Taas üks tugev autoremondi nädalavahetus seljataga.
Nagu eelpool mainitud, oli eesmärk vahetada kundepoolne pooltelje simmerling.
Lammutamist ja nuputamist oli ikka omajagu, tööde kirjeldus ka juba eespool olemas.
Laupäeva õhtul sai siis masin laiali.
Võtsin rihma maha ja eemaldasin rihma pinguti, käevahel järsult hooga rullikut keerutades ei tundunud selle laager enam kõigeparemas seisukorras olevat.
Järgmiseks otsustasin ka teisi rullikuid kontrollida, kiskusin kõik rullikud maha.
Selgus, et keskmise rulliku laager täitsa kahiseb, kolmas (soontega rullik) aga vägas heas seisukorras.
Rullikutele sissevaadates leidsin levinuima tavalise 203 tüüpi laagri. Tuttav lukksepp arvas, et rullikutel pole häda veel midagi ja pistame aga uued laagrid sisse.
Kui olin kätte saanud ka vahevõlli, leidsin ka selle koronsast laagri, mis ka kahises ning suisa loksus, õnneks ka standartne 108 tüüpi laager.
Minu kahjuks oli kell juba hiline ja järgmiseks päevaks oli pühapäev, st. isegi muru ei kasva ja lootust laagreid saada 0-li lähedane.
Kuna tegemist standartsete laagritega, siis tekkis lootus tutvusi mängu pannes neid leida isegi pühapäeval Lihulast.
Pühapäeva lõunast sai kohalikud poodnikud jalule aetud ja kahe poepeale kokku ma need laagrid siiski sain. Siinkohal suurimad tänud Lihula poodnikele, et viitsisid minu laagritepärast poodi minna.
Edasi seadsin sammud kohaliku remondi töökotta, et hüdraulilise pressiall laagrid ringi lüüa.
Vahevõlli laager sai nagu naksti vahetatud.
Jõudis kätte rullikute aeg, üllatuseks leidsime, et laager on rulliku sisse valatud, st. välimisel saalel mõlemal pool väikene plastik rant ees, ei olegi nagu sakslastel, et rant ainult ühelpool ja laager lihtsalt sisse pressitud.
Sealt mõte edasi.... kui näiteks audidel see laager seal paigal püsib, siis miks peaks saabil mitte püsima.
Juu ta sellepärast nii ole tehtud, et sa ikka uue rulliku ostaksid, minul aga uusi võtta polnud ja isu auto kokku saada.
Rullik treipinki ja üheltpoolt rant maha, pressialla ja laager käes, uus sisse ja valmis, aega kulus 15 min.
Igaks petteks panime veel Loctide (pakendil oli kiri, et eriti tugev

)laagri liimi vahele, ehki otsest vajadust ei näinud.
Kokku läks masin juba suhteliselt libedalt, kuna kus mida käis oli juba selge.
Tõsist peavalu valmistas keskmine rullik, selle paigaldus võttis aega ca 20 min. seal juures sai maha öeldud kogu roppustee ja muude vandumise sõnavara mis ma vist üldse tean. Fikseerisin poldi küll teibiga, mootori lükkasin nii viltu kui sain aga ikka läks nii nagu ise tahtis, mitte nii nagu mina soovisin, kuni lõpuks õnnestus...
Netist leidsin, et osad viskavad selle rulliku üldse vahelt väja ja kasutavad lihtsalt lühemat rihma, info mõistes võiksid targemad kirjutada, kas sellest midagi halba ei saa juhtuda, või on hoopis parem?
Peab mainima veel et kasti õli nägi ka jube välja, seega oli vast sedagi tagumine aeg vahetada.
Eelpol küsitud magnet asub 9-5 õlipunni sees, vähemalt üks neist, kui neid peaks mitu olema. Punni otsal oli ka korralik saasta kiht peal.
Vahetatud sai ka summuti keskmine sukk ning oma koha autoall leidis ka uuesti resonaator, kat rändas riiulisse uut ülevaatust ootama.
Mõned pildid ka :
Vahevõlli koronsa uue laagriga
Kaks rullikut uute laagritega
Õlipunn
Uus sukk koos uute roostevaba flantsidega vahele keevitatud
Lisatud failid