4. leht 23-st
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Okt 22, 2007 8:17
Postitas suur
OT:
Algselt postitas: qdwin
või kadka teelt hyndai keskuse kõrvalt no name poest noname ksenoonid 1500 kr tükk!
Kui ma ei eksi, siis see noname pood on kannab
AABE nimetust ning seal töötab meie foorumlane djk. Ostsin sealt hea hinnaga rehvid.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Okt 22, 2007 10:56
Postitas qdwin
Algselt postitas: suur
Kui ma ei eksi, siis see noname pood on kannab
AABE nimetust ning seal töötab meie foorumlane djk. Ostsin sealt hea hinnaga rehvid.
Vabandan verbaalse vägivalla pärast! Lähen häbenen nurgas.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Okt 22, 2007 11:18
Postitas ill
OT: Ja kui seal poes öelda, et sõidad Saabiga, siis hinnad võtavad mütsi maha

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 1:56
Postitas Jupats
Niisiis koostöös Sebastianiga sai soetatud selline asjandus nagu Elmscan 5. Rahvakeelis siis - see jubin, millega saab trionicut läpakaga uurida-puurida...
Mida siis teada sai:
Esialgu mitte midagi olulist:head:
Pisut üllatas see, et minu autol hetkelises(jubedas) konditsioonis puhus Mitsu iga käiguga 0,69-0,71Bar`i. Siin kohal küsimus jumalatele - Kuidas piiratakse T7 puhul väänet esimese 2 käigu juures. T5 puhul on softis vastavad mapid olemas. Kas sekkub kastiaju? T7 puhul rõhku igatahes ei piirata. Seda sai korduvate katsetega kindlaks määratud ning ei usu, et T7 tahtlikult ka valeinfot levitaks:o.
Tegin siin ka eile öösel ka erinevaid teaduslikke katseid nagu näiteks auto soojenemise jälgmine toetudes pööretele, fuelflow`le, intake temp(sisselase temp), coolant temp jne. Samuti püütsin leida pöörete ning "gaasipedaali"(trottle position) oma vahelist seost, mis ei olnud kaugeltki lineaarne.
Võib olla paistab teile mõtetu tegevus kuid mind hoiab see aktiivsena

. Sooviks kunagi ka mõista seda tuuma millel najal mu käru elus püsib:D
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 8:43
Postitas qdwin
Tublid poisid!
OT: Ma ütleks sellele inimesele (

) suisa aitähh, kes suudaks kuidagi adapteerumise välja lülitada. Et auto kohandab end vastavalt juhi sõidustiilile, mis on ju vale! Kohanduma peaks vastavalt liiklustingimustele! Näiteks kui sport on sees, siis pikapeale muutub auto ikka vastikult uimaseks - ma ei sõida ju pidevalt lapats põhjas. Kui aga äkki on jõudu vaja, siis tänu minu eelnevale sõidustiilile adapteerumise tõttu, pole jõudu kuskilt võtta.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 11:09
Postitas qdwin
Nii ma teengi. Aga jube tüütu on enne möödasõitu nublakaid torkida. Tihti ei ole selleks ka aega (või mida iganes), siis on nii tüütu kui auto jätkab uimerdamist. Sport nupp on iseenesest mõnus lahendus aga sport režiimis võiks auto võimsuse adapteerimise (vabandust, jõhkra vähendamise) siiski ära unustada ja kõrgemat käiku pisut kauem sees hoida.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 11:55
Postitas sebastian
Niipalju räägivad, et automaat- ja manuaalkastiga T7 soft on ajudes ühesugune. Analoogselt T5-le annab kast ECU-le signaali (kui on automaat) ja siis kasutatakse
automatic gearbox boost level (nimetus võib teistsugune olla, aga vahet pole) mäppi. Kui signaali ei tule (ehk siis on autol manuaalkast) kasutatakse
manual gearbox boost mäppi. Niisugused mäpid on softis alati dubleeritud, ka sissepritse maatriksi oma loomulikult.
Kahjuks pole T7 mäppide nimetusi või kirjeldusi keegi avaldanud, seetõttu on failid esialgu suht hiina keel. 3D graafikud ei ütle midagi, kui pole isegi õigeid x-axis ja y-axis väärtuseid ega ühikuid, vaid mingid suhtarvud
edit:
http://www.viggenfactfile.de/hirsch.html
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 14:17
Postitas Trionic
Jupatsit tsiteerides:
Esialgu mitte midagi olulist:head:
Pisut üllatas see, et minu autol hetkelises(jubedas) konditsioonis puhus Mitsu iga käiguga 0,69-0,71Bar`i. Siin kohal küsimus jumalatele - Kuidas piiratakse T7 puhul väänet esimese 2 käigu juures. T5 puhul on softis vastavad mapid olemas. Kas sekkub kastiaju? T7 puhul rõhku igatahes ei piirata. Seda sai korduvate katsetega kindlaks määratud ning ei usu, et T7 tahtlikult ka valeinfot levitaks:o.
Väänet piiratakse drosselklapi abil,seetõttu pole vaja rõhu kallale minna T-7`l.Sina vajutad labida põrandasse,aga gaasiklapp avaneb näiteks ainult poole võrra. Teatud määral toimetab ka kasti ecu koostöös trionicuga väänet piirates(et näiteks,kas ja millal lukustada turbiin)
Rõhu kallale minnakse alles algavat detonatsiooni tuvastades.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 19:16
Postitas Jupats
Paistab siis olevat loogiline sinu jutule Trionic toetudes, et T7 softis on ka vähemalt 2 map`i esimese 2 käigu väände piiramiseks(puhtpaljas oletus ja lootus:D). Hetkel pole veel ka mõistust T7 softi uurida. Välja suudab lugeda ainult margi, mootori ning VSS`i(seda siis võõrastest softidest).
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 05, 2007 19:54
Postitas Trionic
2 map`i pluss üpris suur adaptsioonivõime:thumb:
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Nov 07, 2007 15:41
Postitas Jupats
Kas keegi oskab öelda kui suur on 9-5 aero(automaatkastiga) max RPM, ehk siis pöörete piiraja? Minu autol on näiteks 5715rpm. Redline algab 6000rpm´ist(see vist kõigil sama).
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 1:47
Postitas Pootsman
Elmscan 5. - Kus kohast said?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 6:37
Postitas Trionic
Vene saitidelt saab seda,nagu ka kõike muud võimalikku ja võimatut.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 13:04
Postitas Jupats
Algselt postitas: 819ATP
Elmscan 5. - Kus kohast said?
Seda saab ka siit Eestist. Näiteks
Tehnonet.
Kaasa saadav tarkvara suht sakib, kuid interneti avarustest leiab ka paremaid.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 15:19
Postitas sebastian
Algselt postitas: roomlane
Mida täpsemalt sellega näeb ja sättida saab? tech2-ga pole võrreldav või on see softki internetiavarustest saadav? Kas näiteks ABS andurite veakoode jne näeb jne?
Tech-2 on igal juhul parem. Elmscan ei näe ABS-i, turvapatju, signa aju jne. Ainult seda, mida väljastab Trionic 5 (7), pöörded, rõhk sisselaskes, siseneva õhu temperatuur, kiirus jne.
Erinevatel autodel on ka erinevad andurid (PID), mida Elmscan oskab lugeda, kahjuks pole Saabi Trionic-aju just eriti lahke oma infot jagama.
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.
edit: kokkuvõttes on tegu siiski "mänguasjaga", 2300 kroonist Elmscan'i ei maksa võrrelda 40000 kroonise Tech-2'ga
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 16:41
Postitas Jupats
Lisan siia pisut sisukama pildi:D
Esimesed sekundid on otse kiirendamine. 1kraad sooja. 2 inimest. Edasi on ringrajastiili sõitmine;)
EDIT: MAF ei mõõdetud ning graafikus on 2 slotti mitte aktiivsed.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Nov 08, 2007 16:56
Postitas Jupats
Siin näiteks möödasõit ühest autost ning rekkast maanteel.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 0:24
Postitas Jupats
Kirjutan, et teid natuke hoiatada. Nimelt reede õhtul läks mul istmesoojendus kärssama. Põletas raibe istmesse augu ja ka minu teksastesse. Tagumik tänagi veel hell. Äkki Trionic seletab mis täpsemalt läbi läks?:D
Profilaktika mõttes püüan lähi ajal igasugu releed ja muud junnid üle käia. Kes kurat teab mis seal jälle sädelema võib hakata.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 0:34
Postitas qdwin
Algselt postitas: sebastian
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.
Kui meenutada tech2 salvestatud kaadreid, siis ega seegi just teab mis kiire polnud. Kaadrite vahe just 0.9sec ei olnud aga gaasivajutus 900->4000 p/min olid kaks eri kaadrit ilma vahepealse osata. Lisaks on tech võimeline korraga kuvama (vist ka salvestama???) kuni 6 eri signaali.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 3:07
Postitas sebastian
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: sebastian
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.
Kui meenutada tech2 salvestatud kaadreid, siis ega seegi just teab mis kiire polnud. Kaadrite vahe just 0.9sec ei olnud aga gaasivajutus 900->4000 p/min olid kaks eri kaadrit ilma vahepealse osata. Lisaks on tech võimeline korraga kuvama (vist ka salvestama???) kuni 6 eri signaali.
Mhh...äkki com port piiras?
Baudrate on pordil default 9600, mis peakski tähendama keskmiselt 3 anduri (PID) "infot" sekundis. Kuuldavasti suudab Tech2 ise lugeda korraga kuni 60 andurit ja seda kõike hulga kiiremini kui Elmscan ühtainust andurit mõõdaks!
Või on äkki Saabi OBD2 piduriks?
Tõstsin Elmscani kiirust 38400 baud peale (ELM327 lubab seesugust force'i) ja nüüd peab proovima, kas auto küljes kah asjast tolku on.
Tahaks ju vähemalt 5-6 andurit korraga salvestada vähe inimlikuma ajastusega
(jupats, proovi oma skriinšotid .png formaati pakkida, .jpg on sobiv looduspiltidele, mitte graafikutele

)
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 5:38
Postitas Trionic
Algselt postitas: jupats
Kirjutan, et teid natuke hoiatada. Nimelt reede õhtul läks mul istmesoojendus kärssama. Põletas raibe istmesse augu ja ka minu teksastesse. Tagumik tänagi veel hell. Äkki Trionic seletab mis täpsemalt läbi läks?:D
Profilaktika mõttes püüan lähi ajal igasugu releed ja muud junnid üle käia. Kes kurat teab mis seal jälle sädelema võib hakata.
Viimasel isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 18:08
Postitas Jupats
Algselt postitas: sebastian
(jupats, proovi oma skriinšotid .png formaati pakkida, .jpg on sobiv looduspiltidele, mitte graafikutele

)
Tegelen sellega:D
EDIT: korras
Algselt postitas: Trionic
Viimase isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.
Kas iste läks kohe täitsa põlema või nagu minul(sulatas augu sisse)? Naisterahva võib täitsa ära ehmatada see.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Nov 12, 2007 19:39
Postitas Trionic
Nahkiste otseselt ei süttinud,kuid pöidlajämedune auk kärssas läbi naha.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Nov 25, 2007 16:35
Postitas aljoga
Algselt postitas: Trionic
Viimasel isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.
mis abinõu sellisel juhul avitab? uus lüliti-regulaator või annab kuidagi miskit parandada? mu 9-5 iste tahab ka mul kannikaid põlema panna, olenemata regulaatori asendist. nagu järjekordne tüüpviga tunduks olevat

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Nov 25, 2007 16:39
Postitas Trionic
Regulaatori vahetus,arvan. Väike võimalus,et temp.andur küttekehas on vigane.