4. leht 6-st

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 27, 2010 16:06
Postitas ptrt
Algselt postitas: klahv
Vastseliinas täna hommikul -36, teati rääkida, et kohati ka -38...
Huvitav, ametlik selle talve külmarekord püsib endiselt -32.4 peal, mõõdetud mingid päevad tagasi Jõgeval. Ma ei usu kuidagi et sealkandis teil ühtegi ametlikku ilmajaama pole või et keegi tahtlikult teie saavutusi ignoreerib, nii et ehk vaatavad karmid lõunamaa mehed oma selliseid numbreid näitavatele kraadiklaasidele kriitilisemat otsa.

Aga et teemasse jääda - Tallinnas näitas auto -26, käima läks nagu tavaliselt, paari-kolme pöördega, kuigi need pöörded olid tunduvalt aeglasemad kui soojal ajal. Endal oli aga lihtsalt ropult külm jääd kraapida ja hiljem autos istudes istmesoojenduse mõjumahakkamist oodata. Paar päeva tagasi oli huvitav seis, kus hommikul (öösel võis olla midagi -22, käivitamise ajal -20) esimesel korral küll käivitus, aga peale seda ka suri. Kolm järgmist korda tegi samamoodi, juba kõhe hakkas et kas akust jätkub, aga neljandal korral jäi õnneks käima. Ju siis oli mingi liikuv asi (tühikäiguklapp?) õnnetult öö jooksul kinni külmanud, peale seda (ja isegi madalamaid temperatuure) pole see kotermann tagasi tulnud.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 28, 2010 5:50
Postitas Trionic
Meie Griffinit pole seni kõigutanud mingi temperatuur.Alati käivitub hetkega.:drive:

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 28, 2010 7:22
Postitas Mere
Sama siin, peres on 9-5 griffin ja 9-3 SS, mõlemad masinad kohe käima. Tipp-Topp see Saab ikka.. :thumb:

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 28, 2010 10:00
Postitas elias
04' SS nüüd seisnud esmaspäevast alates maja ees õues ja täna hommikul ei tee piuksugi. Termomeeter näitaks küll ainult 19 kraadi. Süüte sisse panemisel kõik tuled armatuuris ja SID-is lähevad ilusti põlema ja ette tuleb kiri "airbag malfunction". Mootorist aga ei tule piuksugi. Isegi eelsoendusahi ei hakka tööle kui manual controllist sisse lülitada. Ka on kell SID-is hakanud näitama ajaks --:--

Siiamaani on alati korralikult käivitunud...

Mis arvate, aku kotis?

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 28, 2010 13:21
Postitas rpikalo
Väga tõenäone et aku tühi. Huvitav on see, et kui aku tühi siis kisab igasugu asjade mittetöötamisest, alustades Airbagist ja lõpetades käigukastiga, kuid ühtegi sõna selle kohta et aku tühi. :conf:

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 28, 2010 13:42
Postitas tarmiit
Külmaga juhtub ikka imelikke asju! Üks mees mõni päev tagasi tahtis oma autot käima panna,masin juba mitmed päevad õues seisnud ja aku tühi! Loomulikult laadija järgi ja siis mõne aja pärast pauk! Akul plahvatas üks purk vahelt minema! Vat siuke lugu!

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: R Jaan 29, 2010 8:50
Postitas elias
Kuna mul on originaalaku veel peal ja auto aastast 2004 siis ma otsustan pigem uue aku kasuks.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: R Jaan 29, 2010 13:38
Postitas maxuud
Algselt postitas: Cyber
ärge soojendage autot. Kuskohast selliseid müügimehi võetakse? S9K poolt eelnevalt antud lingi pealt võib vist leida neid...
Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri. [/url]


No ma ei leia, et see soovitus vale oleks. Olen kogu aeg asjast nii aru saanud, et kohapeal soojendada 2-5 mintsi on mõttetu.
Talvehommikul, kui lund sajab või on sadanud, lükkan kõigepealt ikka lumest puhtaks, siis käivitan ja a 20-30 sek pärast teen ka minekut (kuni turvavööd kinnitan, tulesid lülitan ja peeglisse vaatan).
Ja just nii nagu ka artiklis kirjas oli -> ilma tuuritamatta, rahulikult ja aeglasemas tempos kulgedes. Paari ristmiku pärast on olukord mootoris ja tuuleklaasil juba selline, et ei pea teistele jalgu ka jääma.
Vahest hoopis naljakas vaadata, lükatakse autot jääst ja lumest puhtaks a 10 mintsi, kogu selle aja mootor käib.

Võib-olla siis spetsid tevad, kui kaua on optimaalne / vajalik mootorit soojendada auto seisukohast, et võiks liikuma hakata talvisel ajal.

EDIT: ei saanud postitust tehtud nii, et teisest teemast copytud tsitaat minu jutust eraldi oleks :red:

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: R Jaan 29, 2010 13:52
Postitas Cyber
Selle rahuliku sõidu kohalt olen ma täiesti nõus, loomulikult ei tohi piinata. Aga selle mõnesekundilise käimise koha pealt jään küll eriarvamusele. Sellist asja võib kusagil lõuna-euroopas teha, kus temperatuur vaevu nulli läheb. Plusskraadidega teen ma ise ka enamjaolt nii. Aga rääkida sellist juttu -20..-30 kraadiste pakaste juures, mis meil siin just olid, on pisut väär. Selle ajaga ei jõua sul mahlad mootoris veel ühte ringigi ära teha, ükski detail soojeneda, ükski määre (kasvõi rullikutes) korralikult määsima hakata. Kui siis koormust rakendada, siis on kulumine suurem.

Ma olen täiesti nõus ka sellega, et koha peal soojaks ei ole vaja ajada autot. Ta soojeneb sõites rutem ja rutem soojenemine on lõppkokkuvõttes kasulikum. Aga tuleks leida see tasakaalukoht seal seismise ja sõitmise vahel. Ehk lasta siiski kohapeal minut-paar käia, et vedelikud ringi liikuda saaks ja siis rahulikult liikuma hakata. See koht sõltub kindlasti paljudest asjadest, temperatuurist, autost, auto vanusest, mootorimahust/tüübist jne jne...

Ehk siis, ärge võtke mu postitust seal naljateemas nii, et ma arvaks, et kogu see jutt mingi huumor on, aga üsna paras tükk sellest minu jaoks siiski on.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 06, 2016 22:20
Postitas aednik
Homme hommikul rekordeid oodata?

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 06, 2016 22:27
Postitas ill
Hetkel Tallinnas temperatuur vaikselt tõuseb.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 06, 2016 23:06
Postitas vmaster
Olen kindel et käivitub.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 06, 2016 23:06
Postitas que
-23 ja tonn käivitus kenasti ;)

Ptui-ptui-ptui

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: K Jaan 06, 2016 23:11
Postitas mihkela
-26 ja pika käiamise peale sain tööle, saab 9-3 1.9 110kw
Homme lähen ostan uued küünlad ära ja vaatan kas paraneb käivitus.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 8:03
Postitas ivomets
-20 ja Peugeot läks nagu tavaliselt teisel sekundil.)) 2 eelmist päeva starter vaid plõksus aga peale aku juhtmete puhastamist asi tundub nüüd olema ok.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 8:25
Postitas heff
Ei tulnudki mingit külma täna siin Tallinnas, vaid -13 ja 9-3 SS läks käima nagu alati. Eile -18ga mõtles hommikul käivitades mõne hetke kauem kui muidu, aga läks ka ilusti tööle. Ainult raadio tahab mõne minuti soojeneda enne, kui normaalset heli tegema hakkab.
Tonnist polegi proovinud praeguste külmadega, paar päeva lumevaiba all seisnud. Peaks homme proovima.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:19
Postitas Ainar
Tonnar 6 päeva lumeall, kaks ringi starterit, pauk ning käis. Temp käivitus hetkel -18 kraadi.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:32
Postitas NO FEAR
Ma olin ka kindel, et käivituvad.
9-7 nagu naksti ja kõikse uuem massin meite peres...persetki... kraade -27.

Mõtlen vist vaikselt selle auto müügi peale. :cool:

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:36
Postitas mart284
Pealinna külje all on küll palju soojem, seega autod liiguvad:) 9-7 sai eile proovitud peale pikemat seisimist ja ka toimis kenalt. Samas pole mul ka masuudiga toimivaid isendeid, mis on vist veidi tundlikumad temperatuurile:)

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:48
Postitas Aixx
Tartus 25 miinust, 2x eelsüüdet ja käivitus küll.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:49
Postitas freddyd
eile hommikul oli -20, käivitus kenasti

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 9:56
Postitas rantto
Minu 9-5 -24ga käivitus probleemideta.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 10:36
Postitas ivark
-25 Kuusalus ja käivitus kenasti.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 11:24
Postitas polukoli
Mul 9-5 ketras veits pikemalt kui muidu, kuid auto oli selleks hetkeks 4 päeva seisnud ka.

Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Postitatud: N Jaan 07, 2016 11:48
Postitas Myke
Rootslaste ees müts maha on ikka tehtud põhjamaa kliimasse autod.
24 kraadi pole mingi näitaja pool pööret ja ei mingit plokisoojendust.


:beer::beer::beer::beer: