguseks on kaboti alune tühi. Lisaks lendas kliima ja ABS kah:bs: (lisa raskus)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Apr 12, 2009 13:32
Postitas Morten
Kuidas me ütleme,mõistus on saabi teha ?
Segane,midagi valmis saad,siis tekib uus idee kust hobust juurde saada.
Suveks plaan asi valmis saada siis ?

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Apr 12, 2009 14:26
Postitas S9K
Ma möllan juhtmestikuga praegu. Üks pistik on puudu. Ja kardan, et asi jääb hetkel poolikuks, vägisi. Armatuur on väljas ja Elumees ka mul siin abis. Kolasime Bauhofis ka ja ostsime termo kahanevat ja klemmikuid ja hülsse jne. Kusjuures asi tundub väga lihtne, aga noh tundub vaid esialgu
ok, uus uitmõte. Mul on puudu isane pistik, kust juhtmed salongi lähevad. Aga kuna ma niikuinii pean seal tinutama siis üks lihtne variant on see emane sealt hoopis ära lõigata. Seega töö jätkub. Loodetavasti laon täna õhtul või homme uuesti kokku juba.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Apr 12, 2009 20:20
Postitas S9K
Töö käib, suht
Selline asi juhtus ootamatult kätte täna. Omanik ise surus näppu, et VÕTA! Peab ära pesema, õnneks on seda naha puhastus vahendit ja kreemi veel hulga alles. Peaks päris ilusaks minema.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Apr 13, 2009 0:15
Postitas NO FEAR
Krt ma ikka mõtlen seda sinu värki, et oled sina alles ummamuudu. Täpselt nagu eelnevalt räägiti, et kui asi käib siis ikka lahti ja "paremaks". Aga sa pinguta veel vähe!:D
Sõitma ka selle mai alguseks saad vä?:)
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Apr 13, 2009 0:17
Postitas S9K
Ei plaanigi. Aega on, nagu ma koguaeg öelnud olen, siis ehitamine on see mis mind huvitab. Kas ta sõidab või mitte, mind väga ei huvita. Võiks ju tegelt sõita:conf:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Apr 13, 2009 0:20
Postitas NO FEAR
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ei plaanigi. Võiks ju tegelt sõita:conf:
Ma arvan ka!;):D
Kodus vä?