4. leht 16-st
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: N Dets 16, 2010 18:44
Postitas Anthrax
Nii. Auto on tagasi Audacerist ja sõidab.

Paremini ja kiiremini, kui kunagi varem.
Kui Trionic viitsib, võib memuaari mõttes ise paar sõna kirja panna.
Nüüd proovime sõita mõni aeg kütuselisandiga. Ostsin Shell vedelikku. Peale on kirjutatud "Jäänesto".
Soomekeelne kiri pudelil ülteb: "Pullo Riittää 40-50 litraan bensiiniä."
Eestikeelne kleebis pudelil ülteb:" Ühest pudelist jätkub 20-40 liitri bensiini jaoks."
Panin vastavalt soovitustele igaks juhuks tirts alla pudeli ja lükkasin paagi kurguni kütust täis.
Vahepeal olen sõitnud oma lärmava hobiautoga ja Lada Nivaga. Tegelt on Saab ülimõnus ja vaikne auto.


Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: N Dets 16, 2010 22:23
Postitas Trionic
Minu jaoks tõeliselt huvitav juhtum,kus veidi normist väljas trassirõhu puhul puudus juhtrõhk TÄIELIKULT.Tundus ebaloogiline.Isegi toatemperatuurini viidud K-Jet. ei andnud mingit juhtrõhku(mis on mootori käivitamiseks-käimiseks suurim eeldus,peale süüte ja trassirõhu).Vesi süsteemis,mis oleks teoreetiliselt võimeline külmununa kaotama rõhu, jäi siis mõtteist välja.Regulaator pulkadeks,puhtaks ja selle kütusetorud ka.Masin käivitus.Uuesti tundideks lumehange ja ikka käivitus,kuigi rõhkudevaheline seos ei muutunud enam minu soovitud graafiku järgi.
Pole sellise rikke otsa ise kunagi põrganud,kuid sõbrast mikromehaanikageenius "Neegrikuningas" oli sarnase jama otsa kunagi sattunud- kütusesööturi ja juhtrõhuregulaatori vahelistes kapillaarkanalites hulbib mingi "sitt",mis "ei aura,aga samas ka ei külmu".Muutub see lahustunud vaigusegu sööturis olevatele mitmetele sõeltele läbimatuks.
Kui viga peaks uuesti ilmuma,tuleks osandada ka söötur ja see puhastada.See on väga vähestele isikutele võimetekohane tegevus,pidades silmas koostu edasist korrektset töötamist.
Õnneks ei ole K-Jetronicu peenmehaanika võrreldav "Kugelfischeri" omaga,mis on juba tõeline "raketiteadus".
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Dets 19, 2010 13:33
Postitas Anthrax
Pole teise klassikuga kunagi sõitnud peale enda oma. Tulin siis maale. Kõik on viimasepeal aga kui jõuan kinnisõidetud lumele, mis on pisikesi konarusi täis... no täielik piin. Linnas samuti, kui tee on sile, või on lihtsalt vilets, pole viga. Aga just sellised pisikesed pinnatud kohad on kõikse hullemad. Meeletult kolistab ja raputab. Kas seda saab miskitmoodi parandada ka või on see lihtsalt klassiku sildade eripära?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Dets 19, 2010 14:13
Postitas Trionic
Ongi selline sillageomeetria.Kui vahetada KÕIK sillapuksid(mis iseenesest kestavad isalt- pojale,kuid vananedes muutuvad väga jäigaks) ja valida sobivad amordid,muutub asi oluliselt paremaks,kuid see masin pole halval teekattel sõites just mugavaim.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Dets 19, 2010 16:40
Postitas Anthrax
Millised on sobivad amordid? Gaasi?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: P Dets 19, 2010 18:32
Postitas vulkanus
Üldiselt seal ainult amordi vahetusega ei piisa, ära tuleks taastada või vahetada ka alumised õõtshoovad kuna amordi kinnitustega on seal aretatud ,väikest pornot ,pehmelt öeldes.
Sai sulle ka viimane kord pandud uued amordi puksid kuid ega need mosse omad ikka päris õiged pole ja ega seda klassikut mingiks usakaks ei tee, ta ikka ülimalt jäik aparaat ,aga jah kui kõik puksid ja shardiiiiinid ära vahetada siis saab asja talutavaks küll
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: N Dets 30, 2010 12:06
Postitas Anthrax
Vahepeal hakkasid kojamehed tööle. Tänu jälle saabule, kes uue (vana) relee sisse pani. Temakäest sain ka vahepeal lumehanges (vist) purunenud tuleklaasi, kojamehed ja Osram NB+ pirnid.
Täna hommikul hakkasin sõitma ja jälle- kojamehed ei tööta. Peale mõnda aega sõitmist hakkasid jälle toimima. Nüüd täheldasin, et kuidagi on see asi seotud ka turvavööde märgutulega, mis ei sütti, kui kojamehed ei toimi.
EDIT: Lisaks veel, et asi kordus täna.. Hommikul, kui ära sõitsin ja õhtul kui töölt ära hakkasin sõitma.
Mõniaeg saab sõita ilma ja enam-vähem, kui mootor on soe ja salong soojeneb, hakkab ka kojamees tööle.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Jaan 03, 2011 13:19
Postitas Anthrax
See nädal võtan siis armatuuri lahti ja piilun ventikat.
Kui armatuuri lahti võtan, tahaks kuidagi korda saada ka purunenud paneeli (see osa, kus spido, makk jms mudru on) klambreid. Ise mõtlesin vaadata hea suurusega seibid ja üritada neid külge liimida, sest mingi osa originaalsest klambrist on alles. On keegi kokku puutunud ja mingi hea lahenduse leidnud? Ilmselt mainitud murest on tingitud ka radika kraani kardaani ära vajumine. Või on see tavaline probleem??
Kojameeste töö on endiselt väga veider. Kohati töötab, kohati mitte. Väga kangesti tundub, et kuskilt on mingi ühendus lahti või oksüdeerunud. Viimati täheldasin veel ka seda, et kui turvavöö märgutuli põles ja lülitasin kojamehe sisse, see kustus. Nii korduvalt, kuni lõpuks hakkasid kojamehed tööle. Ja siis kustusid varsti jälle ära.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Jaan 03, 2011 13:47
Postitas KT100
See soojenduse kardaan kipub ära tulema küll, kui see sisemine armatuur lahti. Makiga tegeledes tihti suutnud selle otsast tõmmata. Endalgi mõned kõrvad puruks sel paneelil. Tänu sellele krigiseb ja nagiseb. Mingi seibi teema võiks toimida küll, kui piisavalt hea liimiga saaks kinni pandud. Epo ehk?
Kojameeste kohalt ei oska sind ilmselt 1:1 keegi koha aidata, ma alustaks roolisamba küljest - kontrolliks ühendusi. Ja siis mootori ühendusi kapote all.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Jaan 03, 2011 14:20
Postitas Anthrax
Kojameestega on kogu krempli nöök sest pump ega mittemiski ei tööta siis. Kui mootori viga oleks, siis pump ju peaks lööma.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Jaan 03, 2011 14:51
Postitas saabu
Kui jälle ei tööta,siis proovi vasaku jala juures olevaid pistikuid liigutada.Need pistikud(3 tk. ),mis lähevad läbi kere kaitsmetesse.Vahest võib seal ka olla kehv ühendus.Tõmba pistik lahti ja vaata,kas on põlemise jälgi.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: E Jaan 03, 2011 23:39
Postitas Anthrax
Tak. Võtsin veits lahti, et veits tsekkida olukorda.
Kuidas see ventikas täpsemalt lahti käib? Mismoodi saab armatuuri alumise osa küljest ära? Täpsemalt ei süvenenud, kuid esimese hooga ta sülle ei kukkunud. Uurin igaksjuhuks enne, kui midagi ära lõhun.
Homme haaran ka fotoka kaasa, siis teistel ka tore värvilisi pilte vaadata.

Kohe alustuseks suutsin ka ära murda vaakumklappide lüliti ühe kõrva. Vaakumklapid liiguvad aga kole aeglaselt. Keskmise toimimist ei suutnud täna üldse tuvastada.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: T Jaan 04, 2011 0:25
Postitas vulkanus
Armatuuri alumine osa on kinni 3 kohast esimesed poldid on väljaspool ,kui teed kapoti lahti, siis on näha a piilari all 10 võtmega keeatavat poldipead, tihti olen neinud neid ka mingi plastiliiniga kaetult.
Kolmas tuleb nähtavale tuhasahtlit eemaldades see on selle taga ja alumine osa tuleb ära allapoole surudes NB rooli all on ka üks plastkopsik see võta ka ära
vaakumklapi lüliteid mul on kui vaja ,ja see keskmine soojakraan läheb tihti hingudele 2 varianti kas puruneb hoob või läheb kraan katki
Igatahes kui midagi vaja helista noid jubinaid mul veel on ,hea kui kellelgi vaja läheb muidu lähevad niikuinii prükka.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: T Jaan 04, 2011 13:06
Postitas yksheikki
Sügisel nägin ise ka palju vaeva selle armatuuri põlvepaneeli eemaldamisega. Selle kohta sain palju kasulikke näpunäiteid sellesse teemasse:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=14474
Ehk on sest abi.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 2:06
Postitas Anthrax
Täna jõudsin veits sügavamalt asja uurida.
Armatuuri alumise otsa sain maha. Ventika sain kätte. Vaatasin üle kõik ühendused, mis võiks olla kojameestega seotud. Kõik näeb väga hea välja. Teistele teadmiseks- kui relee on tuksis, siis peavad töötama kojamehed kahe kiiruse peal. Viimase eemaldades ei toimi intervall rezhiim.
Nüüd mõned ilusad värvipildid ja vikoriinimäng:
Niimodi näeb välja siis ventilaator.
Mis juhtmed ja pistik see on?
Sealt on "varastatud" voolu magneetofonile.
Missugune peaks olema originaalis maki pistik? Ühtlasi küsiks ka mille tarvis võiks olla need üksikud juhtmeotsad?
Milline lahendus on leitud siduripedaali loksu vähendamisele? Auk nii pedaalis, kui ka kahvlis on suureks kulunud ja pedaal võtab väga põhjast.
Mismoodi lähenetakse süütelukule ja käigukangi lukustusmehanismile? Kas selleks on mingit spetsiomm võtit vaja?
Onju ilus vaatepilt?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 7:59
Postitas Trionic
Võti on selline,nagu need 3 mutrit.Võin sulle laenata.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 9:02
Postitas saabu
Kahvli ma leiaks.Pedaali augu võib proovida( liigne ava täis) keevitada,või vastavas mõõdus toru sisse pressida.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 9:14
Postitas Cyber
juhtmepilt on pisut udune ja ebaülevaatlik, ei suuda tuvastada, mida sa mõtled just. Aga üldiselt maki originaalpistik peaks ka selline suurem klots olema. Ei mäleta täpselt, aga ega seal maki pesa kandis eriti muid selliseid polnudki.. Ma kohvipaksu pealt ennustaks, et need väiksemad pistikud on seal igasugu armatuurivalgustuse toite omad...
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 10:10
Postitas KT100
Kõlarite pistik peaks see sama olema, mis sul käes on ja toite pool võiks pildil paremalpool asuda (kollane, kollane-punane)
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 14:49
Postitas Anthrax
Pistikust: Nagu näha, tulevad nad kelladebloki tagant üles, ühel otsal emane, teisel isane otsik ja omavahel kokku pistetud. Tema funktsioonist täpselt aru ei saa. Tundub, et sealt jookseb läbi mass, süütevool ja pidev+. Sellist juhtme otsa, mis võiks olla ette nähtud makile ma ei leidnud, isegi kõlarite juhtmed jooksid täiesti eraldi. Küll aga on antennijuhtmeid tüki kaks.

Eraldi rippuvad juhtmed on roheline-pruun (pilt petab- pruuni kõrvalt välja tulev roheline juhe ei lähe pistikusse) ja sinine-punane. Kõik salongivalgus töötab.
Siduri pedaaliga mõtlesin ise puurida mõlemad augud suuremaks ja leida sobiv polt. Lootsin midagi muud kuulda, kuna eriti ei paku huvi siduri peasilindri mahavõtmine.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 16:01
Postitas lamp
Siduri peasilindri maha vötmine pole teab mis keerukast tegevus...v.a tüütu öhutamine. Autoküljes vast nii ehk teisiti ei saa suuremat auku puurida. Ma enda "töökojast" igal juhul piisavalt pisikest trelli-aparaati ei leidnud mis sinna puurima mahuks.
Mul autol orikas maki pistikusse ilmuvad ainult 2 juhet, pruun ja punane. Samas tark on makile üldse otse akupealt nii pluss kui miinus salongi tassida.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 16:05
Postitas Thor
Samas tark on makile üldse otse akupealt nii pluss kui miinus salongi tassida.
Kindel

?
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 16:16
Postitas lamp
Kindel kindel. Norm läbi mööduga kaabel, korralikud klemmid, pistikud otsa, kaitse vahele ja ongi hea ja tummine värk. Originaal juhtmetega kipub see jama makkidel tekkima (kui väheke kangem süsteem) et maki valgus jne kipub vilkuma hakkama.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 16:34
Postitas Anthrax
No makk (antud juhul Becker Traffic Pro ~2x18w) ei pane tulukesi kindlasti kohe vilkuma.
Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Postitatud: K Jaan 05, 2011 17:09
Postitas saabu
Kas see pistik ei mõjuta rooli küljes olevate hoobade(suund,kojamehed) tegemisi?Maki pistikut eraldi vist ei olegi.Tavaline polt jääb pedaali jaoks liiga pehmeks,tuleb tihti vahetada.