28. leht 37-st
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Nov 30, 2009 14:12
Postitas I-Vaari
Küll neid KW ka ilma mõõtmata jätkub. SAAB i õnnetus ongi see , et enamus tegusa mootoriga masinatel kipuvad need Nm ja Kw kummisuitsuks muutuma. Püüad ehk korralikult toimiva 4 veo nüüd juurde aretada ( nagu vist kunagi mainisid) ja hea kummiseguga papud leida mis end teepinnale kinni liimivad. Siis võib ka juba Nürnburgring`ile minna mõõtu võtma. EDU MEISTRIMEHELE - igatahes!
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Nov 30, 2009 14:16
Postitas D116
1.7 Bar:head:
Kas mootor on ikka 1000km peale remonti ära sõitnud?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Nov 30, 2009 15:51
Postitas S9K
Tegelikult on boost request 2 bar;), sõna otseses mõttes pole julgenud sinnamaani lasta. Wg sain kenasti tööle ja sissesõiduks pole aega. Sidur EI libise. See "surge" heli mida turbo teeb on täpselt sama nagu rallikatel pop-off.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Nov 30, 2009 16:07
Postitas TaaviR
Mis seal vahet kui palju sõitnud? Kõik on puhtalt, kontrollitult ja täpselt töödelduna koostatud. See mootor ei ole ju uus! Isegi kolvid vanad. Saigi vähe lobedam tehtud et kinni ei jookseks. Pealegi selle võimsuse juures niikuinii enam üle 100000km ei kesta. Vaatame kaua kestab:evil:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Nov 30, 2009 17:37
Postitas tarzic
Hmm, 1,7 ja 2,0 bar on ikka väga mehine rõhk. Ma siiralt loodan, et see "koht" kus siin teemas sepistatud mootori-sisu paigaldamisest räägitakse jäi mul lihtsalt kahe silma vahele.
Aga muidu äge värk. Käi kiirelt dünos ära jah, siis on märk maas vähemalt. Ega seda sidurit ja ilmselt ka kone just kauaks ei pruugi jätkuda.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 0:04
Postitas S9K
B202 mootori sisu on sepistatud, va kolvid. Kui rohkem saabi mootorite hingeelusse laskuksite, siis teaksite, et tegu pole paberist mootoriga. Youtubes on üks väga tutvustav video, saab 9-3 666 hp stock engine.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 5:01
Postitas iroman
POLEE PAHAA! Parimad soovid ka siitpoolt. Dynokõveraid tahaks küll lähemalt vaadatada. Kuidas temperatuurid kapoti all tunduvad (water temp kell on loodetavasti olemas). Praegu muidugi jahe ilm eriti ei jõua seal midagi ära keeta. Mingit pilti kapotialusest tahaks. Jätka samas vaimus, küll siis ka Quaiffe kasti sisu ükskord installeeritud saab (siis ei pea neid kaste vahetama sama tihti , kui õli

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 9:49
Postitas Maik
Sepistatud sisu ei anna erilist eelist tavalise sisu ees - kõik sõltub ikkagi seadest. Sepiskeps on vähe tugevam ja ei lähe nii kergelt kõveraks, kolb on juba vähem tähtsam... algmaterjal loeb muidugi palju.
Ise ma nii julgelt peale ei vajutaks,kui täpset segu ei tea ,aga noh..
käigukastid - ega sidurid ei lähe ,kui pidamist ei ole, sellesmõttes on jumala mureta olek. Kui tekib pidamine hakkavad kastid ja sidurid minema alles.
Vast saan ka lähiajal testsõidu ära teha , siis hea võrrelda mineku suhtes

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 14:15
Postitas tarzic
Algselt postitas: Maik
Sepistatud sisu ei anna erilist eelist tavalise sisu ees - kõik sõltub ikkagi seadest. Sepiskeps on vähe tugevam ja ei lähe nii kergelt kõveraks, kolb on juba vähem tähtsam... algmaterjal loeb muidugi palju.
Ise ma nii julgelt peale ei vajutaks,kui täpset segu ei tea ,aga noh..
Kas wideband lamda ja segukella saite tööle? Mis numbreid kiirendades näitab?
Algselt postitas: Maik
käigukastid - ega sidurid ei lähe ,kui pidamist ei ole, sellesmõttes on jumala mureta olek. Kui tekib pidamine hakkavad kastid ja sidurid minema alles.
Sidur läheb libisema ikka 4 või 5 käiguga peenestades. Isegi sellel "loomal" peaks sealkandis pidamine tekkima.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 17:49
Postitas TaaviR
Lamda töötab! Segukella ühendame järgi, siis saab täpsemalt teada, mis toimub . Multimeetri näit oli kiirendamisel 1.1 kuni 1.48 V sõidu ajal mõõtes. Lahjemaks kuidagi ei saanud esialgu. Kui segu lahja oleks, siis oleks see mootor mõne uue Lada esitiivaks sulatatud juba:D Sidur ei libise ja korvil on surveplaat 9 lamelliga korvi küljes ja topelt taldrikvedru:thumb: Edasise kohta ütleks: WE WILL SEE!
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 19:17
Postitas sebastian
Algselt postitas: TaaviR
Lamda töötab! Segukella ühendame järgi, siis saab täpsemalt teada, mis toimub . Multimeetri näit oli kiirendamisel 1.1 kuni 1.48 V sõidu ajal mõõtes.
Ehk siis segu AFR 10,5 - 11,8
Peaaegu päris hea
Kui saite pingeks 1,1V kõrgetel pööretel ja 1,5+ bar rõhuga, siis võiks lahjemaks teha küll. GT28RS jaoks oleks see normaalne segu, aga Holset kannatab veidi lahjemat, enne kui EGT ohtlikult kõrgeks läheb.
Soovitaks siiski
knock-LED külge panna, mine tonti tea millal "koputama" hakkab.
edit: ECU pistikus PIN8 koht peaks olema tühi, ilmselt pole seal klemmigi. Ehk leidub mõni teine vaba klemm+juhe mida saab seal kasutada.
+12V võib võtta "süüde sees" siinilt. Takisti võib olla vahemikus 470-820 ohm.
LED-i asemele lambikest ei tohi panna, ECU ei toida seda ära.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 19:21
Postitas Trionic
Samas saab maksimaalse võimsuse ainult siis,kui pidevalt "kergelt koputab".
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 19:27
Postitas sebastian
Algselt postitas: Trionic
Samas saab maksimaalse võimsuse ainult siis,kui pidevalt "kergelt koputab".
Jah, aga T5 võtab rõhu juba paari "koputamise" peale kahjuks alla ja soovitud 1,7 baari asemel saab olema 1,5 või 1,2

See aga S9K-le ei meeldiks ma arvan

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Dets 01, 2009 22:59
Postitas Maik
Võtsin enda pilli küljest kella ära, nüüd vähe parem vaadata, saab vajadusel pöörete järgi kah vaadata ...
ja logida peaks samuti nüüd saama .
aga testsõitu tahaks ka ikka saada lähiajal krt

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: K Dets 02, 2009 1:32
Postitas TaaviR
Nii ta on et segu ka kella järgi 11.8 ja seda 1.5 bar + ja 5000+ rpm aga natuke võiks lahjem olla. Niisama ilma rõhuta sõites ja tühikäigul on segu 9.5-10.5 mis nagu veits rikas

Ledi asja peab proovima:thumb:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 2:14
Postitas sebastian
Algselt postitas: TaaviR
Nii ta on et segu ka kella järgi 11.8 ja seda 1.5 bar + ja 5000+ rpm aga natuke võiks lahjem olla. Niisama ilma rõhuta sõites ja tühikäigul on segu 9.5-10.5 mis nagu veits rikas

Ledi asja peab proovima:thumb:
Põhjanaabrid arvavad näiteks, et Holset HX35 jaoks 1,5bar/11,5AFR ja 1,8bar/11,0AFR olenemata mootori pööretest on piisavalt hea. Sellise seguga püsib EGT 900-950 kraadi vahel. Lahjem segu tõstab temperatuuri, mis võib turbole ja klappidele hävitavalt mõjuda.
Ilma rõhuta sõites peaks olema 14,7 või seal lähedal. Ei tahaks nagu uskuda, et
fuelmap nii möödas, et ECU ei suuda adapteeruda. Pigem NB andur rikkis ja annab ECU-le valeinfot. Kui gaas pole põhjas, siis toimetab ECU
closed loop rezhiimis, ehk siis NB-le tuginedes. Seepärast ka 14,7 ühtlase kiirusega kruiisides.
Tühikäiguga on keerulisem, seda peaks ilmselt logima ja reaalajas vajalikke mäppe muutma.
Innovate WB teise väljundi saab ju panna NB-d imiteerima, sealt tuleb õige
lambda pinge.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 9:43
Postitas Nastix
Algselt postitas: sebastian
Ilma rõhuta sõites peaks olema 14,7 või seal lähedal. Ei tahaks nagu uskuda, et fuelmap nii möödas, et ECU ei suuda adapteeruda. Pigem NB andur rikkis ja annab ECU-le valeinfot. Kui gaas pole põhjas, siis toimetab ECU closed loop rezhiimis, ehk siis NB-le tuginedes. Seepärast ka 14,7 ühtlase kiirusega kruiisides.
Tühikäiguga on keerulisem, seda peaks ilmselt logima ja reaalajas vajalikke mäppe muutma.
Innovate WB teise väljundi saab ju panna NB-d imiteerima, sealt tuleb õige lambda pinge.
Krt, nii niru on loll olla - mitte midagi ei saa aru...
Igal juhul rõõm lugeda, et see monsterprojekt, millesse alguses kõhklusega suhtuti nüüd liigub ja elab.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 12:23
Postitas TaaviR
Meil juba pandud NB-i imiteerima! Ei usu et uus andur juba vigane:conf: Ilma rõhuta püsib 10.5 kandis. Krt peab vahejupi soetama, siis saaks logida kõike. Ja kui naabrid arvavad et rõhuga segu paigas, siis on korras.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 12:59
Postitas sebastian
Algselt postitas: Nastix
Krt, nii niru on loll olla - mitte midagi ei saa aru...
Siis võlgnen paar tõlget
Holset HX35 - "rekka" turbo, kõvasti suurem, kui see mis Saabil tavaliselt küljes.
1,5bar... - turborõhk baarides. Saabil tavalise turboga on see 0,5-1,0 baari. Kui aju tuunitud, siis ka rohkem.
AFR - AirFuelRatio (õige oleks kirjutada A/F ratio). Õhu/kütuse suhe. Bensiin ju ilma õhuta ei põle. Suurem number näitab, et õhku on rohkem ja segu on lahjem. Autoga kiirendades peab segu olema rikkam, ehk siis väiksem AFR arv.
EGT - Exhaust Gas Temperature, väljalaskegaaside temperatuur. Mõõdetakse vahetult enne turbot, väljalaskekollektoris.
Fuelmap - "tabelid" ajus, mis juhivad pihustite tööd ehk siis seda, kui palju kütust silindritesse antakse. Rohkem kütust = rikkam segu ja vastupidi.
NB - Narrow Band lambda andur. See on autodel tavaliselt. Suhteliselt ebatäpne, annab ajule infot: segu lahja-normaalne-rikas. Nendest kolmest põhiolekust ajule piisab, mõõtmiseks jääb aga väheks.
WB - Wide Band lambda andur. Eelmisest parem (ja kallim), lubab segusuhet (AFR) täpselt mõõta.
closed loop - olukord, kui lambda andur teatab ajule, et segu on lahja/rikas. Aju seejärel reguleerib, saab jällegi andurilt infot jne.
Lõpuks saabub olukord, kus segu vastab aju
fuelmap-s määratule. Kui "rahulikut" sõita, siis ideaalis on segu 14,7AFR.
open loop - vastupidiselt eelmisele, segu moodustamisel lambda andurilt saadud infot arvesse ei võeta. Rakendub näiteks siis, kui gaasipedaal põhjas.
adaptsioon - aju suudab teatud määral ennast "parandada". Näiteks kehva kütuse, veidi vale
fuelmap-i, mõne rikkis anduri-klapi vm. tõttu. Adaptsioone on ajus päris mitmeid eri olukordade jaoks.
knock - ("koputamine", detonatsioon) toimub enamasti kas lahja segu või varajase süüte pärast. Tuunitud ajudega masinatel tuleb asja kindlasti jälgida. Detonatsioon lõhub süüteküünlaid, kolbe, klappe jne. = üsna kallis mootoriremont. Turborõhu tõustes detonatsioonioht suureneb.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 15:13
Postitas Nastix
to sebastian: Võrratu!
Ole sa tänatud, hea inimene. Pilt kohe selgem

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 16:20
Postitas sebastian
Algselt postitas: TaaviR
Meil juba pandud NB-i imiteerima! Ei usu et uus andur juba vigane:conf: Ilma rõhuta püsib 10.5 kandis. Krt peab vahejupi soetama, siis saaks logida kõike. Ja kui naabrid arvavad et rõhuga segu paigas, siis on korras.
Siis pole ehk adaptsioon veel toimunud. Vähe sõidetud?
Hea, kui saaksite ühtsesse logisse AFR - RPM - boost.
Minu meelest Innovate WB kontroller laseb logida ainult segu ja sellisest graafikust poleks erilist kasu.
Et siis...CANUSB ja T5Suite

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 18:30
Postitas TaaviR
CANUSB-ga mõtlesimegi logida.... Aga jah selleks jälle raha vaja...

Sõidetud ei ole jah kuigi palju.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 19:25
Postitas Factor
Millises suurusjärgus CAN to USB adaptrid siis on?
Siin eesti müügiportaalidest leiab 1300.- ja 1400.- EEK
Kas need on ka millegipoolest erilised. Sisuliselt ei tohiks olla, kuna see ju lihtsalt converter Canbussi protokollist mingi USB transferiks vms?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 19:40
Postitas Homersimpson
Sobiv on AINULT
Lawiceli toodang. Postiga kokku tuli umbes 2300.-
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Dets 03, 2009 20:13
Postitas S9K
Vaidlen vastu, sobivad ka muud. 9-5 on see millele sobib ainult Lawicel. Sebastian kindlasti laenab oma hirmarmsat/kallist CAN-USB juppi
